האם גוגל תצליח במגזר הארגוני – עסקי כמו שהצליחה במגזר הפרטי?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> האם גוגל תצליח במגזר הארגוני – עסקי כמו שהצליחה במגזר הפרטי?
האם גוגל תצליח במגזר הארגוני – עסקי כמו שהצליחה במגזר הפרטי?
מאת: אבי וייס, 10.8.14, 09:30
שי מורגן
 
חשיפת תכניות גוגל והכלים שהיא מפתחת ומציגה לארגונים ולעסקים ומה מידת הצלחתה בשוק העולמי ובישראל. מהפכה בקנה מידה אדיר שכבר מצליחה.
 
"אנו קוראים לעידן החדש Industry 4.0. הניסיון של גוגל בעולם הצרכני מביא את היכולות והתובנות שלנו לעולם הארגוני. גופים רבים מנסים לפצח את קו ההתפתחות ומה מוביל חדשנות. אצלנו זו דרך חיים", מתאר שי מורגן, מנהל אזורי גוגל אנטרפייז, אגן הים התיכון ואפריקה. "אני מציג לעולם העסקי תכנית עסקית אחת עם מחיר אחיד וברור של שימוש בכלים שלנו. זה לא קיים אצל המתחרים שלנו. אצלנו תמיד תמצא פתרונות של 'הכל כלול'. אין אצלנו הפתעות בהוצאות של העסק. הסיבה: אנו רוצים להוביל שינוי בשוק, מהפכה של ממש בשוק הארגוני".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם שי מורגן (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של פתרונות ארגוניים מבית גוגל, שמביאים את התפיסות, שהצליחו במגזר הפרטי אל המגזר העסקי-ארגוני, תוך הצגת כלים ושיטות המציבים חלופה בענן לעולם הישן.
 
שאלה: מה גוגל אנטרפרייז עושה?
שי מורגן: "חטיבת ה-Enterprise מציגה לשוק 5 קווי שירותים ומוצרים מרכזיים של גוגל, שנבנו ופותחו במיוחד לארגונים ולעסקים. כולם חושבים על הענן של גוגל אולם, זה רק אחד המוצרים שלנו, מוצר אסטרטגי מוביל. אבל יש שירותים חשובים נוספים דוגמת "אינטרנט של חפצים" – IoT ו"יעילות תפעולית". אני אחראי על כל פעילות החטיבה באזורים שבאחריותי ואני עומד בקשר ישיר מול הלקוחות הגדולים ביותר בשוק.
 
קווי המוצרים המרכזיים שלנו הם:
 
א. Apps או Drive for Work, שזו פלטפורמה הכוללת אפליקציות רבות לעסקים ולארגונים.
 
ב. מוצרי GEO, מבוססי גוגל מפות.
 
ג. מוצרי ענן, ביג-דאטה ואחסון.
 
ד. מוצרי חיפוש: בעננים פרטיים או ציבוריים וחיבור שלהם לפתרונות מקבילים, דוגמת הפתרון הייחודי: GSA On Premise. ה-GSA זו פלטפורמת חומרה ותוכנה של גוגל המאפשרת לשלוט בעיבודים של Big Data בעיקר בביצוע חיפושים 'קצה לקצה' ב-Data ארגוני עם חוויית החיפוש של גוגל באינטרנט.
 
האפליינס הזה מותקן ומופעל בתוך הרשת הפנימית ומטפל בכל המידע הקיים בתוך הארגון ושאינו חשוף לעולם החיצוני. זה הופך את כל המידע הארגוני, גם הלא מובנה, לנגיש בלחיצת כפתור תחת שליטה מלאה.
 
ה. תחום המכשירים – Devices, בעיקר מוצרים על בסיס האנדרואיד, כולל מערכות כרום וקו מוצרי כרומבוקס עם מגוון מוצרים מיצרנים רבים".
 
שאלה: למה גוגל פיתחה ומפתחת מוצרים ושירותים לעולם העסקי והארגוני?
תשובה: "אנו נמצאים בעידן הצרכני. גוגל נמצאת בעולם הצרכני הרבה מאוד שנים. הצרכנים, בכל העולם, עברו לעידן האפליקציות. אבל, בארגונים התהליך הזה עדיין לא התרחש.
 
גוגל פונה לארגונים, בעיקר עסקים גדולים וארגוני ענק, עסקים וארגונים שלא נולדו בעידן הענן, ומציעה להם להשתלב בעידן החדש. בארגונים הללו, השינוי הוא לא דבר פשוט ולעיתים הוא אף די בעייתי.
 
גוגל משתמשת בכלים רבים המאפשרים עבודה קבוצתית, יצירתיות וחדשנות. ככה אנו חיים, מפתחים ומתנהגים. גוגל היא חברה לומדת. אנו לומדים כל הזמן ובודקים מה מצליח ומה נכשל. אנו לומדים רבות מכשלונות.
 
בעידן הצרכני של היום, הצרכנים משתמשים בכלים רבים של גוגל. יש לנו מעל למיליארד משתמשים בכל תחום, שבו אנו מצויים, החל מתחום החיפוש, דרך השימוש בדפדפן וכלה במערכת ההפעלה על מכשירי הסלולר. הסיבה להצלחה האדירה הזו: אלה מוצרים ושירותים המתאימים לצרכים של הלקוחות שלנו.
 
מה שראינו וגם המנהלים בארגונים ראו, שהלקוחות שלנו, שהם גם עובדים בארגונים, מגיעים למקום העבודה שלהם ורואים, שבמקום העבודה יש כלים ישנים מאוד ומוגבלים. יש פער עצום בין עולם האפליקציות והענן, שהם משתמשים בו באופן פרטי לבין מה שיש להם בעבודה. זה יוצר פער עצום המוביל, בין היתר, לשימוש בכלים הפרטיים בתוך הארגון, מחוץ לכל שליטה של הארגון.
 
התזה שלנו באה לגשר על הפער הזה. אנו מספקים לארגונים ולעסקים מכל סוג מערכות מקבילות למה שיש במגזר הפרטי. אלו מערכות מקבילות תחת שם המותג For Work. זה כולל, בין היתר כלי חיפוש, דוא"ל, מפות, דפדפן, מערכת הפעלה ניידת, תשתיות לעבודה קבוצתית, אופיס, שירותי ענן ועוד.
 
כך, רתמנו את כל מה שהצליח, את כל הפיתוחים שלנו, שהצליחו בשוק הצרכני, והוספנו עליהם יכולות המתאימות למגזר העסקי, לרבות: ציות לרגולציות, שרידות, רמות אבטחה ברמה העליונה ועוד. הכל ארוז בתצורה של שירותי ענן עם מודלים עסקיים המתאימים לעידן הענן.
 
מחקרים רבים הראו חברות, שאמצו מתודולוגיות וכלים מתקדמים. זה מספק להן ערכים עסקיים ברורים ומדידים. יש כאןROI  ברור ומוכח. אנו עובדים בשת"פ עם חברות ייעוץ ואינטגרציה דוגמת קאפ-ג'מיני ומוכיחים שיפור ממשי בכל המדדים העסקיים: שיפור ברווחיות, הגדלת הכנסות, שיפור שביעות רצון הלקוחות, חדירה מהירה יותר לשוקי היעד וכיו"ב.
 
כיום, עסקים רבים קמו ונולדו בעידן הדיגיטלי, החל מ-Uber דרך Airbnb, Nest ועוד, ויצרו מודלים כלכליים הרסניים – Disruptive לכל מה שהיה קודם בתחומים, שבהם הם קמו ופועלים. לכן, מי שלא זז מהר יגלה, שהשוק שלו נחטף ע"י המתחרים.
 
אנו מציעים שירותי ענן ציבורי המסוגל לתמוך ביישומים רבים. אני מאמין, שאנו מובילים את השינוי, והתפיסה, שאנו מציגים, היא הטובה ביותר והמתאימה ביותר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו.
 
אנו כל הזמן מפתחים, משנים ומתאימים את ההצעות שלנו לצרכים של הלקוחות. למשל לאחרונה הכרזנו על מודלים עסקיים חדשים דוגמת חיוב לפי דקות, חיוב לפי שימוש והורדנו מחירים בכל השירותים בצורה מאוד משמעותית".  
 
שאלה: איך העסקים והארגונים בישראל מקבלים את הגישה הזו?
תשובה: "השוק הישראלי מעט שונה משאר מדינות העולם, שאני מכיר וממדינות הנמצאות בטריטוריה עליה אני אחראי. יש כאן שוק סופר טכנולוגי, בעיקר מבוסס קהילת סטארטאפים, קהילה גדולה, שלא דורשת שום שכנוע, שמה שאני מציג זו הדרך הנכונה.
 
רוב הסטארטאפים בישראל לוקחים ומשתמשים בכלים הארגוניים שלנו. יש לנו בישראל אלפי לקוחות לגוגל Apps. זה לא דורש מאתנו מאמצי מכירה. זה קורה לבד, כי הסטארטאפים מכירים אותנו, כי הם גם צרכנים פרטיים והם נחשפים די מהר לכלים הארגוניים שלנו ומוצאים, שהם מתאימים בדיוק לצרכים שלהם.
 
לגבי הארגונים הוותיקים, אני רואה שיש כיום יותר פתיחות. הסיבה: רובם איבדו שליטה על השימוש בכלים הפרטיים בתוך הארגון. לכן, ממה שאני רואה, השוק הישראלי מאוד רוצה לאמץ שירותי ענן. אולם, מעט מאוד חברות מבינות מה המשמעות של המעבר הזה. זה שינוי תרבותי, שינוי תפיסתי. מעט מאוד חברות עוסקות ומדברות בשינוי הארגוני והתרבותי הנדרש במעבר לעידן החדש של הענן.
 
אני רואה, שיש הרבה התפתחות מלמטה למעלה במקום להיפך. כי המעבר יכול להיות שלם ומוצלח רק אם זה בא גם מלמעלה, ממועצת המנהלים ומהמנכ"ל.
 
מי שגדל בעידן הדיגיטלי דוחף זאת מלמטה. זה המצב כאן בישראל. אולם, בהשוואה לנעשה בארה"ב ובאירופה, חברות ישראליות רבות נמצאות מאחור. יש לנו הצלחות יפות מאוד באירופה. למשל, צרפת היא מעצמה באימוץ גוגל Apps עם פתיחות עצומה ורצון לשנות ולהשתנות ולהעביר הכל לענן. זה עדיין לא קיים בישראל.
 
לכן, אני משקיע זמן רב בתהליכי 'חינוך שוק', ומנסה לשכנע מנהלים בכירים, שהם צריכים להטמיע את השינוי הנדרש מלמעלה למטה ולהוביל אותו ולא להיגרר. תהליכי השינוי בארגונים גדולים הם לא פשוטים ודי מאתגרים. לכן, אנו מלווים את הארגונים עם חברות ייעוץ גדולות.
 
ממה שאנו רואים, מנכ"לים רבים מוטרדים מהשינויים הטכנולוגיים הקיימים סביבם ולכן יש צורך בבניית תשתיות של אמון בכל הרמות. אנו מתנהלים מול כל החטיבות והיחידות בתוך הארגון, כי השינוי צריך להקיף את כולם. מצאנו, למשל, שיחידות HR (כוח אדם) הם 'סוכני שינוי' עבורנו להיכנס עם כלי עבודה קבוצתיים לתוך הארגונים".
 
שאלה: האם כל הפתרונות שלכם מצויים בענן שלכם?
תשובה: "כן. אבל לאור הצרכים של השוק הוספנו יכולות של Offline. דהיינו: שניתן יהיה לעבוד גם מחוץ לרשת המחוברת לענן. לפני כחודש הוספנו יכולת, כך שניתן לשמור קבצי אופיס בלי אופיס. זה מוביל לחסכון משמעותי בכל ארגון ומספק 'שקט נפשי' למנהלים, שהמערכת תמשיך לעבוד בכל מצב, גם כשאין קשר לענן מכל סיבה שהיא.
 
תפעול מערכות הענן שלנו שונה לגמרי מכל מה שמכירים בשוק העננים וה-Data Centers. יש לגוגל הרבה Data Centers, בין הגדולים ביותר בעולם. הרוב נבנה בקוד פתוח, גם החומרות וגם התוכנות. הבסיס החזק הזה קיים עם ניסיון תפעולי רב. לכן, אנו יכולים להציע את התשתיות הללו ללקוחות העסקיים שלנו".  
 
שאלה: מה מצב הכרומבוקס (Chromebooks) בשוק?
תשובה: "לעובד ממוצע בארגון יש עד 10 אפליקציות, שהוא עובד איתן ויש לו לפחות 3 מכשירים, שבהם הוא משתמש סביב השעון. ה-BYOD זו היום הנורמה בארגונים ובעסקים. ההתנגדות לתהליך הזה נכשלה. זה תפס בכל מקום. לכן, צורת העבודה של העובדים השתנתה. העובדים מכירים את ה-Chrome מהדפדפן וזה הדפדפן המוביל בעולם, בפער ניכר מול מתחריו גם בעולם העסקי.
 
על זה אנו הוספנו את ה-Chrome OS, מערכת הפעלה כרום, וזה יצר מחשב Web. מחשב הנמצא כל כולו ברשת. היתרונות המרכזיים של הגישה הזו: קלות שימוש, רמת אבטחה וזמינות. החיסכון הכלכלי הוא עצום, אלפי דולרים ל-3 שנים למי שמפעיל Chromebook. יש כיום ספקי חומרה רבים המספקים Chromebooks. זה מיוצר בגישת ה-OEM. מערכת ההפעלה כל הזמן מתעדכנת מהרשת וזה, לפי כל המבחנים, המוצר המאובטח ביותר הקיים כיום בשוק לארגונים. זה מוצר, שיש בו Policy – מדיניות אבטחה מובנית, מוצר, שנולד בענן ומאובטח בענן וגם מקומית.
 
יש 5 חברות מובילות בעולם המייצרות ומפיצות Chromebooks וזה תפס ובהצלחה רבה. בארה"ב, זה תפס כ-20% נתח שוק תוך שנה בשוק הלפטופים. אין לזה תקדים בשום מוצר בהיסטוריה של עולם המחשוב.
 
יש שווקים ורטיקליים, למשל, שוקי החינוך והאוניברסיטאות, שבהם בכמה מקומות הכרומבוק מתקרב לכמעט 100% נתח שוק. יש סגמנטים מאוד ספציפיים בשוק העולמי המאמצים את הגישה שלנו. בשוק העסקי זה נכנס כבר לכמה שווקים ורטיקאליים דוגמת: אנשי מכירות, עובדים ניידים ועוד.
 
הלקוחות בשוק מצביעים ברגליים. בלי שעשינו איזה קמפיין שיווקי ל-Chromebooks, הוא תפס בשוק. אני מאמין, שזה יגיע לכל בית ולכל עובד ולכל עסק גם בישראל".
 
שאלה: מה המיצוב של Google Apps בשוק?
תשובה: "אנו נמצאים בשוק כבר 7 שנים עם פתרונות של אפליקציות לארגונים. יש לנו כבר מעל ל-5 מיליון לקוחות בעולם לפתרונות של האפליקציות של גוגל. בישראל, יש לנו אלפי לקוחות מכל רבדי השוק. ברובד העסקים של ה-SMB אנו כבר מובילי שוק.
 
ברמת הארגונים, זה מצליח במקומות הפתוחים לבצע שינויים והתקדמות לעידן הדיגיטלי והפנימו את השינוי: אנו מאפשרים לאנשים להתחבר ולעבוד בענן הדיגיטלי ולהיות יצירתיים ופרודוקטיביים. יש חברות רבות, גם גדולות, שמאמצות כבר חלקים מהתפיסה שלנו, עם אימוץ של חלק ממוצרי הקצה שלנו.
 
כל המתחרים שלנו יצאו בשנים האחרונות בקמפיינים רעשניים, שהם עוברים לענן. אנו לא צריכים שום קמפיין כזה. אנו כל הזמן בענן. כך, שאין לנו צורך לשכנע, שהעתיד הוא בענן, כי אנו כבר מזמן בענן. ממה שאני רואה, אנו נמצאים בתהליכי שינוי בשוק. אנשים בוחנים את האפליקציות שלנו על בסיס המשאבים שלנו ומוצאים, שזה מאוד מתאים להם. לכן, אנו עובדים ביחד עם הלקוחות כדי למצוא את כיוון ההתפתחות המתאים לצרכים שלהם".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
שי מורגן: "אני רואה כבר את השינוי מתרחש. שינוי, שהיה בעבר חלום של גוגל. אני רואה את זה מתרחש בכל פלח שוק. אני שמח, שאני יכול להוביל את המהלך הזה בטריטוריה עליה אני אחראי. החלום שלי קשור לתקופה בה אנו נמצאים, תקופה של מהפכה. אני מאמין, שניתן להפוך את כל הטרנדים הקיימים בשוק ליישומים הנגישים לקהל העסקי ויכולים להביא לו תועלת.
 
אנו בגוגל נולדנו בענן. נולדנו בעולם ה-Big Data מהיום הראשון שלנו. לכן, אנו כל הזמן מפתחים וממציאים מתודולוגיות וכלים המתאימים לשוק העסקי. אני חי את החלום שלנו הלכה למעשה. אני מרגיש, שאנו משפיעים. יועצים ומנהלים רבים מבינים ומפיצים את המסר שלנו, גם כאן בישראל.
 
ההצלחה בתחום שלנו דורשת אמון ושקיפות עם מודל עסקי ברור. אנו מאמינים, שאנו יכולים לבצע את המהלך הזה ובהצלחה, יחד עם הלקוחות שלנו".


 
"Amit Singh, President, Google Enterprise - "Changing World of Work



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים