מה על סטארטאפיסטים לעשות בהעברת פרזנטציה משכנעת מול משקיעים?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מה על סטארטאפיסטים לעשות בהעברת פרזנטציה משכנעת מול משקיעים?
מה סטארטאפיסטים צריכים לעשות כדי להעביר פרזנטציה משכנעת למשל מול משקיעים?
מאת: נירית וייס-בלט26.2.15, 09:15נירית וייס-בלט
 
בהרצאה לסטארטאפיסטים  בפורום הדרכה להשגת חשיפה תקשורתית בינ"ל, ניתנו טיפים מועילים כיצד לשפר את הפרזנטציה להשגת שכנוע קהל, למשל, של משקיעים פוטנציאליים. יש להכין לא רק את תוכן הפרזנטציה אלא גם את אופן העברתה. העקרונות המנחים מובאים להלן.
 
פורום Telling Your Startup's Story, שהוקם ביוזמת חברת GK PR, התכנס ב-25.2.15 בת"א. הפורום, שהוקם בינואר 2015, מונה קרוב ל-300 חברים ומטרתו הדרכת חברות הזנק ישראליות כיצד להשיג חשיפה תקשורתית בינלאומית. במפגש הקודם, שיתפו כתבים טכנולוגיים את הקהל ב"עשה" ו"אל תעשה" בפיץ' (בפניה) אליהם. במפגש השני, הנוכחי, הרצתה שירז כהן גרד מחברת Vayomar על שיפור יכולות הפרזנטציה.
 
לדברי שירז כהן גרד, בין הגורמים המשפיעים על ההרצאה ותהליך השכנוע הם: הפתיח, כלומר הסיפור הראשוני, שפת הגוף וטון הדיבור, הופעה חיצונית ואף האווירה בחדר והשעה ביום. היא מיפתה את משתנים העיקריים במה שכינתה: טבלת השכנוע. 
 
מעמד המוסר (כפי שנתפס בעיני קהל המאזינים) מכריע יותר ממעמד המסר. כלומר, מסר בלתי מילולי (כמו שפת הגוף) משפיע יותר מהתוכן עצמו. 80% מהצלחת הפגישה היא בדקות הראשונות, ברושם הראשוני.
 
אלו העקרונות, שיש לשמור עליהם לגבי שפת הגוף, אם מבקשים לשכנע: 
  • יציבה. היציבה היא מאד חשובה, יש לדאוג לעמידה/ישיבה עם כתפיים זקופות.
  • קשר עין. חלוקת החדר בו מדברים ל-3 חלקים, להסתכל על אדם אחד מכל שליש. לא להתמקד באדם אחד ספציפי (כי הוא המנהל או כי הוא מחייך ונחמד). לנסות לחלק את תשומת הלב בין האנשים בחדר. מומלץ פחות להיות תלוי במצגת היוצרת עמידה עם מבט הצידה/אחורה (במקום מבט אל הקהל).
  • טון דיבור. כולל: עוצמה (ווליום- צעקני או חלש, קצב הדיבור- מס׳ המילים לדקה), גוון הקול (טון שיחה, שיותר גלי, או מתן הוראות, שיותר נוקשה), בחירת מילים להדגשה/לחזרה (לפוליטיקאים זה מסומן, כדי שהן אלו שתהדהדנה). בגדול חשוב לא להיות מונוטוני.
  • תנועה. מיצוב- איפה אני בוחר לעמוד או לשבת. מומלץ לא לשבת מול הגורם המתנגד, אלא לידו באותה שורה (עד כמה אפשר). מומלץ לדאוג לתזוזה, שתגרום לכך, שלא תזניח אף צד בקהל. אם עומדים על במה עדיפה תזוזה ברחבי הבמה מצד לצד מאשר "להיתקע" רק מאחורי הפודיום. מומלץ כי התזוזה תהיה ימינה-שמאלה ולא קדימה-אחורה. יחד עם זאת, גם לא להיות יותר מדי תזזיתי. תנועות ידיים זה גורם פחות חשוב, תהיו מי שאתם.
  • הבעות פנים. גם הן חשובות (וקשורות באופן טבעי לטון הדיבור) ובעיקר החיוך לקהל. כל הגורמים הללו בעלי השפעה גם על הקהל ותחושותיו במהלך הפרזנטציה. מומלץ ליצור מעמד מוסר, שרלוונטי לסיטואציה (אם יש לך תשוקה למוצר, שאתה משווק, ההתלהבות יכולה להדביק את הקהל).
אנשים מושפעים מאוד ממסר סמוי יותר מאשר ממסר גלוי. בין ההחלטות הנוגעות למסר הסמוי
  • בחירת מקום השיחה/הרצאה.
  • סדר הדברים. חשוב תמיד לסדר את הטיעונים בסדר חשיבות יורד. כלומר, תמיד לפתוח ב"שורה התחתונה" החשובה ביותר בחלק העליון (אליו הקשב והריכוז גבוהים יותר). בנוסף, חשוב קודם לקלוע לאינטרסים של מי שממול. כלומר לא לפתוח קודם עם המוצר שלי, אלא עם התוצאה הסופית, שיכולה להועיל לקהל.
  • זמן. על מה אתם מחליטים להרחיב את הדיבור, ומכאן מה הכי חשוב לכם.
  • דוגמאות. מומלץ תמיד לשלב דוגמאות. שעה וחצי אחרי גמר הפרזנטציה, אנשים זוכרים רק 10% ממנה וה-10% כוללים בעיקר את: 1. הדוגמאות ו-2. התועלות לקהל (כפי שהוצגו בפתיח). הדוגמאות הן גם הוכחה סמויה, שהמרצה "עם היד על הדופק" ומעודכן בכל מה שקורה בתעשייה.
תהליך קבלת החלטות: ממה אנו הכי מושפעים- רציונלי או בלתי רציונלי? נמצא, שאנחנו מושפעים ב-95% מבלתי רציונלי ורק 5% מרציונלי ושזה לא תלוי במגדר או בסיטואציה.
  • טרמינולוגיה. יש חשיבות למונחים בהם אתם בוחרים להשתמש. מומלץ למשל לשתול מילים מתוך התרבות הארגונית של המקום בו מעבירים את הפרזנטציה או לחזור (לא יותר מ-3 פעמים) על שמות האנשים בשיחה, למתן תשומת לב ולדאוג כמובן להגייה נכונה של השמות. מומלץ גם לבחור חלופות חיוביות כאשר מתנגדים לטענה מסוימת. כלומר, לא להגיד ״לא מסכים איתך, כי״ אלא להגיד ״אציג מה דעתי/ החלופה הרעיונית שלי״. כך, הטענה תיצור פחות אנטגוניזם.
  • שיקוף. לחזור על המילים של מי שמולך. המסר הסמוי הוא הקשבה והבנה. חשוב שלא להדהד מילים של רגש חיובי או שלילי, רק עובדות ונתונים.
  • מסגור חיובי. לא לכוון לבעיה אלא לפתרונות. למשוך את השיח לפתרון, שאתה יכול להציע אודות הבעיה. 
לסיכום, לפני פגישה עם משקיעים או כתבים יש להכין לא רק את תוכן הפרזנטציה, אלא גם ובעיקר את אופן העברתה. קרי, להתכונן ולתרגל את העקרונות, שהוזכרו לעיל.

פרזנטציה



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

17-21/6/18 - Cyber Week 2018 

18/6/18 - Make It Real: Dell Technologies Forum 2018 

19/6/18 - Technology for Growth Fund 

21/6/18 - 2018 Afeka Conference for Speech Processing  

18/10/08 - SIPI 2018 

7/3/19 - 2019 OurCrowd Global Investor Summit 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם ליוני 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מטעה - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Schneider Electric
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים