"הקרב התקשורתי" בין פרטנר (אורנג') לאורנג' צרפת - ממשיך

דף הבית >> חדשות >> חדשות הסלולר והמובייל >> "הקרב התקשורתי" בין פרטנר (אורנג') לאורנג' צרפת - ממשיך
ראשי פרטנר (אורנג') בישראל מכחישים, שקיבלו הודעה כלשהי מצרפת בדבר ביטול ההסכם (שאך לאחרונה נחתם ל-10 שנים קדימה). נראה, ש"הקרב התקשורתי" לא יסתיים אלא בבית המשפט, שכן האינטרסים של הצרפתים במדינות ערב יגברו על כל הגיון.
מאת: מערכת Telecom News, 4.6.15, 19:45איציק מנכ"ל פרטנר

בהמשך להתייחסות שלנו כאן ולהתייחסות של  אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ב-IBI בית השקעות ל"פרשת אורנג'", הפרשה הזו מסרבת לגווע, משום שהכוחות האנטישמיים והכלכליים חזקים יותר מכל הגיון.

בצרפת פורסמה בשעות הצהריים הודעה, שאורנג' החליטה לסיים את החוזה שלה עם פרטנר בישראל, חוזה שמאפשר לפרטנר להשתמש בשם המותג אורנג' לעוד 10 שנים.


חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר ואיציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר הנכנס (בתמונה) מוסרים: "לפרטנר הסכם ארוך טווח עם פראנס טלקום המעניק לפרטנר זכות שימוש בלעדית במותג orange בישראל.

בפרטנר לא התקבלה הודעה כלשהיא בדבר ביטול הסכם זה. יצוין כי לפראנס טלקום אין זכות לסיים את ההסכם מטעמי נוחות, לרבות כתוצאה משינוי המדיניות שלה בדבר הענקת רישיונות שימוש.

פרטנר רואה בחומרה רבה את התבטאויותיו האחרונות של יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל פראנס טלקום הפוגעות בערך המותג בישראל עליו מצווה פראנס טלקום לשמור, והיא שוקלת את מכלול האמצעים העומדים לרשותה. 

אנו מודים ללקוחותינו ולציבור בישראל על תמיכתם בפרטנר ועל כי אינם נותנים ידם לאלה המבקשים לפגוע במדינת ישראל ובחברות ישראליות". 

התייחסות אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות, על נושא פרטנר:

"סיום ההתקשרות מצד פרטנר יכול רק לייצר ערך
פרטנר משמרת שנים את המותג אורנג' ומשלמת תמלוגים לחברת אורנג' העולמית על הזכות לשימוש במותג. מנכ"ל אורנג' העולמית ייצר אתמול סערה כאשר טען, שהקשרים העסקיים עם ישראל מהווים לחברה בעיה.  

אז זהו, על איזה קשרים עסקיים מדובר? אין קשרים עסקיים, אין בעלות ואין שיתופי פעולה! הכל מתחיל ונגמר בעובדה, שפרטנר משתמשת במותג, שבספק רלוונטי לגביה. משלמת עבור השימוש בו מיליוני שקלים בשנה, שמידי שנה הם הופכים להיות יותר ויותר רלוונטים לנוכח ההתכווצות הדרמטית ברווחיות. לכן, כשבוחנים את הסוגיה, באמת לא ברור על מה הסערה? לא ברור בכלל למה צריכה החברה להמשיך ולשלם עבור המותג.  

חברות הסלולר נמצאות זה זמן רב במלחמת הישרדות כתוצאה מהתגברות התחרות בענף. 

זירת ההאבקות של חברות הסלולר עברה בשנים האחרונות לזירת המחיר עם כניסתן של ספקיות התקשורת החדשות. במקביל, יצרניות המכשירים, עם פיתוח הטלפונים החכמים, משכו את השטיח מתחת לרגלי חברות הסלולר בכל העולם ונטלו מהן את היכולת לבדל את עצמן האחת מהשניה באמצעות מתן שירותים עודפים, שיכלו למעשה לחזק את המותג. 

המעבר למלחמת מחירים והיותן של חברות הסלולר צינור להעברת קול ואינטרנט, החלישה בשנים האחרונות את ערך המותג של החברות בשוק. שיעור הנטישה בין החברות עלה באופן משמעותי והמנויים כיום עוברים בין החברות בהתאם למבצעים ולרמות המחירים וללא קשר לשם המותג של החברה. 

היחלשות ערך המותג מייתרת בעיננו לחלוטין את הצורך של חברת פרטנר במותג אורנג', בפרט לנוכח העובדה כי אנו מעריכים, שהצרכן הסופי אינו רואה ערך מוסף ויכולת עודפת כתוצאה מקשר כזה או אחר עם החברה העולמית, אם בכלל הוא מבין אותו. 

חברת הסלולר פרטנר/אורנג' מוכרת לקהל הישראלי כחברת פרטנר, אנו לא רואים פגיעה או נזק במידה והחברה תחליט להתנתק מהמותג העולמי.

בדיוק להפך, בעידן בו המותג נשחק מאוד והחברות נאבקות בזירת המחיר בלבד, סיום ההתקשרות מצד פרטנר וביטול הסכם, שנסגר למשך עשר שנים, יכול רק לייצר ערך (אם כי כנראה לא רב) בעידן של הפחתת העלויות ומהלכי התייעלות". 

הערת העורך: אני סבור שאין להקשיב לכל הקוראים לפרטנר לוותר מיוזמתה על המותג אורנג'. אלו "קריאות אחיתופל" שלא מבוססות על איזו הבנה כלכלית ו\או משפטית בנושא. ויתור מרצון על מותג יכול להיעשות רק מעמדה של חוזק, ולא מעמדה של חולשה. דהיינו: אם פרנס-טלקום תציע פיצויים לפרטנר תמורת ויתור על המותג, רק אז - יש על מה לדבר.. 

 
לוגו Orange
ברוגז עם אורנג'



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

24-25/1/17 - יריד חדשנות אורבנית של השלטון המקומי

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים