מהפכה בעולם צילומי הווידיאו: הכל הופך לתלת מימד עם צפייה מכל זווית

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מהפכה בעולם צילומי הווידיאו: הכל הופך לתלת מימד עם צפייה מכל זווית
מהפכה בעולם צילומי הווידיאו: הכל הופך לתלת מימד עם צפייה מכל זווית
מאת: אבי וייס, 26.11.13, 21:30Replay Technologies
 
חברת הזנק מת"א עומדת לשנות את עולם הצילום בווידיאו ואת כל העולמות החברתיים. ההצלחה החלה באולימפיאדת לונדון וכעת עוברת לפיתוחים חדשים המאפשרים כל זווית צילום בשליטת כל צופה.
 
"אפשר לשים את המצלמה הווירטואלית על העיניים של החלוץ במשחק ולהציג לצופים איך נראה המגרש והכדור מהעיניים שלו. זה נותן משחק אחר לגמרי לצופים בו", מתאר אורן יוגב, מנכ"ל Replay Technologies. "ברגע, שבעולם צילומי הספורט לא צריך מצלמות קבועות והכל הופך למצלמות וירטואליות בתלת-מימד, זה מעשיר את עולם הצילום ומביא אותו לרמה אחרת לגמרי".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אורן יוגב – המנכ"ל (בתמונה - מימין), אביב שפירא - COO (בתמונה- במרכז) ומתיאו שפירא - CTO/CCO (בתמונה – משמאל), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של יכולת לראות משחק מכל זווית אפשרית בלי מצלמות נוספות, מה שמוביל לאפשרות של יצירת פורמט חדש בתלת-מימד לעולם הצילום.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של (freeD (Free Dimensional Video?
תשובה: "אנחנו 3 שותפים, שייסדנו את Reply Technologies: אביב שפירא, מתיאו שפירא ואורן חיימוביץ יוגב. החברה הוקמה במפגש ביננו בבריטניה. אביב שפירא עסק אז בייצור מל"טים בחברת בת של אלביט. אורן ואביב הם חובבי ספורט. כשצפינו באירועי ספורט באנגליה, אמרנו אחד לשני, שיש בעיה לראות את המשחק מזוויות אחרות. למשל, במשחק כדורגל -מהזווית של השוער. כך עלה לנו הרעיון לייצר זווית צילום חדשה, במקום שאין בו מצלמה.
 
מכאן, שהרעיון החל בצפייה במשחקים בטלוויזיה והטכנולוגיה באה בעיקר מהמצאה של מתיאו, שבא מעולמות הגרפיקה הממוחשבת והקולנוע הממוחשב, בעוד שאביב ואורן באנו עם רקע הנדסי.
 
בגלל שהיינו אז בבריטניה, שמנו לעצמנו מטרה להגיע לאולימפיאדה בלונדון עם פתרון עובד. זה היה ב- 2010, יותר משנה לפני שהחברה קמה פורמלית. הצגנו את הרעיון בפני מארגני האולימפיאדה, אחרי ששכרנו אצטדיון ועשינו דמו עליו. מארגני האולימפיאדה התרשמו, אבל רצו דמו חי ואמיתי ורצו לראות את זה עובד במציאות. הם דרשו מאתנו, שאם אנו רוצים להיכנס עם זה למערכת של האולימפיאדה, עלינו להראות מערכת עובדת עד מרץ 2011. עם המכתב שלהם השגנו מימון. עזבנו את מקום העבודה הקודם שלנו, התרכזנו במשימה הזו והתחלנו לרכוש ציוד ולפתח את הפתרון.
 
עד שהחברה למעשה קמה, הצלחנו לייצר מוצר דמו מהמימון שלנו. בתחילת 2012 החברה קמה פורמלית ופתחנו משרד בישראל בו אנו מפתחים כיום. עד האולימפיאדה בלונדון, עבדו בצוות די קטן של עד 5 אנשים. באפריל 2012 היה לנו כבר דמו חי מלא של ענף ספורט אחד. זה הוביל אותנו להסכם מסחרי עם מארגני האולימפיאדה ונכנסו לשם בפעם הראשונה עם מוצר עובד בענף ספורט אחד. במאי 2012, עוד לפני האולימפיאדה, החלטנו ללכת לאירוע גולף גדול בפלורידה בארה"ב, והצלחנו מהשידור הראשון, ששודר אז ל-22 מיליון צופים. זה הביא לנו את ההכנסה הראשונה המשמעותית שלנו ומאז אנו ממשיכים לפתח את סדרת המוצרים, סביב הרעיון של תלת-מימד וזוויות צפייה אחרות במקום בו אין מצלמות.
 
לאולימפיאדת לונדון עצמה הגענו כבר עם ניסיון והיו לנו שם 7 ימי צילומים בסוף יולי 2012, בשידורים מאוד מוצלחים".
 
שאלה: איך מייצרים את הזויות החדשות לצפייה?
תשובה: "מדובר ביצירת אין סוף של מצלמות וירטואליות. באולימפיאדת לונדון המערכת שלנו יכלה להציג 11 מצלמות וירטואליות. המוצר שלנו מיועד כרגע עבור מפיקי האירוע. המפיק בוחר את זוויות הצילום עבור הצופים. זה נותן לו יכולת, שלא הייתה לו, יכולת לתת לצופים זוויות חדשות כשאין במקום מצלמות.
 
המוצר שלנו באולימפיאדת לונדון היה מאוד מוגבל. כיום, במשחקי פוטבול אנחנו כבר נותנים פתרון של 360 מעלות, בכל גובה, בכל מקום, על כל שחקן ובכל זווית אפשרית. למעשה אנו יוצרים מצלמה וירטואלית, שיכולה להיות בכל מקום".  
 
שאלה: מדוע המפיקים ירצו לרכוש פתרון כזה?
תשובה: "משום שאנו מספקים מוצר שאין להם ושהם היו חולמים עליו. אין כיום יכולת למפיק אירוע להקפיא את הזמן ולנתח בכל שניה מה קורה במשחק. למשל: מה קורה לכדור בשנייה מסוימת. אי אפשר לראות שניה מסוימת מזוויות שונות במצלמות הקיימות. הטכנולוגיה שלנו לוקחת את הפיקסלים של הצילום הדו-מימדי והופכת אותם לתלת-מימדי עם מיקום מרחבי מוגדר. המעבר לתלת מימד מדו-מימד היא יכולת, שאין לשום מפיק אירועים מכל סוג.
 
באירוע המצולם רגיל כל הפיקסלים הם על משטח אחד. אצלנו הם מקבלים את המימד השלישי, המרחבי. זה מאפשר לעשות עם הצילום דברים רבים. למשל: לצפות באירוע מכל זווית".
 
שאלה: לאן הטכנולוגיה הזו הולכת?
תשובה: "אנו כעת נמצאים בפרוטוטיפ של משחק פוטבול (כדורגל אמריקאי) שבו המצלמה הווירטואלית מולבשת על העיניים של כל שחקן במגרש. כך, רואים את המשחק למשל מהעיניים של זורק הכדור.
 
מפיקים אמריקאים, שראו את הפרוטוטיפ הזה, יצאו מכליהם בהתלהבות. זה עורר גלים אדירים של ביקוש. אנו נותנים להם יכולות, שהם רק יכלו לחלום על זה בדמיון שלהם. זה פשוט הופך את כל עולם הצילומים על פניו.
 
בנוסף, ניתן לפתח עם המערכת הזו יישומים נוספים. כל אחד יוכל לפתח ולעשות עם זה מה שהוא רוצה, כי זה וידיאו אינטראקטיבי. היישומים בתחום זה עדיין לא נולדו. יש כאן מגוון אפשרויות אין סופי".  
 
שאלה: מה המטרה של הפיתוח?
תשובה: "אנו למעשה מפתחים פורמט וידיאו חדש לעולם. ה-HD זה פורמט מוכר אבל הוא דו-מימדי וישן. פורמט זה מספר הפיקסלים. ככה מכירים את זה בעולם הצילום. אנו באים לשוק עם תפיסה אחרת, עם פורמט אחר, עם רזולוציה אחרת. זו רזולוציה של נפח. רזולוציה של תלת-מימד. אין לזה עדיין תקן.
 
אנו למעשה חלוצים ומובילים סטנדרט חדש ומקווים שזה יתפוס. יש לנו כמה פטנטים בשלבי רישום. עדיין לא החלטנו איך לקרא לתקן החדש. אולי VPV. בינתיים, קראנו לפורמט הזה freeD. פתחנו אתר הנקרא freeD.tv, שבו אנו מסבירים את הטכנולוגיה".
 
שאלה: האם הפורמט הזה מיועד רק לאירועי ספורט?
תשובה: "הפורמט מיועד לא רק לספורט. התחלנו עם ספורט, כי זה עניין אותנו וראינו שוק הצמא לפתרון כזה. בספורט יש גם כסף.
 
למעשה, אנו רוצים ללכת לעולמות משתמשי הקצה, ל- Consumers. אנו עובדים עם כל הגופים הגדולים בעולם כדי להגיע ליעד הזה. אנו מעוניינים להעביר את היכולת הקיימת כאן לבמאים, עד למשתמשי הקצה, מה שיפתח עולם חדש לגמרי של צילום. זה לא הזווית בה בוחר הבמאי. כל אחד יוכל לבחור לו את זווית הצילום שלו. אנו כעת נמצאים בפרויקט של אינטל לפיתוח אינטראקציה עם המשתמשים. המטרה: לאפשר לכל צופה בבית לבחור את זווית הצילום מאין סוף מצלמות וירטואליות, שאנו יוצרים בכל סוג של אירוע".
 
שאלה: איך מקבלים את הרעיון של פורמט חדש בעולם הצילום והתמונות?
תשובה: "המוטיבציה שלנו היא להפוך כל צילום של דו-מימד לתלת-מימד. ב- 20 השנה האחרונות השוק חושב, שהתקן הכי טוב זה JPG. החלום שלנו לקחת את התקן הזה ודומיו לשלב הבא. מתמונה, שהיא שטיח של אוסף של פיקסלים, כשגם בווידיאו זה שטיח של פיקסלים נעים, להוסיף לזה את המימד השלישי, התלת-מימד.
 
לדעתנו, זה יוביל למהפכה חברתית נוספת, כי היא יוצרת מהפכה בכל צורת התקשורת בין בני האדם באירועים מכל סוג. זה מעביר את האנשים להיות תלת-מימדיים במקום דו-מימדיים. הם עוברים לחלל וירטואלי משולב עם החלל הפיזי, לא חשוב היכן הם נמצאים.
 
יש לזה אפשרויות אין סופיות, החל מעבודה שיתופית וכלה בהדרכות, ספורט, קניות וכל דבר שתעלה על דעתך. תחשוב איך התקבלה בזמנו טכנולוגיית ההולוגרמה. אנו נמצאים שלב אחד אחרי ההולוגרמה. אנו מגשימים חלום, שההולוגרמה לא הצליחה בו: להפוך הכל לתלת-מימד. אנו באים ומממשים את החלום הזה. כל אחד, שמצלם, אוגר את הצילום ומציג את המידע, אבל בצורה שטוחה. אנו הופכים זאת לחי, לתלת-מימד. התחלנו בהפיכת הצילומים באצטדיוני פוטבול לתלת-מימדיים ומשם אנו ממשיכים לכל סביבה של צילומים בכל סוג של אירוע".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלכם?
תשובה: "שהטכנולוגיה שלנו תחליף את כל עולם הצילום הסטנדרטי. זה יכול להיות דבר מאוד מוצלח בצילום סרטים. הבמאי יכול לצלם במצלמה אחת ואחר כך להחליט באולפן על זווית הצילום. הוא לא יהיה כבול לצורך לשים מצלמה בכל זווית צילום שהוא רוצה. זה מוזיל את עלויות ההפקה בצורה מאוד משמעותית.
 
אנו נמצאים כיום בסבב גיוס שני. זה נועד לספק לנו יכול להציג, שהפורמט שלנו יכול לעבוד בכל אירוע ספורט ויכול להיכנס לתחום נוסף אחד לפחות, למשל לריאליטי בטלוויזיה. אנו כרגע מאוד ממוקדים ולא מעוניינים להתפתח מהר מדי על שטחים רחבים. הטכנולוגיה עובדת ואנו צריכים להראות, שהיא נותנת ערך. אנו לא מחפשים אקזיט אלא רוצים להיות חברה גדולה, לגדול בהתפתחות עצמית. הטכנולוגיה, שאנו מפתחים, מביאה אותנו כל הזמן לעולמות חדשים וזה מה שמניע אותנו".
3D



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים