כיצד להתכונן לפגישה עם משקיע בסטארט אפ?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> כיצד להתכונן לפגישה עם משקיע בסטארט אפ?
גיא חורש

כיצד להתכונן לפגישה עם משקיע בסטארט אפ?

מאת: גיא חורש

6 כללים לשיפור תוצאות הפגישה של הסטארטאפיסט עם משקיע פוטנציאלי

 
עבור חברות סטארט אפ, יציבות תזרים המזומנים הנה הגורם הקריטי ביותר להישרדות בשלבים הראשונים. עמידה ביעדים האסטרטגיים כגון פיתוח מוצר, אבטיפוס, ניסוי בטא ויציאה ראשונית לשוק תקנה לחברת ההזנק את הזכות לקבל כספים במסגרת הסכם השקעה מבוסס milestones כנהוג ברוב הסכמי ההשקעה כיום. מכאן החשיבות הגדולה להצליח לגייס כסף ובמהירות.
אם כן, מדוע כל כך הרבה מנהלי חברות סטארט אפ מגיעים לא מוכנים לפגישות עם משקיעים ולתהליך גיוס משקיעים? אנג'לים וקרנות? אין זה משום שהפגישות לא נתפסת בעיניהם כחשובות מן המעלה הראשונה, אלא משום שחסרה להם המתודולוגיה הבסיסית להכנה מקצועית עבור פגישות מעין אלה.
 
להלן 6 כללים לשיפור תוצאות הפגישה עם משקיע פוטנציאלי (כתוב בלשון זכר. אולם, הכוונה הנה ללשון זכר ונקבה):
 
  1. לבוש
אמנם אנו חיים במדינת ישראל, אך עדיין יש מנהלי חברות סטארט אפ, שמגיעים לפגישות לבושים בג'ינס. איך שאתה מתלבש מגדיר את איך אתה תופס את עצמך ואת החברה שלך. יזם שמגיע בג'ינס נראה אחרת מיזם שמגיע מחויט. תן כבוד לעצמך ולאדם אשר עמו אתה נפגש ולגוף אותו הוא מייצג.
 
  1. שפת גוף ואינטונציה במהלך המצגת
מעבר לכל התארים אנחנו בסך הכול בני אדם. לכן, חשוב שכאשר אנו מקבלים מסר או מספר מסרים, למשל, במהלך הצגת מצגת, נזדהה ככל האפשר עם המציג ונתעניין זמן ממושך, ככל הניתן, עם מה שנאמר. לכן, הקפד על יצירת קשר עין עם כל משתתף, תן יחס לכל משתתף, אל תעמוד בפינה בלי לזוז כל זמן הצגת המצגת. תהיה דינאמי, "תן למצגת חיים", תן דגש לדברים הנאמרים בשקפים באמצעות אינטונציה לפי מדרג החשיבות שלהם. מצגת...זו הצגה, וראוי שהיא תהיה טובה ומהנה. בעתיד יצפו ממך להציג באופן מוצלח מול לקוחות ושותפים עסקיים. 
  1. תוכן המצגת
לכל מצגת יש אסטרטגיה עסקית. חשוב, שתוכן המצגת יהיה בנוי באופן הגיוני ויכלול מרכיבים כגון סקירת החברה והשוק, מוצר ושירותים, תחרות, בידול מול התחרות וחסמי כניסה, מודל עסקי, שימוש בכספי ההשקעה, מודל Exit ושאר המרכיבים. יש לזכור, כי נוהגים לומר, ש20%- מלקוחותיך יהיו אחראים ל80%- מהיקף המכירות שלך. לאור תופעה זו עליך לאתר מי הם 10 הלקוחות הגדולים הבאים בחשבון מה 20% ולציין כיצד תגיע אליהם. המצגת צריכה להיות בנויה באופן הגיוני ורציף ומה שחשוב לזכור, הוא שאתה מבקש ממישהו, שאין לו מושג מה אתה עושה, להבין מדוע להשקיע בך כסף. תעשה את זה קצר, ברור ומעניין.

 
הצגת מצגת למשקיע 
 
  1. התאמת המצגת למשקיע
לאיזה משקיע מציגים? מה מעניין אותו? באילו תחומים וחברות הוא כבר השקיע? מה ניתן ללמוד על המשקיע באינטרנט? מה הוא אמר? היכן? במה הוא מאמין? במה לא? את כל אלה כדאי לדעת לפני הפגישה. לכן, בצע הכנה מקיפה על המשקיע לפני כל פגישה. דאג, שהמסרים במצגת יתאימו לאופיו המקצועי. משקיעים חשים בצדק, חשים בנוח להשקיע בתחומים אותם הם מכירים ובהם הם מבינים. כך, ניתן לכמת את הסיכון בהסתברות גבוהה ומדויקת יותר. אם ניתן להדגים את המוצר או השירות נשוא המצגת על תחום או תעשיה אותה מכיר המשקיע היטב, תגדל ההסתברות שהוא יחוש נוח יותר ויקלוט את המסרים טוב יותר. זו מטרתך.
 
  1. רשת הקשרים
עולם המשקיעים הנו חוג יחסית קטן. רבים מאד המקרים בהם משקיעים מכירים האחד את רעה.  צא וראה האם יש לך קשרים לאנשים המכירים את המשקיע, את פעילותו ואת הקולגות שלו. האם יש לך קשרים בחברות בהן הוא השקיע? מה אתה יודע עליהן? אם לא מספיק, למד.
 
  1. ניהול הזמן לסיטואציה
משקיע רואה בממוצע כשלוש חברות ביום. זמנו קצר ומוגבל. עם זאת, יזמים מתפתים לבזבז זמן יקר בשיחות חולין על חשבון זמן לדיון במהות העסק. מהות זו תקבע אם תתקיים פגישת המשך או לא. יש לתת את הדעת ולכנן מבעוד מועד כמה זמן מוקדש לכל שקף ולזכור שיש כ- 45 דקות להעביר את כל המסרים ולהתעכב על כל הנושאים החשובים באמת. יש להקדיש פחות זמן לשיחות כגון "איפה היית בצבא", כדי לא למצוא עצמך בסוף הפגישה מסיים להעביר 60% מהמצגת. זה קורה הרבה זה יוצר רושם לא רציני. יש להיזהר ממלכודת הדבש הזו, "נחמדות" לא על חשבון מהות.   
  
גיא חורש, פברואר 2013
הבעלים של טארגט, חברה לייעוץ עסקי אסטרטגי.

guyhoresh@gmail.com
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים