Telecom News - אפליקציות לסלולר: שוק גדול ומבטיח או "בור שחור" ליזמים ומפתחים?

אפליקציות לסלולר: שוק גדול ומבטיח או "בור שחור" ליזמים ומפתחים?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציות לסלולר: שוק גדול ומבטיח או "בור שחור" ליזמים ומפתחים?
כנס המונטיזציה (יצירת רווחים) הענק סיפק תשובות מנוגדות לשאלה: מה עושים כל כך הרבה יזמים, משקיעים, מפתחים, משווקים, יועצים ומתווכים, בשוק האפליקציות בסלולר. האם זה שוק ענק ובעל פוטנציאל צמיחה ורווחים, או שזה שוק מונופוליסטי סגור, שאין בו בכלל מקום ליזמים קטנים?
מאת: אבי וייס, 8.12.14, 17:40ג'רום גרטו

כנס Mobile Monetization Summit 2014, שנערך ביום 2.12.14 במתחם "יס פלאנט" בראשון לציון ביוזמתו של אופיר לייטנר, בהשתתפות אלפי מפתחים, יזמים, משקיעים, יועצים ומומחים, עם עשרות רבות של דוכנים, בהיקף שלא נראה עד היום בתחום פיתוח ויצירת רווחים בעולם האפליקציות לסלולר, חידד את השאלה: איך עושים כסף מאפליקציות בסלולר והאם זה בכלל אפשרי? בסיומו של הכנס נבחרו המיזמים המובילים לשנת 2014 בתחום המונטיזציה (כמפורט כאן). 

 ג'רום גרטו (Jerome Grateau), (בתמונה), מנהל שותפים עסקיים, גוגל SEEMEA: "יזמים רבים בכל העולם מפתחים אפליקציות לסלולר. רבים מהם נתקלים באותן בעיות בדיוק:
א. מחסור בפלטפורמות של 'המשרד האחורי', שתתמוכנה ביכולת של מונטיזציה.
ב. היעדר מודלים עסקיים עובדים ומצליחים למונטיזציה.

בלי פתרון של 2 המרכיבים הללו, אין שום יכולת ליצור מודל עסקי לאפליקציה. הפיכת אפליקציה סלולרית לאפליקציה עסקית מרוויחה היא מטלה לא פשוטה הדורשת שותפים כדי להתקדם ולהצליח בדרך הזו. 

חברת גוגל מספקת את כל הכלים כדי ללכת בנתיב הזה. זה מוריד את כל כאב הראש מהמפתחים, שיכולים להתרכז בפיתוח האפליקציות שלהם.

יש כיום יותר מ-1.1 מיליארד אפליציות בכל אחת מהחנויות הגדולות (של אפל וגוגל). משתמש מצוי משתמש בכ-20 אפליקציות לכל היותר על המכשיר שלו. לכן, יש ירידה מתמשכת בכמות ההורדות לכל משתמש. מכאן, רוב האפליקציות לא תיזכנה לתשומת לב מצד המשתמשים. 

מכאן, שיש צורך בכלים חדשים כדי להגיע ללקוחות, כדי שישתמשו באפליקציה חדשה. פעילות משלימה היא ניתוח של פעילות המשתמשים: מיהם, מה הם צריכים, איך הם משתמשים באפליקציה, האם ניתן להפוך משתמש חינמי למשתמש משלם?

מילת המפתח בתחום הזה היא: Engage. משתמש ממוצע לא ישתמש ביותר מ-5 אפליקציות ביום. זה הכל. היות וכמעט כולם משתמשים בדוא"ל, בדפדפן ובאפליקציית מסרים מיידיים אחת לפחות, אין הרבה מקום לתמרון. דהיינו: הסיכויים לתפוס תשומת לב של המשתמשים היא קטנה מאוד ב-2 מתוך 5 האפליקציות, שהמשתמש מפעיל בממוצע ביום. גם אם המשתמש פותח אפליקציה, שהוא נתקל בה או שהמליצו לו עליה, יש 80% סיכוי, שהוא ישתמש בה רק פעם אחת ויזנח אותה. 

לכן, חשוב קודם כל לבנות קהילת אנשים, שמעוניינים באפליקציה ובשירות המסוים אותו מפתחים. יש לספק לקהל הזה את כל הכלים, שמעניינים אותו, כולל סרטונים ביוטיוב, סביבת שיח קהילתי, הבנת צרכי הקהילה הזו, התערבות בשיח של הקהילה. 

אסור לסמוך על גישה עסקית אחת בעניין האפליקציות, דוגמת פרסומות או IAP (רכישה בתוך האפליקציה). במשחקים, עפ"י המחקר שלנו, 5% מהמשתמשים יוצרים 95% של הרכישות בשיטת ה-IAP. כך, שמאוד חשוב לזהות מי הוא הלקוח ואיך מגיעים אליו ולא לבזבז מאמצים על כאלה שלא ירכשו מאומה בשום מקרה והם 95% מהמשתמשים במשחקים. 

יש לנו סיפורי הצלחה רבים, של מפתחים, שהשתמשו בכלים שלנו ושילבו יחדיו כמה שיטות של מכירה וקידום במקביל".

גבי זודיק, מעבדות המחקר, IBM ישרא
הכל בענןל: "המובייל משפיע על כל השווקים גם על ארגונים גדולים. שווקים רבים משתנים ממש מול העיניים שלנו. דוגמה בולטת: תחום ההיסעים במוניות עובר מהפך דרמטי כשאלפי נהגים בכל העולם זונחים את התחנות שלהם ועוברים לעבוד עבור Uber או Get-Taxi. בנוסף, מאות אלפי מפתחים ומתכנתים עברו לעבוד אחרת, משכירים בחברות מסודרות לעצמאים במסגרת חברות Crowd Sourcing והם עובדים מהבית.

המחויבות של אנשים בכל תחום עוברת למובייל. גם הארכיטקטורה הפנימית של מערכות המיחשוב בארגונים משתנה, כי שילוב אפליקציות משנה את כל צורת העבודה המוכרת לנו מהעבר.

צורת השימוש והפעלת מידע משתנה בעסקים ובארגונים. תחומים ראשונים, שעברו לענן ולמובייל הם תחומי ה: HR, CRM, ERP וכיום גם תחום ה-DB הבסיסי. 

במבט עתידי, ייכנסו לארגונים שימושים ניידים חדשים דוגמת ה-IoT, מחשוב לביש, סנסורים לכל מטרה ועוד. זה קורה ומתרחש בכל תעשייה החל מתעשיות הביטחון וכלה בפיננסים, רפואה, תחבורה ועוד.

בעתיד, רוב המידע יהיה על המכשיר הנייד והענן יבוזר למכשירים הניידים. לא ניתן יהיה לשמור את כל המידע במרכזי המיחשוב. יש לנו כבר פלטפורמה ראשונה המתמודדת עם השינוי הזה ושמה BlueMix.

הגבולות בין B2B, B2C לבין B2E נעלמים. יש אתגרים רבים בשילוב הזה החל מאבטחה ופרטיות וכלה בניהול ואנליטיקה.

הפתרונות נמצאים כבר בפתח. אנו משלבים כוחות עם שחקנים רבים, לדוגמה עם אפל, כדי להגיע לפתרונות מתאימים לשוק ובזמן". 

מול העמדות של הענקים, היו רבים בין המרצים וגם בקרב המשתתפים, שטענו, שהמחסום העיקרי להצלחה בשוק האפליקציות הוא: שוק זה נשלט למעשה ע"י 2 ענקים: אפל וגוגל ובשוליים גם ע"י פייסבוק. הם הקובעים את כל הכללים, החוקים, השיטות והדרכים, שבהם ניתן לעשות כסף (אם בכלל). כל שינוי של הכללים על ידן יכול להרוס מודלים עסקיים של חברות רבות. מדובר בענקים, שיצאו משליטה ולכן יש לטפל בהן ע"י הרגולטורים, כמו שהרגולטורים באירופה נוהגים כעת כלפי גוגל. 

בנוסף, העובדות הן, ש-42% מכלל תקציבי הפרסום העולמיים הולכים לעולם הטלוויזיה הישן, 18% הולך לעולם העיתונות המודפסת, עוד כמה אחוזים לרדיו הישן, ולשוק המקוון מגיעים אחוזים בודדים של תקציבי הפרסום. מזה, למובייל מגיעים ממש שברי אחוזים. לכן, המעבר של הפרסום למובייל הוא תהליך איטי הנמשך ככבר כמה שנים ומתפתח מאוד לאט. 

בגלל שאין מספיק כסף בעולם התוכן במובייל, שחקנים רבים נקנים די בזול ורבים נעלמים די מהר. השורה התחתונה: אין מספיק כסף כדי לקיים את כל ה-ecosystem שיש בתחום המובייל.

בנוסף, השוק התמלא במתווכים, רובם לא נותנים כל ערך. רק מעטים דוגמת Smaato, שזו הבורסה הגדולה ביותר לעולם הפרסום הנייד, יכולה להביא ערך למפתחים בהיקף מסוים. בורסה זו מספקת שירות בכ-150 מדינות ל-80 אלף מפרסמים עם כ-480 מיליון משתמשי קצה וכ-300 מיליארד לחיצות - Impressions לשנה.

היות והלקוחות נמצאים יותר ויותר בסלולר, ההערכה היא, שהמפרסמים הגדולים יעזבו בהדרגה את הטלוויזיה ואת הפרסום בעיתונות מודפסת ויעברו למובייל. הם צריכים גם לעזוב את האתרים של מחשבים נייחים, כי הפלטפורמות הניידות ועולם האפליקציות שונה לחלוטין במאפייניו מאתרים נייחים באינטרנט. אולם, די ברור, שהלקוחות נמצאים שם בנייד והם יימצאו שם בעתיד במספרים הולכים וגדלים. מתי יהיה מהפך בתקציבי הפרסום? כל התחזיות עד כה התבדו.

במקביל, יתפתחו תהליכים, שיחברו בין פלטפורמות, למשל בין הסלולר לטלוויזיה. זה דבר, שהחל וזה יתפוס חלק קטן מהשוק הראשי הנייד, שיהיה שוק ענקי מבחינה עסקית ומבחינת עולם הפרסום, כנראה רק אחרי שנת 2020. 

 
סלולר



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים