הסודות להשגת חשיפת תקשורת אפקטיבית - מדריך ליזם ולמנהל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> הסודות להשגת חשיפת תקשורת אפקטיבית - מדריך ליזם ולמנהל
מפגש פורום Startup (Nation) Marketing TLV, בניהולה של יעל שוגול-איל, הוקדש לנושא: How to get a media coverage for your Start Up?. חיות יוגב (בתמונה) חשפה את התובנות והניסיון שלה להשגת כיסוי תקשורתי אפקטיבי.
מאת: אבי וייס, 26.10.14, 12:00חיות יוגב

המפגש של הפורום, שהתקיים בבית גוגל בת"א ביום 20.10.14, בהשתתפות של כ-70 איש, הוקדש לנושא: "איך להשיג כיסוי נכון במדיה לסטארטאפ שלך?". בחלק הראשון התקיים ראיון עם אבי וייס,Telecom News, Editor in Chief  על: 
  • נקודת המבט של המדיה בסיקור סטארטאפ.
  • מה חשוב לעיתונות בסיקור סטארטאפ?
  • מה אסור להגיד למדיה?
  • האם לדבר על מתחרים?
חיות יוגבמנכ"לית Gaia –VSM (בתמונה): "חשוב לכל יזם ומנהל להבין את המשפט הבא: 'אם לסטארטאפ שלי יש רק דולר אחד פנוי, את הדולר הזה אני משקיע ביחסי ציבור'.  דהיינו: מנקודת הראות של הסטארטאפ, יחסי הציבור הם בבחינם 'לחיות או לחדול'. עד כדי כך. יחסי ציבור הם המפתח לחשיפה אפקטיבית ולהצלחה שיווקית. 

אנו ב-Gaia-VSM מתמקדים באסטרטגיית שיווק בשוק הבינלאומי. אם רוב הסטארטאפים ייעשו שיווק נכון, זה ישנה את השוק והכלכלה בישראל. זה הקושי הגדול ביותר הקיים לרוב הסטארטאפים בישראל. הם לא יודעים לבצע שיווק נכון בעולם.

אני חייבת להודות, שיש קושי בהגדרת תחום השיווק מנקודת הראות של הלקוח. אולם, ברור לי לחלוטין, ששיווק זה: נקודת המבט מהעיניים של הלקוח. לכן, קודם כל צריך לאתר את הלקוח, לראות מה הרצונות שלו, מה התפיסות שלו, מה הצרכים שלו. זה הבסיס לשיווק. 

שיווק הוא מאבק על תפיסת המוח, המוח של הלקוח. חשוב להשיב לשאלה: מה חשוב ללקוח. זה לא רק צורך נראה אלא צורך נתפס. זה לא תמיד מוחשי ולא תמיד נראה על פני השטח. מותג משמעו לתת פנים בתפיסת הלקוח. 

גם PR (יחסי ציבור) זה תחום שלא מוגדר. אולם ברור, שמדובר בחשיפה, השגת חשיפה רחבה ככל האפשר והשגת לגיטימציה בעיני הלקוח.

עולם המדיה השתנה בשנים האחרונות. מעיתונות מנייר וטלוויזיה אנלוגית עברנו לעולם של ריבוי ערוצי מדיה דיגיטליים. כיום, מוצאים את המדיה מככבת ברשתות החברתיות. הבלוגרים והרשתות החברתיות שינו את מפת המדיה.

מאז 2005 אנו בתוך 'רכבת הרים' אחת גדולה, שנעה במהירות בלתי נתפסת. זה יתרון לסטארטאפים הרוצים להיחשף בעולם. הסיבה: המדיה כבר לא מקומית, היא גלובלית. נפלו כל המחיצות. החידוש הגדול: השיווק הכי חזק היום הוא השיווק הכי זול

אנו חיים בעולם שקוף, אבל זה עולם יותר קשה. קשה להשיג תשומת לב בשפע של הערוצים והמידע. לכן, מגרש המשחקים השתנה: במקום לדבר רק עם העיתונאים, מדברים ישירות עם קהלים רחבים. למעשה, מנהלים דו-שיח עם הציבור, אם מזהים נכון את קהל המטרה, שבו נמצאים הלקוחות שלנו. 

PR מספק את המודעות והחשיפה הרחבה. פרסומת אינה תמיד אפקטיבית, כי יש היום ציניות לגבי פרסומות. לא רואים אותה. PR הוא כלי עוצמתי יותר מכל כלי שיווק אחר. זה הוכח בשטח ובמחקרים רבים. חשיפה משיגה לגיטימציה ומשיגה לקוחות.

השיווק חייב להיות ממוקד בקהל היעד שלנו, בכלים המתאימים לקהל היעד הזה. החלק החזק של ה-Social Media זה יחסי ציבור והחלק המשלים הם התכנים, תכנים איכותיים.

אני מאמינה בעבודה עם ספקים חיצוניים. במיוחד ספקים, שהתנסו כבר בעבודה מול המדיה החדשה, כי יש להם ייתרון עבורי.

את ה-Social Media עצמה אפשרי ואולי רצוי, שייעשה ע"י אדם פנימי בחברת ההזנק. בעיקר בגלל הצורך למתן מענה Online לכל אחד בכל מקום, כל הזמן.

הדבר החשוב ביותר: יש לעבוד לפי תכנית מסודרת, תכנית עם יעדים ומטרות מדידים. Social Media ו-PR הם תחומים, שאי אפשר לעבוד בהם לבד ובשליפה מהמותן. חייבים לעבוד לפי יעדים מדידים. 

מהניסיון שלי: חשוב לעבוד לפי נושא חודשי ('תמה') ולפתח לפחות 2 אייטמים לחודש. זה חייב להשתלב בכלל פעילות השיווק ולפי התכנית הסדורה.

עצתי לסטארטאפיסטים כמו בכל נושא: אסור לכם לפסיק להיות יצירתיים. אתם צריכים להיות 'מלכי התחום', שבו אתם מפתחים ולהיות מובילים בחשיבה שלכם. החשיבות והדגש של להיות יצירתיים וחדשניים הם חלק בלתי נפרד מתהליכי השיווק של הסטארטאפ שלכם. זה הסוד להצלחה". 
 
הלוגו של גאיה



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

6-7/9/17 - DLD Tel Aviv Innovation Festival 2017

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים