האם ניתן לחזות כמה כסף ומתי יוציא הגולש לאור היסטוריית הגלישה שלו?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם ניתן לחזות כמה כסף ומתי יוציא הגולש לאור היסטוריית הגלישה שלו?
זו הדילמה, שנבחנה בהאקתון תחת הכותרת: "Get the Money in the Funnel on top of AWS", שנערך ביוזמת קנשו (Kenshoo) בכלי Big-Data על בסיסי נתונים ענקיים הנאספים מהגולשים באינטרנט ונאגרים בענן של אמזון (AWS). הסטארטאפיסטים והמפתחים הישראליים הוכיחו, שהבעיה ניתנת לפתרון. איזה צוות מפתחים עצמאי זכה בהאקתון ובפרס של רובוט חכם?
מאת: אבי וייס, 14.6.16, 09:55מארגני האירוע

חברת ההזנק קנשו (Kenshoo) מרמת אביב, מובילה עולמית בתחום השיווק המקוון, החליטה לבצע (בשת"פ הדוק עם אמזון), האקתון ראשון בישראל (ואולי בעולם), שבוחן את היכולת לחזות (באמצעות כלי ביג-דאטה) את התנהגות העתידית של הגולשים וכמה וכיצד הם יוציאו כסף על רכישה של מוצר או שירות באינטרנט (ובאיזה ערוץ), על בסיס ניתוח התנהגותם בעבר, בעיקר בתחום ה-Clicks & Conversions.

ההאקתון נעשה ביוזמת שלומי הסן, ארכיטקט מוצרי ה-Social בקנשו, (בתמונה, נמצא מצד ימין, מחזיק את הרובוט - הפרס בתחרות, ביחד עם אביחי צאיג, מהנדס ארכיטקטורה בקנשו).

שלומי הסן הוא גם יזם ומנהל קהילת Big Things, שעוסקת בביג-דאטה ולה מעל ל-2,500 חברים. לצורך ההאקתון, שנערך ביום 1.6.16, בוצע שיתוף עם קהילת Israel AWS User Group, שמונה כ-2,700 חברים. 

שלומי הסן: "ההאקתון הראשוני הזה שיזמנו נמשך יומיים וחצי ברציפות. העמדנו לרשות המתמודדים 50 טרה בתים של מידע גולמי של Click & Conversions, שאנו אוספים בעבודתנו, וסיפקנו את כל הכלים הנדרשים על פלטפורמת הענן של אמזון - AWS S3.

את ההאקתון החלו 10 צוותים, של 3 עד 5 מפתחים בכל צוות, שהגיעו להאקתון ממגוון רחב של חברות, סטארטאפים וגם צוותים של מפתחים עצמאיים.

במהלך ההאקתון קיבלו הצוותים Sample של הבעיה וקיבלו ליווי של מנטורים, שהבאנו לאירוע, שספקו עצות מקצועיות וענו לשאלות הצוותים. ההבנה בכלי ביג-דאטה הייתה כמובן נדרשת,כדי לנסות ולהגיע לפתרונות לבעיה שהצבנו. הכנו לצוותים גם 2 מצגות מפורטות (כאן וכאן), שמתארות את הנושא, בנוסף להרצאות, שניתנו בתחילת ובאמצע ההאקתון. 

את בחירת הצוות המנצח ביצענו עפ"י כמה קריטריונים:
  • רמת הדיוק של הפתרון. הבעיה המרכזית היא לחשב את כמות הכסף, שניתן להרוויח מניתוח המידע ,שכבר קיים ולהעריך את ההכנסות, שתהיינה ממסע פרסום, שאנו נמצאים באמצעיתו. 
  • פעילות חשיבתית: כמה מקורי הפתרון. 
  • מה מהירות יישום הפתרון. ככל שהוא יהיה יותר מהיר זה יהיה יותר טוב. 
  • מה התקציב הנדרש כדי להגיע לפתרון משביע רצון. ברור, שאם ההגעה לפתרון היא יקרה, המפרסמים לא יסכימו לשלם על הכלי הזה. זה לא הגיוני, שאתה כמפרסם תשלם על פתרון של תחזית מכירות יותר כסף ממה שתקבל ממסע הפרסום שלך. 
הבעיה המרכזית, שהצבנו בפני המפתחים בהאקתון: בתור מפרסם, אתה מעוניין לדעת מה צפי ההכנסות העתידיות שלך, על בסיס הפרסום, שנעשה עד כה והנתונים הקיימים עד כה על הגולשים. אנו משתמשים בכמה ערוצי פרסום ויש לנו מידע רב, שנצבר ב-Data Base שיש לנו בענן של אמזון, והשאלה היא: איך מפיקים מהררי המידע תובנות המביאות תועלת מדויקת למפרסמים

אנו בנינו לקראת ההאקתון מערכת היודעת לחשב את הדיוק של הניתוחים, וביצענו את הניתוחים הללו בשת"פ מלא עם אמזון - AWS, שנתנו לנו גישה מלאה לכלים שלהם. 

למרות שהצענו למתמודדים כלים של אמזון, היו צוותים, שבחרו להשתמש בכלים של עננים מתחרים, למשל של מיקרוסופט Azure, ואף היו שעשו שימוש בכלים פרטיים של ביג-דאטה. אנו לא פסלנו שום כלי, כי מה שעניין אותנו זה הדיוק של התוצאה והמקוריות של הפיתוח

כדי לעודד את המתחרים, הצבנו בפני המתמודדים את הפרס: רובוט חכם (מיוצר בחברת Autonomous), שעלותו בישראל מעל לאלף דולרים, מתנת קנשו, רובוט המבצע Deep Learning באמצעות מצלמה תלת-ממדית ויכולות מחשוב מתקדמות. 

לקו הסיום הגיעו 6 צוותים (מתוך ה-10 שהתחילו) ולדעתנו זו הצלחה גדולה, כי מדובר היה בבעיה מאוד קשה.

ההאקתון הזה הוכיח לנו ולמתמודדים, שניתן לקבל תובנות מאוד טובות מניתוח בכלים של ביג-דאטה במידע גולמי ענקי, שנצבר בענן של אמזון ולפתור בעיות אמיתיות של מפרסמים, שמעוניינים לדעת כמה להשקיע בערוצי הפרסום השונים ומה הם יקבלו (מבחינת מכירות) בערוצי הפרסום השונים. זאת, על סמך ניתוח התנהגות הגולשים בעבר. חשוב, שהתחזית הזו תהיה מדויקת. כך, שהיא תאפשר למפרסמים לקבל החלטות נכונות בהשקעת הכסף שלהם בערוצי הפרסום". 

הצוות שזכה הוא צוות מפתחים עצמאי, שכינה את עצמו בשם: "כן שותים, לא נוהגים" (Kenshooteam Lo Nohagim). שני חברי הצוות המובילים, שמצולמים כאן בתמונה (אמיר כהן ועידן גולומב) עם הפרס (הרובוט), באו כל אחד מסטארטאפ אחר הנמצא בתחילת דרכו. 
הזוכים בהאקתון

פירוט מלא של חברי הצוות הזוכה:
אמיר כהן, Amir cohen,
יזהר גלבוע, Yizhar Gilboa,
טל ברדה, Tal Barda,
ענבל וליגני, Inbal Valigany,
עידן גולומב, Iddan Golomb
 
ביג-דאטה



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים