למה אי אפשר להתנייד בין חברות הסלולר עם אותו SIM?

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> למה אי אפשר להתנייד בין חברות הסלולר עם אותו SIM?
ההסבר מאוד פשוט: את משרד התקשורת מעניינים רק הצרכים העסקיים, הכלכליים והאינטרסים הצרים של החברות עצמן, מנהליהן ובעליהן. הציבור בכלל לא נחשב כמי שיש לשמוע את צרכיו ורצונותיו. בנוסף, זה נועד לספק גיבוי (או חיפוי, תבחרו לבד את המינוח הנכון), להמשך "תעלול הסים" של חברת סלקום.
מאת: אבי וייס, 26.7.18, 06:53
נתי כהן

אחד מקוראינו הוותיקים, שקרא את סדרת הכתבות בעניין "תעלול הסים" של סלקום, תעלול, שהסתיים בהנחיה ברורה חדשה של משרד התקשורת, כולל תיקוני רישיונות חברות הסלולר (אם זה עזר אם לאו לעצור את "התעלול" הזה - נחשוף בהמשך הכתבה), אותו אזרח פנה למשרד התקשורת בשאלה החשובה הבאה:
"אשמח לדעת מדוע משרד התקשורת לא מאפשר ניוד סים, שנקנה ע"י הלקוח - לעבור עם הסים לחברה אחרת כרצונו. 
וכמו כן, כיצד מעודדים תחרות, כאשר לא ניתן לבצע ניוד סים בין החברות השונות?".

את התשובה שהוא קיבל ממשרד התקשורת ביום 25.7.18 הקורא העביר לנו, כי פשוט אי אפשר להאמין איך משרד התקשורת הישראלי ממשיך להתנהל תחת המנכ"ל החדש (יחסית) נתי כהן, (בתמונה משמאל), שכבר זיהינו, שכמעט מיומו הראשון, הוא הפך ל"שפוט" של מנהלי חברות התקשורת ואת הציבור (ונציגיו המוסמכים) הוא לא רוצה (או לא מעוניין) לשמוע ולפגוש. 

כדי שלא תחשבו, שהמצאתי משהו, אז להלן צילום של התשובה, שקיבל הפונה לפני יומיים (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
צילום תשובת המשרד

כלומר: רק מה שהחברות מבקשות - זה מה שהמשרד עושה או ייעשה.

מה שהציבור צריך, או שהתפתחות שוק התקשורת דורשת - זה בכלל לא מעניין את משרד התקשורת הישראלי.

זו גם הסיבה מדוע המשרד פעל לטובת האינטרסים של חברות הסלולר בנושא מוקדי השירות הטלפוניים של החברות, למרות שהיו בידי המשרד (מאז 2015) ממצאים מזעזעים וברורים, שנאספו באופן מדעי ושיטתי, לפי בקשת המשרד, על רמת השירות במוקדי השירות של החברות, כפי שחשפנו אך אתמול

וזה מוביל אותנו היישר לשאלה: האם "תעלול הסים" של סלקום הסתיים אחרי שהרישיון שלה (כמו הרישיונות של כל החברות) עודכן בדיוק בנקודה הספציפית הזו?

למי ששכח, העניין הזה הוסדר סופית בינואר 2017 (כמפורט כאן).

להפתעתי, קיבלתי בשבוע האחרון כמה תלונות מלקוחות סלקום (בהווה ולשעבר), שמהן עולה בברור, שזה לא הסתיים בינואר 2017.

אחת התלונות, שהייתה גם מלווה בתיעוד, הובילה אותי לשלוח ביום 19.7.18 את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת (וגם לסלקום):
"מתברר מהתלונה הטרייה, שקיבלתי כאן למטה, שסלקום, גם אחרי שמשרד התקשורת הוציא הנחיות ברורות בנושא, ממשיכה ב"תעלול הסים".
מה המשרד מתכוון לעשות כדי להפסיק את ההתנהלות הזו הפוגעת בצרכנים?"

פירוט התלונה של האזרח נ.ג. שצורפה לשאלה הנ"ל:
"נתקלתי במחדל או תופעה שלילית (לדעתי) שכדאי לחשוף:
אתאר בקצרה
אני בחברת סלקום, קיבלתי בעת חיבור הקו סים בהשאלה שאותו אני צריך להחזיר עד 14 יום לאחר "סיום ההתקשרות" עם חברת סלקום. באם אני לא אחזיר את הסים, אחויב ב-100 ש"ח.
לא שילמתי על הקו חודש או חודשיים (כרטיס האשראי לא עבר) וסלקום החליטו שהם מחליפים לי חבילה, לחבילת "טוקמן".
עד כאן הכל טוב ויפה.
אלא שאני מגלה שסלקום החליטה לגבות ממני 100 ש"ח על הסים, מכיוון שלא החזרתי להם את הסים כשהם החליפו לי חבילה ל"טוקמן".
ומה שלא ברור לי: איך אני אחזיר את הסים אם הוא עדיין פעיל (יש לו שיחות נכנסות) ועוד לא סיימתי את ההתקשרות עם סלקום?.
ברור לי שזה לא חוקי כל הדבר הזה ומדובר בשיטה של סלקום לעקוץ אנשים (זה קרה לעוד כמה חברים שלי).
אשמח אם יהיה לך זמן לטפל בזהנ.ב. אני קורא קבוע את כל הכתבות שלך על עולם התקשורת ובאמת נראה שאתה מצליח להעביר את המסרים בצורה חזקה מאד -חסמב"ה, קליקת הפרקליטים, ועוד. עלה והצלח".

תגובה לא הצלחתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אין מה להיות במתח, די ברור שלא אקבל תשובה. לא מסלקום ולא ממשרד התקשורת.

סיני ליבל, האזרח, שהוביל את המאבק (בשנים 2016 ו-2017) כנגד "תעלול הסים" וזכה בו וגם הוא היה בטוח (כמוני), שהתעלול הצרכני הזה נגמר מזמן, הופתע מכך, שזה ממשיך "כאילו כלום", ולכן יסייע לאזרח שפנה אלי, ב"פתיחת חזית חדשה" כנגד סלקום, כדי לבער את הנגע הצרכני הבלתי נסבל הזה מהשוק הסלולרי. 

המשך יבוא ודי בקרוב.

מנקודת מבט ציבורית, הפעילות הראשונית החשובה, שנקט הסמנכ"ל הבכיר לפיקוח ואכיפה (איתן כסיף) כנגד הצפצוף של סלקום וגולן טלקום על הנחיות הרישיון שלהן בנושא די שולי, כפי שפרסמנו בהרחבה כאן, חייבת להיות נחלת כל ראשי המשרד וקו מנחה בהתנהלות כל אגפי המשרד כלפי הנעשה בשוק התקשורת, כדי לנסות ולחלץ את השוק הזה מהתהום אליו הוא נפל בעשור האחרון (בכל קנה מידה השוואתי בינ"ל), רק בגלל השתלטות "תרבות הכאוס" כנורמה מובילה בשוק התקשורת הישראלי.

צמרת משרד התקשורת הנוכחית לא יכולה להתעלם מכך, שיש חברת תקשורת אחת המצפצפת על הכל ועושה "מה שבראש שלה" והמשרד מבצע את כל רצונותיה. זאת, שנה אחרי שנה, בלי שהעניין הזה ייחקר לעומקו ע"י גופי החקירה הרשמיים (כמו שחוקרים באינטנסיביות, מזה כשנה, את הסיוע, שניתן לקבוצת בזק, במסגרת מה שמכונה "תיק 4000"). 
SIM CARD



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

3-6/9/18 - DLD Conference Tel Aviv 

18/10/08 - SIPI 2018 

29-30/10/18 - Smart Mobility Summit 2018 

25-29/11/18 - Oracle Week 2018  

9-12/12/18- Healthcare Technological INNOVATION Program 

13/12/18 - Video Trends for 2019 TLV  

7/3/19 - 2019 OurCrowd Global Investor Summit 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Pixabay
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים