הקץ למנטור המסורתי: המנטור הווירטואלי הראשון יוצא לדרך

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הקץ למנטור המסורתי: המנטור הווירטואלי הראשון יוצא לדרך
הקץ למנטור המסורתי: המנטור הווירטואלי הראשון יוצא לדרך
מאת: אבי וייס, 4.7.13, 23:50StepForward
 
בלעדי: איך ניתן לקטלג את הדרכים בחיים שלנו במבט קדימה? איך הופכים תורה שבעל-פה לתורה שבכתב שתוביל אנשים להגשים את העתיד שלהם? איך הופכים את ה- Time-Line (ציר הזמן), למשל של פייסבוק העוסק בעבר, ל- Future Time Line העוסק בעתיד האישי של הגולש באינטרנט? איך עוזרים לאנשים להגשים חלומות ולאנשי עסקים להשיג מטרות עסקיות? סטארט-אפ חדש נולד.
 
"רוב האנשים די מבולבלים לגבי המטרות בחיים שלהם, במיוחד צעירים. אבל, גם אנשי עסקים ומנהלים", מדגיש מנשה גזלקופי, מנכ"ל StepForward. "אנו רוצים להפוך את ה- Time Line של פייסבוק לכלי חדש של Future Time Line, שבו כל אחד יראה איך הוא הולך קדימה, לא רק שיראה את ההיסטוריה של עצמו או של אחרים, ואולי ייכנס לדיכאון בגלל שהוא רואה שם בפייסבוק, שהוא לא משיג מה שאחרים נראה לו שהשיגו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם מנשה גזלקופי, מנכ"ל (במרכז התמונה), חזי מנע, סמנכ"ל שיווק ומייסד משותף (בתמונה מימין) ועדי פז, סמנכ"לית שותפויות עסקיות (בתמונה משמאל), מהסטארט-אפ StepForward, ממש ערב השקת המערכת שלהם. זאת, כדי לשמוע לאן הולך עולם האימון האישי להשגת מטרות באופן אפקטיבי לכל אחד, תוך הצבת יעדים אישיים להתפתחות עתידית והדרכים להגשמתם. מדובר בגישה חדשה הממומשת על פלטפורמה מקוונת המשתמשת ב"חכמת ההמון" וב- Big-Data.
 
שאלה: מהיכן הגיע הרעיון של StepForward?
חזי מנע: "הרעיון ל- StepForward הגיע מהניסיון של המייסדים בתחום האימון האישי. אני מזה 7 שנים עוסק בתחום האימון האישי, מאמן אנשי עסקים ואנשים רגילים.
 
לפני כ- 8 חודשים החלטתי להקים קבוצה בפייסבוק בשם 'שנה מהיום', קבוצה שנועדה להגדיל את ההשפעה של אנשים על עתידם, מקום בו הם ידמיינו מה יקרה להם שנה מהיום. השיטה: אנשים כותבים לי מכתבים, שלא ייפתחו על ידי אלא אחרי שנה, ואז אשווה בין מה שאנשים חשבו שיהיה העתיד שלהם אחרי שנה ומה קרה במציאות. קיבלתי כ- 100 מכתבים כאלה ואז הבנתי, שיש בזה בעיה.קודם כל, מכתבים עברו מן העולם ודבר שני, אני לא עוזר לאנשים הללו בכלל בתכנון עתידם.
 
אז פגשתי את מנשה וחיפשתי דרך לבנות מערכת העוזרת לאנשים לראות את העתיד שלהם ולסלול להם את הדרך לעתיד האישי שלהם, בצורה ברורה ואינטראקטיבית. זה המקום לציין גם את רון למפל, מנהל המוצר, שמתכנן בקפדנות כל פרט ופרט במערכת, על מנת שהמשתמשים יוכלו להנות ממוצר אפקטיבי וחדשני.
 
גם בעולם העסקי יש אותה תופעה שתיארתי. עסק רואה את הלקוח בנקודת הכניסה שלו, אחר כך הוא יפגוש אותו אולי אחרי חצי שנה, אחרי שנה או כמה שנים. הוא לא משפיע על הלקוח בתקופות הביניים. בעל העסק בכלל לא יודע מה הלקוח רוצה לאורך אותו זמן, מה הצרכים שלו, מה השאיפות שלו, מה היכולות שלו, עד המגע הבא אתו.
 
עברנו כמה גלגולים ופיתוחים עד שהצלחנו לייצר פלטפורמת בת ערך שנקראת StepForward. פיתחנו טכנולוגיה, שיוצרת מסלולי התקדמות לאנשים, כדי להגיע למטרות שלהם ע"י שימוש בידע נצבר.
 
רוב האנשים לא יודעים איך לצעוד קדימה בחיים שלהם והם אינם יודעים איך לקבל את התמונה הנכונה על הדרך העתידית שלהם. במערכת החדשה הם מקבלים משוב 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. המערכת יוצרת דו-שיח חדש בין אנשים. למעשה, זה מדריך וירטואלי להשיג מטרות אישיות עתידיות. אין כזה כלי בשוק".
 
שאלה: מה אני עושה כמשתמש, שפעם ראשונה נתקל במערכת?
תשובה: "אתה נרשם למערכת ומציג את המטרות שלך. זה יכול להיות גם לא ממוקד ותקבל משוב ומיקוד.
 
לרוב האנשים אין את הידע איך להתקדם. אנו מספקים להם את הידע מאנשי מקצוע, שכבר השיגו והגשימו את עצמם ומראים להם את הדרך הנכונה שעליהם לעבור. המערכת עובדת כמו רשת חברתית. היא מנחה בצעדים מעשיים את הגולש מה לעשות. המשתמש מדווח מה הוא עשה וניתן להבחין אם הוא סטה מהמטרה ולאן הוא הולך. המערכת מספקת משוב אפקטיבי ומסייעת לקבל החלטות בכל צעד בחיים.
 
אנחנו כרגע הולכים לקבוצות פעילות שכבר ישנן באינטרנט ומספקים להן את הכלי. זאת, כדי שתוכלנה להפוך את הפורום שלהן לפורום אינטראקטיבי ברמה אחרת.

יש הרבה מידע באינטרנט ובפורומים, אבל הוא לא מובנה ולא ניתן לדעת מה טוב ומה רע, בדרך להשגת יעד מסוים. חשוב, שמשתמש יקבל תוכן איכותי, שסונן והותאם לו אישית. אנו יוצרים דו-שיח חדש ברשת בין המשתתפים. זו אפשרות שלא הייתה קיימת קודם ברשת האינטרנט".
 
שאלה: מה המיוחד בגישה הזו ומה מסתתר מאחורי הפלטפורמה?
מנשה גזלקופי: "פיתחנו פטנט רשום על קיטלוג המידע במרחבים וירטואליים. אנו מביאים מידע המביא ערך למשתמש בהקשר של המטרות, שהוא הציב לעצמו בפלטפורמה הזו. מצאנו דרך להפוך מידע הנשאב מהמשתמשים, כך שיביא תועלת לכל המשתמשים. כיום, שמישהו מחפש מידע, הוא הולך לאיבוד. גם לא ברור, אם המידע, שהוא הגיע אליו, עדכני או נכון, או נכון עבורו. גם לא ברור, למי אפשר לפנות כדי לברר יותר על המידע והאם הדרך שנבחרה היא הנכונה.
 
היופי בפלטפורמה הוא, שכל אחד יכול להגיע למקומות חדשים ולהגשים את היעדים של עצמו. אנחנו מסננים את המידע בטרם הוא מועלה לפלטפורמה, כדי שהמשתמש יקבל מידע, שמצביע מה עובד ומה לא. זה דבר חשוב בדרך להשגת מטרות אישיות.
 
למעשה, אנו מספקים לכל אחד את 'חוכמת ההמונים' המנותחת עבורו. הכלי הזה הוא כלי של Big-Data המבוסס על 'חוכמת ההמון'. זה לא Like של פייסבוק. זה כלי המראה למשתמש מה עובד בחיים כדי להגיע למטרה, שהציב לעצמו, ומה השלבים שיש ללכת בהם. אנו עוזרים לו בחיים בכל שלב.
 
המערכת מספקת עזרה מקוונת ומשתפת ידע אישי. ראינו, שאנשים אוהבים לעזור. החוכמה היא, איך אוספים את הידע הזה, שהוא תורה שבעל-פה, והופכים אותו לתורה בכתב, שתופיע באופן וירטואלי במערכת ותעזור למשתמש.
 
כיום, בכל מערכת, שיש באינטרנט, יש קיטלוג של נושאים, בלי לסווג אם המידע טוב או רע. בנוסף, רוב הנושאים כלל לא מקוטלגים והם קיימים בשפות שונות במקומות שונים במרחב הקיברנטי, שאין ביניהם שום קשר.
 
השאלה שעמדה בפנינו: איך אוספים את המידע הזה ומסווגים מה רלבנטי ומועיל ומה לא? יש אנדרלמוסיה שלמה במאגרי המידע, שלא אומרים למשתמשים אם המידע טוב אם לאו.
 
בנוסף, צריך להפוך את הבנת המידע לידע המניע לפעולה. המידע הופך לידע על בסיס דיאלוגים מתמידים עם כאלו, שהתנסו ועם המשתמשים עצמם המדווחים על ההתנסויות שלהם. יש אנשים המרכזים סביבם המון ידע. אנו באים לרכז אותו, לחשוף אותו ולקטלג אותו. זה קיים בכל תחום בחיים. בכל צעד בחיים יש עולמות תוכן רלבנטיים. המערכת פשוט מראה לאנשים את הדרך הנכונה המתאימה להם לאור הניסיון של האחרים והניסיון שלהם עצמם".  
 
שאלה: מה המשתמשים משיגים מכל זה?
תשובה: "הם משיגים את היעדים שלהם, או משנים יעדים לפי המשוב המגיע מהמערכת. המשתמש רואה במערכת בכל רגע באיזה שלב הוא נמצא בדרך להשגת היעדים שלו, מה תקוע לו, מה הקשר בין הדברים, איך ממשיכים מנקודת העצירה, אין בוחרים שלבים למימוש היעדים. כך אנו מעודדים אנשים להשיג מטרות ברורות בחיים שלהם.
 
זו מערכת אימון אישית מקוונת. המשתמש מקבל תוכן אפקטיבי עם דוח-שיח אפקטיבי שעוזר לו להתקדם".
 
שאלה: מה הייחוד שלכם מול מערכות תמיכה, פורומים ופורטלים של מענה על שאלות שיש באינטרנט?
תשובה: "למעשה, יצרנו ב- StepForward את הדור הבא של ניהול קהלים וקבוצות, תוך הנעת האנשים למטרה אישית של כל אחד מתוך הקבוצה. זה תחום חדש, שאנו ממציאים אותו.
 
אנו בשלב הראשון מספקים את הכלי למנהלי תוכן, שיספקו את התוכן שמסביבו תיבננה הקטגוריות ובהמשך יזהה המנוע של המערכת מגמות חיוביות או שליליות בהתפתחות של כל אחד. זו פלטפורמה דו-סטרית, בניגוד לכל הפלטפורמות האחרות, שיש באינטרנט, שהן חד-סטריות. מנהל פורום קיים באינטרנט לא באמת יודע מה השאיפות והמטרות של אלו הנמצאים בפורום ושואלים שאלות. אין לו גם כל דרך לעקוב אחריהם ועל ההתקדמות האישית שלהם בהשגת המטרות של עצמם.
 
המערכת שלנו יוצרת למעשה מענה פסיכולוגי לצרכים של האנשים. כי היא מראה לאנשים מהי הדרך, שהם צריכים ללכת בה כדי להשיג את המטרות שלהם. זה בדיוק כמו מנטור שמלווה את הלקוח שלו בייעוץ צמוד, אבל כאן הכל מקוון ווירטואלי".
 
שאלה: על איזה פלטפורמה המערכת פועלת?
תשובה: "האפליקציה הראשונה תהיה על בסיס פייסבוק, כיישום לפייסבוק. במקביל אנו מפתחים אפליקציית מובייל. המערכת פותחה ב- .Net עם MySQL וטכנולוגיות Web ב- HTML5. בשת"פ עם מיקרוסופט נציג בקרוב מאוד גרסת אפליקציה ניידת ראשונה לחלונות 8 ובהמשך נציג אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון".
 
שאלה: מתי אתם עולים לאוויר?
תשובה: "בשבוע הבא עם האפליקציה הראשונה לפייסבוק. היא תכלול גם Dashboard למנהלי קהילות כדי לראות את הקהלים שלהם ולזהות הזדמנויות עסקיות במערכת".
 
שאלה: מי קהלי היעד הראשונים בהשקת הפלטפורמה?
תשובה: "בשלב הפיילוט אנו משלבים קהילות המסכימות לכך, כולל קהילות בלינקדאין. אנחנו מתכננים פיילוט עם כמה קבוצות בישראל ובארה"ב. למשל: קבוצות הרזייה, קבוצות של אמהות, קבוצות בישול, קבוצות של בעלי עסקים, קבוצות של רפואה, קבוצות של מועדוני ספורט ומועדוני כושר, קבוצות של יזמים: למשל קבוצת Startup Steduim של קרן הון סיכון כנען פרטנרס ועוד. יש לנו כבר סיכומים עם מספר די גדול של קבוצות של משתמשים, שתיכנסנה למערכת. יש לנו שת"פ, שייעלה לאוויר עם אתר מאקו. כך, שנתנסה בשלב ההרצה עם קבוצות מגוונות המגיעות מכיוונים שונים".
 
שאלה: מהיכן יגיע הכסף?
תשובה: "עד כה מימנו את הפיתוח מהכיס שלנו. אנו כעת מחפשים פרטנרים, שיתממשקו אלינו עם הקהילות שלהם ונפתח קבוצות תמיכה משולבות. אנו יודעים לנהל ידע, לקטלג אותו, להציג אותו. זה מתאים לכל אחד ולכל תחום בחיים, בכל שפה. אנו מספקים כלי אישי בו כל אחד יכול לחזות לאן הוא הולך. מנהלי הפורטלים – הקהילות יכולים לראות לאן הציבור בוחר ללכת. זה כלי מאוד אפקטיבי לניתוח מגמות ותחזיות.
 
בשלב הראשון זה כלי חינמי, למעט חברות המבקשות למתג את הכלי במסגרת שלהן. בהמשך, מנהלי קהילות ישלמו דמי מנוי על השימוש במערכת. בנוסף, המידע המצטבר נותן ערך אדיר לבעלי עסקים וגופים גדולים. זה ידע מדויק ועדכני העובר סינון, קיטלוג והערכה בשיטת 'חוכמת ההמון'".
 
שאלה: אתם יוצרים למעשה סוג חדש של מנטורים – מאמנים אישיים. לאן אתם רוצים להגיע?
מנשה גזלקופי: "אנו רוצים ליצור דור חדש לגמרי של מנטורים. אנו יוצרים כלי, שבו האדם יוכל לדעת מה העתיד שלו, בפלטפורמה מקוונת. אנו רוצים ליצור שוק חדש של יחסים בין בני אדם, שוק פתוח, דינמי, מאוזן ושוויוני. זה לא קיים היום ואנו רוצים להוביל את התחום החדש הזה. אנו רוצים לעזור לאנשים להגשים חלומות ולעזור לאנשי עסקים להשיג מטרות עסקיות".
 
תמונה: היזמים צועדים יחדיו כדי להמחיש את הסלוגן: Reaching More Together""
StepForward



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017

31/10/17 -  TLV Generator: 30 days Prototype program  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017  

29-30/11/17 - Microsoft Tech Summit Tel Aviv 

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים