ערביי המזה"ת משתמשים ב-eCommerce, אך הוא נמצא שם בחיתוליו

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> ערביי המזה"ת משתמשים ב-eCommerce, אך הוא נמצא שם בחיתוליו
הערבים במזה"ת משתמשים במסחר אלקטרוני, אך הוא עדיין נמצא במדינות ערב בחיתוליו
מאת: מערכת Telecom New, 5.7.16, 07:20מסחר אלקטרוני

שירות התשלומים Payfort, שפועל במדינות הערביות במזה"ת, דיווח על ממצאים לגבי שימוש בסחר אלקטרוני ע"י ערביי האזור ב-2015 בהתבסס על נתונים מ-7 מדינות: לבנון, ירדן, מצריים, קטאר, כווית, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. מה קורה בישראל?
 
המעבר מקנייה בחנויות פיזיות למסחר אלקטרוני פותח שווקים חדשים והזדמנויות לצרכנים הערבים. אולם, שוק הסחר האלקטרוני במדינות ערב נמצא עדיין בחיתוליו. למרבית העסקים במדינות ערב אין אתרי מסחר אלקטרוני, והצרכנים הערבים, שמשתמשים באינטרנט לרכישת מוצרים, קונים, למעשה, בעיקר באתרים בינלאומיים. היעדר מידע לגבי אפשרויות קניה והצעות של מוצרים מקומיים באינטרנט, חוסר אמון וחששות אבטחה, היעדר משאבים טכנולוגיים בעסקים מקומיים (חדירה נמוכה של מחשוב והוצאות תחזוקה גבוהות שלו) וחדירה בלתי מספקת של כרטיסי אשראי הן חלק מהסיבות המעכבות התפתחות מהירה יותר של סחר אלקטרוני בעולם הערבי.

להלן ממצאי הדו"ח לגבי משתנים שונים של שימוש בסחר אלקטרוני בקרב הגולשים הערבים באינטרנט:

53% קנו ברשת פעם אחת בשנת 2015,
34% קנו פעם ב-3-6 חודשים,
14% קנו פעם בחודשיים,
21% קנו פעם בחודש,
16% קנו פעמיים בחודש,
9% קנו פעם בשבוע,
7% קנו פעמיים בשבוע.
 
הסיבות לרכישה ברשת:

33% מאלה, שרכשו מוצרים אלקטרוניים, עשו זאת עקב מחיר המוצרים האטרקטיבי ברשת.
27% מהקונים רכשו באינטרנט עקב מגוון המוצרים המוצע ברשת.
23% קנו בגלל שאתרי האינטרנט מציעים מוצרים שקשה למצוא בשווקים המסורתיים בארצות ערב.
8%  מאלה שקנו מאמינים, שקנייה ברשת נוחה יותר לעומת השיטות המסורתיות.
4% טוענים, שקניה ברשת מפשטת את החזרת המוצרים.

בישראל, לעומת זאת, המציאות אחרת לגמרי. ישראל היא מעצמת eCommerce. לדוגמא:

95% מהישראלים ביצעו  ב-2015 רכישה באינטרנט אחת לפחות (לעומת 91% ב-2014(. מקום ראשון בהשוואה עולמית!

הישראלי הממוצע מבצע 3 רכישות חודשיות, כלומר 36 רכישות שנתיות (לעומת 30 רכישות שנתיות ב-2014) כלומר, תדירות הרכישות באינטרנט גבוהה: 54% קונים באינטרנט לפחות מספר פעמים בחודש, 33% בתדירות של פעם בחודש-3 חודשים ו-14% הם קונים מזדמנים (פעם ב-4 חודשים או פחות). 

מספר הקניות החודשי הממוצע בישראל עלה מ-2.5 פעמים בחודש יוני 2014 ל-3 פעמים בחודש במחקר הנוכחי (כלומר, מ-30 פעמים בשנה ל-36 פעמים בשנה). עליה זו נובעת בעיקר מעליה בתדירות הרכישה בקרב נשים.

65% מהישראלים מעידים, שהקניה באינטרנט מהווה כלי להתמודדות עם יוקר המחייה.

היתרונות הבולטים של הקנייה באינטרנט בקרב הישראלים נוגעים במחיר הזול (74%), קלות השוואת המחירים (56%), הנוחות (54%) והמגוון (54%). לעומת זאת, החסרונות הם ההעדפה הבסיסית לראות את המוצר פיזית (78%), המשלוח בדואר (54%) והפחד במסירת פרטי תשלום (42%).

 
מסחר אלקטרוני



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים