יבמ חושפת נתונים ותובנות של גל המכירות בשבוע החולף

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> יבמ חושפת נתונים ותובנות של גל המכירות בשבוע החולף
יבמ חושפת נתונים ותובנות של גל המכירות בשבוע החולף
מאת: חיים חביב, 2.12.13, 23:00
 
שיאים במכירות המקוונות בחג ההודיה וב- Black Friday וזינוק במכירות למשתמשים ניידים.קניות מקוונות
 
יבמ דווחה על זינוק חד בשיעור כ-20% במכירות המקוונות בחג ההודיה בשבוע שעבר. התנופה נמשכה גם ב-Black Friday בסוף השבוע, כשהמכירות המקוונות רשמו זינוק שיא של כ-19% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים עובדו בענן בכלי ניתוח אנליטי של IBM, ומבוססים על כמויות גדולות מאד של מידע, שנאסף מהרשתות קמעונאיות ומאתרי מכירות מקוונים.
 
זינוק מרשים נרשם בעסקאות, שבוצעו מהתקנים ניידים: 25.8% מהמכירות המקוונות בחג ההודיה, ו- 21.8% מהמכירות המקוונות ב"יום שישי השחור" התנהלו מהתקני מובייל. יותר ויותר צרכנים עברו משולחן החג ישירות אל הטאבלטים, לחפש את ההזדמנויות הטובות ברשת ולרכוש. הדו"ח מגלה, כי צרכנים בניו-יורק הובילו את המכירות המקוונות ב-Black Friday, ואחריהם צרכנים באטלנטה ובלוס אנג'לס.

מערכת מדד הניתוח האנליטי הדיגיטלי, IBM Digital Analytics Benchmark, מעבדת נתונים של מיליוני עסקאות וטרה-בייטים רבים של מידע המצטבר בכ-800 אתרי מכירה מקוונים בארה"ב. בסיוע כלי ניתוח אנליטי מבוססי ענן המחשוב של יבמ, מספקת החברה לקמעונאים ולמשווקים תובנות ייחודיות בדבר דפוסי הקניות של צרכנים, בזמן אמת.
 
בנתונים ובתובנות העדכניים:
המכירות המקוונות רשמו שיא חדש - בחג ההודיה הן גדלו ב-19.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גם מכירות Black Friday זינקו בשיעור 12% בהשוואה ל-2012. הסכום הממוצע להזמנה בעסקה מקוונות ב-Black Friday עמד על כ-135 דולרים, עלייה בשיעור 2.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
התעבורה מהתקני מובייל אל אתרי המסחר האלקטרוני צמחה ל-39.7% מכלל הגולשים, לעומת 34% ב-2012. המכירות למשתמשי מובייל היוו 21.8% מכלל העסקאות - עליה בשיעור כ-43% בנתח המקוון לעומת אשתקד.
 
גולשים מהסמארטפון, רוכשים מהטאבלט: מכשירי טלפון חכמים תרמו ל-24.9% מכלל התעבורה המקוונת ב-Black Friday השנה, לעומת 14.2% אשתקד והפכו לציוד הקצה המועדף על הגולשים. התקני טאבלט תרמו לביצוע 14.4% מסך המכירות המקוונות - כפליים משיעור העסקות, שבוצעו באמצעות סמארטפונים, שאחראים ל-7.2% מהמכירות. העסקה הממוצעת למשתמש טאבלט עמדה על 132.75$, לעומת 115.63$ לעסקה ממוצעת של משתמש סמארטפון - פער של כ-15%.
 
משתמשי אפל רוכשים יותר. הסכום הממוצע לעסקה מהתקן המריץ מערכת ההפעלה iOS של אפל עמד על 127.92$, לעומת 105.20$ לעסקה ממוצעת ממכשיר אנדרואיד. מכשירי iOS תרמו ל-28.2% מהתעבורה המקוונת, בהשוואה ל-11.4% של מכשירי אנדרואיד. המכירות למשתמשי iOS היוו 18.1% מכלל המכירות המקוונות, בהשוואה ל-3.5% מהמכירות, שבוצעו ממכשירי אנדרואיד.
 
המשווקים 'דוחפים' מבצעי הנחות לקונים מהתקני מובייל. במהלך 2 ימי חג ההודיה ו- Black Friday, שלחו משווקים בממוצע 37% יותר הודעות "בדחיפה" - התראות וחלונות קופצים באפליקציות המותקנות על גבי מכשירים ניידים - הכול בהשוואה לממוצע המשלוח של הודעות כאלה בחודשיים האחרונים. מספר ההתקנות הממוצע של אפליקציות קניות קמעונאיות מקוונות זינק ביומיים אלה ב-23% לעומת התקופה של החודשיים האחרונים.

ביבמ ציינו בסיפוק, כי יותר קמעונאים ממנפים את יכולות סביבת ענן המחשוב, כלי ה-Big Data והרשתות החברתיות על מנת לעקוב אחר התפתחות השוק בזמן אמת. כלים מתקדמים דוגמת סביבת IBM Benchmark מסייעים לקמעונאים להבין טוב יותר את מגמות הקניות בשוק ולפעול על בסיס תובנות אלה. נראה, כי מי שיזכו בסופו של יום בקרב על תשומת ליבו של הצרכן, יהיו החברות, שתצלחנה לספק חוויית קניות שקופה ללקוחות בכל מקום, בכל שעה, ובכל ערוץ או מכשיר קצה בו הם בוחרים להשתמש לצורך עסקת הרכישה.
 
מערכות הניתוח האנליטי של יבמ מספקות גם תמונה בזמן אמת של מגמות השוק בקטגוריות קמעונאיות מרכזיות, כל אחת בפני עצמה. כך לדוגמא:
חנויות כלבו רשמו זינוק של 61.4% במכירות Black Friday לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ושיעור משתמשי המובייל בכלל מכירות אלה זינק והתייצב על 46.4%. גובה ההזמנה הממוצעת עמד על 146.84$, גידול של 15% בהשוואה ל-2012.

מוצרי בריאות וטיפוח הגוף רשמו גידול במכירות Black Friday בשיעור של 28%, וזינוק של 65% במכירות למשתמשים ניידים בהשוואה ל- 2012. גובה עסקה ממוצעת עמד על 66.31$, עליה של 3.2% לעומת אשתקד.

תחום המוצרים לבית רשם גידול של 16.8% במכירות המקוונות, כאשר שיעור המכירות למכשירי מובייל עולה ב-24%. העסקה הממוצעת עמדה על 207.80$ - עלייה של 15% לעומת אשתקד.

מכירות הביגוד רשמו זינוק של 50.4% ב-Black Friday השנה לעומת אשתקד, תוך גידול של 43% במכירות למשתמשי מובייל. ההזמנה הממוצעת עמדה על 123.31$, עליה של 3.5% משנה לשנה.

לעיון בדו"ח יבמ ר' כאן
גרף IBM



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017

31/10/17 -  TLV Generator: 30 days Prototype program  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017  

29-30/11/17 - Microsoft Tech Summit Tel Aviv 

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים