למרות הרכישה, האפליקציות הגרועות תהרוגנה את בלקברי
מאת: מערכת Telecom News, 25.09.13, 12:10
בלקברי נרכשת בסכום של 4.7 מילארד דולרים. בניגוד לחומרה, התוכנה שלה היא סיפור עגום למדי, והאפליקציות הנוראיות שלה עלולות להמשיך ולדרדר את החברה אם לא יחול שינוי במדיניות שלה.
בלקברי הודיעה על רכישתה ב-4.7 מילארד דולרים, כפי שדיווחנו - כאן. עם זאת, יש לה בעיה חמורה ביותר הנוגעת לאפליקציות שלה. כבר דיווחנו, שכאשר הודיעה בלקברי במאי, שקיימות 120,000 אפליקציות לבלקברי 10, היא לא הזכירה פרט מרכזי אחד: שליש מהן פותח ע"י אותו מפתח. מעל ל-47,000 אפליקציות בעולם הבלקברי מקורן במפתח אחד בודד בשם S4BB מהונג קונג, שפיתח עד כה שליש מכל האפליקציות של מערכת ההפעלה בלקברי 10. מרבית האפליקציות הללו הן "זבל". יש כמות אינסופית של אפליקציות חסרות תועלת, מדריכי ערים, ספרי ציטטות והרבה מאד אפליקציות RSS המוצגות כאפליקציות בסיסיות. האפליקציות הללו הן על גבול הלגיטמיות. הן למעשה מותחות את הגדרה של המונח "אפליקציה". הן מציעות תכנים שונים באותה האריזה.
יתר על כן, מרבית האפליקציות הכי פופולריות באנדרואיד ובאייפון כלל אינן מצויות בבלקברי. אין אינסטגרם, אין נטפליקס, אין גוגל מאפס, אין קנדי קראש וכד'. אפליקציות כמו פייסבוק, ווטסאפ וטוויטר אינן מתעדכנות בתדירות הראויה ומקבלות חוות דעת עלובות מאד מהמשתמשים.
לא רק שמרבית האפליקציות הן גרועות, לחברה אין פיקוח עליהן והיא מאבדת הן לקוחות והן מפתחים, שלא רוצים להשקיע בפלטפורמה בלתי-איכותית, שהולכת ונעלמת. לאפשרות, שנותנת בלקברי למפתחים קטנים וגדולים להציף את החנות שלה באפליקציות זבל, יש תוצאות לטווח ארוך: חוסר רצון של מםפתחים רציניים להשקיע בבלקברי, כי משתמשים יתקשו לאתר את האפליקציות שלהם בתוך המוני אפליקציות הספאם, ונטישה של לקוחות המבינים, שהם צריכים אפליקציות שאינן בבלקברי ולא תגענה אליה.
בלקברי סבורה, שעולם הבלקברי הוא שוק פתוח למפתחים והיא נותנת לכוחות השוק להכתיב את הצלחת הטקטיקות האלה. אך מדיניות זו לא מניבה תוצאות. ל-Apple יש תהליך אישור קפדני למניעת תופעות כאלה וגם ל-Google יש מגבלות על האפליקציות ופיקוח עליהן גם לאחר עלייתן לחנות.
כמו כן, ההתנהלות של בלקברי לגבי דחיית השקת אפליקציית ה-BBM לאנדרואיד ולאייפון כפי שדיווחנו - כאן, מבטאת גם היא את הבעיתיות של החברה בכל מה שקשור לאפליקציות שלה. גוגל, עקב הפיקוח שלה, הורידה כל העת את האפליקציות המזויפות ל-BBM, שהועלו לחנות שלה בהמוניהן, בגין הדחייה הזו של בלקברי.
בלקברי יכולה להפיץ את המכשירים שלה בכל העולם. אולם, הסטנדרט הירוד של האפליקציות שלה והמאמץ המינימלי שלה עד כה לטפל בבעיה, יובילו בסופו של דבר לשקיעתה, אלא אם לאחר הרכישה שלה, יחול שינוי במדיניות השגויה שלה לגבי האפליקציות.
עדכון 26.9.13: אתר businessinsider מדווח היום, ש-T-Mobile, ספקית הסלולר הרביעית בגודלה בארה"ב, לא תמכור יותר מכשירי בלקברי בחנויותיה, אלא רק באינטרנט. זאת, מאחר, שאין מספיק ביקוש המצדיק את המקום, שתופסים המכשירים במדפי החנויות. זו עוד מכה לבלקברי, שמפטרת 4,500 עובדים ושהפסידה 1 מילארד דולרים ברבעון האחרון. עדכון 4.11.13: התוכנית להפיכתה של בלקברי לחברה פרטית בעסקה של 4.7 מילארד דולרים לא יצאה לפועל ובוטלה. מניית בלקברי צוללת.