בינה מלאכותית AI בענף הביטוח: האופן שבו התעשייה סוגרת פערים

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם >> בינה מלאכותית AI בענף הביטוח: האופן שבו התעשייה סוגרת פערים
בינה מלאכותית AI בענף הביטוח: האופן שבו התעשייה סוגרת פערים
מאת: מערכת Telecom News, 13.9.18, 07:50Alessandra Chiuderi

ענף הביטוח נמצא הרבה מאחור בעולם ההייטק בו אנו חיים. ענף הביטוח הוא בעל הפוטנציאל הרב ביותר לשינוי מהפכני הודות ל-AI.

ענף הביטוח, שלעיתים נתפס כבלתי עדכני, ארכאי וסטטי, עובר תהליך שינוי דרמטי. שחקנים חדשים כמו Amazon,Uber  או Lemonade (בתחום הביטוח - מישראל, המטה בארה"ב), כבר זעזעו את התעשיות שלהם מן היסוד ומובילים את המהפכה. כאשר הערך המוסף הוא חוויית לקוח משופרת לאין שיעור ודגש על אינטגרציה חלקה של טכנולוגיה מתקדמת, המסר הוא ברור: לחדש או למות.

יתכן שענף הביטוח הרוויח את המוניטין שלו כארכאי ובלתי עדכני. מערכות עבר ממשיכות להוכיח את עצמן ככאב ראש אחד גדול ותהליכים פנימיים רבים עדיין מבוצעים ידנית. לעיתים קרובות אנו שומעים על הררי הניירות איתם עדיין נאלצים להתמודד מרבית החתמים.

ולמרות זאת, המוניטין הזה עשוי להפוך למקור לגאולת הענף. ההזדמנות לצעוד על קרקע בתולית מושכת חלוצי חדשנות מכל התעשיות. Chris Castan ראש AI Digital Transformation בחברת הביטוח  AXAו-Alessandra Chiuderi, בתמונה למעלה, ראש קבוצת ה-Analytics בחברת הביטוח Generali, מהווים דוגמא טובה לכך.

לאחר שעבד עוד קודם לכן בתחום אסטרטגיית ה-AI, Chris Castan נמשך לביטוח הודות לעובדה, שראה פער ביישום פתרונות חדשניים בענף ובמקום שבו אחרים היו פשוט רואים מדבר בתחום החדשנות ובוחרים להתרחק כמה שרק ניתן, הוא ראה הזדמנות.
CASTAN CHRIS
Castan, בתמונה משמאל: "ענף הביטוח נמצא הרבה מאחור. ענף הביטוח הוא בעל הפוטנציאל הרב ביותר לשינוי מהפכני הודות ל-AI. אין הרבה תעשיות בהן ה-AI מהווה מנוף לשינוי במידה רבה כל כך, במונחים של היתרונות לעסקים וללקוחות. עבור אלה, שמטרתם למזג בין 2 ההיבטים הללו, נראה, שתחום הביטוח הוא הסביבה המושלמת לכך".

Alessandra Chiuderi מסכימה. לאחר שעבדה בעבר בתחום הטלקום, הפרסום והמדיה, ותמיד נמשכה לעוצמה של אנליטיקס מצד אחד ולחדשנות, שמטרתה לשפר את חווית המשתמשמצד שני. עבור שניהם, תעשיית הביטוח היוותה את ההזדמנות האידיאלית לשלב בין 2 ההיבטים.

לא צריך להמציא שוב את הגלגל

לגבי השאלה עד כמה חברות הביטוח מוכנות להטמעה מלאה של AI, הם היו קצת פחות נחרצים (כמו שנוטים להיות מרבית האנשים המחזיקים בידע נרחב בנושא).

Chiuderi: "חברות ביטוח נמצאות עדיין בעיצומו של תהליך עיצוב הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהן כדי שתהיה יעילה יותר ותספק ללקוחותיהן מוצרים יותר גמישים ומותאמים אישית.

זה דורש מהחברות להגדיר מחדש כיצד הן עובדות ברמה הפנים ארגונית, כולל ביצוע תהליך הדרכה מחדש או הוספת מיומנויות חדשות לאלו הקיימות. מאחר שלמעט מאוד חברות ביטוח ישנם האמצעים להעסיק צוותים חדשים בתחום מדעי הנתונים או החדשנות. גם התפקידים המסורתיים צריכים להשתנות.

פעמים רבות צוותים עסקיים מבקשים ממדעני נתונים את הבלתי אפשרי בשל היעדר ידע טכני. אם מדעני הנתונים יכולים לעזור לעסק להבין את הטכנולוגיה, צוותים עסקיים יוכלו לצמצם את מטרותיהם רק לאלו הישימות וברות הביצוע, ולנפות את היעדים האידיאליסטיים יותר. אם לא כן, מנהלים בכירים עלולים לדרוש משהו שאינו אפשרי, או שמדעני הנתונים עלולים להפיק פתרון, שהעסק לא צריך.

במטרה להפוך לגמיש יותר ולא לסכן משאבים על יוזמות, שנועדו מראש לכישלון, אני מאמינה, שחברות לא צריכות להיות שאפתניות מידי. צרכיהם של עסקים ולקוחות, כמו גם הטכנולוגיה, משתנים כיום בקצב מהיר כל כך עד כי מהר מאוד פתרונות עלולים להפוך למיותרים.

רצוי שיהיה לך חזון, אבל חשוב ליישם אותו באמצעות צעדים קטנים והדרגתיים. אלה המנסים להמציא מחדש את הגלגל עם פרויקטים מרשימים ואמביציוזיים עלולים מהר מאוד לגלות, שחודשים של עבודה והשקעה ירדו לטמיון".

מטרתה של הטכנולוגיה לספק תשואות טובות

הרבה חברות ביטוח, שהשקיעו ב-AI, עדיין ממתינות לראות תשואה על השקעתן. נתונים לא שלמים ומערכות עבר נבדלות ומנותקות גורמים לכך, שהנתונים, שה-AI זקוק להם כדי ליצור מודלים והחלטות, אינם זמינים לשימוש.

Castan: "עוד נותרה עבודה לעשות בתחום הזה, אבל יש גם סיבה לאופטימיות. אני מעריץ זן חדש של מבטחים דיגיטליים לחלוטין, שצצו בשנים האחרונות, במיוחד במזרח אסיה. לאחר שהקימו את הארכיטקטורה שלהם כך, שתתבסס מלכתחילה על טכנולוגיית AI, שפועלת בכל שלבי האוטומציה של תהליכים. השיפור, שנרשם ביעילות, הגיע לפרופורציות אדירות".

אז כשהבסיס נמצא שם, זה עובד. אבל מה יכולים מבטחים לעשות היום? בעוד ששיטות חדשות יותר של ארגון נתונים כמו 'אגמי נתונים' עולות לעיתים קרובות בדיונים בנושא AI, הן גם נאלצות להתמודד עם בעיית הנתונים במערכות העבר. האפשרות לרכז את הנתונים הללו תאפשר קבלת החלטות אוטומטית מדויקת יותר, שעשויה לחסוך מיליונים.

:Chiuderi: "תהליכי האוטומציה מוגבלים ע"י מערכות העבר, ועל כן, בהינתן, שהתשתית הנדרשת קיימת, הטכנולוגיה נמצאת שם במטרה לספק תשואות טובות".
 
AI הופכת אותנו ליותר אנושיים

לגבי אלו תחומים עסקיים ייהנו מההשפעה הגדולה ביותר מ-AI, שניהם מסכימים, שחוויית המשתמש תחווה את השינוי המשמעותי ביותר, ממגוון סיבות.

Chiuderi: "הסיבה המרכזית נובעת מהיכולת של ה-AI לבצע משימות הגוזלות זמן רב, ושהן מסובכות או בלתי אפשריות. לדוגמא, תוכנה יכולה לנתח דיבור או אלפי תמונות בשנייה בזמן שפקיד התביעות מדבר בטלפון, והתוכנה יכולה להתריע לגבי נושאים רלוונטיים.

בעוד שכל זה אכן משפר את שיעורי הזיהוי של תביעות הונאה או תביעות בלתי מדויקות, פקיד התביעות יכול להשקיע יותר זמן בתובע, דבר שהוא חיוני".
 
Castan: "מבטחים מוכרים את ההבטחה, שיהיו שם בעת הצורך. ואם AI גורם לנו כמבטחים להיות יותר אנושיים, הלקוח רק יכול להרוויח מכך".

בעוד שללא ספק תחומים אחרים כמו תמחור וחיתום יפיקו תועלות אדירות מאנליטיקה מתקדמת ומבוססת AI, פירושה של אי-הוודאות הרגולטורית סביב השימוש בנתונים חיצוניים, היא, שאף אחד מהמומחים אינו מסוגל לראות מעבר לחוויית הלקוח כיתרון הגדול ביותר של AI. דוגמא טובה לכך היא המבטחת פורצת הדרך Lemonade.

Castan: "הם עושים הכי הרבה רעש לא בגלל שהם שינו את תחום החיתום, אלא מפני שחוויית הלקוח שלהם, המונעת ע"י טכנולוגיה, היא (או לפחות הייתה) שונה משל כל האחרים".

לגבי היישום של AI בביטוח, תתקיים בלונדון ועידת Insurance AI and Analytics Europe (ב-9-10.10.18) בה המרואיינים הנ"ל Castan, Chiuderi ועוד מרצים יחלקו עם המשתתפים תובנות, אסטרטגיות ומקרי בוחן, שמניעים את תחום ה-AI וגם IA - Intelligent Automation החל מהוכחת ההיתכנות ועד ללב עסקי הביטוח.
האתר השיג הנחה של £200 למי שיכניס ברישום את הקוד TelecomNews200.

AI FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

18/10/08 - SIPI 2018 

29-30/10/18 - Smart Mobility Summit 2018 

11-18/11/18 - Gloab Entrepreneurship Week IL  

12/11/18 - Red Hat Forum Israel 2018 

25-29/11/18 - Oracle Week 2018  

9-12/12/18- Healthcare Technological INNOVATION Program 

13/12/18 - Video Trends for 2019 TLV  

7/3/19 - 2019 OurCrowd Global Investor Summit 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאוגוסט 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: האם ניתן לחבר ממיר כבלים פרטי על רשת הוט? - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Pixabay
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים