"חם מהתנור" - 3 חברות הזנק עם רעיונות חדשים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> "חם מהתנור" - 3 חברות הזנק עם רעיונות חדשים
אירוע Pitch Practice הוא הזדמנות יוצאת דופן לחשוף חברות הזנק ורעיונות בשלבים הראשונים של הפיתוח ולקבל משוב מיידי מאנשי מקצוע. באירוע החמישי נחשפו 3 מיזמים, שניים עדיין חסויים לציבור והשלישי: Arti E-Publicize. 
מאת: אבי וייס, 11.7.13, 23:00קרן Arti

"הרעיון שלנו הוא להציג רעיונות חדשים לגמרי בפני משקיעים פוטנציאליים ויזמים ותיקים ולקבל מהם משוב מיידי לגביהם", מדווח שחר פיטרו, יזם הפורום לסטארט-אפים Pitch Practice, שהתכנס בפעם החמישית ביום 9/7/13. "יש ליזם 2 פורמטים להצגה: 5 דקות או 10 דקות. זאת, בסגנון TechCrunch  בן 5 דקות, או Investors  בן 10 דקות הכולל גם את ההיבטים העסקיים של היוזמה. בסיומן, הוא מקבל משוב מיידי מהמשתתפים. זמני המשוב גם הם במבנה זמנים הדוק ומוגדר. לאחר מכן, יש ליזם הזדמנות להשמיע את המסר שלו במשך 30 שניות (Elevator Pitch) ולקבל משוב של 7 דקות. בכל מפגש אנו מציגים רק 3 חברות הזנק חדשות, כדי שהמשוב והדו-שיח יהיו פוריים ותורמים ליזם. אנו נפגשים במתכונת הזו כבר פעם חמישית, ובפעם השנייה בחסות מועדון גוגל בת"א.

במקביל, החל מ- 21.7.13 אנו מתחילים עם קבוצה של 'יזמים עוזרים ליזמים' במרכז ההיי-טק בעיר חיפה, בקבוצה המסובסדת ונדחפת ע"י עירית חיפה. סטארטאפיסטים צעירים מאזור הצפון מוזמנים להצטרף למסגרת החדשה הזו".

להלן פירוט המיזמים, שהוצגו במפגש החמישי של Pitch Practice:

1. חברת הזנק הנמצאת עדיין ב- Stealth Mode (חשאיות). המדובר בפלטפורמה שלוקחת (לדברי היזמים) את עולם הרכישות באינטרנט לשלב הבא שלו. מדובר במערכת המבצעת "מכרז הפוך" בין ספקים. ההצעה הזולה ביותר כמובן זוכה, כשהחידוש הוא, שהמערכת יודעת "לסנן" את "הרעשים" במערכת, מה שמכשיל את רעיון "המכרז ההפוך". דהיינו: לסנן החוצה את אלו שלא באים לקנות, אלא רק מתעניינים.

בין היתר, במערכת הזו לוקחים כרטיס אשראי מהנרשמים ושואלים אותם מה המחיר שהם מוכנים לשלם עבור מוצר המבוקש על ידם והם מחוייבים לכך (דהיינו: לרכוש במחיר הזה, או זול ממנו). יש בכך יתרונות, גם לרוכש וגם למוכר. הרכישה מובטחת עם לקוחות בטוחים וספק בטוח. הכיוון החדש המוצג כאן הוא: לקוח רציני = יחס מועדף = מחיר טוב = עסקה. מודל כזה נמצא באינטרנט רק באתר Priceline לתחום התיירות ולא קיים לשאר התחומים. 


2חברת הזנק הנמצאת עדיין ב- Stealth Mode. היזמים מציעים שירות חדש על בסיס מודל ה- Crowd Resourcing לשירותי ענן משותפים. המערכת החדשה מבצעת Co-Sharing (שיתוף משאבים) של מכשירים, מה שמייצר Crowded Cloud (ענן שיתופי) ללא מגבלות של גודל. הכסף יגיע משירותי פרמיום. לדברי היזמים, הפתרונות הקיימים לשירותי ענן חופשיים הם מוגבלים ואינם עונים על הצרכים העולים וגוברים לשירותי ענן ואחסון של כמויות עצומות של מידע, בעיקר וידיאו איכותי. 

3. חברת ההזנק Arti E-Publicize. הציגה את היוזמה קרן דובקובסקי-אברהמי (בתמונה למעלה). קרן: "בעולם הדיגיטלי הגענו לשלב בו ניתן להפיק ספרים לבד. אין צורך במוציא לאור - Publisher. למחבר יש שליטה מלאה על הספר שלו בכל התהליך. בעולם, נמכרים ספרים בכ- 30 מיליארד דולרים מידי שנה, אך הרווח, שמגיע לסופרים עצמם, הוא די זעום. שוק הספרים הדיגיטלי נמצא בתחילת דרכו והוא גדל בכ- 40% לשנה.

כיום, רוב הסופרים שמפיקים ספרים דיגטליים מעבירים אותם למכירה באמזון או בחנויות מקוונות מתחרות קטנות יותר דוגמת ברנס-אנד-נובל. הרוב מציעים את הספרים למכירה באמזון. מהר מאוד הם מגלים, שיש שם לפחות 2 מיליון ספרים דיגיטליים. אחרי השקעה של אלפי דולרים בהפקת הספר, הסופר יכול לראות מעט דולרים ממכירת הספר שלו באמזון.

כך יוצא, שהסופר לא מרוויח בהוצאת ספרים רגילה וגם לא במכירה באמזון. ההכנסה הממוצעת מספר דיגיטלי באמזון היא 300 דולרים. זה הכל. דהיינו: מדובר בהפסד כספי בטוח לסופר. 

לכן, המפתח הוא שיווק נכון ואפקטיבי של הספר. אולם, שיווק ספרים זה עניין מאוד יקר. המפתח להצלחה הוא יצירת 'באזז' סביב הספר החדש: לקבל סקירות חיוביות בכל המדיות ממבקרי הספרים, לקבל חוות דעת טובות מהקוראים, להתפרסם בבלוגים ע"י בלוגרים, להתפרסם בעיתונות המקוונת והלא מקוונת ולהופיע ברשתות החברתיות ובפורומים שונים העוסקים בספרים. 

Arti היא למעשה פלטפורמה לשיווק עצמי של הסופר. זה מאפשר לסופר ליצור קהילה של סופרים וקוראים בכל שיטות ההפצה המקוונות. הפלטפורמה מאפשרת לסופר להתחבר לאנשים המסקרים ספרים ולפורומים ולבלוגרים שעוסקים בתחום. השירות הזה עולה לסופר 149 דולרים לחודש. זה השיווק הכי זול שהוא יכול לקבל בעולם.

הפלטפורמה הזו נותנת חשיפה ושיח מקוון עם סופרים אחרים ועם הקוראים ואנשי המקצוע סביב תעשיית הספרים והקריאה. כיום, בפורומים עולמיים לביקורות על ספרים לא עוסקים בכלל ב- E-Books. עדיין תקועים שם עם ביקורת על ספרים מנייר. יש צורך לקדם את התחום הזה לעולם הדיגיטלי וזה מה שהפלטפורמה החדשה מציעה. 

בנוסף, המערכת החדשה משלבת את חוות הדעת של המבקרים ושל הקוראים ממש בתוך החנות של אמזון. הסופר מקבל היזון ישירות לתוך החנות, מה שמסייע לו במכירה ומשיג תוצאות אחרות ממה שיש היום באמזון או בכל חנות מקוונת אחרת למכירת ספרים.
אנו בשלבי ראשונים של הרצת המערכת ומחפשים סיוע בקידומה, בנוסף לצירוף סופרים ומבקרי ספרים למערכת הבטא שכעת רצה". 

 
סטארט-אפים



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים