ערביי המזה"ת משתמשים ב-eCommerce, אך הוא נמצא שם בחיתוליו

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> ערביי המזה"ת משתמשים ב-eCommerce, אך הוא נמצא שם בחיתוליו
הערבים במזה"ת משתמשים במסחר אלקטרוני, אך הוא עדיין נמצא במדינות ערב בחיתוליו
מאת: מערכת Telecom New, 5.7.16, 07:20מסחר אלקטרוני

שירות התשלומים Payfort, שפועל במדינות הערביות במזה"ת, דיווח על ממצאים לגבי שימוש בסחר אלקטרוני ע"י ערביי האזור ב-2015 בהתבסס על נתונים מ-7 מדינות: לבנון, ירדן, מצריים, קטאר, כווית, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. מה קורה בישראל?
 
המעבר מקנייה בחנויות פיזיות למסחר אלקטרוני פותח שווקים חדשים והזדמנויות לצרכנים הערבים. אולם, שוק הסחר האלקטרוני במדינות ערב נמצא עדיין בחיתוליו. למרבית העסקים במדינות ערב אין אתרי מסחר אלקטרוני, והצרכנים הערבים, שמשתמשים באינטרנט לרכישת מוצרים, קונים, למעשה, בעיקר באתרים בינלאומיים. היעדר מידע לגבי אפשרויות קניה והצעות של מוצרים מקומיים באינטרנט, חוסר אמון וחששות אבטחה, היעדר משאבים טכנולוגיים בעסקים מקומיים (חדירה נמוכה של מחשוב והוצאות תחזוקה גבוהות שלו) וחדירה בלתי מספקת של כרטיסי אשראי הן חלק מהסיבות המעכבות התפתחות מהירה יותר של סחר אלקטרוני בעולם הערבי.

להלן ממצאי הדו"ח לגבי משתנים שונים של שימוש בסחר אלקטרוני בקרב הגולשים הערבים באינטרנט:

53% קנו ברשת פעם אחת בשנת 2015,
34% קנו פעם ב-3-6 חודשים,
14% קנו פעם בחודשיים,
21% קנו פעם בחודש,
16% קנו פעמיים בחודש,
9% קנו פעם בשבוע,
7% קנו פעמיים בשבוע.
 
הסיבות לרכישה ברשת:

33% מאלה, שרכשו מוצרים אלקטרוניים, עשו זאת עקב מחיר המוצרים האטרקטיבי ברשת.
27% מהקונים רכשו באינטרנט עקב מגוון המוצרים המוצע ברשת.
23% קנו בגלל שאתרי האינטרנט מציעים מוצרים שקשה למצוא בשווקים המסורתיים בארצות ערב.
8%  מאלה שקנו מאמינים, שקנייה ברשת נוחה יותר לעומת השיטות המסורתיות.
4% טוענים, שקניה ברשת מפשטת את החזרת המוצרים.

בישראל, לעומת זאת, המציאות אחרת לגמרי. ישראל היא מעצמת eCommerce. לדוגמא:

95% מהישראלים ביצעו  ב-2015 רכישה באינטרנט אחת לפחות (לעומת 91% ב-2014(. מקום ראשון בהשוואה עולמית!

הישראלי הממוצע מבצע 3 רכישות חודשיות, כלומר 36 רכישות שנתיות (לעומת 30 רכישות שנתיות ב-2014) כלומר, תדירות הרכישות באינטרנט גבוהה: 54% קונים באינטרנט לפחות מספר פעמים בחודש, 33% בתדירות של פעם בחודש-3 חודשים ו-14% הם קונים מזדמנים (פעם ב-4 חודשים או פחות). 

מספר הקניות החודשי הממוצע בישראל עלה מ-2.5 פעמים בחודש יוני 2014 ל-3 פעמים בחודש במחקר הנוכחי (כלומר, מ-30 פעמים בשנה ל-36 פעמים בשנה). עליה זו נובעת בעיקר מעליה בתדירות הרכישה בקרב נשים.

65% מהישראלים מעידים, שהקניה באינטרנט מהווה כלי להתמודדות עם יוקר המחייה.

היתרונות הבולטים של הקנייה באינטרנט בקרב הישראלים נוגעים במחיר הזול (74%), קלות השוואת המחירים (56%), הנוחות (54%) והמגוון (54%). לעומת זאת, החסרונות הם ההעדפה הבסיסית לראות את המוצר פיזית (78%), המשלוח בדואר (54%) והפחד במסירת פרטי תשלום (42%).

 
מסחר אלקטרוני



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים