ההתפתחות הטכנולוגית של "פיתוח עצמי" שתשנה את הכלכלה של כל עסק

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> ההתפתחות הטכנולוגית של "פיתוח עצמי" שתשנה את הכלכלה של כל עסק
ההתפתחות הטכנולוגית המהירה של "פיתוח עצמי" שתשנה את הכלכלה של כל עסק
מאת: יוסי הירש, 25.7.16, 11:00יוסי הירש

הכוח לפתח תוכנה המתאימה לצרכים של כל עסק, עבר לידיים של העסקים עצמם. כיום, כמעט כל חברה, גם חברת שירותים, הופכת למרכז פיתוח עבור עצמה. המקום אולי הראשון בו פיתוחים עצמיים מצליחים, הוא תחום התקשורת והטלפוניה בדגש על תחום שירות הלקוחות. התהליך החדש הזה זה נעשה קל, מהיר ופשוט.
 
מדובר בתובנה די רווחת ואפילו סטאיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, אמר ש"כל עסק ייכנס לעסקי פיתוח התוכנה, יבנה אפליקציות, ישתמש באנליטיקס מתקדמים ויספק שירותי תוכנה כשירות (SAAS)". הוא גם הוסיף, שמדובר בהתפתחות, שתשנה לחלוטין את הכלכלה של כל עסק.
 
מדובר במציאות חדשה, בה חברות ועסקים  עוברים לשרתים ולארכיטקטורה מבוססת תוכנה, שמביאים לשדרוג קל ומהיר של מערכת הטלפוניה הקיימת, לרבות מוקד קיים, באמצעות פיתוח אפליקציות, תכונות וכלים שונים.
 
יש דוגמאות רבות לאפליקציות ושדרוגים של עסקים שונים. להלן מספר דוגמאות מעניינות בהן נתקלתי לאחרונה:
 
זיהוי שיחה בהתאם לסוג הפנייה: לקוחות, שמתקשרים למרכז שירות (Contact center) של חברת ביטוח, עושים זאת מסיבות שונות: יש כאלה המתקשרים בעקבות תביעה בנושא בריאות, יש כאלה המבקשים לבדוק את זכויותיהם בנוגע לתוכנית הביטוח הנוכחית ויש כאלה המבקשים להפעיל תוכנית ביטוח לקראת נסיעה לחו"ל.  לקוח, שעבר תאונה, כרגע לא צריך לקבל מידע על ביטוח לחו"ל. כך, זיהוי השיחה הראשונה הופך חשוב כדי להוריד את זמן ההמתנה. מדובר בצוואר בקבוק, שכל אחד מכיר בעצמו, וקשה לחשוב על אדם אחד, שהיה מעדיף לשמוע את כל האפשרויות במרכזיה במקום להגיע ישר לנציג שירות היודע מה הבעיה שלו. יש כיום אפליקציות המספקות את התובנה הזו בתחום זיהוי השיחה הנכנסת למוקד השירות.
 
אפליקציות מתקדמות לניתוח מידע: כל פנייה של לקוח לכל מוקד, טומנת בחובה את האפשרות לאסוף ממנו מידע, שאותו ניתן יהיה לנתח מאוחר יותר. זה אמנם לא דבר חדש, אבל הבעיה האמיתית מתחילה כשיש יותר מדי מידע: איך אפשר לנתח אותו? ויותר חשוב מכך, איך מוצאים אותו אחרי שהוא התווסף למאגר? בין האפליקציות הנדרשות ישנה אחת המאפשרת את ניתוח המידע לפי הגדרות מילות חיפוש. אם לקוח התקשר למוקד, והמילה "תקלה" הופיעה בשיחה קודמת שלו, יכול להיות שיהיה רצון לבדוק מה היה קודם, כדי שניתן יהיה לחסוך את הזמן, שבו הוא יסביר על אותה תקלה. כל מילה כזו יכולה לתרום לטיפול מהיר יותר בבעיה של הלקוח, לחסוך ללקוחות זמן המתנה יקר ולאפשר לנציגים לטפל ביותר לקוחות. זה נקרא ייעול...
 
כיום, אפליקציות של Big-Data המנתחות כהרף עין הררי מידע כמעט אין סופיים, הפכו לחיוניות להצלחת עסקים וארגונים. כיום, האפליקציות הללו קלות לפיתוח, הפעלה ושימוש.
 
צבירת מידע על מעשי לקוח עוד לפני שהוא מגיע למוקדן: יש כמות רבה של פעולות, שהלקוח עושה, שלא באמצעות מוקדן - בדיקה של יתרה, שמיעה של תנאי פוליסה, אפילו שמיעה של שעות פעילות של סניפים מסוימים.
 
המידע הזה חשוב מ-2 סיבות: הראשונה היא, שהנציג יכול לראות בדיוק מה הלקוח חיפש וכך לחזות לאיזה שירות הוא יזדקק, והשנייה היא ה'אפסייל' ("מכירה נוספת"): במוקדי שירות רבים הנציגים מתפקדים גם כאנשי מכירות. כשלנציג יש מידע על הדברים אותם מחפש הלקוח, הוא יוכל להציע לו מוצר או שירות פרמיום, שיתאימו לו.
 
יש כיום אפליקציות מאוד מתקדמות המספקות את היכולת הזו לנציגי שירות, בעסקים מכל סדר גודל.
 
ישראל משופעת בתעשיות עתירות ידע, אך במקביל גם עתירות בטיחות וביטחון. מידע מסוים יכול להיות מאוד רגיש, ולכן קיימת חשיבות גם לנושא הזה בכל מה שקשור לפיתוח אפליקציות. דוגמא לכך היא לקוח המבקש, שבכל פעם, שמתבצעת שיחה מוצפנת, תידלק נורה אדומה. כן, גם לדברים שנראים לכאורה פחות 'פיתוחיים', יש מקום.
 
תחום השמירה על הפרטיות והגנה מפני התקפות סייבר הוא תחום מתפתח וחשיבותו עצומה בכל העולם החדש של פיתוח אפליקציות בעולם התקשורת והטלפוניה.

הבאתי רק כמה דוגמאות להמחשה, אבל כאלו יש עוד הרבה: האופציה לשמוע הקלטות בצורה ברורה ולנתח אותן, שדרוג של יכולת הפקת הדו"חות מהמגע עם הלקוחות ועוד. אולם, בסופו של דבר, כל אחד מאותם עסקים "בורא" לעצמו גרסה שונה של תוכנה, כזו המתאימה לו באופן מרבי. הכוח לפתח תוכנה המתאימה לצרכים של כל עסק, עבר לידיים של העסקים עצמם.
 
מאת: יוסי הירש, יולי 2016.
מהנדס מכירות בחברת AVAYA  ישראל

מוקד
 
 



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים