מזרימי מדיה ושידורים של מפיקי ערוצי טלוויזיה ישירות ללקוחות על הפס הרחב

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מזרימי מדיה ושידורים של מפיקי ערוצי טלוויזיה ישירות ללקוחות על הפס הרחב
התהליכים, שהחלו בבריטניה ועברו בשנה האחרונה לארה"ב, מגיעים לישראל (שבה הרגולציה לתחום עדיין מבולבלת): הבאת תוכן איכותי מכל רחבי האינטרנט היישר ללקוחות, בלי ממירים ובלי ספקי שירות דוגמת חברות הכבלים והלוויין. מזרימי מדיה הם חלק מהמהפכה הזו. אחרי בזק, גם פרטנר תמכור מזרימי מדיה לציבור.
מאת: אבי וייס, 28.5.15, 12:20שירותי טלוויזיה

כשרשת Sky בבריטניה החלה ב-2011 לספק שירות (OTT (Over The top Television ישירות ללקוחות מעל רשת האינטרנט, במיזם שנקרא Now TV, רבים בשוק אמרו שזה מיזם חולף שייכשל.

אולם, די מהר זיהתה Sky איך עושים כסף גם באינטרנט והחלה למכור חבילה של 7 ערוצי ספורט ב-6.99 ליש"ט ליום או 14.99 ליש"ט לחודש. ההצלחה הייתה פנומנלית. אחריה נכנסה BT (חברת הבזק הבריטית) עם חבילת ספורט בחינם לכל לקוחות הפס הרחב שלה. ההמשך היה ברור: השוק הבריטי מוצף בפתרונות OTT וגם ספקי OTT בינלאומיים דוגמת נטפליקס נמצאים בבריטניה עם כמות לקוחות יפה. 

הגישה החדשה, שהחלה להצליח בבריטניה, זו גישה של OTT ללא כל ממיר. הגישה הזו אמנם החלה בכמה מקומות בעולם (גם בארה"ב), אך כרגע מובילה את הגישה הזו חברת BBC, "רשות השידור הבריטית", עם שירות אינטרנטי (OTT) הקרוי iPlayer. יש לשירות הזה כבר כמה מיליוני לקוחות משלמים וצפייה של כ-230 מיליון גולשים בחודש (בגלל הפופולאריות העצומה של השירות הזה בעולם, טענות של הרגולטורים ב-EU ולחץ של החברות שמפיקות תכנים, בחודש הבא השירות הזה ייסגר לגולשים מרוב מדינות העולם ויישאר נחלת הבריטים בלבד). 

ספקיות OTT דוגמת נטפליקס ו-Hulu, החלו להצליח יפה בארה"ב, אבל השפעתן על היקף לקוחות החברות המסורתיות (חברות הכבלים וחברות הלוויין) הייתה קטנה.

בשוק המדיה טענו המומחים בתחילת העשור הזה, שהאולפנים הגדולים ו"הכבדים בכסף" בארה"ב לא יעברו בעשור הקרוב ל-OTT. אולם, זו הייתה תחזית שגויה. חברת HBO, אחת מהגדולות בתחום הפקת ערוצי טלוויזיה בארה"ב, החליטה להיכנס ל-OTT ולספק את הערוצים שלה ישירות ללקוחות מעל לפס הרחב, בשירות הנקרא HBOGo ש"עלה לאוויר" ארצית (בארה"ב) בפברואר 2010, ואחריו (באפריל 2015) היא פתחה עוד שירות OTT יותר מתקדם ולגמרי "פתוח" (כולל חיבור לסלולר) בשם HBONow. השירות החדש עולה 14.99 דולרים לחודש, או כעסקה בתוך Apple TV ב-69 דולרים לחודש כולל כל מה שיש ב-Apple TV.

התוצאה: כל החברות הגדולות המפיקות ערוצי טלוויזיה בארה"ב הולכות או תלכנה בקרוב אחרי המהלך של HBO וזה כולל את: NBC Universal, CBS, Fox, Turner, ESPN, Disney ועוד. למשל השירות של CBS, שנקרא All Access, עולה 5.99 דולרים לחודש. 

במקביל, הבחירה שיש ללקוחות החלה להתרחב והיא כוללת כמה שיטות לקבלת ולהצגת תוכן טלוויזיוני על הטלוויזיות בלי להיות מנוי של חברות הכבלים והלוויין. דוגמאות: טלוויזיות חכמות (SmartTV), מזרימי מדיה בתצורת USB (למעשה זה חיבור מסוג HDMI) המחובר לטלוויזיה (דוגמת ה-Chromecast וכל המתחרים הרבים, כולל: Lenovo Cast ,Roku, Asus Chromebit, Intel Compute Stick, Amazon Fire ו-Apple TV), מזרימי מדיה בתוכנה בלבד (דוגמת Kodi), ממירים הכוללים בתוכם נתב והמאפשרים הכל באמצעות מערכות הפעלה פתוחות דוגמת אנדרואיד (כמו הגישה של Take בישראל), קונסולות משחקים, אפליקטלוויזיה על הסמארטפוןציות על הסמארטפונים המעבירות תוכן טלוויזיוני מהסמארטפון לטלוויזיה ועוד. 

לפי הסקרים הבריטיים, ל-73% מבתי האב בבריטניה יש כבר לפחות מכשיר אחד מהסוגים הללו בבית.

כתוצאה מהמגמה הזו, ספקיות השירות הוותיקות, שנלחצו מההתפתחות הזו (בעיקר המדובר בחברות הכבלים והלוויין בארה"ב), במקום להילחם במגמה החדשה הזו, הן החלו לשתף פעולה עם ההתפתחות הזו והחלו להציע בעצמן OTT ללקוחות שלהן, כך שלא ינטשו אותן. המגמה הזו מחלחלת כעת למדינות רבות בעולם וגם תגיע בקרוב לישראל.

למרות שבקבוצת בזק נמצאת חברת שירותי הטלוויזיה בלוויין YES, בזק יצאה לשוק (במבצע שכבר הסתיים) עם סטרימר בשם Xtreamer (כאן), בעלות של 9.90 ₪ לחודש. זאת למשך 36 חודשים, סה"כ 356 ש"ח. הבאה בתור תהיה פרטנר, שתשיק, ככל הנראה די בקרוב, סטרימר משלה. האם סלקום,שלה יש שירות אחר עם ממיר (שהוא לא סטרימר), תלך בכיוון הזה? האם גולן טלקום תגיע לשוק בקרוב עם ממיר 4K בשם Freebox מבוסס אנדרואיד? נמתין ונראה. סביר להניח, שמה שקרה בכל העולם יקרה גם כאן (למרות הרגולציה המבולבלת).

הלקוחות בבתים לא מוכנים להמשיך במצב, שבו ביד יש להם סמארטפון חכם והם יודעים לתפעל אותו בקלי קלות, בעוד ששירותי הטלוויזיה הם של הדור הישן, מה שהופך אותם ללקוחות טפשים. ריצ'רד קווסט, הכתב המוביל ב-CNN, תיאר את התופעה הזו כך: "המודל הקיים של הטלוויזיה הוא של מוצר פשוט המכוון ללקוחות פאסיביים". הלקוחות של היום ובמיוחד הצעירים, לא מוכנים יותר לקבל מוצר פשוט ולהיות פאסיביים. הם רוצים מוצר חכם ואינטראקטיבי. מזרימי מדיה הם פתרון אחד מני רבים, פתרון מאוד מצליח בשוק העולמי וכך גם יקרה בישראל. 
שירותי טלוויזיה על האינטרנט



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים