האם ניתן לחזות כמה כסף ומתי יוציא הגולש לאור היסטוריית הגלישה שלו?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם ניתן לחזות כמה כסף ומתי יוציא הגולש לאור היסטוריית הגלישה שלו?
זו הדילמה, שנבחנה בהאקתון תחת הכותרת: "Get the Money in the Funnel on top of AWS", שנערך ביוזמת קנשו (Kenshoo) בכלי Big-Data על בסיסי נתונים ענקיים הנאספים מהגולשים באינטרנט ונאגרים בענן של אמזון (AWS). הסטארטאפיסטים והמפתחים הישראליים הוכיחו, שהבעיה ניתנת לפתרון. איזה צוות מפתחים עצמאי זכה בהאקתון ובפרס של רובוט חכם?
מאת: אבי וייס, 14.6.16, 09:55מארגני האירוע

חברת ההזנק קנשו (Kenshoo) מרמת אביב, מובילה עולמית בתחום השיווק המקוון, החליטה לבצע (בשת"פ הדוק עם אמזון), האקתון ראשון בישראל (ואולי בעולם), שבוחן את היכולת לחזות (באמצעות כלי ביג-דאטה) את התנהגות העתידית של הגולשים וכמה וכיצד הם יוציאו כסף על רכישה של מוצר או שירות באינטרנט (ובאיזה ערוץ), על בסיס ניתוח התנהגותם בעבר, בעיקר בתחום ה-Clicks & Conversions.

ההאקתון נעשה ביוזמת שלומי הסן, ארכיטקט מוצרי ה-Social בקנשו, (בתמונה, נמצא מצד ימין, מחזיק את הרובוט - הפרס בתחרות, ביחד עם אביחי צאיג, מהנדס ארכיטקטורה בקנשו).

שלומי הסן הוא גם יזם ומנהל קהילת Big Things, שעוסקת בביג-דאטה ולה מעל ל-2,500 חברים. לצורך ההאקתון, שנערך ביום 1.6.16, בוצע שיתוף עם קהילת Israel AWS User Group, שמונה כ-2,700 חברים. 

שלומי הסן: "ההאקתון הראשוני הזה שיזמנו נמשך יומיים וחצי ברציפות. העמדנו לרשות המתמודדים 50 טרה בתים של מידע גולמי של Click & Conversions, שאנו אוספים בעבודתנו, וסיפקנו את כל הכלים הנדרשים על פלטפורמת הענן של אמזון - AWS S3.

את ההאקתון החלו 10 צוותים, של 3 עד 5 מפתחים בכל צוות, שהגיעו להאקתון ממגוון רחב של חברות, סטארטאפים וגם צוותים של מפתחים עצמאיים.

במהלך ההאקתון קיבלו הצוותים Sample של הבעיה וקיבלו ליווי של מנטורים, שהבאנו לאירוע, שספקו עצות מקצועיות וענו לשאלות הצוותים. ההבנה בכלי ביג-דאטה הייתה כמובן נדרשת,כדי לנסות ולהגיע לפתרונות לבעיה שהצבנו. הכנו לצוותים גם 2 מצגות מפורטות (כאן וכאן), שמתארות את הנושא, בנוסף להרצאות, שניתנו בתחילת ובאמצע ההאקתון. 

את בחירת הצוות המנצח ביצענו עפ"י כמה קריטריונים:
  • רמת הדיוק של הפתרון. הבעיה המרכזית היא לחשב את כמות הכסף, שניתן להרוויח מניתוח המידע ,שכבר קיים ולהעריך את ההכנסות, שתהיינה ממסע פרסום, שאנו נמצאים באמצעיתו. 
  • פעילות חשיבתית: כמה מקורי הפתרון. 
  • מה מהירות יישום הפתרון. ככל שהוא יהיה יותר מהיר זה יהיה יותר טוב. 
  • מה התקציב הנדרש כדי להגיע לפתרון משביע רצון. ברור, שאם ההגעה לפתרון היא יקרה, המפרסמים לא יסכימו לשלם על הכלי הזה. זה לא הגיוני, שאתה כמפרסם תשלם על פתרון של תחזית מכירות יותר כסף ממה שתקבל ממסע הפרסום שלך. 
הבעיה המרכזית, שהצבנו בפני המפתחים בהאקתון: בתור מפרסם, אתה מעוניין לדעת מה צפי ההכנסות העתידיות שלך, על בסיס הפרסום, שנעשה עד כה והנתונים הקיימים עד כה על הגולשים. אנו משתמשים בכמה ערוצי פרסום ויש לנו מידע רב, שנצבר ב-Data Base שיש לנו בענן של אמזון, והשאלה היא: איך מפיקים מהררי המידע תובנות המביאות תועלת מדויקת למפרסמים

אנו בנינו לקראת ההאקתון מערכת היודעת לחשב את הדיוק של הניתוחים, וביצענו את הניתוחים הללו בשת"פ מלא עם אמזון - AWS, שנתנו לנו גישה מלאה לכלים שלהם. 

למרות שהצענו למתמודדים כלים של אמזון, היו צוותים, שבחרו להשתמש בכלים של עננים מתחרים, למשל של מיקרוסופט Azure, ואף היו שעשו שימוש בכלים פרטיים של ביג-דאטה. אנו לא פסלנו שום כלי, כי מה שעניין אותנו זה הדיוק של התוצאה והמקוריות של הפיתוח

כדי לעודד את המתחרים, הצבנו בפני המתמודדים את הפרס: רובוט חכם (מיוצר בחברת Autonomous), שעלותו בישראל מעל לאלף דולרים, מתנת קנשו, רובוט המבצע Deep Learning באמצעות מצלמה תלת-ממדית ויכולות מחשוב מתקדמות. 

לקו הסיום הגיעו 6 צוותים (מתוך ה-10 שהתחילו) ולדעתנו זו הצלחה גדולה, כי מדובר היה בבעיה מאוד קשה.

ההאקתון הזה הוכיח לנו ולמתמודדים, שניתן לקבל תובנות מאוד טובות מניתוח בכלים של ביג-דאטה במידע גולמי ענקי, שנצבר בענן של אמזון ולפתור בעיות אמיתיות של מפרסמים, שמעוניינים לדעת כמה להשקיע בערוצי הפרסום השונים ומה הם יקבלו (מבחינת מכירות) בערוצי הפרסום השונים. זאת, על סמך ניתוח התנהגות הגולשים בעבר. חשוב, שהתחזית הזו תהיה מדויקת. כך, שהיא תאפשר למפרסמים לקבל החלטות נכונות בהשקעת הכסף שלהם בערוצי הפרסום". 

הצוות שזכה הוא צוות מפתחים עצמאי, שכינה את עצמו בשם: "כן שותים, לא נוהגים" (Kenshooteam Lo Nohagim). שני חברי הצוות המובילים, שמצולמים כאן בתמונה (אמיר כהן ועידן גולומב) עם הפרס (הרובוט), באו כל אחד מסטארטאפ אחר הנמצא בתחילת דרכו. 
הזוכים בהאקתון

פירוט מלא של חברי הצוות הזוכה:
אמיר כהן, Amir cohen,
יזהר גלבוע, Yizhar Gilboa,
טל ברדה, Tal Barda,
ענבל וליגני, Inbal Valigany,
עידן גולומב, Iddan Golomb
 
ביג-דאטה



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

24-25/1/17 - יריד חדשנות אורבנית של השלטון המקומי

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים