הפוסט ועונשו: איך להגיע לקהל רחב יותר בפייסבוק?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> הפוסט ועונשו: איך להגיע לקהל רחב יותר בפייסבוק?
הפוסט ועונשו: איך להגיע לקהל רחב יותר בפייסבוק?
מאת: ורד מודעי, 23.1.15, 08:50ורד מודעי

לפני שקופצים על עגלת המדיה החברתית ומפרסמים פוסט (ואולי נתקלים בקיר ששמו "מדיניות פייסבוק"), כדאי לעבור עליו ולוודא, שהוא עומד במספר קריטריונים חשובים.

השימוש העיקרי של פלטפורמות חברתיות הוא הפצת המסר שלך לעולם, ולא משנה אם זה מוצרים טכנולוגיים אותם אתה רוצה למכור, מסרים חדשותיים שאתה רוצה להפיץ, תפיסות עולם פוליטיות, מחאה חברתית, או כל דבר אחר.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת תוכן מנצח. אבל למה לעיתים, למרות שנדמה לנו, שאנו מעלים תוכן מעולה, בפועל הוא לא הופך לוויראלי ומספר החשיפות אליו נמוך וכתוצאה מכך גם מספר הלייקים, התגובות והשיתופים? למה זה קורה?

לפני שקופצים על עגלת המדיה החברתית ומפרסמים פוסט, כדאי לעבור עליו ולוודא, שהוא עומד במספר קריטריונים חשובים:

רגש
כדי שהפוסט לא יהיה "יבש" יש להוסיף בו מעט "טאץ" אישי, שיגרה את הקוראים לרצות ולשתף אותו או להגיב לו. הפכו את הפוסטים לאישיים יותר, פנו לקוראים ועודדו אותם להגיב ולשתף, ספרו סיפורים "מאחורי הקלעים", גירמו לקוראים לצחוק, לבכות או לכעוס, כי הרגש עובד שעות נוספות.
 
תיזמון – מתי לעלות את הפוסט?רשתות חברתיות
שאלת השאלות היא מתי הזמן הנכון לעלות פוסט? לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית. לכל דף יש התנהגות שונה וקהל קוראים שונה. לכן, על מנת לעלות פוסטים בזמן הנכון יש לעלות תחילה פוסטים בשעות שונות ולבחון מהן השעות בהן מקבלים את מירב התגובות או מהן השעות בהן הקהל שלכם פעיל.

שעות הפעילות המומלצות במרבית המקרים הן:

8:00-10:00 בבוקר. אנשים מגיעים לעבודה ולפני שהם פותחים את היום ומתפנים לעבודה הם בודקים מה חדש בפייסבוק.

בשעת הפסקת הצהריים, בין השעות 12:00-14:00, יש אנשים ה"מנקים את הראש".

 בערב בין השעות 20:00-22:00 לפני שהולכים לישון.

יש גם חשיבות לימים. בתחילת השבוע ובמוצאי שבת - יותר אנשים נכנסים לרשתות חברתיות, מאשר בשאר הימים. 
 
הנושא לא מעניין מספיק
הנושא של הדף שלכם "משעמם"? זה לא אומר שגם הפוסטים צריכים להיות כאלה. כדאי לתבל כל דף גם במידע מגוון בתחומי עניין הנושקים לנושא.

אתר הדרוג קלאוט (Klout) קבע מהם 10 הנושאים הפופולריים ביותר בפייסבוק:רשת חברתית
  1. מוסיקה
  2. טלוויזיה
  3. חופשות
  4. תוכנות ואפליקציות
  5. דת
  6. ידוענים
  7. סרטים
  8. ספרים
  9. עסקים
  10. אוכל
אין תמונה או וידאו
ידוע, שתמונה שווה אלף מילים. גם הפוסטים גרועים יקבלו חשיפה טובה יותר אם יצורפו אליהם תמונה או סרטון וידאו. אנשים אוהבים תמונות וסרטוני וידאו ולכן החשיפה הבסיסית תהיה רחבה יותר.

לא שווה שיתוף
אם הפוסט משעמם ולכן אף אחד לא משתף אותו, רצוי להוסיף משפטי מפתח, ציטוטים, בדיחות או כל דבר אחר, שיהפוף פוסט יבשושי לאחד ששווה שיתוף.

לא שיתפת פוסט מהדף הפרטי
לפעמים גם הפוסטים הטובים ביותר צריכים דחיפה. לכן שתפו תכנים מהדף העסקי בדף הפרטי שלכם ואף בקשו מחברים, עמיתים לעבודה ובני משפחה לשתף את הפוסטים שלכם בדפים שלהם על מנת לחשוף את התוכן לכמה שיותר אנשים.

סיכום
יצירת תכנים שיתופיים ברשתות החברתיות היא עניין פשוט. צריך רק להקפיד על מספר כללים פשוטים, שיאפשרו להגיע לחשיפה הרצויה. 

מאת ורד מודעי, ינואר 2015 ,
דיגיטל בוסטר, ניהול מדיה חברתית.
Social Media Management
vered.modai@gmail.com

הכתבה: כיצד מקימים דף פייסבוק עסקי נכון? טיפים ותובנות - כאן
רשת חברתית
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים