איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

איך עסקים ומותגים משתמשים במובילי דעה באינטרנט לאינטרסים שלהם?

מאת: שחר גלעד, 3.8.16, 08:00שחר גלעד
 
חבל "לשרוף" כספים על פרסומות. קים קארדשיאן לא לבד. השוק הולך לכיוון של שיווק באמצעות מובילי ומובילות דעה, בלוגרים ובלוגריות. חסכון גדול לעסקים ומותגים.
 
סנאפצ׳אט, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם. אין  ספק, שבאחת מהפלטפורמות הללו נתקלתם בקים קארדשיאן. גם אם אשתו של קנייה ווסט לא מעניינת אתכם, עדיין, סביר להניח, שכשנתקלתם בה, ראיתם אותה מפרגנת לאיזשהו מותג, אתר, מעצב, חולצה, תכשיט, או משהו בסגנון הזה. עוד יותר סביר להניח, שגברת קרדשיאן לא העלתה את התמונה לאינסטגרם או צייצה כמה היא אוהבת נעליים של מותג כזה או אחר בגלל שרצתה לפרגן. אלא, ככל הנראה, אותו מותג או מעצב העבירו את המוצר שלהם לגברת קרדשיאן והיא בתמורה דאגה להראות באחת מהפלטפורמות, שבהן יש לה מיליוני עוקבים, כמה שהיא "מתה" על אותו מוצר.
 
אל תטעו, קרדישיאן ואחיותיה הן בהחלט לא היחידות העובדות בשיטה הזו (למרות שהן שיכללו אותה לגאונות) ואתם לא צריכים לבנות על כוכבות על בליגה שלהן. יש מספיק מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות עבור כולם.

אל תהיו תמימים, תמיד מוכרים לכם פרסומות, הן פשוט כל פעם בתחפושות שונות
עסקים רבים בארץ ובעולם משתמשים בשיטת מובילי דעת הקהל ברשת. התהליך הוא פשוט מאוד. מוצאים את אותו מוביל דעת קהל, נותנים לו להשתמש במוצר כאוות נפשו ובתמורה, כל מה שהוא צריך לעשות, זה להעלות תמונה, לכתוב פוסט, להצטלם עם המוצר ולהגיד כמה שזה הדבר הכי מגניב, שהוא ראה בחייו.

כמובן שבמקרים מסוימים, אותם מובילי דעת קהל, במידה והם כבר נחשבים כוכבים גדולים אמיתיים, יחפשו באופן טבעי להגדיל את ההכנסות שלהם מהפופולריות ברשת. מה שאומר, שהם לא יסתפקו במוצר, שישלח אליהם, אלא בתשלום, שיקבע מראש מאותו מותג. גם במקרים כאלה, לרוב, עדיין שווה בהחלט לשלם לאותו מוביל דעה, שכן העלות של תשלום עבור ״פירגון״, שתיקבע מראש, ככל הנראה, תהיה זולה יותר מעלות של הפקת פרסומת אחת.
 
תחשבו על זה כך: אתם עסק הרוצה לפרסם מוצר. יש לכם תקציב מאוד ספציפי עבור פרסום. האם תעדיפו לשרוף את התקציב על ימי הפקה, לוקיישן, במאי, שחקנים ועורך? או שתעדיפו להעביר את אותו התקציב למוביל דעה ברשת? כזה שיש לו מאות אלפי עוקבים, שכל היום משתפים את התוכן, שהוא מעלה לרשת?
 
סביר להניח, ששימוש באותו מוביל דעת קהל יהיה הרבה יותר רווחי, מאשר לצאת להרפתקה של הפקת פרסומת. אותו מוביל ייקח את המוצר, ובצורה הטבעית ביותר בעולם, יגרום לעוקבים שלו להאמין, שהמוצר הוא הדבר הכי טוב. כל היופי בשימוש באותם מובילי דעת קהל הוא, שהמסר, שהם מעבירים, מרגיש אותנטי. הקהל, שעוקב אחריהם, עוקב אחריהם מבחירה. זה לא מרגיש כאילו יש כאן פרסומת מבושלת מראש. מה שגורם למוצר להיתפס כטבעי יותר בעיניי הצופה.

כשמותגים גדולים משחקים עם מובילי דעת קהל
אמנם, קים קרדשיאן היא בליגה משל עצמה בכל הקשור לאישיות רשת. אבל גם בעולם וגם בארץ, לא חסרים כוכבים רבים, שעשו קריירה על תמונות באינסטגרם, או סרטונים בסנאפצ׳אט. לדוגמא: לוגאן פול, האיש והשפאגט. הוא העלה סרטונים מגניבים לרשת, צבר לעצמו מיליוני צופים, וממש לאחרונה, דוריטוס הגדולה שילמה לו כסף כדי שהוא יעלה סרטון לערוץ היוטיוב הרשמי שלו. כמוהו יש עוד אלפי מובילי דעת קהל, כאלה שיש להם עוקבים רבים, ששימוש בהם יכול להזניק את ערך המוצר של מותג מסוים ולהפוך אותו לוויראלי ולשיחת היום.

 

בלוגריות עלו על הנוסחה
נשים הן כח קנייה עצום. מוצרי טיפוח הם כבר מזמן מוצר צריכה בסיסי עבור כל אישה, והדבר נכון גם לגבי כל בלוגרית הכותבת על אופנה ומכבדת את עצמה. בלוגריות רבות מקבלות מוצרים חדשים של חברות, ללא תשלום, כדי שתרשומנה חוות דעת (חיובית) על אותם המוצרים. ברגע שבלוגרית כתבה חוות דעת כזו, כולם מרוויחים: החברה מקבלת חשיפה באמצעות חוות דעת ממישהי, שקהל העוקבים שלה הוא קהל היעד של המוצר, הבלוגרית מתפנקת עם המוצרים החינמיים ו״הכבוד״ המגיע עם הביקוש לחוות דעת וכך גם מובילי דעת הקהל וגם המותגים מרוצים.

לכן, מומלץ מאוד לעסקים להשתמש במובילי דעת קהל כדי לקדם את העסקים שלהם. אם יש מוצר אופנה מומלץ לפנות לבלוגרית בתחום האופנה. אם רוצים לקדם מוזיקה מסוימת, מומלץ לפנות לבלוגרים העוסקים במוזיקה. אם רוצים לפרסם מותגים בדרך שתרגיש אוטנטית יותר לקהל היעד, מומלץ להשתמש בדמות מוכרת, שתפרסם בפרופילים האישיים שלה את המוצרים. בצורה הזו כולם מרוויחים.
 
מאת: שחר גלעד, אוגוסט 2016.
חברת PRM – שיווק ופרסום באינטרנט, לשיווק באמצעות שיווק תוכן ומובילי דעה.


מוביל דעה
 
 
 
כלי שיווק



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

1/5/18 - ChipEx2018  

7/5/48 - BMR 2018 - Broadband, Mobile, RF  

9-10/5/18 - האקאתון "ניצוץ לדורות" 

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

15/5/18 - Bynet Expo 2018  

23/5/18 - EcoMotion Main Event 2018 

5/6/18 - Israel Mobile Summit 2018 

17-21/6/18 - Cyber Week 2018 

21/6/18 - 2018 Afeka Conference for Speech Processing  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למרץ 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מטעה - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Schneider Electric
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים