הטכנולוגיות שתובלנה בשנתיים הקרובות 2016-2017

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הטכנולוגיות שתובלנה בשנתיים הקרובות 2016-2017
הטכנולוגיות שתובלנה בשנתיים הקרובות 2016-2017
מאת: אילן יהושע, 18.6.16, 17:32אילן יהושוע

המציאות החדשה של עולם ה-IT מתייחסת לתחומים מרכזיים, בהם ארכיטקטורות ופלטפורמות טכנולוגיות חייבות להשתנות ולהתקדם כל הזמן כדי לתמוך בעולם העסקים הדיגיטליים. נדרש שיפור תמידי בהקצאת משאבים, בדינמיות של מערכות ה-IT והעלאה של רמת האבטחה.
 
מהן הטכנולוגיות שתובלנה אותנו ב-2016-2017?

אינטרנט של דברים (IoT)
אינטרנט של דברים (Internet of Things) נמצא מאחורי רשת היישומים וארכיטקטורה מוכוונת שירותים. הטכנולוגיות והתקנים בפלטפורמת IoT פותחו כדי ליצור בסיס, בקרה, ניהול ואבטחת יחידות קצה. הפלטפורמות צוברות נתונים מיחידות הקצה מאחורי הקלעים מבחינת טכנולוגית וארכיטקטונית כדי להפוך את IoT למציאות. ה-IoT הוא חלק בלתי נפרד מהרשת הדיגיטלית.

הענן הנייד וההיברידי
ארגונים צריכים להיות מסוגלים להגיב במהירות רבה יותר כדי להיות תחרותיים יותר, במיוחד כאשר חברות קטנות וזריזות מתחילות להיכנס לתוך המרחב שלהם. לכן, יותר עסקים יבחרו בפריסת ענן היברידי כדי שיוכלו לעבור במהירות ובצורה חסכונית בין סביבות עבודה ציבוריות ופרטיות ולהגדיל את מהירות תגובתם, תוך הפחתת העלות של פיתוח מוצרים ושירותים חדשים.

הביקוש לעבודה דרך מכשירים ניידים והגישה של הבא עמך את מכשירך (BYOD – Bring Your Own Device) ימשיכו לגבור ולתפוס תאוצה. לכן עסקים חייבים להתקדם מהר יותר כדי לצייד את העובדים בכלים הניידים הנכונים.

אבטחת מידע כמובילת סדר יום כפי שציינתי בפסקה מעלה, גישת ה-BYOD לא מראה סימני האטה. כך, שכל נושא אבטחת מכשירי הקצה עדיין תהיה בראש סדר העדיפויות השנה ובשנה הבאה. משתמשים צריכים להיות מסוגלים לגשת לכל הנתונים והיישומים שלהם בכל מכשיר לפי בחירתם, אך מערכת ה-IT צריכה להיות מסוגלת לנהל את זה בצורה בטוחה.

אפליקציות ארגוניות הופכות למוצרי צריכה אפליקציות לצרכן מספקות חוויות משתמש מהירות ואינטואיטיביות, שיכולות למנף את הכמויות האדירות של הנתונים השמורים בענן, כדי לייצר תובנות רבות ערך, כגון התאמת זמנים במפות גוגל במטרה להימנע מפקקים. מחלקות ה-IT החלו ליישם טכנולוגיות אלו בתהליכים עסקיים, והשנה אנו עומדים לראות גידול בהשקעות כדי לשלב בצורה טובה יותר נתונים מבוזרים (Big Data) עם נתונים ארגוניים קיימים.

וירטואליזציה של הרשת כטכנולוגיה מרכזית ההבנה, שניתן לשים חומת אש (Firewall) בכל מחשב במרכז הנתונים הווירטואלי בתוספת מדיניות קלה לניהול של תנועת כל אורח במרכז הנתונים, תהוונה גורמים מושכים במיוחד לאותם מנהלים ככל שנושא אבטחת מאגרי המידע ימשיך לעלות על סדר היום.
 
הטכנולוגיה כבר לא רק בידי מחלקות ה-IT
ככל שעובדים מתמצאים יותר בטכנולוגיה, ההחלטות הטכנולוגיות תתחלנה בהדרגה להתקבל ולהתבצע מחוץ למחלקת ה-IT. אנו נראה מנהלי שיווק בכירים מקבלים החלטות על רכישת טכנולוגיית ענן לתמיכה בשירותים עסקיים ויישומים חדשים בדיוק כמו המנמ"רים ולא פחות מהם. הדרך היחידה עבור מחלקות ה-IT לקבל חשיפה טובה יותר ושליטה על ההוצאות היא להגדיל את המהירות, שבה הן יכולות לספק שירותי IT.

ה-IT יהפוך להיות יותר מוגדר תוכנה
כיום, עסקים רבים צריכים להפעיל את מערכת ההפעלה חלונות על מכשירי הקצה שלהם. בסביבה וירטואלית, ארגונים עדיין יכולים להריץ את מערכת חלונות על מכשירי הקצה אם זה ממש הכרחי, אך הם גם יכולים להעביר יישומים לענן באמצעות דפדפן ולא באמצעות עותק מקומי של חלונות. הבעיות רק הולכות ומחמירות כאשר מאגרי נתונים מסורתיים נוקשים מדי מכדי להתמודד עם שינוי ומורכבות מהירים.

עקרונות הווירטואליזציה, שמשמשים לשינוי צורת המחשוב, צריכים כעת להיות מורחבים לכל התחומים של מאגרי הנתונים ומנוהלים אוטומטית ע"י תוכנה או ע"י מאגר נתונים מוגדר תוכנה. אלה הן אבני היסוד האידיאליות לבניית עננים היברידיים, כפי שהזכרתי קודם לכן, שהביקוש להם כלל לא יהיה מוטל בספק. היתרונות הם שיפור דרמטי בזריזות, בשליטה ובבחירה שיש למנהלי מערכות מידע ולמנהלים כאחד, עם הקצאת יישומים, זמינות ועוד.

סדר היום הדיגיטלי כמניע אסטרטגיה ארגונית
היכולת לעשות שימוש בנתונים דיגיטליים, בין אם זה בערוצים חברתיים, מערכות CRM, ספקים או במערכות הפנימיות, עומדת להיות חלק חיוני בהצלחה הכוללת של הארגונים במהלך השנה הזו וגם לאחריה. לכן, התפקיד החדש של מנהל הדיגיטל הראשי נהפך לחיוני יותר ויותר, מכיוון שאותו בעל תפקיד יהיה מסוגל לספק תובנות כיצד שימוש בנתונים דיגיטליים יכול להביא לתוצאות עסקיות חיוביות יותר ואולי הדבר החשוב ביותר: אותו מנהל דיגיטל ראשי יהיה איש הקשר החיוני בין מחלקת ה-IT לבין מחלקות מפתח אחרות בארגון כגון שיווק ומשאבי אנוש.
 
קשרי לקוחות נשענים יותר על שירות עצמי

הערך המוסף של מערך תמיכה לשירות הלקוחות הופך להיות פחות גלוי ככל שהספקים משקיעים יותר במערכות טכנולוגיות המאפשרות ללקוחות לשרת את עצמם. כתוצאה מכך, ספקים צריכים לפתח אסטרטגיות לשיפור חוויית הלקוח בדרך שתאפשר אימוץ מלא של המוצרים שלהם. עליהם יהיה לשמור במכוון על החלק האנושי של מתן השירות כדי להתגבר על המחסור בקשר אישי הנוצר מפתרונות טכניים יתר על המידה ולשלב ערוצים הזוכים לשביעות רצון גבוהה מצד הלקוחות, כגון שיחות וידאו.
 
מאת: אילן יהושע, יוני 2016.
מנכ"ל ARROW ECS ישראל
 
עתיד
 



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים