כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו לפחות מוצר או שירות אחד באמצעותו מדי חודש

דף הבית >> חדשות >> חדשות הסלולר והמובייל >> כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו לפחות מוצר או שירות אחד באמצעותו מדי חודש
כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו לפחות מוצר או שירות אחד באמצעותו מדי חודש
מאת: מערכת Telecom News, 15.4.13, 19:10סמארטפון
 
תשלום על חניה, רכישת קופונים והזמנת כרטיסי קולנוע הם השירותים הפופולאריים ביותר לתשלום מהנייד. מחיר נמוך יותר באופציה הסלולרית יביא לעליה ברכישות – כך טוענים מרבית הנשאלים.
 
63.4% מבעלי הסמארטפון הישראלים ביצעו במהלך החצי השנה האחרונה לפחות רכישה אחת באמצעות מכשיר הסלולר שלהם, כאשר כחמישית (19.4%) מהם ביצעו יותר מ-7 עסקאות רכישה שכאלה, כלומר לפחות רכישה אחת בחודש - כך עולה מסקר מיוחד שקיימה בישראל חברת מסטרקארד באמצעות TRI מחקרים אסטרטגיים.

"רכישה סלולרית" הוגדרה בסקר זה כשימוש במכשיר הסלולר לביצוע רכישת מוצר או שירות שלא באמצעות מענה אנושי קולי, אלא באמצעות אפליקציה, אתר המותאם לגלישה סלולרית, או שירות ממוחשב אחר. הסקר בוצע רק בקרב בעלי סמארטפונים.

 
קבוצת גיל שיעור המשיבים שביצעו לפחות רכישה אחת במהלך חצי השנה האחרונה
18-24 66.3%
25-34 76.4%
35-44 67.7%
45-54 54.6%
55-64 61.4%
65+ 39%
כלל המשיבים 63.4%
 
 
היקף הרכישות במהלך חצי השנה האחרונה שיעור הרוכשים מבין אלו שביצעו לפחות רכישה אחת בחצי השנה האחרונה
1-2 35%
3-4 34.1%
5-6 11.6
7 ומעלה 19.4%
 
הסקר בוצע לקראת "יום החדשנות בתשלומים אלקטרוניים" שקיימה מסטרקארד בשבוע שעבר בישראל, ובמסגרתו הגיע לישראל גארי ליונס, האחראי על החדשנות במסטרקארד, המשמש  גם כמנהל פעילות המחקר והפיתוח בחברה העולמית. בעת שהותו בישראל נפגש ליונס עם נציגי הבנקים וחברות המנפיקות כרטיסי אשראי, והשתתף באירוע שאורגן על יד האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), בו נפגש עם חברות סטארט אפ העוסקות בפיתוח מוצרים בעולמות התשלומים אלקטרוניים, ומשקיעים פרטיים התרים אחר השקעות בענף.
 
ממצאים נוספים מהסקר:
  • המובילים באימוץ אפשרויות הרכישה הניידות מצויים בקבוצת הגיל 25-34, כאשר 76.4% מהם הצהירו כי ביצעו לפחות רכישה אחת באמצעות המכשיר הנייד בתקופה זו. יצויין כי למרות שבעלי מכשיר נייד בגילאי 65 ומעלה הינם המאמצים המאוחרים ביותר של שיטת רכישה זו, 39% מהם הצהירו כי השתמשו במכשיר הנייד על מנת לבצע רכישה, שיעור המהווה הוכחה לכך ששיטת רכישה זו נחשבת לידידותית גם בקרב משתמשים מבוגרים מאוד.
  • השירות הפופולארי ביותר לתשלום באמצעות הסלולר הינו חניה – כ-58.1% מהמשלמים בסלולר באמצעות הסמארטפון משלמים על חניה באמצעותו (36.8% מתוך כלל האוכלוסיה, הכוללת גם את אלו שאינם משלמים בסלולר כלל). גילאי 45-54 ו-65 ומעלה הינם המשתמשים הרבים ביותר בתשלום סלולרי על חניה.
  • שירותים פופולאריים נוספים לתשלום בסלולר: כ-51.3% ממשתמשי הרכישות בסלולר קונים קופונים (32.5% מכלל האוכלוסיה), 39.4% רוכשים כרטיסי קולנוע (25% מכלל האוכלוסיה), ו-27.8% רוכשים תוכן דיגיטלי (17.6% מכלל האוכלוסיה).*
  • כ-27.5% מאלו שלא ביצעו לפחות שלוש רכישות במהלך חצי השנה האחרונה באמצעות הסמארטפון שלהם מציינים כי הסיבה לכך היא שלדבריהם "אין להם סיבה לבצע רכישה בשיטה זו". כ-25.8% מאלו שלא ביצעו רכישה חוששים מפגיעה בפרטיותם. סיבות נוספות לאי ביצוע רכישה סלולרית: "התהליך מסובך מדי" (11.2% מאלו שלא ביצעו רכישה), "המחיר אינו אטרקטיבי מספיק" (6.4%), "מעדיפים לבצע הרכישה במחשב" (5.8%) ו"תהליך הרכישה בנייד אינו אמין" (5.4%).*
  • כיצד יכולים ספקי המוצרים או השירותים לשכנע יותר קונים לבצע רכישות בסלולר? 72.3% מהנסקרים ציינו כי שיפור ידידותיות השימוש של האתר או האפליקציה הסלולרית תגרום להם לבצע רכישות שכאלה. 63.4% ציינו כי מהירות התהליך חשובה להם, 59% טענו כי הימצאות המוצר במלאי תגרום להם לבצע את הרכישה, ו-58% טענו כי קבלת משוב מיידי על הצלחת או כישלון העסקה מהווה גורם חשוב בהחלטתם לבצע רכישות בסלולר. רק 27.5% מהנסקרים הגדירו את היכולת לצ'טט עם איש מכירות או לקוח אחר כנושא מהותי עבורם בחווית הרכישה הסלולרית.
  • 78.2% מהנסקרים טענו כי יעדיפו לרכוש את המוצר או השירות דווקא באמצעות המכשיר הנייד באם רכישה שכזו תגלם הנחה לעומת המחיר באפשרויות רכישה אחרות. 42% ציינו כי הגדלת היצע המוצרים הניתנים לרכישה באמצעות המכשירים הניידים יגרום להגדלת השימוש באמצעי רכישה זה, ושיעור זהה של נסקרים ציין כי היכולת לקבל משוב מיידי על כדאיות הרכישה (לדוגמא באמצעות שילוב מנוע השוואת מחירים באתר או האפליקציה הסלולרייים) יגדיל את הסיכוי לביצוע רכישות באמצעות המכשיר הנייד.
דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל: "ממצאי הסקר מוכיחים את מה שכמעט כולנו מרגישים בשטח – בעלי הסמארטפונים הישראלים מתחילים לאמץ את המכשיר הסלולרי כפלטפורמה לביצוע תשלומים. לא כל מוצר או שירות מתאים למכירה גם באמצעות הסמארטפון באותה הדרך, ועל העסקים לבחון כיצד מאפשר המכשיר הנייד לשרת את הלקוח טוב יותר – באמצעות מתן הצעות רלוונטיות למיקומו, שימוש במצלמה על מנת לבצע השוואת מחירים, וכדומה -  על מנת להפוך את הרכישה בסלולר לטבעית ומשתלמת יותר (בחיסכון בכסף או בזמן) למוצרים רלוונטיים". 

*לנסקרים הותר לבחור יותר מתשובה אחת.

הסקר בוצע בחודש אפריל 2013 בידי חברת TRI מחקרים אסטרטגיים באמצעות משאל אינטרנטי בקרב 505 משתתפים מהאוכלוסיה היהודית מעל גיל 18, המחזיקים בסמארטפונים. טווח הטעות המקסימלי: +/-4.5%.
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים