הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בארגון מעצימה את מעמד מנהלי הרכש

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בארגון מעצימה את מעמד מנהלי הרכש
 
הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בארגון מעצימה את מעמד מנהלי הרכש
מאת: חיים חביב, 27.5.13, 13:00IBM
 
מאנשי משרד אחורי הופכים מנהלי הרכש לבעלי תפקיד משפיע ברמת ההנהלה הבכירה. הם מנהלים סיכונים העלולים לפגוע ברווחיות הפירמה, וניצבים בעמדה המאפשרת להם לאתר נקודות תורפה, למזער סיכונים בשרשרת האספקה, ולתרום יותר לרווחיות החברה. זאת, הודות להטמעת טכנולוגיות מסחר חכם וכלי ניתוח אנליטי.
 
IBM חשפה תוצאות מחקר בינלאומי, המצביע על מקומו המרכזי של ניהול רכש יעיל בהבטחת תוצאות עסקיות משופרות. על פי המחקר, ארגונים המפעילים גופי רכש יעילים, מדווחים על שולי רווח גולמי של 7.12% בממוצע, לעומת 5.83% בארגונים שביצועי גופי הרכש שלהם נמוכים יותר. כך, שולי הרווח של ארגונים בעלי גופי רכש איכותיים גבוהים ב- 15% משולי הרווח הממוצעים בתחומי העיסוק של כל חברה וחברה, וב- 22% משולי הרווח של ארגונים שביצועי הרכש שלהם מדורגים כנמוכים.
 
סקר מנהלי הרכש הראשיים (CPO) שערך מכון יבמ לערך עסקי (IBV), מצביע על ההשפעה המהותית של ניהול רכש איכותי להבטחת יתרון תחרותי לחברה. הסקר מצביע על דרכים בהן יכול מנהל הרכש להרחיב את השפעתו באמצעות ייעול ושיפור ביצועים, הצגת תהליכים חדשים, וחשיפת תובנות במסגרת הנתונים הזמינים מרשת הספקים - המתורגמות לשורה תחתונה משופרת. הסקר הקיף למעלה מאלף מנהלי רכש מ- 22 מדינות בצפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק. 15% מהמשיבים הציגו ביצועים גבוהים במיוחד, בהגדרה המשקללת את יכולתם להשפיע ולקדם חדשנות בארגוניהם תוך הצטיינות גם בביצועים בסיסיים בתחום הרכש.
 
המחקר זיהה מאפיינים משותפים בפעילות ארגוני רכש מצטיינים, בהן:
הפקת תובנות באמצעות נתוני Big Data ושימוש בכלי ניתוח אנליטי, המאפשרים בחינה לעומק של הפעילות העסקית ורשתות הספקים, לאיתור נקודות תורפה אפשריות. 83% ממנהלי הרכש בעלי הביצועים הגבוהים מצטיינים במינוף כלי ניתוח אנליטי, בהשוואה ל- 63% בלבד מקרב בעלי הביצועים הנמוכים יותר.
שיתוף פעולה איכותי בתוך הארגון ומעבר לתחומיו, בעזרת כלי עסקים ברשתות חברתיות, מסייע לארגונים לתקשר עם שותפיו החיצוניים. על פי המחקר, 80% מהארגונים בעלי הביצועים הגבוהים מדווחים על שיתוף פעולה בין מחלקות שונות - המהווה מקור לעוצמתם העסקית ועומד בצמרת סדרי העדיפות להשקעות נוספות. זאת, לעומת 45% בלבד מהארגונים בעלי הביצועים הנמוכים יותר, המדווחים על גישה דומה. ארגוני רכש איכותיים מזהים את היתרונות בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים עסקיים, וצפויים לבסס בריתות אסטרטגיות. כך, לדוגמה, ארגונים בעלי ביצועים גבוהים מפנים נתח גדול ב- 38% מההוצאה השנתית שלהם לרכש במסגרת שותפויות אסטרטגיות, בהשוואה לארגונים בעלי ביצועים נמוכים.
הסתגלות לתנאי השוק באמצעות שימוש בתובנות המבוססות על ניתוח Big Data ושיתופי פעולה, מאפשרת למנהלי רכש מצטיינים להיענות מהר יותר לשינויים הפנימיים והחיצוניים כאחד – החל משינויים בביקושים ועד להפרעות בשרשרת האספקה ולתכנון מחדש של מוצרים. על פי המחקר, 73% מבעלי הביצועים הגבוהים ביותר בתחום ניהול הרכש מציגים יעילות גבוהה באיסוף נתונים ותובנות מקהילת הספקים שלהם – לעומת 16% בלבד בארגונים המציגים ביצועים נמוכים.
 
ביבמ סבורים, כי ככל שחברות מתארגנות מחדש, על מנת לשפר את ההתמקדות בלקוח – משתנה תפקידו של מנהל הרכש: במקום אנשי משרד אחורי – הופכים מנהלי הרכש לבעלי תפקיד משפיע ברמת ההנהלה הבכירה. הם חייבים לנהל סיכונים העלולים לפגוע ברווחיות, וניצבים בעמדה המאפשרת להם לאתר ולמזער סיכונים ונקודות תורפה הקשורים בשרשרת האספקה, בזכות מעמדם הייחודי כמגשרים בין ספקים ובין לקוחות פנימיים, בתחומים שונים של הארגון. כך, יכולים צוותי רכש להשתמש בניתוח אנליטי של נתונים על מנת לשפר את חיזוי הביקוש ולזהות הזדמנויות לחיסכון במסגרת קטגוריות ההוצאה השונות.
 
על מנת להשפיע על הארגון ולהשתלב בהנהלה הבכירה, נדרשים אנשי הרכש למנף את מעמדם הייחודי כמגשרים, ולשפר את כושר התגובה של הארגון לשינויים בתנאי השוק תוך מזעור סיכונים ושיכוך תנודות המחירים העלולות לסכן את שולי הרווח. הסקר קובע כי יישום שיטות מוכחות ופיתוח מושכל של תהליכי רכש מהווים מפתח להשגת יעדי ניהול הרכש.
 
המחקר מצביע על מתאם גבוה בין ביצועים גבוהים של ארגון הרכש ובין ניהול יעיל של טכנולוגיות רכש. כך, למשל, 94% מהחברות בעלות הביצועים הגבוהים מאופיינות באפקטיביות גבוהה של טכנולוגיות הרכש שלהן, לעומת 44% בלבד מהחברות בעלות הביצועים הממוצעים או הנמוכים מהממוצע. מנהלי רכש מעריכים כי פתרונות בינה עסקית לניתוח ביצועי ספקים, ובכלל זה כלים להצגת תמונה כוללת של קשרי הארגון עם ספקיו ולוחות מחוונים לניתוח בזמן אמת של ביצועי רכש, יהוו תחומים מרכזיים להשקעות נוספות בשלוש השנים הקרובות.
 
ארגונים בעלי ביצועים גבוהים פונים גם אל עולם העסקים ברשתות חברתיות על מנת לפתח דרכים חדשניות לניהול צוותים כלל-עולמיים ולשיתוף פעולה עם ספקיהן. המחקר מצא כי חברות בעלות ביצועים משופרים נוטות יותר להשתמש בכלים דוגמת מיקור המון (crowd sourcing), ולשתף פעולה בתהליכי פיתוח המוצרים עם ספקי המשנה שלהן.
 
אנשי רכש בארגונים
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים