כך תהפוך טכנולוגיית רכבים מרושתים את הנהיגה לבטוחה יותר ברחבי העולם

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> כך תהפוך טכנולוגיית רכבים מרושתים את הנהיגה לבטוחה יותר ברחבי העולם
כך תהפוך טכנולוגיית רכבים מרושתים את הנהיגה לבטוחה יותר ברחבי העולם
מאת: מרקס מקאמון, 19.12.16, 10:38טכנולוגיית רכבים מרושתים

עד סוף העשור עשויה טכנולוגיית רכבים מרושתים חדשה לאפשר למיליוני מכוניות, משאיות, אוטובוסים ורכבות, לתקשר באופן אלחוטי בינם לבין עצמם ועם הדרך, רמזורים ובניינים קרובים.

טכנולוגיה מתקדמת כבר הפכה את הנהיגה לבטוחה יותר, עם מאפיינים כמו התראה על התנגשות חזיתית ובלימת חירום אוטומטית. במבט קדימה, עד סוף העשור עשויה טכנולוגיית רכבים מרושתים חדשה לאפשר למיליוני מכוניות, משאיות, אוטובוסים ורכבות, לתקשר באופן אלחוטי בינם לבין עצמם, וכן עם הדרך, עם רמזורים ובניינים קרובים. זאת כדי להתמודד עם סכנות, שנהגים אפילו לא מסוגלים לראות, ובסופו של דבר  למנוע תאונות רבות. בטיחות מתקדמת כזו בכבישים הכרחית על רקע נתוני מצב תאונות הדרכים הידועים לכולנו.

ארגון הבריאות העולמי העריך לאחרונה, שכתוצאה מתאונות דרכים ב-2016 יעבור מספר ההרוגים בעולם את קו המיליון, עם כמיליון ומאתיים וחמישים אלף בני אדם שאיבדו את חייהם במהלך השנה בתאונות דרכים, ורבים יותר נפצעו.

מחקר של מנהל בטיחות התעבורה הלאומי בארה"ב (NHTSA) קבע, שלטכנולוגיה של רכבים מרושתים יש הפוטנציאל להפחית ב- 80% את 5 מיליון תאונות הדרכים המתרחשות בשנה בארה"ב. בכך, ניתן להציל חיים ולחסוך תאונות חמורות וכן מאות מיליוני דולרים.

באמצעות אותות רדיו קצרי טווח (טלמטיקה - השילוב של מחשבים עם מערכות טלקומוניקציה), יכולים כלי רכב לאפשר לרכבים קרובים אחרים לדעת לאן הם מתקדמים, מה המהירות שלהם ומתי הם בולמים. הם יוכלו לקלוט איום, כמו זה של מישהו העומד לעבור באור אדום, ולהתריע לנהגים בזמן כדי להימנע מהתאונה.

באופן דומה, אם הרכב שלפנים נתקל במפגע מסוכן או בבעיה כלשהי, הוא יוכל להתריע לאחרים על המצב בכביש וכן למרכזי בקרת תעבורה כדי שיעבירו את החדשות ויזניקו צוותים לטפל בבעיה במהירות.

היתרונות של קישוריות רחבה הם מעבר לנושא הבטיחות. רמזורים יכולים להיות מתואמים יותר, ומכוניות ומשאיות יכולות להתאים את המהירות שלהן כדי להימנע מעצירות במהלך הנסיעה, דבר שיסייע גם לסביבה ולבריאות הנהג.

חברת ווינד ריבר, ששהכניסה את "מוח" התוכנה לגשושיות המאדים ולמכוניות הנוסעות ברחבי העולם, מקדמת במהירות טכנולוגיה מרושתת שכזו . במהלך 2016 הושקה Wind River Helix Cockpit - פלטפורמת תוכנה עבור מרכזי שליטה של רכבים המבטיחה, שהם פועלים באופן מסונכרן בזמן אמת.

קישוריות תהיה מרכיב בסיסי לדור החדש של ניידות. דמיינו רכבים, כבישים, רמזורים, חניונים, בתים ומכשירים חכמים, שכולם מסוגלים לתקשר אחד עם האחר.

בעתיד מרושת זה, שכולל רכבים אוטונומיים, אנו יכולים לצפות לירידה דרסטית של מספר ההרוגים בכבישים, ע"י הוצאה גוברת של הגורם האנושי מהמשוואה. רכבים ללא נהג הם העתיד, אבל יתכן ויעברו מספר עשורים לפני שהם ייכנסו לשימוש נרחב.

מאת: מרקס מקאמון, דצמבר 2016.
ווינד ריבר

ווינד ריבר



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים