אפליקציות לסלולר: שוק גדול ומבטיח או "בור שחור" ליזמים ומפתחים?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם האפליקציות >> אפליקציות לסלולר: שוק גדול ומבטיח או "בור שחור" ליזמים ומפתחים?
כנס המונטיזציה (יצירת רווחים) הענק סיפק תשובות מנוגדות לשאלה: מה עושים כל כך הרבה יזמים, משקיעים, מפתחים, משווקים, יועצים ומתווכים, בשוק האפליקציות בסלולר. האם זה שוק ענק ובעל פוטנציאל צמיחה ורווחים, או שזה שוק מונופוליסטי סגור, שאין בו בכלל מקום ליזמים קטנים?
מאת: אבי וייס, 8.12.14, 17:40ג'רום גרטו

כנס Mobile Monetization Summit 2014, שנערך ביום 2.12.14 במתחם "יס פלאנט" בראשון לציון ביוזמתו של אופיר לייטנר, בהשתתפות אלפי מפתחים, יזמים, משקיעים, יועצים ומומחים, עם עשרות רבות של דוכנים, בהיקף שלא נראה עד היום בתחום פיתוח ויצירת רווחים בעולם האפליקציות לסלולר, חידד את השאלה: איך עושים כסף מאפליקציות בסלולר והאם זה בכלל אפשרי? בסיומו של הכנס נבחרו המיזמים המובילים לשנת 2014 בתחום המונטיזציה (כמפורט כאן). 

 ג'רום גרטו (Jerome Grateau), (בתמונה), מנהל שותפים עסקיים, גוגל SEEMEA: "יזמים רבים בכל העולם מפתחים אפליקציות לסלולר. רבים מהם נתקלים באותן בעיות בדיוק:
א. מחסור בפלטפורמות של 'המשרד האחורי', שתתמוכנה ביכולת של מונטיזציה.
ב. היעדר מודלים עסקיים עובדים ומצליחים למונטיזציה.

בלי פתרון של 2 המרכיבים הללו, אין שום יכולת ליצור מודל עסקי לאפליקציה. הפיכת אפליקציה סלולרית לאפליקציה עסקית מרוויחה היא מטלה לא פשוטה הדורשת שותפים כדי להתקדם ולהצליח בדרך הזו. 

חברת גוגל מספקת את כל הכלים כדי ללכת בנתיב הזה. זה מוריד את כל כאב הראש מהמפתחים, שיכולים להתרכז בפיתוח האפליקציות שלהם.

יש כיום יותר מ-1.1 מיליארד אפליציות בכל אחת מהחנויות הגדולות (של אפל וגוגל). משתמש מצוי משתמש בכ-20 אפליקציות לכל היותר על המכשיר שלו. לכן, יש ירידה מתמשכת בכמות ההורדות לכל משתמש. מכאן, רוב האפליקציות לא תיזכנה לתשומת לב מצד המשתמשים. 

מכאן, שיש צורך בכלים חדשים כדי להגיע ללקוחות, כדי שישתמשו באפליקציה חדשה. פעילות משלימה היא ניתוח של פעילות המשתמשים: מיהם, מה הם צריכים, איך הם משתמשים באפליקציה, האם ניתן להפוך משתמש חינמי למשתמש משלם?

מילת המפתח בתחום הזה היא: Engage. משתמש ממוצע לא ישתמש ביותר מ-5 אפליקציות ביום. זה הכל. היות וכמעט כולם משתמשים בדוא"ל, בדפדפן ובאפליקציית מסרים מיידיים אחת לפחות, אין הרבה מקום לתמרון. דהיינו: הסיכויים לתפוס תשומת לב של המשתמשים היא קטנה מאוד ב-2 מתוך 5 האפליקציות, שהמשתמש מפעיל בממוצע ביום. גם אם המשתמש פותח אפליקציה, שהוא נתקל בה או שהמליצו לו עליה, יש 80% סיכוי, שהוא ישתמש בה רק פעם אחת ויזנח אותה. 

לכן, חשוב קודם כל לבנות קהילת אנשים, שמעוניינים באפליקציה ובשירות המסוים אותו מפתחים. יש לספק לקהל הזה את כל הכלים, שמעניינים אותו, כולל סרטונים ביוטיוב, סביבת שיח קהילתי, הבנת צרכי הקהילה הזו, התערבות בשיח של הקהילה. 

אסור לסמוך על גישה עסקית אחת בעניין האפליקציות, דוגמת פרסומות או IAP (רכישה בתוך האפליקציה). במשחקים, עפ"י המחקר שלנו, 5% מהמשתמשים יוצרים 95% של הרכישות בשיטת ה-IAP. כך, שמאוד חשוב לזהות מי הוא הלקוח ואיך מגיעים אליו ולא לבזבז מאמצים על כאלה שלא ירכשו מאומה בשום מקרה והם 95% מהמשתמשים במשחקים. 

יש לנו סיפורי הצלחה רבים, של מפתחים, שהשתמשו בכלים שלנו ושילבו יחדיו כמה שיטות של מכירה וקידום במקביל".

גבי זודיק, מעבדות המחקר, IBM ישרא
הכל בענןל: "המובייל משפיע על כל השווקים גם על ארגונים גדולים. שווקים רבים משתנים ממש מול העיניים שלנו. דוגמה בולטת: תחום ההיסעים במוניות עובר מהפך דרמטי כשאלפי נהגים בכל העולם זונחים את התחנות שלהם ועוברים לעבוד עבור Uber או Get-Taxi. בנוסף, מאות אלפי מפתחים ומתכנתים עברו לעבוד אחרת, משכירים בחברות מסודרות לעצמאים במסגרת חברות Crowd Sourcing והם עובדים מהבית.

המחויבות של אנשים בכל תחום עוברת למובייל. גם הארכיטקטורה הפנימית של מערכות המיחשוב בארגונים משתנה, כי שילוב אפליקציות משנה את כל צורת העבודה המוכרת לנו מהעבר.

צורת השימוש והפעלת מידע משתנה בעסקים ובארגונים. תחומים ראשונים, שעברו לענן ולמובייל הם תחומי ה: HR, CRM, ERP וכיום גם תחום ה-DB הבסיסי. 

במבט עתידי, ייכנסו לארגונים שימושים ניידים חדשים דוגמת ה-IoT, מחשוב לביש, סנסורים לכל מטרה ועוד. זה קורה ומתרחש בכל תעשייה החל מתעשיות הביטחון וכלה בפיננסים, רפואה, תחבורה ועוד.

בעתיד, רוב המידע יהיה על המכשיר הנייד והענן יבוזר למכשירים הניידים. לא ניתן יהיה לשמור את כל המידע במרכזי המיחשוב. יש לנו כבר פלטפורמה ראשונה המתמודדת עם השינוי הזה ושמה BlueMix.

הגבולות בין B2B, B2C לבין B2E נעלמים. יש אתגרים רבים בשילוב הזה החל מאבטחה ופרטיות וכלה בניהול ואנליטיקה.

הפתרונות נמצאים כבר בפתח. אנו משלבים כוחות עם שחקנים רבים, לדוגמה עם אפל, כדי להגיע לפתרונות מתאימים לשוק ובזמן". 

מול העמדות של הענקים, היו רבים בין המרצים וגם בקרב המשתתפים, שטענו, שהמחסום העיקרי להצלחה בשוק האפליקציות הוא: שוק זה נשלט למעשה ע"י 2 ענקים: אפל וגוגל ובשוליים גם ע"י פייסבוק. הם הקובעים את כל הכללים, החוקים, השיטות והדרכים, שבהם ניתן לעשות כסף (אם בכלל). כל שינוי של הכללים על ידן יכול להרוס מודלים עסקיים של חברות רבות. מדובר בענקים, שיצאו משליטה ולכן יש לטפל בהן ע"י הרגולטורים, כמו שהרגולטורים באירופה נוהגים כעת כלפי גוגל. 

בנוסף, העובדות הן, ש-42% מכלל תקציבי הפרסום העולמיים הולכים לעולם הטלוויזיה הישן, 18% הולך לעולם העיתונות המודפסת, עוד כמה אחוזים לרדיו הישן, ולשוק המקוון מגיעים אחוזים בודדים של תקציבי הפרסום. מזה, למובייל מגיעים ממש שברי אחוזים. לכן, המעבר של הפרסום למובייל הוא תהליך איטי הנמשך ככבר כמה שנים ומתפתח מאוד לאט. 

בגלל שאין מספיק כסף בעולם התוכן במובייל, שחקנים רבים נקנים די בזול ורבים נעלמים די מהר. השורה התחתונה: אין מספיק כסף כדי לקיים את כל ה-ecosystem שיש בתחום המובייל.

בנוסף, השוק התמלא במתווכים, רובם לא נותנים כל ערך. רק מעטים דוגמת Smaato, שזו הבורסה הגדולה ביותר לעולם הפרסום הנייד, יכולה להביא ערך למפתחים בהיקף מסוים. בורסה זו מספקת שירות בכ-150 מדינות ל-80 אלף מפרסמים עם כ-480 מיליון משתמשי קצה וכ-300 מיליארד לחיצות - Impressions לשנה.

היות והלקוחות נמצאים יותר ויותר בסלולר, ההערכה היא, שהמפרסמים הגדולים יעזבו בהדרגה את הטלוויזיה ואת הפרסום בעיתונות מודפסת ויעברו למובייל. הם צריכים גם לעזוב את האתרים של מחשבים נייחים, כי הפלטפורמות הניידות ועולם האפליקציות שונה לחלוטין במאפייניו מאתרים נייחים באינטרנט. אולם, די ברור, שהלקוחות נמצאים שם בנייד והם יימצאו שם בעתיד במספרים הולכים וגדלים. מתי יהיה מהפך בתקציבי הפרסום? כל התחזיות עד כה התבדו.

במקביל, יתפתחו תהליכים, שיחברו בין פלטפורמות, למשל בין הסלולר לטלוויזיה. זה דבר, שהחל וזה יתפוס חלק קטן מהשוק הראשי הנייד, שיהיה שוק ענקי מבחינה עסקית ומבחינת עולם הפרסום, כנראה רק אחרי שנת 2020. 

 
סלולר



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים