המסחר האלקטרוני בארץ עבור ישראלים לא מצליח בגלל הסוחרים הישראלים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> המסחר האלקטרוני בארץ עבור ישראלים לא מצליח בגלל הסוחרים הישראלים
לאחרונה פורסם, שכ-200 טונות של חבילות נתקעו בנתב"ג, בגלל העליה התלולה של מזמיני מוצרים באתרי מסחר אלקטרוני בחו"ל. שר האוצר (יאיר לפיד) רוצה להקל ולעודד רכישה בחו"ל כדי להוריד את יוקר המחיה. קיימת בארץ בעיה יסודית: זלזול של בעלי אתרי סחר בישראל בקונים ובחוויית הקנייה של הישראלים, שמעדיפים לקנות בחו"ל למרות עלויות הייבוא. חשיפת הכלים, שכן יכולים לשפר את המצב של הסחר האלקטרוני בישראל. 
מאת: אבי וייס, 5.11.14, 21:30איל רוזן

את המצב העגום של המסחר האלקטרוני בישראל (לישראלים) תיארנו בהרחבה כבר כמה פעמים (למשל כאן וכאן). כדי לסייע לתעשייה הזו להתרומם ולהצליח, פועל בתחום זה פורום המנהלים למסחר מקוון מיוזמתו של איל רוזן (בתמונה), פורום המקיים מפגשים מרובי משתתפים אחת לחצי שנה כדי לעסוק בכל ההיבטים של המסחר האלקטרוני בישראל, לרבות התחום הטכנולוגי ומה מסתתר מאחורי אתרי סחר אלקטרוני מצליחים. אולם, הנושא המציק והמטריד ביותר, שדנים בו כמעט בכל מפגש הוא: למה הישראלים קונים בעיקר בחו"ל ולא בארץ. 

במפגש האחרון בבית מיקרוסופט בהרצליה ביום 29.10.14, בהשתתפות של למעלה מ-400 איש, נחשפו דרכים חדשות לקידום אתרי מסחר אלקטרוני וכיצד כן ניתן להצליח בתחום הזה בישראל.

אייל רוזן מייסד ו
מנהל פורום המנהלים למסחר מקוון: "הפורום הוקם לפני כשנתיים וחצי, ומונה כיום מעל ל-1,100 חברים, שמתאספים במטרה לקדם את תחום המסחר האלקטרוני בישראל. לפי ההערכות, מתבצע בישראל מסחר אלקטרוני בהיקף של כ-8 מיליארד ש"ח לשנה, של רכישות מוצרים ושירותים, כשמחצית מההיקף הזה אלו הזמנות של ישראלים מאתרי סחר בחו"ל. 

לדעתי ולדעת רבים, זו תעודת עניות לשוק המסחר האלקטרוני בישראל. לכן, בפורום שלנו, עם כמות כה יפה של חברים, אנו מספקים מידע וגם נטוורקינג בין אנשים, כדי לקדם את התחום ולהציג רעיונות חדשים בפני כל העוסקים בתחום זה בישראל.

ב- 4.12.14 באולמי אווניו, שליד נתב"ג, יתקיים כנס ענק בנושא 'ניהול מוצר' - כאן, שבו ייחשפו כלים חדשים ומתודות מפתיעות ובהשתתפות כל המובילים בתחום 'ניהול מוצר' וסחר אלקטרוני בארץ ובעולם". 

שי חזן, מנהל תחום אסטרטגיה וייעוץ, RealCommerce: "השלב הבא בעולם המסחר האלקטרוני כבר בפתח. חשוב, שבעלי אתרי מסחר לא יפספסו את ההתפתחויות, כמו שפיספסו לא מעט מהלכים והתפתחויות בעבר. חטיבת הייעוץ שלנו, שמה RealUX, עובדת בעיקר עם ארגונים גדולים המוכנים להקשיב לנו. 

מה שמ
מסחר אלקטרוניוכר באתרי סחר אלקטרוני,קודם כל, זה המותג. אחרי כן באה חוויית המשתמש - UI. חשוב לבנות אתר, שבו קל למצוא את המוצר בכמה שיטות במקביל ולבצע הצעות של המוצר במחיר או מבצע לזמן מוגבל. תמיד חובה לספק הזדמנויות מוגבלות בזמן או בכמות וכמובן במחיר.

בנוסף, יש לספק תמיכה באתר. תמיכה אמיתית ולא של אנימציות אוטומטיות. חשוב להבטיח ולתת ביטחון בנושא ההחזרים. הלקוחות מאוד רגישים לנקודה הזו. אם מבטיחים החזר מלא כולל המשלוח על חשבון העסק, זה בהחלט תורם.

האתגר של כל מוכר הוא המכירה השנייה. דהיינו: לשמר את הלקוח ולהפוך אותו ללקוח חוזר ואולי שיביא גם בהמלצותיו עוד לקוחות. כ"כ חשוב, שלכל אתר תהיה גרסה במובייל ושהאתר יגיב ויעלה מהר. אלה תחומים קריטיים וחיוניים להצלחה".

יאיר כרמל, מנכ"ל Carmelon Digital Marketing: "העיסוק המרכזי שלי הוא בתחום שיפור 'יחס ההמרה'. זה תהליך מתמשך ורציף ולא פשוט. חייבים לעבוד לא על בסיס תחושות בטן אלא על בסיס מדידה רציפה ומדויקת. בלי מדידה מלאה - אסור לעשות דבר וחצי דבר באתר הסחר.
מסחר אלקטרוני

יש אתרים רבים, שהם 'מובילים' בתחומים שלהם, למשל Booking.com הוא מוביל שוק בתחום התיירות והמלונאות, Airbnb מוביל בתחום של השכרת דירות וחדרים. אם תבחנו מה הסוד להצלחתם תראו, שמדובר בשיפורים מתמידים הבנויים על מדידות מדויקות.

הכלי המרכזי של מדידות, שאני משתמש הוא: AB Testing. אני בעיקר בוחן עיצובים שונים של האתר ומשתמש בכלים סטטיסטיים כדי לגבש החלטה ברורה מה עובד ומה יכול להצליח. אני גם ממליץ להשתמש במערכת דוגמת TrustYou כדי לאסוף חוות דעת מכל מקוום באינטרנט. כל הנתונים חייבים להיות בפני מקבלי ההחלטות כדי לקבל את ההחלטות הנכונות". 

אורי לביא, מנהל מכירות, Dynamic Yield: "אנו עוסקים באופטימיזציה ופרסונליזציה של אתרי מסחר אלקטרוני. רק 5% מהמשתמשים במסחר אלקטרוני באינטרנט אחראים לכ-50% מההכנסות של הסוחרים. 75% מהאנשים, שנכנסים לאתרי מסחר, לא ירכשו מאומה באתרים הללו ולא יקליקו על כלום. באנרים מזמן לא עובדים. אנשים העוסקים בפרסום וקידום המסחר האלקטרוני בארץ חיים באשליות. 

לכן, פרסונליזציה היא קריטית כדי להצליח במסחר אלקטרוני. 74% מהלקוחות מתעצבנים בגלל שהם לא מוצאים את מה שהם רוצים ולכן יוצאים מהר מאתרים, שנכנסו אליהם, ולא שבים אליהם יותר. מכאן, יש לבצע פרסונליזציה שזה פרויקט לא פשוט. זה פרויקט IT עם המון מכשלות טכניות.

כסף ממסחר אלקטרוני
פרסונליזציה בנויה מ-4 שכבות של מידע, שיש לאסוף במקביל. אם לא אוספים ומנתחים את כל השכבות לא מגיעים לפרסונליזציה. יש מידע המגיע מספקים, שמתמחים באיסוף מידע. זה לא מידע מושלם וצריך לעדכן אותו כל הזמן. הצרכן משנה התנהגותו והצרכים שלו משתנים כל הזמן. זה לא דבר סטטי.

חשוב לדעת מהם הגבולות של הפרסונליזציה. אסור 'להתעלק' על הלקוח ואסור לתת לו הרגשה, שעוקבים אחריו כל הזמן. יש הרבה אנשים הרגישים לפרטיות שלהם. מדובר באומנות של פרסונליזציה, שיש לדעת אותה ולהפעיל אותה בחכמה".

אלי אבני, מנכ"ל Webscience: "אנו עוסקים בשיפור 'יחס ההמרה' של אתרים קיימים בצורה מאוד קלה לבעל האתר. אנו מספקים שירות מקוון בחינם להתנסות בכלי ובאפקטיביות שלו. ע"י הטמעת קטע קוד קטן באתר אפשר לבצע בו AB Testing בלי כל בעיה באופן שקוף ומהיר ולהגיע לתוצאות ומסקנות מהר ובמדויק. 


אנו רואים כי תחום האופטימיזציה ושיפור יחס ההמרה של אתרי אינטרנט נמצא בארץ עוד בחיתוליו. זאת, למרות שאנו בסוף שנת 2014 והמסחר האלקטרוני בישראל החל בשנות ה-90 של המאה הקודמת. מרבית מנהלי אתרי האינטרנט למסחר מתרכזים היום באופטימיזציה של טראפיק ולא בשיפור האתר שלהם.

מהנסיון שלנו, הסוחרים חייבים להבין את ההתנהגות והצרכים של הלקוחות שלהם. זה לא דבר סטטי. לכן, אסור שהאתר יהיה סטטי. חייבים כל הזמן לבצע שינויים באתר, ממש כל הזמן, על סמך מדידה מה הצרכים של הקונים ומה מתאים להם בהתייחס למוצר או לשירות, שמציעים באותו רגע. אפשר לבצע זאת באופן דינמי ושקוף".

לינק להורדת המצגות של הדוברים בכנס - כאן
מסחר אלקטרוני



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

1/5/18 - ChipEx2018  

7/5/48 - BMR 2018 - Broadband, Mobile, RF  

9-10/5/18 - האקאתון "ניצוץ לדורות" 

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

15/5/18 - Bynet Expo 2018  

23/5/18 - EcoMotion Main Event 2018 

5/6/18 - Israel Mobile Summit 2018 

17-21/6/18 - Cyber Week 2018 

21/6/18 - 2018 Afeka Conference for Speech Processing  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למרץ 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מטעה - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Schneider Electric
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים