לאחר עדכון iOS7 מסרבים המשתמשים לשלם על האפליקציות המעודכנות

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם האפליקציות >> לאחר עדכון iOS7 מסרבים המשתמשים לשלם על האפליקציות המעודכנות
לאחר עדכון iOS7 מסרבים המשתמשים לשלם על האפליקציות המעודכנות
אפליקציותמאת: מערכת Telecom News, 01.10.13, 00:01
 
העדכון ל-iOS7 חידד את הבעייתיות בתחום הרווח מהאפליקציות וסימן בבירור את הכיוון הבא: קניות בתוך האפליקציות בחינם (IAP).

אתר qz דיווח היום, שלאחר שיותר ממחצית בעלי האייפון כבר עדכנו ל-iOS7, הם עסוקים עתה בהורדת האפליקציות המועדפות עליהם, שהותאמו לגרסה החדשה. רבות מהן פותחו מחדש למערכת החדשה בתהליך שעלה בזמן ובכסף. לכן,  לגבי אפליקציות שונות, כמו למשל אפליקציית המשימות Clear, יש דרישה מהמשתמשים לקנות ולשלם שוב עבור הורדתן, וכאן מתחילה הבעיה: המשתמשים אינם מוכנים לשלם על אפליקציות ובמיוחד לא על אפליקציות, שהם כבר קנו בעבר. הסיכוי שהם ישלמו על אפליקציה בפעם השניה אפילו, שהסכום קטן, הוא קלוש, ובמקרה של Clear מדובר בסכום של 0.99 דולרים. 


הסיכוי, שישלמו עבור אפליקציה, קטן עוד יותר אם קיימות אפליקציות בחינם הדומות לה. ואכן, עבור מרבית האפליקציות, החל ממשחקים, דרך אפליקציות לצילום ולצרכנות וכלה באפליקציות לסגנון חיים ולמולטימדיה, יאתרו המשתמשים אפליקציות בחינם ויורידו אותן. יתר על כן, משתמשים רבים חושבים, שהאפליקציות באות מחברת Apple ולא ממפתחים עצמאיים, שאמורים להתפרנס מהן.

והתחרות היא עצומה. עפ"י מחקר של Priori Data היו בחודש יולי 2013 הורדות של אפליקציות מחנות האפסטור של אפל בכמות של 1.84 מיליארד. מנגד, רק 119 מיליון הורדות היו הורדות של אפליקציות בתשלום. כלומר, רק 6% מהאפליקציות שהורדו שולם עבורן כסף ע"י המשתמשים. דו"ח מאוגוסט 2013 של חברת המחקר Vision Mobile העריך, שיותר ממחצית מהרווחים של מפתחי האפליקציות לא מגיעים מהחנות, אלא מלקוחות ארגונים. אולם, לא כל אחד יכול להיכנס ולשרת את שוק ה-B2B - Business-to-Business.

מפתחים, במיוחד החדשים, מחכים בכליון עיניים ובתקווה, שמשתמשים ישלמו על האפליקציות שלהם. אך למרות המחירים הכה נמוכים (סביב דולר אחד בלבד) של מרבית האפליקציות בתשלום, המשתמשים מסרבים לשלם, ואף מחכים שהן תוצענה, בסופו של דבר, בחינם, אפילו במבצעים לזמן מוגבל.

אולם, המפתחים לא צריכים לאבד תקווה. מודל התשלום בתוך האפליקציה בחינם דווקא עובד ותופס תאוצה. הוא מאפשר למשתמשים להוריד אפליקציה בחינם ולשלם לאחר מכן על כל מיני תוספות בתוכה. המודל הזה מצליח אם האפליקציה מעניינת את המשתמש והוא רוצה להתקדם בתוכה לשלבים נוספים. הדבר צריך לדחוף את המפתחים לפתח אפליקציות איכותיות ומעניינות, כי רק להן יכול להיות סיכוי לרווח. דוגמא מצויינת היא האפליקציה בחינם של המשחק Candy Crush Saga, שמכניסה למפתח 600,000 דולרים כל יום.

פיתוח אפליקציות איכותיות עם שימוש חכם במודל קניות בתוכן (IAP), הוא המודל שילך ויתפשט בעתיד.


בנוסף, ראוי להביא בהזדמנות זו נתוני מחקר של Flurry Analytics מיולי השנה, כדי לקבל תמונה על שיעור האפליקציות בחינם בחנות של Apple. מסתבר, שהחנות צועדת יותר ויותר למחיר -0:
 
שיעור אפליקציות בחינם באפסטור
קרוב לוודאי, שבעתיד יגיע שיעור האפליקציות בחינם אף ל-93%, כי תמיד תהיינה אפליקציות ייחודיות בתחומן, למשל בתחום העסקי, שניתן יהיה לדרוש ולקבל תשלום עבורן, או אפליקציות ש"מבצעים" באמצעותן פעולות שאין באפליקציות מקבילות בחינם. כאמור, בכל מקרה, המשתמשים ימשיכו להעדיף את האפליקציות בחינם ויטו לשלם בתוכן רק אם הן תהיינה ראויות ומעניינות לטעמם ומכאן צפוי הרווח למפתחים הטובים והיצירתיים.

 


 





 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים