חיים בסרט: Unlimited שלחה עדכון לאלו שנרשמו באתר שלה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> חיים בסרט: Unlimited שלחה עדכון לאלו שנרשמו באתר שלה
יש כמה תופעות מעניינות בשוק התקשורת הישראלי, למשל הסרט הדמיוני בשם "שוק סיטונאי". אולם, זה "כסף קטן" ליד הסרט המכונה בטעות "מיזם הסיבים של חברת החשמל" או Unlimited במקום לקרוא לו: "מיזם החגיגה של ViaEuropa על חשבון משלמי המיסים בישראל ועוד כמה מאות פראיירים המשלמים לה".
מאת: אבי וייס, 11.5.15, 07:00
הפרסומת של Unlimited

ניתוח: ב-7.5.15 שלח משרד התקשורת תשובה לבג"ץ (כאן), שבו הוא מציין, שבזק תיכנס לספק טלפוניה ל"שוק הסיטונאי" החל מ-17.5.15. התשובה מלווה באוסף תצהירים של פקידים, שמעולם לא ראו מתג טלפוניה של חברת תקשורת קווית, אפילו לא בסרט.

כבר ציינתי, שה-17.5.15 זה יום חשוב ביותר, כי הוא "יום ירושלים" בלוח השנה, וחשוב להזכיר את מרכזיות העיר ירושלים כבירת מדינת ישראל. אולם, טלפוניה של בזק ב"שוק הסיטונאי" לא תהיה ביום זה וגם לא בכל יום אחר במאי 2015, למרות כל האיומים וההפחדות, אלא אם מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) יחבוש "משקפי גוגל" על ראשו ויקרין במשקפיים הללו סרטון קצר ששמו: "השוק הסיטונאי עם הטלפוניה של בזק", סרטון שיותאם להקרנה במערכת המשקפיים הכושלות הללו (גוגל הפסיקה לפתח ולייצר את המשקפיים הללו, למי שלא עקב אחרי החדשות בשנה האחרונה). 

אולם, הסרט הדמיוני של הטלפוניה של בזק הוא "כסף קטן" מול הסיפור של Unlimited - סרט העומד בפני עצמו. זה סיפור מקרטע גם בגלל אבי ברגר, המוזכר בפסקה הקודמת.

השם הנכון, שצריך לקרא לסרט החדש הזה, הוא: "חגיגת ViaEuropa (ביחד עם שותפתה סיסקו) על הכיס של כולנו". למה? כי המיזם הזה מזמן היה פושט את הרגל ומתפרק, אלמלא הממשלה הזרימה למיזם 150 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים.

קראתם נכון: כל משלמי המיסים בישראל תרמו עד כה 150 מיליון ש"ח בשביל כלום, כסף שזרם מהכיס של כולנו לכיוון אחד (בעיקר לשבדיה, אם רציתם לדעת יותר פרטים, וגם לארה"ב וקצת לכיס של כמה צוותי חברת החשמל, שעובדים עבור המיזם...). 

המיזם הזה יצא ברגל שמאל לדרך לפני כשנתיים, אחרי "חבלי לידה" ממושכים (שהחלו ב-2010), עם שותפים בלתי הגיוניים (כמעט כולם ספקים, שציפו "לעשות קופה על חשבון הפראיירים", עם טכנולוגיה יקרה להחריד ולא הגיונית, ולחלוטין בלתי כלכלית). אולם, הם די מהר התבדו, ונוכחו לדעת, שרק שותף אחד (דהיינו: ViaEuropa ושותף נוסף שנמצא מאחוריו שרק מספק דרכו ציוד ואין לו אחזקות בחברה, דהיינו: סיסקו), "עושה קופה" מהמיזם. כל השאר לא...

במקום לפעול כמו שנעשה במיזם דומה באירלנד, המיזם הזה מקרטע ואין לו כל ערך לשוק הפס-הרחב הביתי - פרטי. יש למיזם ערך מסוים ואולי אף חשוב לשוק העסקי והארגוני (מה שלא הייתה כוונת הממשלה שדחפה להקמת המיזם, וניתן בסתר למיזם ובספק אם זה בכלל חוקי), אבל קשה לראות, שעסקים רציניים רבים יעברו במסות ל-Unlimited, נוכח אי הוודאות לגבי העתיד של המיזם.

כדי להרגיע את הלקוחות הפוטנציאליים, שנרשמו באתר Unlimited ולא קראו את האותיות הקטנות (שהפריסה יכולה לקחת אולי 15 עד 20 שנה, עד שזה יגיע לבית שלהם), שלחה Unlimited מייל עם עדכון לנרשמים, כמופיע בתצלום בתחתית העמוד.

במייל הזה יש סיפורים ונפלאות, ממש "אגדות אנדרסן" שמדברות על Unlimited. למשל, שיש פריסה בבאר-שבע וברמת השרון, אבל אין שם מספרים או דיווחים חשובים אחרים, משום שחלק ניכר מאלה, שהתנסו בשירות, התנתקו ממנו חיש מהר. בקושי כמה מאות של פראיירים מסכימים להמשיך לשלם על השירות הזה. 

למה הלקוחות מתנתקים מהחיבור של Unlimited אחרי שהם כבר הסכימו ש-Unlimited תקדח להם חורים גדולים בקירות החיצוניים של הבניין ובבית?

יש לתופעה הזו כמה סיבות מעניינות:

א. הלקוחות מגלים חיש מהר, שהם צריכים להיות האינטגרטורים של עצמם. דהיינו: הם צריכים לרכוש בעצמם את הנתב (במקום לקבל אותו בחינם, כפי שתוכנן בהתחלת הדרך), להתקין אותו בעצמם, לקנפג אותו בעצמם, לפרוס בעצמם רשת בבית לחדרים נוספים (אם הם רוצים רשת קווית לחדרים או למכשירים נוספים), ולתחזק בעצמם את המערכת הביתית, כל הזמן. למה? כי אין מולם כלום. פשוט כלום.

מהרגע שהלקוחות שקיבלו חיבור לביתם (של קצה הכבל שעבר דרך החור שנקדח בקיר החיצוני), התקינו לבדם את הנתב ונרשמו באתר של Unlimited לאחד מספקי האינטרנט הזעירים הקיימים בפורטל השירות (במחיר הגבוה כרגע יותר מהמחירים הקיימים  "בשוק הסיטונאי"), הם מגלים, שהם מקבלים שירות מחברות ISP זעירות, שאין להן שום יכולת לתת לאיזה לקוח שירות בבית (אלא אם משלמים ביוקר על כל ביקור של טכנאי שמוזמן ב"מיקור חוץ").

כפי שציינתי, כל לקוח מגלה, שהוא האינטגרטור של עצמו וצריך לדאוג לבד להכל ולשלם על כל דבר בעצמו. זה מודל, שלא מתאים בכלל לשוק הפרטי. זה מתאים לשוק העסקי, שם העסקים רגילים להעסיק אינטגרטורים, כדי שיחזיקו להם את מערכות התקשורת בעסק. אין דבר כזה במגזר הביתי-פרטי וזה בכלל לא מתקבל על הדעת. 

ב. הלקוחות מגלים חיש מהר, של-Unlimited אין טלפוניה ואין טלוויזיה. דהיינו: הם לא יכולים להתנתק מבזק או הוט. כלומר: הלקוחות הפראיירים הללו מגלים פתאום אחרי חודש, שבמקום לשלם לספק תשתיות אחד (בזק או הוט), כמו שהם היו רגילים לשלם מזה שנים, הם משלמים מעתה והלאה כפול, לשני ספקי תשתיות. פשוט רעיון גאוני. ככה בדיוק נראה סטארטאפ שבדי הפועל במדינת ישראל, פרי יצירה של ועדות ממשלתיות... 

מי מרוויח מהסרט הבלתי הגיוני הזה?
כבר ציינתי: ViaEuropa ושותפתה סיסקו. שתיהן מקבלות תשלומים מקופת המדינה, בלי כל תלות בהצלחת המיזם, קצב התקדמותו, כמות הלקוחות וההכנסות. זו בדיוק הסיבה, שיש קרע עמוק בין כל מרכיבי Unlimited והחבילה המוזרה הזו, אשר חיה כעת בסרט, לא תחזיק הרבה זמן מעמד.

יש דרכים להציל את המיזם, וזו משימה בעדיפות לשר התקשורת הבא. אסור לתת למיזם הזה ליפול. יש להוציא אותו מהידיים, שמנהלות אותו כעת. ויפה שעה אחת קודם. 

המייל של אנלימיטד
 



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים