העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת
שלמה פילבר מנסה לטשטש את העובדה, שהמיזוג הנחקר כעת בין בזק ל-yes יצא לפועל רק אחרי החלטות מוזרות שלו עצמו ושל שר התקשורת (ביבי נתניהו), ביחד עם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. זאת, בניגוד לוועדת חייק והחלטת שר התקשרת לשעבר משה כחלון. קריאה לחקירה של הנושא, שאמורה להוביל לביטול האישורים, שניתנו לבזק בטיעונים המצוצים מהאצבע, פרי הדימיון היצירתי של שלמה פילבר.
מאת: אבי וייס, 22.6.17, 12:35שלמה פילבר

החקירה (כאן) של רכישת yes ע"י בזק ולאור הבהרת הרשות לניירות ערך, שהנושא אינו נוגע לתקופה, שבה אבי גבאי היה מנכ"ל בזק, מחריפה את הצורך לחקור מה הוביל להחלטה של אישור הרכישה בתוך קבוצת בזק בשווי המוזר (והמופרז), תהליך, שהתרחש בשנתיים האחרונות, שנתיים בהם שלמה פילבר הוא מנכ"ל משרד התקשורת (תחת 3 שרי תקשורת: ביבי נתניהו, צחי הנגבי וכעת איוב קרא). כמובן שציר נוסף בנושא היא מנכ"לית בזק (סטלה הנדלר) שנחקרה כבר וייתכן ותיחקר עוד (אגב, היא הייתה "הציר המקשר" בין בעלי בזק לצמרת משרד התקשורת). 

חשיפת הפרוטוקול של הדיון המוזר בדירקטוריון של בזק ע"י גלובס (כאן), לא שופכת אור על השאלה המרכזית בפרשה הזו: למה בכלל נערך דיון כזה במועד הזה בבזק? התשובה לכך נעוצה ב-2 החלטות, שהתקבלו בצמרת משרד התקשורת ושיוזמו ובוצעו אישית ע"י מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר בתמונה משמאל), שכעת הוא מנסה לחמוק מהאחריות מהנושא. ואלו הן ההחלטות:

א. אישור שר התקשורת (ביבי נתיהו) לבזק להשלים את רכישת yes (תחת "השם המכובס": "מיזוג פיננסי"), זאת, לאור החלטה והמלצה של מועצת הכבלים והלוויין.
ב. מכתב מנכ"ל משרד התקשורת לבזק (שהוצא בחוסר סמכות וללא כל שימוע מקדים) ,שבכוונתו לבטל את "ההפרדה התאגידית" מעל בזק, כדי שתוכל ליישם את הרכישה של yes (ועי"כ כך ליהנות מכל ההשלכות וההטבות הכספיות של הרכישה הזו). 

אתר זה בזמן אמת ציין ולא אחת בזמנו (דוגמאות כאן, כאן וכאן), שההחלטות הללו הן בלתי חוקיות, שכן יישום המלצות ועדת חייק והחלטת השר התקשורת לשעבר משה כחלון חייבו את פירוק בזק (לחברת תשתיות ולחברת שירותים) ולא לאשר את הורדת ההפרדה המבנית מבזק. בכל מקרה, הורדת "ההפרדה המבנית" הייתה אמורה להיות קודם כל בין בזק לבזק בינלאומי, אחר כך בין בזק לפלאפון ורק בסוף (בהתקיים מספר תנאים, שלא קרו) בין בזק ל-yes. כ"כ, היה צורך לשנות את משטר תעריפי הטלפוניה של בזק ("חיסול הרווחיות העודפת"), עוד לפני כל דבר אחר.

שלמה פילבר, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (ד"ר יפעת בן-חי-שגב) וביבי נתניהו (שר התקשורת במועד קבלת ההחלטות בעניין בזק-yes), בחרו ללכת הפוך לגמרי, ללא כל בסיס חוקי או אחר, וזה נושא הטעון חקירה, שאמורה להוביל לביטול האישורים הבלתי חוקיים, שהם נתנו.

יצויין, שכותב שורות אלו התנגד בחריפות לוועדת חייק. הופעתי בפני הוועדה וגם הצגתי לוועדה ניירות, שחזו מה יקרה בשוק התקשורת הקווית בישראל בגלל הכיוון, שהם מתווים לשוק. במציאות, המצב אף גרוע ממה שתיארתי לוועדה וחזיתי: אנלימיטד כשלה. הדרדרנו לתחתית הפס הרחב בכל קנה מידה השוואתי עולמי וישראל היא המדינה היחידה בעולם, שרוחב הפס הממוצע ללקוח ירד, במקום לעלות (כמפורט לדוגמה כאן). אולם, ברגע שההחלטות התקבלו (ועברו תהליכי חקיקה בכנסת ופרסום תקנות וכיו"ב), על כל שרי התקשורת והמנכ"לים היה לכבד את ההחלטות ולהוציא אותן לפועל כלשונן, ולא לצפצף ולעשות מכל העניין הזה כאוס בגוון הנוטה לפלילי. 

בתגובה להאשמה, שהועלתה בצורה די חריפה ע"י הכתב שאול אמסטרדסקי, הגיב שלמה פילבר בטוויטר ובפסייבוק כך [ציטוט]:
"אמש ניסה ראש התחום הכלכלי בתאגיד כאן - שאול אמסטרדמסקי , לנצל את חקירת אלוביץ ברשות לני"ע, ולהציג תמונה חלקית וחד צדדית על מצב השוק הקווי, ולהאשים אותי בפגיעה בצרכנים. וסיכם "לפילבר הפתרונים".
ראשית נאמר - אין שום קשר ושום זיקה בין חקירת הרשות לני"ע על עיסקות בחברת בזק לבין הפיקוח שמבצע משרד התקשורת על קיום תנאי הרשיון למתן שירותי תקשורת לחברת בזק או Yes. וחמור מכך הכתב אף לא פנה לבקשת תגובה או התייחסות - אז הנה עמדתנו".

העמדה של פילבר פורסמה במסמך ארוך הלקוח מהדימיון היצירתי שלו (כאן), ואין בה אפילו עובדה אחת נכונה (מלבד שמו). היות ומדובר במסמך ארוך, אתעלם מכל הטענות של שלמה פילבר לגבי מה שקרה בהיסטוריה (כלומר: בתקופה שאין לו אחריות אישית) ואתרכז כאן רק ב-2 סוגיות המתייחסות לתקופה בה יש לו אחריות אישית (בשנתיים שהוא מנכ"ל משרד התקשורת). זו בדיוק תקופת הזמן הנחקרת כעת ברשות לניירות ערך.

אעסוק כאן די בקצרה (שכן הנושא הזה פורט בעשרות כתבות באתר) ב-2 סוגיות:
1) האישורים של שלמה פילבר וביבי נתניהו לבזק לרכוש את yes
ו-2) אי טיפולם ברווחיות העודפת של בזק (הנובעת מתעריפי הטלפוניה של בזק). 

הטיוח, ההתעלמות מהעובדות והטשטוש של המציאות, שנעשים כעת על ידי שלמה פילבר, בעניין רכישת yes ע"י בזק ותעריפי הטלפוניה של בזק:

א. רכישת yes ע"י בזק והורדת ההפרדה המבנית או התאגידית בין בזק ל-yes:


הטיעון המרכזי של שלמה פילבר (ואני מניח, שזה מתואם עם הבוס שלו, ביבי נתניהו, שהיה שר התקשורת במועד קבלת ההחלטות בנושא הזה) מופיע בפוסט שלו מאתמול (טיעון, שהוא חזר עליו לא אחת בשנה האחרונה):
המסמך של שלמה פילבר

הבעיה: לא היו דברים מעולם. מדובר בדימיון יצירתי של שלמה פילבר, שבטוח שאיש לא ייגש למקור לראות אם דבריו נכונים. המציאות הפוכה לגמרי וכבר ציינתי זו לא אחת: עפ"י ההמלצות של ועדת חייק והחלטת השר משה כחלון, היה צריך לפרק את בזק (ולא לאשר לה הורדת ההפרדה המבנית או התאגידית, או לרכוש את yes). לכן, אי אפשר להסתמך על מי שקבע הפוך ממה שאתה טוען כעת. 

הנה צילומי הסעיפים הרלבנטיים מהמלצות ועדת חייק (המליצה לא ב-2012 כטענת פילבר, אלא ב-2011):
חייק 1

חייק 2
כלומר: ועדת חייק המליצה לבטל את ההפרדה המבנית בבזק לא על תחום הטלוויזיה, אלא על ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי, רק אחר כך בין בזק לפלאפון ורק לבסוף בין בזק ל-yes, בהתקיים תנאים מסויימים (שלא התקיימו עד היום).

כ"כ, הומלץ ע"י ועדת חייק, שאם לא יתקיים שוק סיטונאי תוך 24 חודשים, יש לפרק את בזק ("הפרדה מבנית בין תשתית לשירותים"). עברו אז 24 חודשים ולא הוקם שוק סיטונאי. כך, שלפי דו"ח חייק, היה צורך לפרק את בזק.
זה דו"ח חייק. לא שום דבר אחר, שטוען שלמה פילבר, כדי להצדיק בדיעבד את ההחלטות שלו ושל הבוס שלו. 

החלטות שר התקשורת דאז משה כחלון היו מעט שונות, אבל מובילות בדיוק לאותה תוצאה (פירוק בזק) כמפורט כאן:
כחלון 1

כחלון 2

כחלון 3

כלומר: גם השר דאז משה כחלון אישר קודם את ביטול ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי. אולם, במציאות, גם אחרי 24 חודשים (כאמור בסעיף 15 של משה כחלון) לא התפתח שוק סיטונאי. לכן, היה צורך להחליט על פירוק בזק. גם עפ"י כחלון.

רכישת yes ע"י בזק היא בכלל לא אופציה בהחלטת השר כחלון וגם לא בהמלצות ועדת חייק וביטול "ההפרדה התאגידית" (מהמסמך של שלמה פילבר לבזק), בכלל לא קיים דבר כזה, בשום מסמך רשמי או אחר קודם, לא בוועדת חייק ולא בהחלטת השר דאז כחלון.

כלומר: שלמה פילבר המציא וממציא מהדימיון שלו, שוועדת חייק ו\או שר התקשורת לשעבר משה כחלון הסכימו לרכישת yes ע"י בזק והסכימו להורדת "ההפרדה התאגידית" בין בזק ל-yes. אין דברים כאלה.

יש רק את המצב ההפוך: הצורך בפירוק בזק, כי שוק סיטונאי לא הוקם בזמנים, שנקבעו בהחלטות (חייק וכחלון). 

יודגש, שלא היה שום תהליך (שימוע, החלטת שר, החלטת ממשלה, חקיקה, תקנות, או כל דבר אחר), שמשנה את הלו"ז של ועדת חייק והחלטות משה כחלון, לגבי פירוק בזק. כך, שרק פירוק בזק היה ונשאר האופציה היחידה, שעמדה בפני שלמה פילבר וביבי נתניהו, עם כניסתם לתפקידם. הם לא יכולים כיום לטעון, שהם החליטו מה שחליטו על סמך ועדת חייק והחלטת כחלון, כשהמצב העובדתי - הפוך לחלוטין. 

יצויין, שגם שר גלעד ארדן  (על דעת עצמו וללא כל הסבר לציבור) החליט, שבמקום לפרק את בזק והוט לחברות תשתיות ושירותים נפרדות ככתוב במסמך המדיניות של קודמו, והחליט בזמנו שהוא יעשה בדיוק ההפך: הוא יכפה "שוק סיטונאי" על בזק, ייתן לה למזג את כל חברות הבנות שלה (ביטול "הפרדה מבנית" מוחלט – אבל את זה הוא אמר בע"פ בלבד), ואת הוט יעזוב לנפשה, בנימוקים, שזה "ייבחן שוב בעתיד" ללא קביעת מועד לדיון כזה.

הנקודה המרכזית לענייננו, שבמסמך בחתימה של גלעד ארדן היא: אין במסמך אפילו מילה אחת הנוגעת לעניין הסרת ההפרדה המבנית מעל בזק (או לחילופין פירוק בזק). גם בתקנות, שנחתמו ע"י השרים (שר התקשורת ושר האוצר), אין שום מילה או אפילו רמז בעניין המבנה העתידי של קבוצת בזק.
 
דהיינו: לכאורה, ההחלטות של השר הקודם (משה כחלון) בעניין בזק עדיין בתוקף, ויש לפעול לפירוק בזק, כי היא לא עמדה בתנאים, שנקבעו במסמך המדיניות של משה כחלון, כדי לקבל ביטול הפרדה מבנית. בנקודה הזו המסמך של גלעד ארדן לא אומר שום מילה ולכן לכאורה המדיניות הקודמת עדיין בתוקף.  
 
גם בחוות הדעת של היועצת המשפטית של משרד התקשורת (שצורפה להחלטת השר גלעד ארדן) לא מוזכר אפילו לא ברמז מתי ואיך ההפרדה המבנית תרד מעל בזק. אז למה שלמה פילבר פתאום ממציא מציאות אחרת? זה ללא ספק דורש חקירה. 

סיכום נושא רכישת yes ע"י בזק מנקודת המבט הרגולטורית:
מדובר בחוסר הבנה בסיסי וחוסר יכולת קריאה של מסמכים הכתובים בעברית בלי ניקוד ע"י שלמה פילבר. אז העובדות הן אלו:
  • ועדת חייק המליצה בשנת 2011 ולא ב-2012.
  • בכלל לא חשוב מה הוועדה המליצה, חשוב מה החליט השר (כחלון) בעקבות המלצות הוועדה ומה אישרו הממשלה והכנסת בעקבות כך. השר קיבל החלטות שונות ממה שהמליצה ועדת חייק. בעניין ההפרדה המבנית של בזק. החלטות השר החמירו עם בזק (מול המלצות ועדת חייק, למשל הכניס את הטלפוניה של בזק לשוק הסיטונאי, מה שוועדת חייק לא עשתה). 
  • ועדת חייק המליצה לבטל את ההפרדה המבנית בבזק בין התשתית לאינטרנט (כלומר: בין בזק לבזק בינלאומי, ולא מה שעשה שלמה פילבר, שהוביל את ביטול את ההפרדה המבנית \ התאגידית בין בזק ל-YES).
  • ועדת חייק המליצה, שלא יהיה ביטול ההפרדה מבנית בין בזק ל-YES, אלא לאחר שהרגולציה ל-OTT תיושם. זה לא קרה ועדיין עד היום אין מדיניות, תקנות, רישיונות וחוקים ברורים (ל-OTT). כלומר: עדיין לא התקיימו התנאים להורדת ההפרדה המבנית \ תאגידית בין בזק ל-YES. 
  • ועדת חייק המליצה, שאם תוך שנתיים מיום פרסום המסמך שלה (דהיינו: עד 4.10.13), לא יקום שוק סיטונאי עובד, יש לפרק את בזק לחברת תשתיות ולחברת שירותים. התאריך 4.10.13 עבר חלף לו ולא היה שוק סיטונאי (אלא שנה ומשהו אחרי התאריך הזה). השר (כחלון) קבע, שאם עד 2.5.14 לא יפעל שוק סיטונאי מוצלח ("תקין וראוי על פי מדדים"), יש לפרק את בזק. גם 2.5.14 עבר לו בלי שוק סיטונאי (שהחל רק בפברואר 2015). 
  • ועדת חייק המליצה, שאם יהיו קשיים ביישום שוק סיטונאי (מה שקרה בפועל), יש לפרק את בזק לחברת תשתיות ולחברת שירותים. דהיינו2 התנאים לפירוק בזק התקיימו (גם מבחינת לוחות הזמנים וגם מבחינת המהות של יישום השוק הסיטונאי וגם לפי החלטות השר, ששינו מעט את לוחות הזמנים של ועדת חייק וקבעו תנאים נוספים, שלא התבצעו, דוגמת שינוי שיטת פיקוח התעריפים על בזק וקביעת הסדרה להשקעות בתשתיות נייחות וניידות).
  • ועדת חייק והשר כחלון כלל לא עסקו ברכישת yes ע"י בזק וכלל לא עסקו בהורדת "ההפרדה התאגידית" מעל בזק. אין אצלם דברים כאלו וזה לא היה בתחום עיסוקם באותה עת. בכלל, נושא רכישת yes ע"י בזק טופל במשך שנים במסלול רגולטורי אחר לגמרי (דרך הממונה על ההגבלים העסקיים, בית הדין להגבלים עסקיים ובתי המשפט). לכן, אי אפשר לראות בניירות שיצאו מתחת לידם של חייק או כחלון כאיזו אסמכתה לרכישת yes ע"י בזק, או להורדת ההפרדה התאגידית מבזק, כי אין דברים כאלו בכלל, במסמכים הרשמיים החתומים ע"י חייק וכחלון
כלומרכל ההמלצות של חייק (והחלטות השר בעקבות כך), בעניין "ההפרדה המבנית" של בזק, הם בדיוק הפוך ממה ששלמה פילבר מצייץ כיום.

עפ"י ההמלצות של ועדת חייק והחלטות השר כחלוןבזק הייתה אמורה להיות מפורקת מזמן ולא מאוחדת עם בנותיה.
אם הם (ביבי נתניהו ושלמה פילבר) רצו או רוצים לשנות זאת, היה עליהם לבצע שימועים, דיונים והחלטות בצורה מסודרת, ככתוב בחוק. זה לא נעשה, מסיבות לא ברורת בכלל, שתתגלנה (קרוב לוודאי) רק בחקירה יסודית. 


ב. הרווחיות העודפת של בזק, שנובעת מתעריפי הטלפוניה שלה:
שלמה פילבר בבלוג שלו ניסה להטיל את האחריות לעניין זה על פרופ' ראובן גרונאו (יועץ משרד התקשורת לעניין תעריפי בזק והשוק הסיטונאי). פרופ' ראובן גרונאו לא זקוק להגנה שלי, הוא כבר התראיין והפריך אמש את הטיעון הזה. לא ברור מדוע מי שהתריע על חומרת המצב הופך לפתע לנאשם... 

חשוב להדגיש כאן את האחריות האישית של שלמה פילבר, שבמשך שנתיים לא הוא ולא שר התקשורת לא יישמו, לא את המלצות ועדת חייק ולא את החלטת השר משה כחלון.

ועדת חייק אמרה בעניין זה דבר ברור ביותר, שלא זקוק לכל פרשנות מיוחדת:
ועדת חייק 3

והוועדה הרחיבה עוד בעניין זה בצורה מאוד ברורה:
חייק 4
כלומר: שינוי שיטת התעריפים של בזק צריכה הייתה להתבצע מייד ובלי קשר להתפתחות השוק הסיטונאי.

החלטת השר דאז משה כחלון גם היא הייתה ברורה (ראה סעיף 16 בצילום בפסקה הקודמת): להפוך את תעריפי בזק לתעריף מרבי

כלומר: הדבר הראשון, ששלמה פילבר היה אמור לבצע לפני שנתיים, אחרי כניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת (ובחתימת שר התקשורת דאז, ביבי נתניהו), זה לשנות מילה אחת בתקנות התעריפים של בזק: להפוך אותם למחירי מכסימום, במקום מחירי FIX. הוא לא עשה כך. למה? את זה צריך לברר בחקירה, שתעסוק בנשא זה. 

בנוסף, כיצד ניתן להסביר, שלא רק שבעלי בזק קיבלו אישורים לכל מהלכי העברת כספי הציבור, מהכיס של הציבור היישר אל הכיס של שאול אלוביץ', בדיוק באותו זמן קריטי של מתן אישורים רגולטוריים לבזק למהלכיה הכספיים שכעת מצוים בחקירה, צמרת משרד התקשורת החליטה להסיר את הפיקוח מעל בזק (כפי שחשפנו כאן). אלמלא החשיפה שלנו, המהלך המושחת והשערורייתי הזה, כבר היה מתבצע. מומלץ לחקור מי נתן את ההוראה ומי אישר ליפעת סיטרואן להוציא בחתימת ידה את המסמך הרשמי המצוי כאן. זה מסמך שפשוט "זועק לשמיים", כשמסתכלים על תאריך הוצאתו וסיבת הוצאות. 

חלקה של מועצת הכבלים והלוויין בסאגה הזו וגם הפתעה קטנה:
ההחלטה של שר התקשורת דאז ביבי נתניהו לאשר לבזק לרכוש את yes, באה אחרי החלטה והמלצה של מועצת הכבלים והלוויין. אולם, מועצת הכבלים והלוויין ביחד עם שלמה פילבר (ו-2 נציגיו בוועדה, שבכלל לא היו אמורים להיות חברי מועצת הכבלים והלוויין: שמילה מימון ותמי לשם), התעלמה מהעיקר וכופפה את החוק והמציאות בעניין זה 3 פעמים בו זמנית:

א. מועצת הכבלים והלוויין (עם שני נציגי המשרד: שמילה מימון ותמי לשם) ומשרד התקשורת צפצפו על החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, שהתנה (כבר ב-2014) את אישור מיזוג yes לתוך בזק בשינוי "שיטת הגיגות". הנה צילום ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין:
הממונה על ההגבלים עסקיים 1

כלומר: משרד התקשורת היה אמור להסדיר את עניין הגיגות, לפני האישור שניתן לבזק ולא אחריו. למה זה לא בוצע (עד היום)? זה נושא לחקירה.

למשרד התקשורת, לבזק ול-yes היה מספיק זמן ליישם את התנאים ממרץ 2014 (מועד פרסום התנאים של הממונה על ההגבלים העסקיים) ועד יוני 2015 (מועד הוצאת מכתב האישור של רוה"מ ושר התקשורת לבזק וליורוקום \ yes). הדיון במועצת הכבלים והלוויין בנושא התקיים ממש באותו יום (בבוקר) של מועד הוצאת האישור ע"י ביבי נתניהו). עד כדי כך זה היה דחוף... העובדה היא שעד היום (יוני 2017) מאומה לא בוצע, מצביעה כאלף עדים שלא הייתה שום כוונה ליישם דבר מהתנאים הללו. הייתה רק כוונה לתת לכסף הציבורי לזרום בחופשיות בין בזק ליורוקום (שבבעלות שאול אלוביץ'). 

החלק המבדח בנימוקים שהוצגו ע"י מועצת הכבלים והלוויין לאישור הרכישה ע"י רוה"מ מופיע הסעיף הבא: "אישור המיזוג הפיננסי, מהווה פוטנציאל להפחתת מחירים ושיפור השירות לצרכן;". במציאות קרה בדיוק ההפך. yes העלתה מחירים ופעמיים, רק בשנה האחרונה. כלומר: טובת הציבור הייתה רק מראית עין וספין, כדי לאפשר לאשר את המהלך הבלתי חוקי הזה, ע"י שר התקשורת דאז (ביבי נתניהו). אגב, פרוטוקול הדיון במועצת הכבלים והלוויין בנושא זה, מוסתר מהציבור - עד היום. 

ב. התעלמות מהפרות החוק של yes בעניין שירותיה. עפ"י כללי המשפט שיש בישראל, אין אפשר לאשר לחברה לשנות את בעליה ורישיונה (די מזכיר לנו את פרשת גולן טלקום), לפני שבודקים, חוקרים ומחליטים, מה עושים לגבי הפרות החוק שלה, שבוצעו טרם האישור המבוקש על ידה.

yes הפרה חוק בכך, שלא הוציאה רישיון ל-VOD (לא על רשת בזק ולא על שירותי הפס הרחב הסלולרי). ההתעלמות מהחוק יצרה את הכאוס של היום, שבו כולם מפירים את החוק (אפילו הוט).

בנוסף, נעשו "עסקאות בעלי עניין" בלתי חוקיות בין שאול אלוביץ' ל-Yes בהיקף של מיליארדי ש"ח, גם בתחום הממירים (ראה הסעיף הבא) וגם בתחום התקשורת הלווינית דרך "חברת חלל תקשורת" (ראה למשל: כאן וכאן). 

ג. משרד התקשורת התעלם מכך, שלקוחות yes קיבלו רק ממירים, ש-yes רכשה במחיר, שנטען שהוא מופרז משאול אלוביץ' ולא כפתה עליה לפתוח את תחום הממירים לשוק חופשי, ככתוב בחוק התקשורת.

בנוסף, משרד התקשורת לא ניצל את שעת הכושר של התקלות \ פיצוץ של הלוויינים של חברת חלל (עוד חברה בבעלות שאול אלוביץ'), בכך, שלא כפה על yes להפסיק לרכוש בסכומים הנטענים כמופקעים את שירותי הלוויין של שאול אלוביץ' ובכך yes הייתה יכולה להוזיל את שירותיה לציבור לקוחותיה

לעסקאות שבהן בעל השליטה בחברה ציבורית מוכר לחברה הציבורית שבשליטתו עסקים, מוצרים או שירותים, קוראים בעגה המשפטית "עסקות בעלי עניין", בעגת הכלכלנים קוראים לזה Tunneling ובשפת הרחוב קוראים לזה לגנוב כסף מהכיס של הציבור (כי רוב מוחלט של מניות בזק הן בידי הציבור). מישהו נתן לזה להתקיים באין מפריע ואף אישור את זה, פעם אחרי פעם. למישהו הזה יש שם, תפקיד ואחריות כלפי הציבור (ולא כלפי בעלי ההון המקורבים לשלטון). 

והנה ההפתעה: אחרי שהמשענת של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (תמי לשם) פרשה, התגלה לנו, שיש עוד מי שרוצה לפרוש (די ברור למה). לכן שלחנו את השאלה הדחופה הבאה למשרד התקשורת:
"האם יו"ר מועצת הכבלים יפעת בן חי שגב בדרך הביתה - מתמודדת בחשאי על תפקיד מנהל/ת גלי צה"ל?"

תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם.

תגובת שלמה פילבר לחשיפה בעניין הפוסט בפייסבוק חסר הבסיס העובדתי שלו מאתמול:
שלמה פילבר בא בטענות לכתב "כאן", שלא ביקש ממנו תגובה, וכך הוא צייץ בטוויטר שלו אתמול:
פילבר 2

אולם, אני כן פניתי לתגובתו ושלחתי אמש את השאלה הבאה למשרד התקשורת:
"המנכ"ל  העלה היום (21.6) פוסט בפייסבוק ובו המשפטים החשובים המצ"ב (שאמורים להצדיק כביכול את האישור שהמנכ"ל ורוה"מ בהיותו שר התקשורת נתנו לאישור רכישת YES ע"י בזק).
מהיכן הוא לקח את המשפטים הללו? בדו"ח חייק ובהחלטת השר דאז כחלון אין להם כל בסיס או זכר?"

תגובה לא קיבלנו. ככל שנקבל תגובה, נעדכן בהתאם. לא להיות במתח. הסיכויים שאקבל תשובה הם אפס (שלמה פילבר לא עונה, כשמציגים לו עובדות מוצקות, שחור על גבי לבן, הסותרות את הספינים הדימיוניים שלו). דו"ח מבקר המדינה לגבי הקשרים שלו עם צמרת בזק (דו"ח שיפורסם בעוד כשבועיים), ישפוך יותר אור על המהלכים מאחורי הקלעים שהובילו לסדרת החלטות שלו, בכל הנוגע לרגולציה שחלה על קבוצת בזק. 

שורה תחתונה:
שלמה פילבר ממשיך בשיטה של המצאת המצאות ויצירת ספינים מכלום. המהלך של רכישת yes ע"י בזק לא היה יכול להתממש לולא שלמה פילבר והבוס שלו (ביבי נתניהו) צפצפו על כל ההמלצות של ועדת חייק, השר דאז כחלון והממונה על ההגבלים העסקיים, ואישרו לבעלי בזק את המהלך הזה (שעבר קודם אישור במועצת הכבלים והלוויין באופן בלתי ברור), תוך התעלמות רבתית מהמצב החוקי של הנושא, מהחלטות קודמות כתובות וברורות, התעלמות מהפרות חוק מרובות ומהשכל הישר.

זה לא דבר פעוט ערך, שיכול להישאר ללא חקירה יסודית של גורמי אכיפת החוק בישראל. 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים