הגיעה העת שארגונים ועסקים יפרשו רשתות WiFi בכל מקום אפשרי

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> הגיעה העת שארגונים ועסקים יפרשו רשתות WiFi בכל מקום אפשרי
הגיעה העת שארגונים ועסקים יפרשו רשתות WiFi בכל מקום אפשרי
מאת: מיכאל פנחס, 31.3.15, 08:30מיכאל פנחס
 
על פי החלטת משרד התקשורת, נושא ה-WiFi הציבורי עבר רפורמה במחצית 2014. מה יכולים עסקים וארגונים להפעיל במסגרת הרפורמה הזו?
 
באוגוסט 2014, נכנסה לתוקפה רפורמה בתחום הפעלת רשתות WiFi בתחום הפרטי ובתחום הציבורי. עסקים וארגונים רבים טרם הפנימו את השינויים הללו. כמעט בכל מדינות העולם, רשתות WiFi הפכו לחובה ולמציאות בכל הערים, במקומות העבודה, בקניונים, בקמפוסים ואפילו בדרכים ובמערכות תחבורה. בישראל, השימוש ב-Wireless WiFi גם לצרכים ארגוניים ועסקיים פנימיים עדיין מצומצם בהשוואה עולמית.
 
מה נקבע ברפורמה?
א
. הוסרו כל המגבלות בתחום פרישת רשתות WiFi במתחמים סגורים (החל מבתי קפה, דרך קמפוסים וכלה בנתב"ג).
 
המגבלות שהיו והוסרו:
1) השירות יינתן רק למי שמצוי פיזית בתוך המתחם, ולא מחוצה לו או ממש לידו.
2) החיבור לאינטרנט יהיה רק דרך ISP (לא הכירו בעבר את האפשרות לאינטרנט סלולרי).
3) לא ייעשה שימוש ברשת להעברת קול (VoIP). איסור אנכרוניסטי שלא נאכף.
4) מגבלות קשות על התחום התדרים המותר (באזור ה-2.4 ג'יגהרץ בלבד) ובעוצמות השידור. לא הכירו בעבר את תחום ה-5 ג'יגהרץ.
5) חובה לרשום את נקודות השידור ל-WiFi במשרד התקשורת (חובה שמעולם לא נאכפה).
 
ב. השימוש ב-WiFi במרחב הציבורי (מחוץ למתחמים סגורים) יורחב והוא אפשרי ב-2 תחומי התדרים (2.4 ו-5 ג'יגהרץ). מי שפורש רשת בתחום הציבורי, בין אם זה רשות ציבורית (עירייה, תאגיד תחבורה וכיו"ב) או גוף פרטי, הפרישה הזו פטורה מרישום ומרישיון.
 
יחד עם זאת, עדיין נשארו המגבלות הבאות:
1) ספק תקשורת בעל רישיון תקשורת לא יכול לגבות כסף על שירות ה-WiFi כתוספת על השירות הרגיל שלו ולא יכול לספור את תצרוכת ה-Data ברשת ה-WiFi כחלק מתצרוכת ה-Data  של הלקוח בחבילה שיש לו אצל אותו ספק תקשורת. מגבלה זו מונעת למעשה את פריסת רשתות WiFi לצרכי Offload (הסטת עומסים) של חברות הסלולר וחברות נוספות ומונעת הקמת רשתות WiFi ע"י מפעילי תקשורת אחרים (למשל בארה"ב, חברות הכבלים פרשו רשתות WiFi על פני כמעט כל הערים).
2) תחומי התדרים גם ב-2.4 ג'יגהרץ וגם ב-5 ג'יגהרץ נשארו מוגבלים, עם עוצמות שידור מוגבלות.
3) המגבלות בתחום ייבוא ציוד WiFi נשארו בתוקף. כל ייבוא ציוד דורש אישור פרטני ממשרד התקשורת. 
4) פרישת רשתות במתכונת המכונה Wireless Mesh ו-HetNet עדיין בלתי אפשרית, משום שרשתות כאלו דורשות שימוש חופשי בתחום ה-5 ג'יגהרץ עם עוצמות שידור האסורות בישראל. רשתות מהסוג הזה מאפשרות למשתמש לנוע חופשי (אף בנסיעה מהירה) בין נקודות שידור WiFi מבלי להתנתק ומבלי צורך להיכנס מחדש לכל בסיס שידור של הרשת. זה כמו הגישה של מעבר בין אנטנות סלולר בזמן תנועה. כ"כ, גישה זו מאפשרת לעבור משיחה סלולרית לשיחתWiFi  ולהיפך, ומגלישה סלולרית לגלישת WiFi, באופן שקוף וחלק ללא ניתוקים לפי תנאי הקליטה במקום בו עומד המשתמש.
 
מה עסקים אמורים לעשות כרגע?
התשובה ברורה: לנצל את היכולת לפרוש רשתות WiFi (הגם שהן עדיין מוגבלות), בכל מקום. פשוט לפרוש רשתות בכל מקום אפשרי.
 
יש כיום בישראל ציוד רשת WiFi המאפשר שירותים מתקדמים, למשל שירותים מבוססי מיקום (Location Based Services). דוגמה בולטת ליישום כזה: בעל חנות יכול לדעת היכן נמצאים האנשים, שיש להם מכשיר המחובר לרשת ה-WiFi והוא יכול להזמין אותם להיכנס לחנות ולהציע להם מבצעים גם כשם עדיין מחוץ לחנות. בתוך החנות הוא יכול להציע להם מבצעים לגבי פריט מסוים, כשהם עומדים מול המדף, שבו נמצא אותו פריט.
 
כמות היישומים והאפשרויות היא גדולה לאור ההתקדמות הטכנולוגית המהירה הקיימת בציוד ה-WiFi הנמצא בשוק. ניתן לבנות "מרכזי רווח" חדשים לשירותי האלחוט, לרבות השתלת פרסומות ומבצעים בתוך הגלישה החינמית, לרבות פילוח אישי לכל משתמש קצה לפי מיקומו ומאפייני הצריכה האישיים שלו. פרישת רשתות WiFi היא מהלך יחסית זול, מהיר ולא מורכב. התועלות הן מהירות והשימושים האפשריים מאוד מגוונים.
 
כמובן, שיש לתכנן מראש מהי רמת השירות ומה "חוויית השימוש", שהרשת האלחוטית תיתן למשמשים בה. זה יכול להיות ברמת שירות שונה לעובדים בעסק ולמי שלא עובד בעסק, או לכל חלוקה שהיא (לרבות אפשרות מתן שירות איכותי למי שמוכן לשלם עבור שירות איכותי). צריך לזכור גם כאן את הכלל הפשוט הקיים בתחומים רבים: פתרונות זולים הם בד"כ פתרונות ירודים, שיפגעו ב"חוויית השימוש".
 
הנקודה החשובה ביותר כאן היא אבטחה. היות ורשתות WiFi הן באוויר, כל אחד יכול לנסות להאזין ולפרוץ לרשת. לכן, יש צורך לנקוט באמצעי הגנה, גם מפני התקפות סייבר. ספקי הציוד והאינטגרטורים הקיימים כיום בשוק יודעים לספק הגנות כאלו.
 
אולם, קודם כל על בעלי העסק להחליט מהי מדיניות האבטחה של העסק. על פי מדיניות האבטחה, אפשר לקבוע מהם כלי האבטחה שיותקנו ומהם כלי האכיפה של מדיניות האבטחה שיופעלו ברשת ה-WiFi. הדבר החשוב ביותר במדיניות האבטחה היא ההפרדה בין הרשת הפנימית המשמשת את העובדים לבין הרשת החיצונית המשרתת את כל השאר. הפרדת רשתות יכולה להיעשות במספר תצורות והיא חלק מתהליך קבלת ההחלטות בעת קביעת מדיניות האבטחה של הרשת.
 
שורה תחתונה והמלצה: מומלץ, שכל בעל עסק יכין תכנית פרישת Wireless WiFi בתוך העסק, בסביבתו הקרובה, או בכל המתחם וסביבתו הקרובה. תכנית הפרישה ההנדסית חייבת להיות מלווה בניתוח סיכונים וקביעת מדיניות אבטחה ודרכי אכיפתה. כמובן, מומלץ לבצע ניתוח ROI ולבחון ("תיחור") חלופות של ציוד ואינטגרטורים הקיימים בשוק.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
WiFi



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים