הסודות להשגת חשיפת תקשורת אפקטיבית - מדריך ליזם ולמנהל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> הסודות להשגת חשיפת תקשורת אפקטיבית - מדריך ליזם ולמנהל
מפגש פורום Startup (Nation) Marketing TLV, בניהולה של יעל שוגול-איל, הוקדש לנושא: How to get a media coverage for your Start Up?. חיות יוגב (בתמונה) חשפה את התובנות והניסיון שלה להשגת כיסוי תקשורתי אפקטיבי.
מאת: אבי וייס, 26.10.14, 12:00חיות יוגב

המפגש של הפורום, שהתקיים בבית גוגל בת"א ביום 20.10.14, בהשתתפות של כ-70 איש, הוקדש לנושא: "איך להשיג כיסוי נכון במדיה לסטארטאפ שלך?". בחלק הראשון התקיים ראיון עם אבי וייס,Telecom News, Editor in Chief  על: 
  • נקודת המבט של המדיה בסיקור סטארטאפ.
  • מה חשוב לעיתונות בסיקור סטארטאפ?
  • מה אסור להגיד למדיה?
  • האם לדבר על מתחרים?
חיות יוגבמנכ"לית Gaia –VSM (בתמונה): "חשוב לכל יזם ומנהל להבין את המשפט הבא: 'אם לסטארטאפ שלי יש רק דולר אחד פנוי, את הדולר הזה אני משקיע ביחסי ציבור'.  דהיינו: מנקודת הראות של הסטארטאפ, יחסי הציבור הם בבחינם 'לחיות או לחדול'. עד כדי כך. יחסי ציבור הם המפתח לחשיפה אפקטיבית ולהצלחה שיווקית. 

אנו ב-Gaia-VSM מתמקדים באסטרטגיית שיווק בשוק הבינלאומי. אם רוב הסטארטאפים ייעשו שיווק נכון, זה ישנה את השוק והכלכלה בישראל. זה הקושי הגדול ביותר הקיים לרוב הסטארטאפים בישראל. הם לא יודעים לבצע שיווק נכון בעולם.

אני חייבת להודות, שיש קושי בהגדרת תחום השיווק מנקודת הראות של הלקוח. אולם, ברור לי לחלוטין, ששיווק זה: נקודת המבט מהעיניים של הלקוח. לכן, קודם כל צריך לאתר את הלקוח, לראות מה הרצונות שלו, מה התפיסות שלו, מה הצרכים שלו. זה הבסיס לשיווק. 

שיווק הוא מאבק על תפיסת המוח, המוח של הלקוח. חשוב להשיב לשאלה: מה חשוב ללקוח. זה לא רק צורך נראה אלא צורך נתפס. זה לא תמיד מוחשי ולא תמיד נראה על פני השטח. מותג משמעו לתת פנים בתפיסת הלקוח. 

גם PR (יחסי ציבור) זה תחום שלא מוגדר. אולם ברור, שמדובר בחשיפה, השגת חשיפה רחבה ככל האפשר והשגת לגיטימציה בעיני הלקוח.

עולם המדיה השתנה בשנים האחרונות. מעיתונות מנייר וטלוויזיה אנלוגית עברנו לעולם של ריבוי ערוצי מדיה דיגיטליים. כיום, מוצאים את המדיה מככבת ברשתות החברתיות. הבלוגרים והרשתות החברתיות שינו את מפת המדיה.

מאז 2005 אנו בתוך 'רכבת הרים' אחת גדולה, שנעה במהירות בלתי נתפסת. זה יתרון לסטארטאפים הרוצים להיחשף בעולם. הסיבה: המדיה כבר לא מקומית, היא גלובלית. נפלו כל המחיצות. החידוש הגדול: השיווק הכי חזק היום הוא השיווק הכי זול

אנו חיים בעולם שקוף, אבל זה עולם יותר קשה. קשה להשיג תשומת לב בשפע של הערוצים והמידע. לכן, מגרש המשחקים השתנה: במקום לדבר רק עם העיתונאים, מדברים ישירות עם קהלים רחבים. למעשה, מנהלים דו-שיח עם הציבור, אם מזהים נכון את קהל המטרה, שבו נמצאים הלקוחות שלנו. 

PR מספק את המודעות והחשיפה הרחבה. פרסומת אינה תמיד אפקטיבית, כי יש היום ציניות לגבי פרסומות. לא רואים אותה. PR הוא כלי עוצמתי יותר מכל כלי שיווק אחר. זה הוכח בשטח ובמחקרים רבים. חשיפה משיגה לגיטימציה ומשיגה לקוחות.

השיווק חייב להיות ממוקד בקהל היעד שלנו, בכלים המתאימים לקהל היעד הזה. החלק החזק של ה-Social Media זה יחסי ציבור והחלק המשלים הם התכנים, תכנים איכותיים.

אני מאמינה בעבודה עם ספקים חיצוניים. במיוחד ספקים, שהתנסו כבר בעבודה מול המדיה החדשה, כי יש להם ייתרון עבורי.

את ה-Social Media עצמה אפשרי ואולי רצוי, שייעשה ע"י אדם פנימי בחברת ההזנק. בעיקר בגלל הצורך למתן מענה Online לכל אחד בכל מקום, כל הזמן.

הדבר החשוב ביותר: יש לעבוד לפי תכנית מסודרת, תכנית עם יעדים ומטרות מדידים. Social Media ו-PR הם תחומים, שאי אפשר לעבוד בהם לבד ובשליפה מהמותן. חייבים לעבוד לפי יעדים מדידים. 

מהניסיון שלי: חשוב לעבוד לפי נושא חודשי ('תמה') ולפתח לפחות 2 אייטמים לחודש. זה חייב להשתלב בכלל פעילות השיווק ולפי התכנית הסדורה.

עצתי לסטארטאפיסטים כמו בכל נושא: אסור לכם לפסיק להיות יצירתיים. אתם צריכים להיות 'מלכי התחום', שבו אתם מפתחים ולהיות מובילים בחשיבה שלכם. החשיבות והדגש של להיות יצירתיים וחדשניים הם חלק בלתי נפרד מתהליכי השיווק של הסטארטאפ שלכם. זה הסוד להצלחה". 
 
הלוגו של גאיה



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים