אילן צחי - הקרבן הראשון של רפורמת "השוק הסיטונאי"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> אילן צחי - הקרבן הראשון של רפורמת "השוק הסיטונאי"
ניתוח התוצאות הכספיות של קבוצת HOT לרבעון 2 2015 מראה, שהתחזיות שלנו התאמתו: HOT היא הקרבן הראשון, שהמספרים שלו מצביעים בברור על הפגיעה בגלל "השוק הסיטונאי". הקרבנות האחרים: החברות Unlimited וה-ISP תפרסמנה בקרוב את מספרי ההפסד שלהן, שיעלו ברבעונים הקרובים (למי שמפרסם תוצאות כספיות). בזק (לעומתן) "צוחקת כל הדרך אל הבנק".
מאת: אבי וייס, 30.7.15, 07:50אילן צחי

עמדה: הניתוחים בכל כלי התקשורת לתוצאות של קבוצת HOT ל-Q2-2015 (כמפורט כאן), לא ניתחו את הדבר הכי חשוב: איך רפורמת "השוק הסיטונאי" השפיעה על הוט.

הרפורמה הזו כבר גבתה את הקרבן הראשון שלה, אילן צחי, (בתמונה משמאל), מנכ"ל הוט, שנאלץ ללכת הביתה, אחרי שהציג תוצאות כל כך חלשות (המספרים ומשמעותם - בהמשך). "הגבינה זזה" והוא לא הרגיש בכך.

אולם, לא הכל היה בשליטתו. את הרפורמה של "השוק הסיטונאי" לא הוא יזם והוא לא היה יכול להשפיע עליה. אולם, ההתחמקות של הוט מהרפורמה והתרגילים שעשתה, עלו לה ביוקר.

נכון שיש להוט בעיות פנימיות רבות (בגלל צורת הניהול המוזרה והזיגזגית, שמגיעה מהכיוון של חברת האם שלה - Altice שבשליטת פטריק דרהי), אך התוצאות שהוצגו בדוחות הכספיים לרבעון שני 2015, הן כולן פרי ניהול ישראלי כושל, שכשל בעיקר בגלל השוק הסיטונאי. 

זה לא חדש לקוראי אתר זה, שבעשרות רבות של כתבות, ניתחנו כיצד בזק תהיה חברת התקשורת היחידה, שתתחזק בגלל "השוק הסיטונאי" וכל השאר יפסידו, הפסדים הולכים וגדלים עד סוף 2018.

יש רק אנליסט כלכליסט ותקשורת אחד (ערן יעקובי, בתמונהערן יעקובי משמאל), שבאופן עקבי ניתח, פרסם וטען את מה שאנו טוענים מזה שנים באתר Telecom News: בזק מתחזקת מרפורמה לרפורמה (למשל כאן וכאן מאמרים פרי עטו של ערן יעקובי). כל שאר האנליסטים והכתבים, שמכסים את התחום, כנראה לא יודעים לעשות חשבון של כיתה א'.  

למה כמעט כולם טועים?
הכל מתחיל מ"חבורת הטייסים", שבראשם ניצב הפקיד הבכיר במשרד התקשורת ש"חי בסרט" המוקרן בחלל החיצון, סמנכ"ל בכיר לכלכלה, הרן לבאות, זה שתיחמן את כל המספרים של "השוק הסיטונאי" (בשת"פ של יועצים רבים, שהתפרנסו ועדיין מתפרנסים יפה על חשבון משלמי המיסים, כדי להמציא מספרים לשוק הסיטונאי, ככל העולה על דימיונם). ובכן, הרן לבאות פרסם תחזית כמה בזק תפסיד מרפורמת השוק הסיטונאי, ועל פי מה שהוא פרסם, בזק תפסיד כ-1.3 מיליארד ש"ח (שהם כ-30% מהכנסותיה) בתום 4 שנות תחרות (2014 עד 2018). 

אנשים שלא יודעים לספור עד 10, העתיקו את התחזית הטפשית הזו והאמינו, שבזק תפסיד יותר ממיליארד ש"ח מ"השוק הסיטונאי". פשוט מדהים איך כולם נפלו בפח, שטמן להם הרן לבאות (ואחריו העתיקו ואישרו את המספרים הללו, כחלק מהרגולציה החדשה ששמה "שוק סיטונאי": אבי ברגר וגלעד ארדן).

הניתוח הנכון הוא בכלל אחר. בזק מרוויחה מהשוק הסיטונאי והרבה. הרבה מאוד. לפי התחשיב, שאני ערכתיהרווח הישיר והעקיף לבזק מהרפורמה החדשה נע בין 1.5 מיליארד ש"ח ל-2 מיליארד ש"ח לשנה. זה עוד לפני הרווחים שכבר השיגה ממיזוג בזק-YES ולפני הרווחים העתידיים מ"הורדת חומות ההפרדה המבנית". ערן יעקובי קצת יותר מתון וזהיר ממני בתחזיות, אבל כבר הדו"חות הכספיים של בזק לרבעון ראשון 2015 היו טובים, והדו"ח לרבעון שני 2015 שיתפרסם בקרוב יהיה טוב ממנו. איך אנו יודעים את זה? פשוט: צריך לחבר את המספרים נכון

ערן יעקובי חזה (כאן) [ציטוט]: "
בטווח הקצר יותר, בזק צפויה גם להרוויח מחולשתה היחסית של המתחרה HOT ומעצם העובדה, שלקוחות קמעונאיים, שעוברים מ-HOT למתחרות החדשות, הופכים ברובם ל"קווים" סיטונאיים של בזק (הערכנו כ-20% מהקווים הסיטונאיים החדשים)".

דהיינו: להערכת ערן יעקובי, 20% מהלקוחות של השוק הקווי העוברים להסדר השוק הסיטונאי, הם לקוחות העוזבים את הוט. דהיינו: הם עוברים לתשתית של בזק ומתחילים להכניס כסף לבזק (דרך ה-ISP).

להוט, שהתחמקה מהשוק הסיטונאי, יש רק ISP אחד ש"רוכב עליה" וזו חברת FAST הקטנה, שנאבקת קשות מול המכשולים, שהוט מציבה בפניה, כפי שחשפנו כאן. ברור שזה מתכון בטוח לכישלון.

בנוסף, בגלל רפורמת השוק הסיטונאי, כמו שקרה בכל העולם כשהרגולטורים הלכו על מודל ה-BSA (זה מה שיש כיום ברפורמה בישראל), הוט (בדיוק כמו בזק) האטה למינימום את ההשקעות בתשתיות פס רחב. כמעט כל ההשקעות של HOT ברבעון שני 2015 הלכו לכיוון של שיפור השירות ללקוחות, במוקדי השירות. זו השקעה בהחלט חשובה, אבל היא אינה יכולה להסתיר את העובדה שבתשתיות הפס הרחב, שזה העתיד של הוט, לא הושקע כסף. דהיינו: הוט החלה לחסל את עתידה במו ידיה, בגלל מדיניות משרד התקשורת וקוצר הראות של מנהליה ובעליה. 

כך, התחזיות שלנו (שלי ושל ערן יעקובי) התאמתו די מהר. התוצאות של HOT לרבעון השני 2015 מדברות בעד עצמן:

א. מנויי טלוויזיה: ירידה מ-846 אלף ל-838 אלף (הפסד של 8 אלף לקוחות. כנראה, שרובם עברו ל-YES ומיעוטם לסלקום).

ב. מנויי אינטרנט: ירידה מ-712 אלף ל-704 אלף (הפסד של 8 אלף לקוחות. כנראה, כולם עברו לתשתית בזק).

ג. מנויי טלפון: ירידה מ-672 אלף ל-666 אלף (הפסד של 6 אלף לקוחות. כנראה, כולם עברו לבזק). 

ד. סה"כ מנויים (RGU) כבלים: ירידה מ-2,230 אלף ל-2,208 אלף (הפסד של 22 אלף לקוחות משלמים. כנראה, שכמעט כולם עברו לבזק. דהיינו: מכלל כ-100 אלף לקוחות, שעברו עד סוף רבעון שני 2015 להסדר של "שוק סיטונאי", כ-20% מהם הגיעו לבזק, לאחר שעברו מתשתית של הוט לתשתית של בזק. דיוק מדהים לתחזיות שלנו ובמיוחד אלו שפרסמנו תחת שמו של ערן יעקובי).

המספרים הללו ילכו ויגברו, והמנכ"לית החדשה של הוט, טל גרנות-גולדשטיין, (בתמונה משמ
טל - מנכ"לית הוט החדשהאל), לא תוכל למנוע את המשך הנפילה הזו, בדרך בה הוט הולכת בה.

כדי לשנות כיוון, הוט צריכה לחדש ולהמציא את עצמה מחדש בתחום הקווי. שנה ורבע הוט לא חידשה דבר. מאז תחילת 2014 בו השיקה את ה-FireBox ואת ה-200 מגה, חברת הוט נתקעה ולא הציגה שום דבר חדש או מעניין לשוק הקווי.

בזק לעומתה, כל הזמן מציגה חידושים, כדי ללכוד לקוחות, למשל "בית חכם" וממיר חדש. בזק "צוחקת כל הדרך אל הבנק", והמתחרות שלה: Unlimited וה-ISP תיכנסנה להפסדים הולכים וגדלים. אמנם לא כולן מדווחות על תוצאות כספיות רבעוניות (או בכלל), אבל הכיוון הוא די ברור, למי שיודע לחבר מספרים נכון ולקרוא נכון את המסמכים המפוברקים של משרד התקשורת, שמסרב "להפיק לקחים" וממשיך להטעות את הצרכנים של הפס הרחב בישראל.

שורה תחתונה: כולם מפסידים ויפסידו בשוק הסיטונאי, חוץ מבזק. וההפסדים הללו ילכו ויגדלו (לא יקטנו). זאת, משום שה-ISP יצאו במבצעי הורדת מחירים (להגדלת נתחי שוק), החלטות קצרות רואי שמשמעותן הפסד מהיום הראשון. זאת, בזמן שהתשלומים, שה-ISP צריכים לשלם לבזק עבור שירותיה, קבועים בתקנות עד סוף 2018, מספרים המבטיחים הפסד מתמשך (או לחילופין, מובילים להעלאות מחירים בשנים הבאות ע"י ה-ISP, מה שיחזיר את הלקוחות לבזק).

איך שלא נסתכל על זה, יהיו עוד מנכ"לים של חברות תקשורת, שיאבדו את הכיסא שלהם, כתוצאה מתהליכי קבלת החלטות מוטעים. אילן צחי היה רק הראשון בתור. 

 
נורה אדומה להוט



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017

31/10/17 -  TLV Generator: 30 days Prototype program  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017  

29-30/11/17 - Microsoft Tech Summit Tel Aviv 

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים