Telecom News - איך מוכרים בהצלחה טכנולוגיות והמצאות ישראליות לשוק היפני?

איך מוכרים בהצלחה טכנולוגיות והמצאות ישראליות לשוק היפני?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מוכרים בהצלחה טכנולוגיות והמצאות ישראליות לשוק היפני?
איך מוכרים בהצלחה טכנולוגיות והמצאות ישראליות לשוק היפני?
מאת: אבי וייס, 17.10.14, 09:30
ד"ר רוני בורנשטיין
 
כלכלת יפן היא השלישית בגודלה (אחרי ארה"ב וסין). לכן היא יעד חשוב להייטק הישראלי למרות פערי שפה ומנטליות עסקית. בחודש הבא תהיה הזדמנות נהדרת לחברות ישראליות להציג ליפנים טכנולוגיות לקראת האולימפיאדה בעיקר בתחומי ה-HLS.  
  
"יפן היא כלכלה משמעותית השלישית בגודלה בעולם. זו מדינה מוטת טכנולוגיה, יזמות וחדשנות, שמאוד מתאימה לנו כישראלים", מתאר ד"ר רוני בורנשטיין, יו"ר אגודת הידידות ולשכת המסחר ישראל-יפן ונשיא ומנכ"ל Gramse. "החלום שלי הוא לראות כאן יותר חברות יפניות מובילות, שתעשינה עסקים ומו"פ בישראל. אלה יכולים להיות גם מרכזי מכירות, שיווק וסחר. הפוטנציאל הכלכלי יכול להתפתח ולהתממש בכל כיוון בין ישראלים ליפנים. אני מאמין, שזה יקרה וחברות יפניות רבות תגענה לכאן וחברות ישראליות רבות תצאנה לשם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם ד"ר רוני בורנשטיין (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של קידום יחסי המסחר והמו"פ בין ישראל ליפן והתכניות הנמצאות על הפרק לקידום סטארטאפים ויזמויות בין ישראל ויפן, לאחר חתימת הסכם המו"פ בין שר הכלכלה (נפתלי בנט) לשר הכלכלה, המסחר והתעשייה (METI) היפני (טושימיצו מוטגי).
 
שאלה: מה עושה אגודת הידידות ולשכת המסחר ישראל-יפן?
ד"ר רוני בורנשטיין: "אגודת הידידות ולשכת המסחר היא גוף מאוד מבוסס ביחסים ביננו לבין יפן. העמותה נוסדה ב-1956, כ-4 שנים לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ליפן וזו לשכת מסחר דו-לאומית המהווה מרכז וצומת לכל מי שעוסק בפעילות סחר עם יפן, בעיקר ייצוא אך גם ייבוא.
 
אנו מהווים מעין מגרש, שבו נפגשים אנשים, דעות, רעיונות ויזמויות. החברים מחליפים מידע, לומדים, מבקרים, מתחברים ומבצעים פעילויות רבות. אנו מקיימים כל העת סמינרים על יפן כדי לקרב את המדינה הזו ליזמים הישראליים.
 
יפן היא מדינה מעט שונה ממדינות העולם המערביות האחרות, שרובנו מכירים. זו מדינה עם תרבות אחרת, שפה אחרת ואתוס עסקי מאוד מבוסס על ערכים, מאוד שונה ממה שמוכר לרובנו מהמערב. לכן, צריך היה להקים גשר, שיחבר בין המערב למזרח.
 
הלשכה היא גוף המאגד חברות מסחריות עם פעילות ביפן. החברים משלמים דמי חבר (כ-300 דולרים לשנה) ומקבלים שפע של פעילויות: אספה שנתית, חלוקת פרסי הצטיינות בסחר עם יפן בשת"פ שרי הממשלה, סמינרים בנושאים מקצועיים עם מיטב המומחים ועוד.
 
אנו מספקים הדרכות לסגירת הפער התרבותי ביננו לבין היפנים מעבר למחסום השפה והתרגום. בלשכה יושבים אנשים עם הרבה ניסיון עסקי. אחד מהם קיבל פרס מהקיסר היפני. הלשכה והעומדים בראשה קיבלו בשנה שעברה פרס הוקרה משר החוץ היפני".
 
שאלה: למה
יפן ישראליפן דומה לנו?
תשובה: "אנו הישראלים בהרבה מובנים דומים ליפנים. כל חיבור בין ישראלים ליפנים הוא מאוד טבעי. ישראל, כמו יפן, היא אי מבודד המוקף במדינות לא תמיד ידידותיות. יפן הייתה תמיד אי מבודד. זה אי חסר מחצבים טבעיים וחומרי גלם בדיוק כמו ישראל. לכן, ההון האנושי חשוב שם בדיוק כמו אצלנו וזה המפתח לשגשוג של המדינות, ישראל ויפן.
 
ביפן, כמו בישראל, מייחסים חשיבות רבה לחדשנות, לטכנולוגיה ולמצוינות. הערכים המשותפים הללו מובילים לחיבור טוב בין המדינות".  
 
שאלה: מה מטרת המשלחת המתוכננת ליפן?
תשובה: "בתחילת נובמבר 2014 תצא משלחת גדולה בראשות משרד רוה"מ (ראש הממשלה), שיעמוד בראשה הראל לוקר, מנכ"ל משרד רוה"מ, יחד עם צביקה אורן נשיא התאחדות התעשיינים, עם בכירי התעשיינים וההייטק בישראל. זו משלחת של 35 איש, חלקם מהגופים הממשלתיים בנושאים מובילים דוגמת הסייבר, מנכ"לים של חברות ממשלתיות, נציגי המדען הראשי ואנשי עסקים, מנהלים ויזמים בתחומי המשק השונים.
 
הדגש בביקור הפעם יהיה על תחום ה-HLS (ר"ת: HomeLand Security). יהיו במשלחת אנשים מחברות העוסקות בתחום הזה החל מאלביט וכלה בחברות הזנק מעניינות.
 
המשלחת הזו נולדה לאחר ביקור רוה"מ בנימין נתניהו ביפן במאי 2014. הביקור שלו יצר את ההזמנה של המשלחת העסקית, שתצא לשם בעוד כשבועיים. אנו ניפגש, בין היתר, עם הארגון המקביל לשלנו בטוקיו, שזה ארגון כלכלי מאוד חשוב ביפן, שאחראי על תעשיות של מיליארדי דולרים ייצוא מיפן.
 
נקיים, בין היתר, אירועי חדשנות, למשל ביחד עם לשכת המסחר יפן-ישראל של אוסקה, שזו לשכה מקבילה ביפן ללשכה שבטוקיו. זו פעם ראשונה, שישראלים עורכים אירוע חדשנות ויזמות ביפן. יגיעו לאירוע מאות אנשי עסקים יפניים ממאות חברות יפניות. לאירוע הזה תגענה חברות ישראליות, שתצגנה טכנולוגיות חדשות בכל התחומים ואנו נסקור בפני היפנים מה היתרונות של קשרים עם מדינת ישראל. נבקר גם במפעלים גדולים ביפן ונציג את היכולות של המשק הישראלי תוך בחינת אפשרויות השת"פ עימם".
 
שאלה: איך היפנים מקבלים את היוזמות הללו?
תשובה: "יפן נמצא כעת בתהליך של שינוי כלכלי מאוד חשוב ומשמעותי. שר הכלכלה היפני, שביקר כאן לאחרונה, הדגיש את הנקודה הזו באזננו. מדובר בשיטה כלכלית הנקראת שם 'כלכלת אבה', על שם ראש הממשלה היפני, שינזו אבה. התכנית שלו באה לטפל בבעיות המרכזיות של יפן, שבמרכזה הזדקנות האוכלוסייה והפסקת הצמיחה. נעשו כבר כמה צעדים חשובים כמו פיחות הין, עידוד הייצוא, חתימה על הסכמי סחר ואזורים חופשיים ועוד. במסגרת זו ייחתמו הסכמים חדשים בין ממשלת ישראל לגופים ממשלתיים יפניים מקבילים כדי ליצור בסיס להמשך פיתוח הייצוא הישראלי ליפן.
 
בין היתר, ניפגש ביפן עם מארגני המשחקים האולימפיים של 2020. הם רואים את האולימפיאדה ב-2020 כמנוף כלכלי לקדם את יפן. לכן, זו הזדמנות נהדרת לחברות ישראליות להציג טכנולוגיות ליפנים לקראת האולימפיאדה, בעיקר בתחומי ה-HLS".  
 
שאלה: יש ביפן קרנות לעידוד הקשר היזמי יפני-ישראלי?
תשובה: "יפן שונה בנקודה הזו מישראל. ביפן אין כמעט קרנות הון סיכון כמו שיש בישראל ובעולם המערבי. מצד שני, החברות הגדולות ביפן יודעות למצוא טכנולוגיות ולרכוש טכנולוגיות גם מישראל. הן עושות Scouting גם בישראל.
 
יפנים רבים מגיעים לישראל לבחון מה יש כאן ואז משקיעים בדבר ספציפי המתאים להם. דוגמה בולטת: הקמת Japan Innovation Center בתל-אביב. התחום של תרבות הון-סיכון רק מתחיל כעת ביפן והם מתחילים להבין, שיש ללכת גם בכיוון הזה".
 
שאלה: יש סטארטאפים ישראליים המגיעים ליפן?
תשובה: "יש, אך לא הרבה. אני רואה יזמים המגיעים ליפן לא בשלבים הראשונים של הפיתוח אלא בעיקר לאחר שיש להם ביד כבר טכנולוגיה מצליחה והם פונים לחברות היפניות הגדולות.
 
יש גם הצלחות ואקזיטים. הדוגמה הבולטת ביותר זו רכישת ויבר (Viber) ע"י רקוטן (Rakuten) ב-900 מיליון דולרים בפברואר האחרון. בהמשך לרכישה הזו הקימה רקוטן קרן השקעות יפנית בת 100 מיליון דולרים להשקעות בחברות סטארטאפ בכל העולם כולל בישראל.
 
יש לא מעט חברות קטנות בתחומי ההייטק המצליחות להיכנס ליפן, כאשר הגישה של היפנים היא לרוב רכישה של הטכנולוגיה או רכישת החברה. זו גישה שונה ממה שאנו מכירים מהמערב. זה יוצר קושי תרבותי בהבנת 'התרבות העסקית' ביננו לבין היפנים, מה שלשכת המסחר עוסקת בו רבות".
 
שאלה: מה העצות שלך ליזמים ישראלים הרוצים להגיע לשוק היפני?
תשובה: "יפן היא שוק מאוד מעניין עם הרבה מאוד פוטנציאל לעולם ההייטק הישראלי. אולם, חברה, שמעוניינת לחדור לשוק היפני, חייבת לעשות זאת עם שותף מקומי. זו הדרך הנכונה, הקצרה יותר והיעילה יותר כדי לחדור לשוק הזה.
 
בנוסף, צריך ללמוד ולהכיר את השוק הזה. למשל: פרוטוקולי התקשורת ביפן שונים ממה שמוכר לנו במערב. הטכנולוגיות שם דורשות כמעט תמיד התאמה מקומית.
 
העצה החשובה ביותר שלי: להכיר את המנטליות והשפה העסקית היפנית. איך עושים עסקים ביפן, עם מי לדבר, איך מגיעים לפרזנטציה, איך מציגים נושאים. ביפן המילה 'לא' אינה קיימת במילון העסקי. כך שחשוב לפרש את ההתנהגות העסקית היפנים בכלים המתאימים להם. מהניסיון שלי, עדיף להציג ביפנית, כי האנגלית ביפן היא עדיין בעיה.
 
יש לי עצה נוספת לגמרי בכיוון אחר: לא להתחיל ביפן. הסיבה: היפנים הם מאוד פרפקציוניסטים. בודקים כל פרט וכל אות. הם יורדים לפרטי פרטים בכל נושא. האיכות אצלם היא בראש סדר העדיפויות. זה לא תמיד מסתדר עם המצב של סטארטאפים ישראליים. לכן, רצוי אולי להתחיל עם מכירות באירופה או בארה"ב, להתנסות, להשתפשף ואז להיות מוכנים לכניסה ליפן.
 
ההכנה הדקדקנית וההתנסות מאוד חשובים כאן. ללכת ישר ולהציג פיתוח חדש ביפן זה דבר שיש לשקול אותו מאוד בזהירות".
 
שאלה: יש סטארטאפים יפניים המתעניינים בישראל?
תשובה: "בהחלט. ישראל מאוד מעניינת אותם. יש כבר אינקובטור יפני בישראל, שמו 'סמוראי אינקובטור', שהוקם בת"א. המיזם הזה הוקם באמצע מבצע 'צוק איתן'. זה לא הרתיע את היפנים מלהגיע לכאן. הם הגיעו ביחד עם מנכ"ל החממה מיפן וקבוצת סטארטאפיסטים יפנים. הם מציגים כאן פיתוחים יפניים ומחפשים שיתופי פעולה עם חברות ישראליות, תוך לימוד תרבות הסטארטאפים הישראלית .
 
בנוסף, חברת טויוטה מבצעת בישראל האקתון יפני ראשון בישראל בדגש על יישומי ביג דאטה בתעשיית הרכב ואפליקציות לסמארטפונים. ההאקתון יתקיים בשבוע הבא בת"א.
 
כל זה מראה כמה היפנים רואים את ישראל כמקום למצוא בו טכנולוגיות מלהיבות ומתאימות להם. בישראל יש 270 חברות מו"פ משותפות עם חברות הייטק עולמיות. אולם, יש מעט מדי חברות מו"פ משותפות עם יפן. יש התחלות דוגמת חברת ,Takeda שפתחה חממה ברחובות לתחומי הפארמה. אנו רואים התעניינות. זה קורה וזה בתחילת הדרך.
 
יש פתגם ביפנית האומר (בתרגום חופשי): 'בוא נשלב ידיים ונחצה את הנהר ביחד'. אני מאמין, שאם נראה חברה יפנית אחד גדולה מגיעה לישראל ופותחת כאן מרכז מו"פ משותף אזי כל האחרים יגיעו גם כן".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ד"ר רוני בורנשטיין: "החלום שלי, שיפן תהפוך לשותפה משמעותית במסחר שלה עם ישראל. כיום, הייצוא מישראל ליפן מהווה 0.6% מכלל הייבוא ליפן. כך, שיש כאן פוטנציאל אדיר להתפתח בתחום הייצוא ליפן. אני חולם, שהייצוא הישראלי ליפן יגדל משמעותית. אני מאוד אופטימי.
 
היציאה שלנו כמשלחת כלכלית ליפן מאוד חשובה לקדם את החזון הזה. בפעם הראשונה אירחנו כאן בפברואר 2014 משלחת סחר יפנית מלשכת המסחר יפן ישראל. הם הבינו את הפוטנציאל הקיים בישראל ואנו ממשיכים את הכיוון הזה במלא המרץ. הביקור שלהם כאן מזכיר לי את 'סיפור המרגלים' מהתנ"ך, שראו את הארץ והבינו, שזו 'ארץ זבת חלב ודבש'.
 
כדי לעודד את היצואנים ליפן אנו מחלקים פרסים לחברות ולטכנולוגיות מתקדמות, שהצליחו לפרוץ לשוק היפני. אנו נחשוף ונעריך את אלה המפתחים את הייצוא ליפן. 

כך, 
מידי שנה לשכת המסחר ישראל יפן מחלקת פרסי הצטיינות ליצואנים ישראלים ביפן, בראשות יו"ר ועדת היצואן שמואל שניצר. הלשכה מזמינה יצואנים להגיש מועמדות לטקס שיערך לקראת סוף 2014. לפרטים נוספים: כאן".
 
לוגו לשכת המסחר ישראל יפן
הסכם המו"פ ישראל יפן



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים