האם צריך מיתוג לסטארטאפים או שדי ברעיון המדהים כדי לגייס השקעות?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> האם צריך מיתוג לסטארטאפים או שדי ברעיון המדהים כדי לגייס השקעות?
האם צריך מיתוג לסטארטאפים או שדי ברעיון המדהים כדי לגייס השקעות?
 מאת: נגה וידר, 3.10.13, 21:00נגה וידר
 
איך תוכלו כסטארטאפיסטים להיתפס כמקצוענים רציניים עם פוטנציאל, בדרך המהירה לפתוח את הלב והארנק של המשקיע הפוטנציאלי שלכם?
  
אתם סטארטאפיסטים בחברת הזנק לפני הקמה או לאחריה. אתם לחוצים תקציבית ומנסים לעגל פינות. יש לכם רעיון מדהים אך עדיין אין משקיע. אתם מתלבטים על מה להוציא את המשאבים שאין לכם. המוצר שלכם עוד לא ממש קיים ולכן גם אין לכם עדיין ודאות של 100% שהוא אכן יצליח. אתם מנסים לשפר את הביטחון העצמי שלכם, כדי שתוכלו לגייס משקיע, להתחיל למשוך משכורות על חשבונו ולמזער סיכונים. האם בשלב זה כדאי להשקיע במיתוג או שהרעיון הטוב והמדהים שלכם מספיק? 
 
ההמלצה שלי היא חד משמעית: להשקיע במיתוג ולתעדף לזה תקציב נכבד גם אם אין עדיין כלום.
 
להלן תריסר סיבות העומדות מאחורי ההמלצה להשקעה במיתוג:
 
  1. משקיעים מחפשים חיזוקים וביטחונות להשקעות שלהם. הם רוצים ROI הכי גבוה להשקעה שלהם. אולם, אין להם ממש דרך אמיתית למדוד זאת בשלבי ההקמה של הסטארט-אפ או בראשית דרכו. הם לא בהכרח מקבלים דווקא החלטה רציונאלית לגבי ההשקעה שלהם. להפך, מחקרים מראים, שיותר מ- 50% מתהליך קבלת ההחלטה הוא אמוציונאלי. תפקידו של תהליך מיתוג הוא ליצור קשר רגשי חזק למותג שלכם, לחזק אותו ולבסס אותו וזה יעזור לכם לגייס כסף. 
 
  1. תהליך מיתוג (טוב) יעזור לכם להתחבר מחדש לרעיון שלכם ברמות אחרות. הוא יחדד וידייק את המסר שלכם, יבנה את הבידול שלכם, ויזכיר לכם את הדבר הכי חשוב: למה בעצם אתם עושים את זה: עובדים מזריחת החמה עד כלות הנשמה בלי להרוויח שקל, סופגים אש חיה מבת הזוג, שנמאס לה לראות את החסכונות נגמרים ומשלמים מחירים פיזיים ונפשיים עבור הדבר הווירטואלי הלא ידוע הזה.
 
  1. תוך כדי תהליך המיתוג תלמדו הרבה דברים על קהל המטרה שלכם ועל השוק בו אתם פועלים, מה שיעזור לכם לשפר את המוצר או השירות שלכם, ולכן יעלה את האטרקטיביות של המוצר/שירות וישפר את הביטחון העצמי שלכם בתהליך הפרזנטציה ובמו"מ עם המשקיעים.
 
  1. בתהליך המיתוג תרגישו ביטחון יותר גדול במוצר שלכם (כן, לפעמים דברים חיצוניים מחזקים מאד את הביטחון, כי הם נותנים עוגן, צורה ושם למשהו וירטואלי).
 
  1. הערך הנתפש של המותג שלכם יהיה יותר גבוה, ואתם תגיעו למו"מ ממצב של כוח ולא מעמדת נחיתות של "תחושת שנורר, שרק יעשו טובה וישקיעו בנו".
 
  1. בעזרת המיתוג תוכלו ליצור "באזז", שיגרום לתחרות בין משקיעים פוטנציאלים, שילחמו עליכם וירצו להשקיע בכם, במקום שאתם תלחמו עליהם.
 
  1. השוק מאוד תחרותי, הרבה יותר מבעבר. ילדים עם רעיון פחות טוב משלכם עם תקציב מאמא לפתיחת עסק, פונים למשרדי פרסום, כדי שאלה יכינו עבורם מצגות מפוארות, שנותנות להם יתרון יחסי אדיר. אין ספק, שעדיין הרושם החיצוני מאוד משפיע.
 
  1. מיתוג טוב יחזק את אפקט ה-WOW שלכם ויעלה את הביקושים.
 
  1. מסתבר, שהיום לא די ברעיון טוב. צריך גם קשרים ופרוטקציה במקומות הנכונים. מיתוג טוב יכול לסייע ולהועיל גם כאן.
 
 
  1. הגשת תוכנית עסקית לבנק או למשקיע בתוך פרזנטציה ממותגת ומודגמת מעלה משמעותית את היכולת שלכם לגייס כסף. אל תטעו. המניפולציה עובדת!
 
 
  1. אל תהיו שבויים בתוך המוצר שלכם. איש מיתוג טוב הוא שותף אמיתי להצלחה ולדרך שלכם, הוא ייתן לכם בראש כשאתם שבויים בקונספציות שגויות ויציל אתכם מהתאהבות עיוורת בדרך שלכם.
 
  1. עם היד על הלב תודו, שנדיר וקשה מאוד להישאר בדייט עד סופו עם מישהי שמנה, מכוערת עם גבות מתחברות, פצעונים, שפם ושערות על הלחי, למרות שהיא אולי מהנדסת אטום, סופר אינטליגנטית ושנונה. אולם, אין ספק, שתישארו ממש עד סוף הדייט, כדי לגלות שהיא מהנדסת, סופר אינטליגנטית ושנונה, אם היא בלונדינית חטובה ולבושה היטב. במקרה כזה תהיה לכם יותר סבלנות לחכות ולשמוע מה יש לה להגיד.
 
לסיכום: אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני. לכן, מומלץ שתשקיעו את כל מה שאפשר ברושם הראשוני. הוא יעזור לכם להיתפס כמקצוענים רציניים עם פוטנציאל וזוהי הדרך המהירה לפתוח את הלב והארנק של המשקיע הפוטנציאלי שלכם.
 
מאת: נוגה וידר, מנכ"לית Up-Grade, אוקטובר 2013.
מומחית למיתוג ולשיווק יצירתי. דוא"ל.
www.NogaWider.co.il
סטארט-אפים



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

1/5/18 - ChipEx2018  

7/5/48 - BMR 2018 - Broadband, Mobile, RF  

9-10/5/18 - האקאתון "ניצוץ לדורות" 

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

15/5/18 - Bynet Expo 2018  

23/5/18 - EcoMotion Main Event 2018 

5/6/18 - Israel Mobile Summit 2018 

17-21/6/18 - Cyber Week 2018 

21/6/18 - 2018 Afeka Conference for Speech Processing  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למרץ 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מטעה - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Schneider Electric
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים