איך הטכנולוגיה יכולה לסייע לעסקים ומיזמים להתקדם באמצעות שת"פים?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> איך הטכנולוגיה יכולה לסייע לעסקים ומיזמים להתקדם באמצעות שת"פים?
איך הטכנולוגיה יכולה לסייע לעסקים ומיזמים להתקדם באמצעות שת"פים?
מאת: שרון אפלר יניב, 21.1.15, 15:15שרון אפלר יניב

שיתופי פעולה עסקיים מתרחשים בין אנשי עסקים ויזמים על בסיס שוטף. למעשה, מחקרים מראים, שככל שבעל העסק נוטה להפעיל יותר שיתופי פעולה, כך הוא מגדיל את סיכויי ההצלחה שלו ומחזק את העסק.
 
2 השאלות הנדונות בכתבה זו הן:
מה זה שיתוף פעולה עסקי?
האם הטכנולוגיה יכולה לסייע בקידום של שיתופי פעולה עסקיים?

שיתוף פעולה הוא תהליך, שבו עובדים יחד במטרה להשיג יעד משותף. שיתוף פעולה יכול להיות פנים ארגוני וגם להתקיים בין עסקים. שיתופי פעולה עסקיים יכולים להתקיים סביב השיווק, הרחבת מעגל לקוחות, חיסכון בהוצאות ע"י שימוש משותף במשאבים, יצירת פתרונות משותפים לבעיות של לקוחות ועוד. ייתכנו גם שיתופי פעולה בין מתחרים אך הם נדירים יותר.

מחקרים כמו של אייזנגריך ובל מ-2008, שבדקו שיתופי פעולה בין עסקים מצאו, שיש קשר הדוק בין הצלחה עסקית לקיום וניהול של רשתות עסקיות באופן דינמי, שמשתנה על ציר הזמן ויחד עם זאת מאפשר שיתופי פעולה ארוכי טווח.

רשת של שיתופי פעולה עסקיים: אתגר ומציאות - חדשנות מול קיבעון
חוקרים (ברי 1983) מצאו, ש-2 תהליכים חשובים מתקיימים במקביל בתוך רשתות של שיתופי פעולה עסקיים. תהליך אחד הוא יחסים יציבים וארוכי טווח, שמצמיחים אמון והכרות מעמיקה, שהם הבסיס לזרימה מסוימת של מידע עסקי בין ארגונים, לחיפוש של פתרונות משותפים לבעיות וליצירה של פתרונות חדשניים עבור הלקוחות. יחד עם זאת, במקביל ליתרונות של יחסים ארוכי טווח, יש גם חסרונות, בעיקר סביב הנטיה לקיבעון של היחסים, שמהווה חסם לחדשנות והתפתחות עסקית. לכן, קיים דגש, שהניהול של שיתופי הפעולה מצריך סינתזה בין יחסים ארוכי טווח עם שותפים עסקיים לבין חיפוש מתמיד אחר פרטנרים אסטרטגיים חדשים.
 
בנית אמון מול פתיחות להכנסת שחקנים חדשים לרשת
קיימים 2 אלמנטים משפיעים על מידת היעילות של שיתופי הפעולה: חוזק הרשת ומידת הפתיחות לשחקנים חדשים.

חוזק הרשת העסקית נמדד בכמה פרמטרים: תכיפות האינטראקציות, קרבה בין הפרטנרים, יציבות, אמון המבוסס על ידע והיכרות.

מידת הפתיחות נמדדת ע"י מידת הגיוון של החברים ברשת והנכונות לקבל חברים חדשים לרשת.
 
איך הטכנולוגיה משפיעה על חוזק הרשת ועל אמון?
היות והטכנולוגיה מאפשרת סקלביליות, כלומר אפשרות להגיע למספר רב של אנשים בזמן יחסית קצר, ייתכן שאפשר להשתמש בה כדי לייעל את ההתנהלות העסקית של עסקים קטנים ליצירת רשתות עסקיות רחבות. הטכנולוגיה מאפשרת העברה של אינטראקציות רבות. לכן, באלמנט של תכיפות האינטראקציה הטכנולוגיה יכולה לשמש לחיזוק הרשת.
 
יחד עם זאת, בנושא הקירבה - הסקלבליות חוסמת במידה רבה קירבה בין פרטנרים והעמקה של קשרים. יש אתגר גדול ביצירה של קירבה ויציבות של קשרים בתוך רשתות חברתיות מבוססות טכנולוגיה. כמו כן, קירבה בין אנשים נוצרת על פני ציר של זמן ומתפרשת מעבר למימד הטכנולוגי. הקירבה ותכיפות האינטראקציות הן אלמנטים קשורים- ככל שמספר האינטראקציות עולה ותכיפותן עולה, כך יש סיכוי גדול יותר ליצר קירבה טובה יותר.
 
נושא האמון בין הפועלים ברשת הוא נושא קריטי, במיוחד בתחום של שיתופי פעולה עסקיים. נשאלת השאלות: האם יש כלים אפקטיביים לבנית אמון בין אנשים בתוך רשתות חברתיות מבוססות טכנולוגיה? ואיך אפשר לצמצם את החשיפה של חברים ברשת לשחקנים לא אמינים?
 
האם הטכנולוגיה משפיעה על מידת הפתיחות ברשתות שתופי פעולה עסקיים?
הנכונות של בעלי עסקים ויזמים לקבל פרטנרים חדשים לרשת העסקית שלהם היא אישית ומושפעת מהעדפות אישיות. יתכן ולגיל העסק או המיזם יש השפעה על מידת הפתיחות. אפשר אולי לשער, שככל שהמיזם צעיר יותר, כך הוא יהיה פתוח יותר לנסות שיתופי פעולה חדשים. בהקשר הזה, החוקרים מצביעים על קיבעון רשתי כאחד מהגורמים להפחתה בגיוון של המידע המגיע לעסק, כמות הרעיונות לחדשנות והפתרונות היצירתיים ולבסוף להיחלשות עסקית.
 
הטכנולוגיה יכולה לאפשר ליזמים ובעלי עסקים להכיר מגוון רחב של אנשים. כמו כן, המחקרים מדגישים את חשיבות הגיוון בפרטנרים העסקיים כבסיס לקבלת מידע עסקי מגוון יותר, כלים ודרכי פעולה יצירתיות. כלומר, שיתופי פעולה אינטרדיסציפלינריים הם בעלי ערך מוסף גדול עבור יזמים ובעלי עסקים, בניגוד אולי לדעה המקובלת, שכדאי לבצע שת"פים עסקיים בתוך ורטיקל עסקי מסוים.   
 
שאלה נוספת העולה בהקשר הזה היא: האם יש לטכנולוגיה השפעה על מידת הפתיחות של מיזם לשיתופי פעולה?
 
ניתן אולי לשער, שככל שהיזם יקבל יותר הצעות לשיתוף פעולה, כך הוא ינטה יותר להשתתף בשיתופי פעולה.
 
מה החשיבות שיש להגדרות שיתוף הפעולה? האם הטכנולוגיה יכולה לסייע בהגדרות?
היות ושת"פ עסקי הוא מצב עסקי מורכב, מומלץ להקדיש משאבים, זמן ומחשבה להגדרת מסגרת המטרות, הביצוע ודרכי המדידה של ההתקדמות ההדדית.
 
בנוסף, ככל שרמת ההיכרות בין המשתתפים בשת"פ נמוכה יותר, כך מומלץ להיכנס לשת"פ המצריך רמה נמוכה של היכרות. שיתוף הפעולה הראשון בין יזמים יכול לתת ל-2 הצדדים מבט מדויק יותר אחד על השני לגבי מידת ההתאמה ביניהם לעבודה משותפת, מידת
הלימה של הצרכים העסקיים שלהם וכו'. בנית הקשר העסקי היא תהליך הדרגתי ארוך טווח. לכן, מאד חשוב לבנות את הבסיס בצורה נכונה.
 
לדוגמא, שיתוף פעולה פרסומי נחשב שת"פ פשוט יחסית להגדרה, לביצוע ולמדידת ההתקדמות ההדדית.
 
לסיכום
אפשר וחשוב מאד לקיים מערכת דינמית של שיתופי פעולה עסקיים. מערכת קשרים כזו מחזקת את העסק, מחמשת אותו במידע עסקי מגוון וביכולת לתת פתרונות טובים יותר ללקוחות.

הטכנולוגיה יכולה לסייע בהרחבת רשת הקשרים ובהצעה של מגוון רחב של אנשים מחומי עשיה שונים. תפקיד משמעותי נוסף של הטכנולוגיה הוא תיעול שיתופי הפעולה דרך תהליך הגדרתי של יעדים, אמצעי ביצוע ומדדים להתקרבות.
 
מאת: שרון אפלר יניב, ינואר 2015
מנכ"לית BZmatch - רשת חברתית לפיתוח עסקי

שת"פ עסקי



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים