המהפכה של פייסבוק, שהאנליסטים מפספסים לגמרי

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> המהפכה של פייסבוק, שהאנליסטים מפספסים לגמרי
המהפכה של פייסבוק, שהאנליסטים מפספסים לגמרי
מאת: עומר אפרת, 10.5.14, 22:30עומר אפרת
 
פייסבוק בדרך לשנות את חוקי המשחק בפרסום (בדגש על העולם הנייד) לאחר שפיתחה יכולות להרחיב את יכולות הפרסום שלה ולמקד אותן.
 
לאחר חבלי לידה מתמשכים, הצליחה פייסבוק בשנים האחרונות להפוך לערוץ סטנדרטי וחיוני בתמהיל הפרסום של כמעט כל מותג גדול בעולם. זאת,  בנתח לא מספק בעוגה זו.
 
האנליסטים עוסקים לרוב בדיון המפרך אודות גידול, האטה או ירידה בכמות המשתמשים בפייסבוק, אך מפספסים את העובדה, שהמגבלות על גידול ההכנסות של פייסבוק טמונות דווקא במגבלות שטח הפרסום וכן ברגישות המשתמשים לפגיעה בחווית השימוש.
         
שמועות רבות הסתובבו בתעשייה בשנתיים האחרונות אודות יציאתה של פייסבוק אל עולם הפרסום "הגדול". הרכישה של רשת הפרסום Atlas ופעולות נוספות אותן ביצעה הרשת החברתית בשנה האחרונה הובילו להערכות, שהיא מתכננת להרחיב את יכולות הפרסום שלה לתוך כל בלוק ואתר תוכן אי שם.
 
פייסבוק כמובן הכחישה שמועות אלו, עד עכשיו, כאשר חשפה באופן רשמי את רשת הפרסום החדשה ה-FAN (Facebook Audience Network).
 
 פייסבוק לייקללא ספק, מדובר ברשת ההולכת לשנות את חוקי המשחק בכל מה שנוגע לפרסום במובייל.
 
אז מה בעצם קיבלנו?
 
מינוף של מידע, המון מידע. הכוח האמיתי של פייסבוק נובע מכמות המידע הבלתי נתפסת של משתמשיה. פייסבוק למדה וממשיכה ללמוד כיצד להמיר את המידע הזה לידע המשנה את כללי המשחק של הפרסום המקוון. יש הקוראים לזה Big Data.
 
המפרסם ברשתות פרסום אחרות יכול רק לפנטז על פילוח ומיקוד קהלי היעד באמצעים אותם מאפשרת הרשת החברתית. אולם, אחד הקשיים בפרסום בפייסבוק היה עד כה, ש"מצאי" הפרסומות הזמין לרכישה – מוגבל. וכשההיצע מוגבל, המחיר עולה ומשפיע על ה-ROI של המפרסמים.
 
הפעלה של רשת פרסום חיצונית מרחיבה משמעותית את היקף הפרסומות הזמינות לקניה. כך שכעת המפרסמים יכולים להנות מאותן יכולות פיתוח ומיקוד מתקדמות, אך עבור מצאי פרסומות גדול משמעותית. דבר המהווה יתרון ברור על רשתות הפרסום הקיימות למובייל.
 
להעביר את הדאגה לשכנים
 
כמו בעיר, שלתושביה נמאס לחיות עם עשן המפעלים, רק הגיוני להעבירם אל העיר השכנה. כך, במשך השנים האחרונות, ניהלה פייסבוק  בצורה זהירה ביותר את תהליך שילוב הפרסומות בתוך הבטן הרגישה ביותר שלה – הפיד של משתמשיה. נראה היה, שכל תוספת של שטחי פרסום נוספים עלולה היתה לפגוע בחוויית השימוש. כאן מוצג הפתרון לבעיה, שהגבילה את גידול המכירות הפוטנציאלי של הרשת. לראשונה, פייסבוק תוכל להגדיל את כמות ה"חשיפות" לפרסומות שלה ובכך את ההכנסות מפרסום. זאת  ללא כל פגיעה נוספת בחוויית השימוש שלה עצמה אלא רק בפגיעה באפליקציות אחרות, כמובן שתמורת חלוקת הרווחים ההולמת.
 
המשמעות הכלכלית
 
בשנת 2013, הגיע סך ההוצאה על פרסום במובייל ל-17.96 מיליארד דולרים, כאשר פייסבוק אחראית על 17.5% מתוך סכום זה.
 
על פי הדוח הראשון לשנת 2014 של הרשת החברתית, ההכנסות מפרסום במובייל הסתכמו בלא פחות מאשר 1.33 מיליארד דולרים. זאת, מפעילויות הפרסום באפליקצית הפייסבוק בלבד.
 
אפשר להניח, שלרשת הפרסום החדשה (FAN) יידרש לא מעט זמן, ייתכן ואף מספר רבעונים, על מנת לצבור את המאסה הקריטית, שתיצור את הטלטלה האמתית בשוק הפרסום במובייל. אולם אם וכאשר החזון יתממש, חלקה של פייסבוק בעוגת הפרסום למסך הקטן יגדל אף לאזור 30 האחוזים. כאשר מירב ההערכות לשנת 2014  מבשרות על זינוק בסך ההוצאה על פרסום במובייל לכ-31 מיליארד דולרים, אנו נוכל לצפות לגידול בעשרות אחוזים בהכנסות פייסבוק מערוץ זה.
 
אנחנו רואים כעת מהלכים תחרותיים אגרסיביים מצד פייסבוק המאיימים לראשונה ישירות על שחקני הפרסום המקוון המסורתיים. לא נופתע אם בתקופה הקרובה נהיה עדים להשקה של רשת פרסום נוספת, גם ל-Web. ומשם, לא ירחק היום, שבאנר הפרסומת באתר מאקו, יציג מסרים הרבה יותר אישיים.

אז אם אתם נמנים על המפרסמים, המשקיעים ואפילו המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם, בחודשים הקרובים, המהלך הזה ישפיע גם על החיים שלכם.
  
מאת: עומר אפרת, מאי 2014.
 
מנכ"ל חברת ,Sensegon חברת פורטפוליו של קפיטל פוינט, שפיתחה פלטפורמת פרסום מתוחכמת בפייסבוק המאפשרת למפרסמים לבצע Targeting מבוסס אישיות, שנשען על ניתוח פסיכו-סוציאלי של משתמשים וצרכנים פוטנציאליים.
Facebook



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017

31/10/17 -  TLV Generator: 30 days Prototype program  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017  

29-30/11/17 - Microsoft Tech Summit Tel Aviv 

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים