מה לאומי קארד מחפשת אצל יזמים, סטארטאפים וספקים בתחום הסייבר?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מה לאומי קארד מחפשת אצל יזמים, סטארטאפים וספקים בתחום הסייבר?
חברת כרטיסי האשראי הענקית לאומי קארד (שייתכן ותהפוך לבנק, אם תכנית שר האוצר בנושא תיושם) נמצאת בתהליך בניית תכניות ומערכות פנימיות בתחום הגנת הסייבר. לצורך כך היא גם יצרה שת"פ עם הסקלרטור הענק Lighthouse ברעננה. מה לאומי קארד מחפשת? צרור עצות ליזמים ומפתחים בתחום הסייבר והפינטק, שיכולים לספק פתרונות ללאומי קארד. 
מאת: אבי וייס, 15.6.16, 10:00עמוס טלמור

בהמשך לשרשרת אירועי יוניטק 2016 ברעננה, ובהמשך לשת"פ שנחתם בין לאומי קארד לסקלרטור Lighthouse מרעננה, התקיים ביום 14.6.16המפגש הראשון של פורום Lighthouse Meetups בבית Lighthouse ברעננה. 

עמוס טלמור, (בתמונה), יזם ויו"ר Lighthouse: "אני חלק מקבוצת יזמים, שהחלטנו להקים את Lighthouse בגישה חדשה, שאנו קוראים לה 'סקלרטור'. ששואלים אותי למה השם של 'מגדלור' - Lighthouse, התשובה שלי ברורה: אנו מעוניינים לעזור ליזמים איך לא לעלות על הסלעים. המגדלור אמור להנחות את הספנים בים, שיגיעו בבטחה ליעדם. 

הקמנו את הסקלרטור כמענה לצרכים של העולם המודרני והדינמי, שבו אנו נמצאים. בעולם הנוכחי, האקסלרטורים כבר לא מתאימים לעידן החדש. הסיבה די ברורה: הם בנויים על תכנית בת 3 עד 6 חודשים, שבסופה יש Demo-Day. 

במציאות, לא יוצא מה-Demo-Day כמעט כלום. ממה שאני רואה במו עיני, וגם כל המשקיעים רואים, כמעט אף סטארטאפ לא מגיע מוכן ל-Demo Day, מוכן לקבלת השקעה ומוכן לשוק, שבו הוא מפתח. 

אני מאמין, שיש להפוך את הקערה הזו על פיה. אסור להגביל את היזמים בסד של חודשים או ימים ולהריץ אותם ממקום למקום. אם מחפשים השקעה, היזמים צריכים להיות מוכנים לרגע הזה. כל השקעה בסטארטאפי היא סיכון, אבל צריך לראות אם הסטארטאפ אכן מוכן, שישימו עליו את הסיכון הזה. זה אפשר לראות רק אם חיים איתו ביחד ורואים איך הוא מפתח, איך הצוות עובד ומתנהג. 

אנו נהיה כמו בית-ספר פרטי. לכן, יש לנו כבר מעל ל-100 מנטורים, שמוכנים ללוות את היזמים, שיהיו כאן ברעננה. יש לנו הרבה מה להציע ליזמים, כי הם ימצאו אצלנו הכל, גם נסייע להם לבצע PoC, בלי צורך לצאת מהמקום בו הם מפתחים". 

אופיר איתן, (בתמונה משמאל), מנהל צוות הגנת סייבר, לאומי אופיר איתןקארד: "אני מגיע מהצד של הלקוח, לא מהצד של המפתחים. אני מחפש פתרונות, כדי לענות על הצרכים שלנו. הניסיון שלי בעולם הסייבר הוא מגוון, ואני מציג את הפרספקטיבה שלי, שהיא הצגת הצורך, מה שמוביל בהמשך לתהליכים עסקיים.

אני בתפקידי עוסק בניהול אירועים, ריכוז וניתוח מודיעין, מיפוי תהליכים, תרגילים, ניתוחי סיכונים, ניהול שרשרת האספקה, מציאת פתרונות לסיכונים בעננים, רגולציה ועוד.

ללאומי קארד יש כיום מגוון רחב של שירותים באינטרנט, בדגש על שירותים בסמארטפונים. אנו מצויים בכל הטכנולוגיות החדשות עם כלים חדשים, שאנו מנגישים ללקוחות שלנו. יש כיום מעל למיליון כניסות לאתר האינטרנט שלנו לחודש. 680 אלף הורידו את האפליקציות הסלולריות שלנו. 

העובדה, שאנו באינטרנט ובמובייל, מייד הובילה אותנו להגדיר מהם האיומים העיקריים, שאיתם אנו אמורים להתמודד.

יש הרבה איומים אבל אנו ממוקדים ב-3 מרכזיים:
א. פשע מאורגן. להערכתנו, זה האיום המרכזי עלינו, כמוסד פיננסי. במיוחד כשאנו מוסד פיננסי גדול וישראלי. 
ב. האיום מבפנים.
ג. האקרים פיננסיים.

יש עוד איומים, החל מגופי טרור, דרך גופים אקטיביסטיים, גופי ריגול תעשייתי ועוד. אולם, אנו כרגע מתרכזים ב-3 האיומים שציינתי. 

יש לנו מגוון דרכים למימוש ההתגוננות, עם פתרונות רבים והרבה מוצרים. אולם, אנו בתהליכי שדרוג תשתיות ובדיקות PoC לתהליכים רבים, כולל תהליכי טיפול באירוע, אם מתגלית פריצה. היות ואנו בשלבי שדרוג והתאמה לעולם הנייד וסביבת האיומים המרכזיים שהגדרנו, אנו מחפשים פתרונות, שיענו לצרכים שלנו.

בנוסף, אנו כפופים לשפע של רגולציות ותקנים ופתרונות הסייבר אמורים לענות על כל הרגולציות הללו. 

טיפים ליזמים המעוניינים להציג לנו פתרונות:
  • להפחית את ה-BPS Rate. למי שלא הבין, BPS זה Buzzword Per Second. יזמים אוהבים להשמיע באזוורדים בקצב. אני ממליץ להם להפחית דיבורים במילים גדולות ובמונחים, שכולם מכירים. 
  • שיווק ומכירות זה דבר חשוב, אבל אם אתם באים אלינו, את השאלות שלנו אנו נפנה לאנשי ה-IT, לאנשי הפיתוח המבינים בביטים. אז רצוי ,שאנשי ה-IT יגיעו אלינו ולא מנהלי מכירות. 
  • תציגו פתרון למה שאנו צריכים, ורק אחרי כן, אם זה עונה לצרכים שלנו, תציגו מה היתרונות שלכם. אל תנסו לפתור לי בעיות, שאני לא צריך להן פתרון. אני קודם כל מחפש מענה לצרכים שלי. 
  • אנו מחפשים פתרונות, שיענו למגוון של צרכים. למעשה, אנו מעדיפים 'חבילה', שאם ניתן, תענה על הכל, או לפחות על כמה נושאים ביחד. פתרון צר לבעיה אחת ממש לא עוזר לנו. 
  • ניתוח Malware זה לא העיקר. יזמים באים אלינו עם ניתוחים, שאנו לא צריכים. עבורנו העיקר זה: ציות לרגולציה, ניהול סיכונים, ציות לתקנים, כלי הצגה וניתוח טובים לרמות ההנהלה, ניהול ידע בעולם הסייבר ועוד. תשאלו אותנו מה חשוב לנו ותענו רק על מה שחשוב לנו. 
  • אינטגרציה של כל פתרון חדש עם מערכות ה-IT שלנו היא הדבר הכי חשוב לנו - בכל פתרון. אם יש קשיים או לא ידוע איך הפתרון ישתלב במערכות ה-IT שלנו, אין בכלל על מה לדבר. 
  • הפתרון חייב להיות פשוט. העיקרון שלנו ברור: Keep it Simple. 
אנו בשלב, שבו אנו מוכנים לשמוע רעיונות ולבצע PoC עם פתרונות חדשים, כדי לתת מענה לאתגרים, שהצבנו בפנינו". 

בתמונה: מתחם Lighthouse ברעננה מתחיל להתמלא לקראת השקתו (יש עדיין מעט מקום ליזמים ואפשר עדיין להירשם):

המגדלור ברעננה



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים