האם כניסת סלקום לשירותי הטלוויזיה חוסכת בהוצאות התקשורת הכוללות?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> האם כניסת סלקום לשירותי הטלוויזיה חוסכת בהוצאות התקשורת הכוללות?
האם כניסת סלקום לשירותי הטלוויזיה חוסכת בהוצאות התקשורת הכוללות?
מאת: מיכאל פנחס, 8.1.15, 17:30מיכאל פנחס
 
בסוף דצמבר 2014 החלה סלקום לספק שירותי טלוויזיה ללקוחות הפרטיים באמצעות ממיר-מקליט ביתי. האם כדאי (כלכלית) להצטרף לפתרון של סלקום?
 
קבוצת סלקום (הכוללת בתוכה את נטוויז'ן-013) נכנסה לאחרונה לתחום אספקת שירותי טלוויזיה ללקוחות הביתיים. חבילת הבסיס עולה 99 ₪ לחודש וכוללת:
 
א. חיבור לשידורי "עידן +" עם 6 ערוצים: 1, 2, 10, 23, 33, 99 (מסופקים עד היום בחינם ללקוחות, בממיר אותו כל לקוח יכול לרכוש ולהתקין בעצמו).
 
ב. ערוצי VOD וספריית סרטים – VOD לסרטים, סדרות וסדרות לילדים.
 
ג. שידורים מערוץ הספורט ועוד תכנים (למשל לילדים), לרבות תכנים מרחבי האינטרנט הציבורי.
 
הפתרון של סלקום מסופק באמצעות:
 
1) ממיר מקליט שלADB  הקולט את "עידן +" מהאוויר ואת כל השאר קולט ואוסף מעל רשת האינטרנט בפס רחב, שמותקן בבית הלקוחות.
2) מערכת ניהול שליטה והזרמת מדיה של אריקסון ו-RGE Group.
3) אפליקציות, שמסופקות בחינם ללקוחות, לסמארטפונים וטאבלטים. באמצעות אפליקציות אלו ניתן לצפות בתכנים של השירות גם בסמארטפון או בטאבלט, מעל לרשת האינטרנט הסלולרית, בכל מקום (ולא דווקא בבית). הפתרון הזה מאוד דומה לפתרון yesGO של חברת YES ומתחרה בשירותי ה-FiberBox של HOT.
 
סלקום מציעה עוד 2 אופציות:
 
1) שירות סלולרי בלבד של סלקום tv באמצעות אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד ב-39 ₪ לחודש, רק לחלק משירותי ה-VOD, אופציה לא כדאית בנקודת הזמן הזו. כ"כ, אין בה הקצאה מיוחדת של גלישה סלולרית, מה שהופך את החבילה הזו ללא מעשית לשימוש בסלולר ואפשרית רק בשימוש ב-WiFi.
 
2) חבילת "דאבל" של סלקום tv ו-3 קווי סלולר במחיר של198 ש"ח. גם זו אופציה לא כדאית, לאור המבצעים של החברות המתחרות המציעות עד 6 קווים במחירים אפסיים.
 
בנוסף, סלקום תציע בקרוב חבילות "טריפל" משולבות פס רחב וטלפונית IP של חברת הבת נטוויז'ן-013. התמחור של חבילות אלו טרם ברור, כי "השוק הסיטונאי" טרם החל לפעול ולא ניתן להגיע ללקוחות הקצה בבתים בלי לרכוש את המעבר הזה מבזק או הוט, מה שיכול להוביל לכך (בהיעדר הסדר רגולטורי), שהעלות ללקוח הקצה תהיה יקרה יותר ממה שהוא משלם כיום, לבזק או הוט.  
 
האם כדאי להצטרף לשירותי הטלוויזיה של סלקום?
מהניסיון של סלקום עצמה ושל כל המתחרים האחרים בעולם הטלוויזיה, שנכנסו לשוק בשנים האחרונות עם "חבילות צרות" מהסוג, שסלקום מציעה, אין לחבילות הללו ביקוש בהיקף משמעותי וכמעט כל היוזמות הללו כשלו. זאת, לרבות "הערוצים הצרים" במתכונת חדשה ב-HOT ו-YES ב-120 ₪, עם מגוון ערוצים רחב יותר ואיכותי יותר מזה שמוצע ע"י סלקום.
 
הסיבה המרכזית לכישלון המתמשך של כל היוזמות ל"חבילת טלוויזיה צרה וזולה": במציאות, "חבילה צרה" היא לא הצורך הקיים והעתידי של רוב הלקוחות בישראל. על זה נוספות רגולציה מבולבלת והיעדר "שוק סיטונאי", שיכול לאפשר למתחרים להגיע לבית הלקוחות באופן עצמאי על הרשתות הקיימות (או העתידיות – Unlimited). 
 
הלקוחות של עולם הטלוויזיה מתחלקים באופן כללי ל-3 קבוצות:
 
א. אלה שלא מוכנים לשלם על שירותי טלוויזיה בכלל, או לא זקוקים לשירותי הטלוויזיה הקיימים. לקוחות אלה מסתפקים בשידורי החינם של "עידן +" ובפתרונות VOD חופשיים הקיימים על רשת האינטרנט (אם בכלל הם צופים בטלוויזיה באינטרנט).
 
לחלק מהלקוחות הללו אין אינטרנט קווי בכלל, בין שהם לא זקוקים לו (לדוגמה: חלק מהאוכלוסייה הקשישה, האוכלוסייה חסרת האמצעים, סטודנטים ושוכרים שנעים בין דירות שכורות וכיו"ב), ובין שהאינטרנט הסלולרי מספק אותם לצרכי דוא"ל, מסרים מידיים ורשתות חברתיות. דהיינו: אלו לקוחות שאינם מתאימים לסלקום tv, כי אין להם אינטרנט קווי.
 
ב. אלה המוכנים לשלם מעט על שירותי טלוויזיה, או יש להם צרכים מאוד ספציפיים (לדוגמה: דוברי רוסית). לסוג הלקוחות הללו יש מגוון רחב של פתרונות, החל ממזרימי מדיה (סטרימרים) למינם, דרך טלוויזיות חכמות (SmartTV) וכלה בשירותים דוגמת אלה של "קרטינה טי.וי" שמאוד מצליחה (במגזר הרוסי בישראל). גם כאן, אלו לקוחות שאינם מתאימים לסלקום tv.
 
ג. לקוחות הרוצים שירותי טלוויזיה מלאים משולבים בחבילות עם שירותי תקשורת אחרים. אלה רוב הלקוחות של עולם הטלוויזיה בישראל והם רוב מוחלט מבין לקוחות הוט (לקוחות חבילות ה"טריפל") ולקוחות קבוצת בזק (עם YES). כרגע, לסלקום אין פתרון מתאים (לא כלכלית ולא מעשית) עבורם. הפס הרחב והטלפוניה, בכל מקרה, יישארו בידי הוט או בזק, גם אם מעבירים את השירות הטלוויזיוני לסלקום. כך שאין כל חסכון כלכלי בצעד הזה, כשמקבלים עי"כ תסבוכת של שירות מפוצל בין כמה ספקים במקביל, על תשתית אחת.  
 
מכאן, שסלקום פונה לשוק של לקוחות, שלמעשה, לא קיים, שיכול למנות לכל היותר כמה עשרות עד מאות בודדות של אלפי לקוחות, שיגיעו מהקבוצה הראשונה והשנייה של סוגי הלקוחות, שנמנו כאן. כל מי שרצה לנטוש את שירותי הטריפל ב-HOT או את שירותי YES ובזק, כבר עשה זאת והיקף נטישת לקוחות נוספת יהיה לכל היותר בשוליים.
 
בנוסף, יצאו לשוק פתרונות נוספים, זולים יותר, כולל על רשת Unlimited. סלקום מסרבת (מטעמים שונים) לשתף פעולה עם Unlimited. הספקים, שכבר מכינים את עצמם ליציאה לשוק על הפס הרחב, כולל בשת"פ עם Unlimited הם: גולן טלקום, רמי לוי, יופון (YouPhone), קרטינה טי.וי, ומארס 019. המחירים של השירותים של המתחרים הללו טרם פורסמו.
 
בקרוב יצטרפו לרשימה הזו חברות נוספות דוגמתFree  תחת שם המותג Take. כ"כ, קבוצת פרטנר יצאה לשוק עם פתרון מתחרה אחר, מבוסס על אפליקציות לסמארטפונים, טאבלטים ומחשבים, בשם Orange4G, כהמשך לשירות MyHDT שכבר היה קיים אצלה, במחיר מאוד זול (זול בהרבה מהמחיר של סלקום) עם הרבה יותר תכנים. אגב, פרטנר מוכנה לשתף פעולה ואף להשקיע ב-Unlimited, מהלך שטרם סוכם.  
 
מכאן, שההחלטה על בחירת ספק שירותי טלוויזיה אינה תלויה דווקא בכניסת סלקום לשוק, אלא בכניסת מתחרים נוספים, זריזים וזולים, עם תכנים מעניינים שיענו לצרכים של אוכלוסיות מפולחות, שיובילו במהלך 2015 ו-2016 להורדת מחירים כללית בשוק זה. כרגע, סלקום אינה מביאה בשורה כלכלית ללקוחות, כי היא אינה יכולה לספק חבילת תקשורת כוללת זולה יותר. לכן, אין צורך לקבל כרגע החלטות חפוזות, או להצטרף לשירות של סלקום, עוד בטרם התפתחה תחרות של ממש בשוק זה, שתתרחש במהלך 2015.  
  
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ינואר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
טאבלט סמארטפון ולפטופ



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

24-25/1/17 - יריד חדשנות אורבנית של השלטון המקומי

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים