אלו שלא עונים לטלפון, מייל, מכתב ופקס דורשים מענה תוך 2 דקות מאחרים

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> אלו שלא עונים לטלפון, מייל, מכתב ופקס דורשים מענה תוך 2 דקות מאחרים
אין תחתית לכושר הבידור של שר התקשורת גלעד ארדן. כמי שממונה על משרד, שלא עונה בכלל על פניות אזרחים, אפילו לא תוך שנה, ומשמיד פניות אזרחים כל הזמן, דורש כעת מחברות התקשורת לענות תוך 2 דקות עם זמן המתנה מרבי של 6 דקות. 
מאת: אבי וייס, 19.8.14, 09:30גלעד ארדן

הבדיחה היומית של שר התקשורת גלעד ארדן הגיעה בדמות הודעה לציבור על שימוע (מצוי כאן) ל"רפורמה במוקדים הטלפוניים של חברות התקשורת". כנראה, שאין תחתית לחוצפה, ליהירות ולאטימות של השר גלעד ארדן.

פניתי ושלחתי שאלה פשוטה לשר התקשורת:
"מהם פרקי הזמן למענה (טלפוני ובכתב) במשרד התקשורת עצמו לפניות אזרחים?
מדוע אי אפשר לפנות למשרד התקשורת באמצעי המדיה החדשים (דהיינו: אינטרנט, רשתות חברתיות, מסרונים ומסרים מידיים, מענה באפליקציה בסמארטפון)?".

אם אקבל תשובה, אדווח לכם. אל דאגה, משרד התקשורת לא עונה. לא רק לי.

המשרד  הזה מתמחה בקדנציה של גלעד ארדן ביצירת ניירת ורגולציה מסובכת, שתייקר את שירותי התקשורת לציבור, ובמקרה של זמני התגובה במוקדים, המשרד שולח את האזרחים עצמם לתבוע את הפיצוי (מה שיוביל להקמה של ענף של עורכי דין, שיתמחו בתביעת פיצויים על אי עמידה בזמני המענה במוקדים, שלא לדבר על כך, שהשימוע עוסק רק במענה ולא בטיב המענה. דהיינו: אפשר לענות מהר אבל לא לתת כל פתרון לפונה...). 

משרד התקשורת, הוא המשרד היחיד הנמצא עדיין במאה ה-19 בדרכים לפנות אליו. רוב הפניות של הציבור אליו חייבות להתבצע בפקסים, בדואר רגיל או בדואר אלקטרוני (רק בחלק קטן מהמקרים). פניות בטלפון למשרד התקשורת הן בזבוז זמן, אין מי שייענה, לא ב-6 דקות ולא בכלל.

ומה עושה המשרד עם עשרות אלפי הפניות אליו כל שנה?

הנה מבחר משיטות הטיפול של משרד התקשורת בפניות אליו:

א. את הפקסים של הפונים מתיייקים בלי טיפול ודורשים מהפונים להגיע למגדל שלום (שם שוכנים המשרדים בסניף ת"א), דרך כניסות חסומות ומטרטרים אותם שעות בין הקומות ולבסוף שולחים אותם הביתה בצעקות ללא כל מענה לפניותיהם. מה שנקרא "טיפול למופת". 

ב. את תלונות האזרחים בכמויות של אלפים משמידים, גורסים או מתייקים ללא כל טיפול. את התלונות, שכן מטפלים בהן, מטפלים בהן לא נכון ובזלזול אחרי חודשים רבים, שבהם כבר פג התוקף והמשמעות בטיפול בתלונות הללו. אחרי כן מפרסמים דוחו"ת שנתיים על הטיפול כביכול בתלונות הללו, "מורחים את הציבור" ו"מחלקים ציונים" לחברות התקשורת, ציונים המבוססים על בדיקות מהסוג הירוד ביותר, עם טעויות בסיסיות בחשבון (של הצגת הנתונים). בנוסף, לרוב, נעשה הטיפול בתלונות הללו ע"י אנשים חסרי כל הכשרה וידע בנושאים המטופלים בתלונות הציבור, שלא לדבר על בעלי תפקידים שעוסקים בתחום, שיש להם "כתמים שחורים" בעברם, לרבות הרשעה בבית הדין למשמעת של נש"מ (נציבות שירות המדינה) בעבירות חמורות.

ג. מענה לפניות  רגילות של אזרחים - קרוב לאפס. מניסיוני האישי, כ- 95% מהפניות שלי אינן זוכות לשום מענה, אפילו לא לאישור של קבלת הפנייה. לפי העיקרון של 1,000 ש"ח פיצוי כספי ללא הוכחת נזק (כפי שהשר מציע בשימוע), שר התקשורת גלעד ארדן ומנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר היו אמורים להעביר אלי כל חודש את המשכורת החודשית שלהם, כפיצוי כספי ללא הוכחת נזק, על אי מענה שלהם על הפניות שלי, לאורך כל השנה. אני כרגע בוחן איך אני מממש את השיטה הזו, שהם מציעים כעת, ומעביר את המשכורות החודשיות שלהם - אלי...

ד. לעיתים, פניות של אזרחים מטופלות ע"י אנשים לא מוסמכים המתחזים כבעלי תפקידים מוסמכים ועונים תשובות שגויות וטפשיות. דוגמה בולטת: נהג המנכ"ל שהתחזה לעוזר המנכ"ל והחל להשיב בשמו של המנכ"ל כמיטב הדימיון היצירתי שלו. אגב, תופעות אלו קיימות עד עצם היום הזה. לא פלא שהשב"כ וצה"ל אסרו על חברות התקשורת להעביר מסמכים מסווגים למשרד התקשורת, כי פשוט אסור לסמוך על מקבלי המסמכים הללו, שאין להם שום מעצור, כולל פיברוק מסמכים רשמיים. 

ה. מצפצפים על "חוק חופש המידע" ולא מעבירים מידע, שאין בו שום סיווג, לאזרחים שפונים. זה חלק מהשיטה של הסתרת מעשים,  שנחזים להיות פליליים, שנעשים (כנראה) במשרד, בידיעת השר והמנכ"ל, שמסתירים את המעשים והחשדות מידיעת הציבור. 

ו. פנייה באמצעי המדיה החדשים ובסלולר: לא שמעו על זה במשרד התקשורת. מצ"ב כאן דיווח לדוגמה מה עושה חברה ממשלתית אחת (חח"י) לגבי פניות הציבור אליה ברשת חברתית. היחיד, שיש לו פינה בפייסבוק, הוא כבוד השר גלדע ארדן, שמפעם לפעם מעלה את הגיגי ליבו לפייסבוק... כמובן שמדובר בדבר חד כיווני לחלוטין. כמיטב המסורת שקבע שליט צפון קוריאה הקודם, הדבר היחיד, שניתן לעשות בפוסטים של גלעד ארדן, זה ללחוץ על Like ולכתוב "שירי הלל", למשל: כמה הכותב מתפעם מהשמש הזורחת מעל לראשו של גלעד ארדן והמפיקה את הפוסט הנהדר והמרשים, שפורסם תחת שמו ותמונתו. ממש "אומת הסטארטאפים" 

אז השר גלעד ארדן: "טול קורה מבין עיניך". קודם תעשה סדר אצלך במשרד בתחום המענה לציבור לפני שאתה דורש "סדר ומשמעת" מארגונים אחרים. 
 
ביזיון בטיפול



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים