איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

מאת: שחר גלעד, 3.8.16, 08:00שחר גלעד
 
חבל "לשרוף" כספים על פרסומות. קים קארדשיאן לא לבד. השוק הולך לכיוון של שיווק באמצעות מובילי ומובילות דעה, בלוגרים ובלוגריות. חסכון גדול לעסקים ומותגים.
 
סנאפצ׳אט, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם. אין  ספק, שבאחת מהפלטפורמות הללו נתקלתם בקים קארדשיאן. גם אם אשתו של קנייה ווסט לא מעניינת אתכם, עדיין, סביר להניח, שכשנתקלתם בה, ראיתם אותה מפרגנת לאיזשהו מותג, אתר, מעצב, חולצה, תכשיט, או משהו בסגנון הזה. עוד יותר סביר להניח, שגברת קרדשיאן לא העלתה את התמונה לאינסטגרם או צייצה כמה היא אוהבת נעליים של מותג כזה או אחר בגלל שרצתה לפרגן. אלא, ככל הנראה, אותו מותג או מעצב העבירו את המוצר שלהם לגברת קרדשיאן והיא בתמורה דאגה להראות באחת מהפלטפורמות, שבהן יש לה מיליוני עוקבים, כמה שהיא "מתה" על אותו מוצר.
 
אל תטעו, קרדישיאן ואחיותיה הן בהחלט לא היחידות העובדות בשיטה הזו (למרות שהן שיכללו אותה לגאונות) ואתם לא צריכים לבנות על כוכבות על בליגה שלהן. יש מספיק מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות עבור כולם.

אל תהיו תמימים, תמיד מוכרים לכם פרסומות, הן פשוט כל פעם בתחפושות שונות
עסקים רבים בארץ ובעולם משתמשים בשיטת מובילי דעת הקהל ברשת. התהליך הוא פשוט מאוד. מוצאים את אותו מוביל דעת קהל, נותנים לו להשתמש במוצר כאוות נפשו ובתמורה, כל מה שהוא צריך לעשות, זה להעלות תמונה, לכתוב פוסט, להצטלם עם המוצר ולהגיד כמה שזה הדבר הכי מגניב, שהוא ראה בחייו.

כמובן שבמקרים מסוימים, אותם מובילי דעת קהל, במידה והם כבר נחשבים כוכבים גדולים אמיתיים, יחפשו באופן טבעי להגדיל את ההכנסות שלהם מהפופולריות ברשת. מה שאומר, שהם לא יסתפקו במוצר, שישלח אליהם, אלא בתשלום, שיקבע מראש מאותו מותג. גם במקרים כאלה, לרוב, עדיין שווה בהחלט לשלם לאותו מוביל דעה, שכן העלות של תשלום עבור ״פירגון״, שתיקבע מראש, ככל הנראה, תהיה זולה יותר מעלות של הפקת פרסומת אחת.
 
תחשבו על זה כך: אתם עסק הרוצה לפרסם מוצר. יש לכם תקציב מאוד ספציפי עבור פרסום. האם תעדיפו לשרוף את התקציב על ימי הפקה, לוקיישן, במאי, שחקנים ועורך? או שתעדיפו להעביר את אותו התקציב למוביל דעה ברשת? כזה שיש לו מאות אלפי עוקבים, שכל היום משתפים את התוכן, שהוא מעלה לרשת?
 
סביר להניח, ששימוש באותו מוביל דעת קהל יהיה הרבה יותר רווחי, מאשר לצאת להרפתקה של הפקת פרסומת. אותו מוביל ייקח את המוצר, ובצורה הטבעית ביותר בעולם, יגרום לעוקבים שלו להאמין, שהמוצר הוא הדבר הכי טוב. כל היופי בשימוש באותם מובילי דעת קהל הוא, שהמסר, שהם מעבירים, מרגיש אותנטי. הקהל, שעוקב אחריהם, עוקב אחריהם מבחירה. זה לא מרגיש כאילו יש כאן פרסומת מבושלת מראש. מה שגורם למוצר להיתפס כטבעי יותר בעיניי הצופה.

כשמותגים גדולים משחקים עם מובילי דעת קהל
אמנם, קים קרדשיאן היא בליגה משל עצמה בכל הקשור לאישיות רשת. אבל גם בעולם וגם בארץ, לא חסרים כוכבים רבים, שעשו קריירה על תמונות באינסטגרם, או סרטונים בסנאפצ׳אט. לדוגמא: לוגאן פול, האיש והשפאגט. הוא העלה סרטונים מגניבים לרשת, צבר לעצמו מיליוני צופים, וממש לאחרונה, דוריטוס הגדולה שילמה לו כסף כדי שהוא יעלה סרטון לערוץ היוטיוב הרשמי שלו. כמוהו יש עוד אלפי מובילי דעת קהל, כאלה שיש להם עוקבים רבים, ששימוש בהם יכול להזניק את ערך המוצר של מותג מסוים ולהפוך אותו לוויראלי ולשיחת היום.

 

בלוגריות עלו על הנוסחה
נשים הן כח קנייה עצום. מוצרי טיפוח הם כבר מזמן מוצר צריכה בסיסי עבור כל אישה, והדבר נכון גם לגבי כל בלוגרית הכותבת על אופנה ומכבדת את עצמה. בלוגריות רבות מקבלות מוצרים חדשים של חברות, ללא תשלום, כדי שתרשומנה חוות דעת (חיובית) על אותם המוצרים. ברגע שבלוגרית כתבה חוות דעת כזו, כולם מרוויחים: החברה מקבלת חשיפה באמצעות חוות דעת ממישהי, שקהל העוקבים שלה הוא קהל היעד של המוצר, הבלוגרית מתפנקת עם המוצרים החינמיים ו״הכבוד״ המגיע עם הביקוש לחוות דעת וכך גם מובילי דעת הקהל וגם המותגים מרוצים.

לכן, מומלץ מאוד לעסקים להשתמש במובילי דעת קהל כדי לקדם את העסקים שלהם. אם יש מוצר אופנה מומלץ לפנות לבלוגרית בתחום האופנה. אם רוצים לקדם מוזיקה מסוימת, מומלץ לפנות לבלוגרים העוסקים במוזיקה. אם רוצים לפרסם מותגים בדרך שתרגיש אוטנטית יותר לקהל היעד, מומלץ להשתמש בדמות מוכרת, שתפרסם בפרופילים האישיים שלה את המוצרים. בצורה הזו כולם מרוויחים.
 
מאת: שחר גלעד, אוגוסט 2016.
חברת PRM – שיווק ופרסום באינטרנט, לשיווק באמצעות שיווק תוכן ומובילי דעה.


מוביל דעה
 
 
 
כלי שיווק



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים