ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית (HOT ו-YES) לא ייעלמו כל כך מהר

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית (HOT ו-YES) לא ייעלמו כל כך מהר
מנתונים חדשים מארה"ב עולה, שהצלחת נטפליקס (ושאר ספקי ה-OTT לרבות קודי) לא מוטטה ולא תמוטט בטווח הנראה לעין את חברות הכבלים והלוויין הקיימות, שמתאימות את עצמן לעידן התחרותי. נטישת לקוחות (Cord Cutters) היא תופעה שולית לגמרי. לקחים לשוק הישראלי.
מאת: אבי וייס, 24.12.15, 07:00טלוויזיה רב ערוצית

מחקר חדש של Leichtman Research Group (חברת מחקר אמריקאית העוסקת במחקרים בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית והפס הרחב בארה"ב), מצביע על כך, שתופעת ה-OTT (ר"ת: Over the Top Television) לרבות השימוש במערכת קודי (Kodi), היא תופעה קיימת של שירות טלוויזיוני נוסף בבית, לא שירות המוביל לנטישת חברות הכבלים והלוויין (מה שמכונה Cord Cutters, או Cut the Cord).

למרות שב-80% מבתי האב בארה"ב יש פס רחב די טוב מחברות הבזק, הכבלים, הסיבים (לרבות מגוגל) וחברות התשתיות המתחרות (מעט יותר מהאחוז בישראל), היקף הנטישה (Cord Cutters) הרבעונית של שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב הוא שברי אחוזים.

הנתון הזה לא השתנה כמעט מ-2010 (זה הזמן שבו נמדדת ע"י החוקרים השפעת כניסת החברות החדשות מהסוג של ספקי OTT דוגמת נטפליקס, הולו,יוטיוב ואמזון לשוק, לרבות עליית השימוש בקודי), ועד עצם היום הזה, כמופיע בגרף המאוד ברור הבא:
גרף לקוחות טלוויזיה רב ערוצית בארה"ב
בגרף זה עולה, שיש תנודתיות בהיקף לקוחות הטלוויזיה הרב-ערוצית נטו לאורך 5 השנים שעברו. אולם, בשום אופן לא ניתן לזהות תופעה של נטישה המונית או התמוטטות של חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית (כבלים, בזק ולוויין). יש תנודות בין החברות, למשל מעבר של לקוחות טלוויזיה בכבלים או בלוויין להיות לקוחות טלוויזיה של חברות הבזק הגדולות (AT&T וורייזון), אך אין בריחה ונטישה של לקוחות לכיוון ה-OTT.

זה לא סותר את העלייה נטו של היקף לקוחות של ספקי OTT דוגמת נטפליקס, כמופיע בגרף הבא:
היקף לקוחות נטפליקס
דהיינו: יש עלייה חיובית כל הזמן (בתנודות עונתיות התלויות במבצעים השונים), של לקוחות בחברת OTT דוגמת נטפליקס. כיום, 7 מכל 10 גולשים בארה"ב משתמש ב-OTT, אבל זה לא הוריד את כמות לקוחות ה-Pay-TV בחברות הכבלים, בזק והלוויין בארה"ב.

מאז שהחלו למדוד את הנתונים הללו לפני כ-5 שנים, חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הפסידו בארה"ב כ-1 מיליון לקוחות, מול השיא של לקוחות טלוויזיה רב-ערוצית שהיה ברבעון ראשון 2012. כ-1 מיליון נוטשים זה בערך 1% מכלל כ-95 מיליון לקוחות הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב.

הפסד של 1% לקוחות במשך כ-5 שנים הוא זניח בכל קנה מידה איך שלא מסתכלים על זה. במיוחד כאשר יש צפי, שברבעונים הקרובים יצטרפו  לקוחות נטו לשירותי הכבלים\לוויין\בזק בארה"ב, בגלל מבצעים חדשים וטכנולוגיות חדשות, שהחברות הללו מציעות כיום ללקוחות, מה שאין, לא היה ולא יהיה לספקי ה-OTT מכל הסוגים.

השירותים החדשים הללו כוללים (בין היתר): טלפוניה על WiFi, שילוב סלולר ו-WiFi, העברת טלוויזיה על דור רביעי בסלולר בטכנולוגיית LTE-T, רשתות ביתיות חדשות ומהירות דוגמת MoCA 2.0, שירותי IoT לבתים בתקנים חדשים דוגמת Z-Wave, וחיבורים רחבי פס לבתים של יותר מ-2 גיגה סל"ש.

בנוסף, הספקים הוותיקים החלו לספק בעצמם שירותי OTT המכוונים לגילאים הצעירים, דוגמת השירות המלהיב של ורייזון על רשת הסלולר שלה בשם Go90. כיום, לכל חברות הכבלים בארה"ב יש שירותים חדשים ומבצעים המכוונים לצעירים כדי שיישארו אצלן. 

כלומר: רוב לקוחות נטפליקס ושאר ספקי ה-OTT נשארו עם החיבור שלהם בבית כמנויים של חברות הכבלים\לוויין\בזק, משום שהם מקבלים מהחברות הללו שפע של שירותים, שאין לספקי ה-OTT, כי ספקי ה-OTT הם ספקים חסרי תשתיות

מסקנות ולקחים מהנתונים, גם לגבי השוק הישראלי:

1. שוק ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית לא ייעלם בשנים הקרובות. השוק החל להסתגל לתחרות והחל להציע (גם לצעירים) פתרונות חדשים לרבות בטכנולוגיות חדשות, פתרונות ומבצעים המשמרים את הלקוחות ומייצרים זרם הכנסות חדש עבור הספקים הוותיקים. 

2. הסוד של היכולת לשמור על לקוחות קיימים ולקוחות צעירים מצוי בהצעת ערך מתאימה ללקוחות הביתיים הללו. ספקיות הכבלים\לוויין\בזק בארה"ב משקיעות רבות בשדרוגים טכנולוגיים כדי לספק מוצרים חדשים לגמרי ללקוחות, והן עונות בכך על הצרכים המתפתחים של הלקוחות. בישראל, התחום הזה עדיין לא מספיק מפותח (בלשון המעטה).

העלאות המחירים של HOT ו-YES הן פרי הרגולציה העקומה והרגולטורים חסרי האחריות שיש בישראל. הרגולטור הישראלי בכלל לא מבין איך יוצרים תחרות בתחום הקווי. זה לא אשמת הספקים. בקרוב תפורסם הצעה לרגולציה חדשה בתחום ה-OTT בישראל, שתעשה עוד יותר "בלגן" בתחום הזה. 

3. ספקי ה-OTT (לרבות קודי) מצליחים כשירות נוסף בבית, ולא כשירות מחליף. לכן, מיזמים דוגמת Take, Fast, או המיזמים ללא ממיר דוגמת: NowTV ו-TV2GO, לא יצליחו בקנה מידה משמעותי, אם יציגו את עצמם כחלופה ל-HOT ו-YES. שירותים כאלו צריכים למצב את עצמם שיווקית כשירותים לאוכלוסיות ספציפיות, שלא רוצות את HOT ו-YES ולהציע ערך המכוון לאוכלוסיות הספציפיות הללו. 

4. הכשלון המהדהד של פרטנר במאבק שלה בנושא ערוצי הספורט וכל המאבק הטרי של פרטנר מול HOT ו-YES בתחום הזה שגוי מיסודו. אין שום מחקר ברור (לא בארץ ולא בעולם) המראה ש"חבילת ספורט" תגרום לנטישה המונית של חברת הכבלים\לוויין\בזק לטובת ה-OTT. פרטנר, כמו סלקום (שכבר מצויה בעולם ה-OTT), לא יכולה לקחת נתחי שוק משמעותיים מ-HOT ומ-YES ואין לשתיהן כל סיכוי לבנות מערכת OTT מוצלחת, מערכת שתהיה מנוע צמיחה מביא רווחים לאורך השנים הקרובות, בגישה הקיימת שלהן לשוק הזה. אין דבר כזה. זה "חלומות פורחים באוויר". ממילא כשנטפליקס תיכנס לישראל, היא תהרוג את המיזמים המתחרים דוגמת זה של סלקום, שגם כך רק מביא הפסדים לסלקום. הפתרון של סלקום ופרטנר טמון במקום אחר לגמרי (השתלבות ב-Unlimited). 

טלוויזיה
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017

31/10/17 -  TLV Generator: 30 days Prototype program  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017  

29-30/11/17 - Microsoft Tech Summit Tel Aviv 

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים