האם ניתן לפצח את האתגר של פרסום במכשירי סלולר?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> האם ניתן לפצח את האתגר של פרסום במכשירי סלולר?
ביוזמת imonomy ופורום Advertising Wadi על הגג של Lool Ventures בת"א, הציגו יזמי עולם הפרסום הנייד את התובנות והניסיון שלהם כיצד ניתן להצליח בעולם הפרסום הנייד, ששונה בכל המובנים מעולם הפרסום הנייח. ישראל: מעצמת פרסום עולמית ומובילה את התחום. אורן דרור
מאת: אבי וייס, 18.5.15, 13:50

פורום Advertising Wadi בהנחיית אריאל שפירא ומיוזמת imonomy בראשות המנכ"ל המשותף והמייסד המשותף אורן דרור (בתמונה משמאל), התכנס על גג Lool Ventures בת"א ביום 14.5.15 כדי לנסות ולפצח את האתגר: כיצד מפרסמים במובייל?

אליאב משה, סמנכ"ל בכיר, (DMG (DNSR Media Group: "אין ספק, שישראל היא מעצמה בתחום הפרסום. אנו מחברים בין מפרסמים ופלטפורמות פרסום. בשוק הנייד כ-50% מהאפליקציות היו משחקים ב-2008, כיום 20% מהאפליקציות הניידות הן משחקים. אולם מנגד, מאז 2008 ועד היום, כ-70% מההכנסות בעולם האפליקציות הניידות מגיע מתחום המשחקים.

האתגר של כל מפתח אפליקציות הוא להגיע ל-ROI, להשיג משתמשים איכותיים שמשלמים, משתמשים שיש להם נאמנות. לכן, כל מפתח שואל את עצמו: איך יוצאים לשוק? איך יוצרים מונטיזציה? הרוב כבר למדו לא לצאת לשוק לבד, אלא למצוא שותף מתאים, כי זה שוק מאוד תחרותי ושוחק.

אפל בוחנת כ-1,000 אפליקציות חדשות ביום ויש אצלה בחנות כבר מעל ל-1.5 מיליארד אפליקציות. בחנות האנדרואיד של גוגל יש כבר מעל ל-1.7 מיליארד אפליקציות. איך אפשר להגיע לללקוחות במצב כזה? עלות השגת משתמש איכותי בגוגל יכולה לנוע בין דולר ל-4 דולרים, תלוי במדינות השונות ובפרמטרים נוספים. באפל המחירים להשגת משתמש קצת יותר גבוהים, כי הרוב הם במדינות המערב היותר מפותחות ויקרות.

מהניסיון שלנו, פרסום בווידיאו טוב יותר מבאנרים. מהניסיון שלנו, סטארטאפ חדש חייב לקחת ייעוץ בטרם הכניסה לשוק הזה. רצוי לבצע 'השקה רכה' עם מבחנים (AB Tests) ולבחון כל צעד. השקה רכה יכולה לעלות כ-5,000 דולרים וזה כבר יכול לתת אינדיקציה לגבי השוק ותגובת המשתמשים.

כדאי להתנסות עם שותפי מדיה ולראות את יעילותם. חשוב לאסוף מידע כל הזמן ולנתח כל הזמן. מציאת האופטימיזציה בקמפיין תימשך כמה שבועות טובים ואולי אף חודשים. כך, שצריך סבלנות וצריך גם תקציב מתאים. אין שום דבר בחינם. חשוב, שהיזם ידע כל הזמן את המספרים של עצמו. בלי זה לא תגיע ההצלחה". 

מיקו לוי, סמנכ"ל לקוחות, אאוטבריין: "אנו עוזרים לגולשים למצוא תוכן, שמעניין אותם, בכל מקום אפשרי. אנו עם כחצי מיליארד קוראים בחודש, 20 מיליארד דפים נצפים לחודש ו-190 מיליארד המלצות המוצעות לגולשים לחודש. כך, שאנו עם בסיס נתונים ענק ויש לנו תובנות רבות מניתוח המידע הנצבר אצלנו.

מצאנו, שללקוח טיפוסי לוקח בממוצע 11 נקודות מגע ברשת ומחוצה לה, עד שהוא מחליט על רכישה של מוצר או שירות. זה יכול להיות בקריאת חדשות, בבלוג, ברשת החברתית, בפרסומת בטלוויזיה, ברדיו, בחומר מודפס וכיו"ב. כיום, 86% מתעשיית ה-B2B ו-77% מתעשיית ה-B2C משתמשים בכלים של 'תוכן שיווקי', כדי להביא את הלקוחות הפוטנציאליים עד כמה שיותר מהר לנקודת ההחלטה שלהם או לרכוש את נאמנותם ולחזק את ערכי המותג, שדוחף תוכן שיווקי.

ה-CTR בסמארטפונים ובטאבלטים גבוה משמעותית מאשר השימוש במחשב הנייח או הנייד. המלצות תוכן יוצרות יותר נאמנות מאשר אם המשתמש היה מגיע לתוכן בדחיפה או חיפוש בגוגל או במציאת תוכן ברשת חברתית.

מהנתונים שלנו, הלקוחות צורכים תוכן כולל תוכן שיווקי הרבה יותר בימי סוף השבוע. שעת השיא בצריכת תוכן במובייל היא בסביבות 20:00, בכל העולם. יש נושאים, שקוראים אותם יותר: סלבריטאים, כדורגל, פשע, מלחמות, מזג אוויר, תאונות, חתונות ועוד, מול צריכת תוכן במחשבים נייחים. תוכן מצליח הרבה יותר מבאנרים, זו עובדה מוכחת וצריך להפנים את הנתונים הללו". 

ניר פרח, מנכ"ל Fogel Ogilvy Israel: "חשוב להפנים את המשפט הבא: את אף אחד לא מעניינת הפרסומת שלכם. צריך לקלוט את המציאות הזו. לכל מדיום יש 'תקרת זכוכית', שממנה לא ניתן לעלות. בטלוויזיה, פרסומת טובה היא פרסומת מעניינת. אולם, במובייל פרסומת טובה היא זו הנותנת ערך לצרכן. 

כיום, רוב הפרסומות הקיימות מפריעות לצרכנים. זה בדיוק כמו שלט חוצות התקוע מול העיניים ואי אפשר להסיר אותו ולהיפטר ממנו, כי הוא מוצב על הכביש. להציק לגולשים זה קל. אבל, זה לא מביא תוצאות. צריך לחשוב על מהלכים המביאים ערך, צריך לחשוב ולהשקיע בחשיבה ובתכנון.

מה שכל מפרסם צריך לחפש:
א. מה הערך של המותג, שהלקוח רוצה ומעוניין לקבל.
ב. מהן הטכנולוגיות המאפשרות את הבאת הערך הזה.
.ג. מה הערך הרלבנטי ללקוח מסוים בזמן מוגדר ובמיקום מוגדר.

ממה שאני רואה, אין הרבה קמפיינים מבריקים וטובים במובייל. חייבים לחפש רעיונות טובים ולא להיגרר להצקות למשתמשים". 

סמיון רוטשטיין, מנכ"ל ומייסד, Cydersoft: "ניתן להגיע למונטיזציה יפה באמצעות וידיאו. פרסום בווידיאו חשוב שייעשה באופן שקוף מול המפרסמים. רצוי להשתמש ב-RTB (פרסום בזמן אמת) ולהשתמש ב-User Based Targeting"

ארז ירושלמי, מייסד ומנכ"ל משותף, Sling: "יש פלח שוק, שהוא ממש לא מכוסה. פלח שוק זה נקרא 'מיקרו-ביזנס'. אלה עסקים של אדם אחד בודד, או לכל היותר עד 3 עובדים, עסק העובר לרוב במזומן, לרוב מחוץ לעולם האינטרנט.

זו אוכלוסייה המכונה בשם SoHo אבל ברובד הנמוך שלה, עסקים, שלרוב עובדים מהבית. בארה"ב יש 22 מיליון עסקים כאלה, עסקים, שאין להם כמעט עובדים שכירים. בארץ ההערכות הן, שמדובר בכחצי מיליון עסקים, 180 אלף מהם רשומים ומשלמים מיסים, כל השאר לא מדווחים על העסק שלהם לרשויות המס.

בארה"ב, מדובר בשוק של כ-1 מיליארד דולר לפחות. רוב העסקים הם בתחומים מוכרים לכולנו דוגמת: יופי, אחזקת הרכב, ניקוי יבש, תיקונים קטנים ועוד. כל שנה נפתחים בארה"ב כחצי מיליון עסקים, 52% עובדים מהבית, 29% עובדים בתנועה מתמדת (דהיינו: מהרכב שלהם או הולכים ברגל ממקום למקום), 19% ממוקמים במקום קבע שלא בבית, דוגמת שוק או מבנה משרדים. 

המניע המשותף של העסקים והאנשים הללו זה להיות חופשי. חלק רוצים גמישות בזמני העבודה, חלק בגלל הכיף. יכולות השיווק שלהם הן אפסיות. לרובם אין כל שירותי תשלום וכל מערכת פרסום ברת משמעות. אלה עסקים של 'הישרדות תמידית' וכל הזמן נדרש, שהם ימצאו לקוחות חדשים.

מכאן, שיש צורך במציאת שיטה נכונה כדי להגיע לאוכלוסיות הללו. הם זקוקים לחבילה של שירותים, חבילה, שארוזה יפה ביחד עם מחיר אטרקטיבי והתאמה אישית. לכן, חייבים לארוז את החבילות הללו במנות קטנות עם מחירים מאוד נמוכים. יש דבר אחד המאפיין כמעט את כל העסקים הללו: יש להם סמארטפונים. לכן, ההנגשה שלהם לחבילות המוצעות במובייל היא הדרך הנכונה להגיע לשוק הזה". 
אפליקציות במובייל



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים