הארגונים בלחץ - 78% מהעסקים חשים מאוימים מסטארטאפים דיגיטליים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הארגונים בלחץ - 78% מהעסקים חשים מאוימים מסטארטאפים דיגיטליים
מחקר: הארגונים בלחץ - 78% מהעסקים חשים מאוימים מסטארטאפים דיגיטליים
מאת: מערכת Telecom News  , 9.10.16, 13:29משבר
 
המשבר הדיגיטלי בדרך: כמעט מחצית מהמנהיגים העסקיים חוששים, שסטארטאפים כאלה יהפכו את הארגונים שלהם ללא רלוונטיים בעוד 3-5 שנים.
 
78% מהעסקים מאמינים, שסטארטאפים, שמספקים מוצרים דיגיטליים, מהווים איום עבור הארגון שלהם, בהווה או בעתיד. כך עולה ממחקר חדש של Dell Technologies וחברת המחקר ואנסון בורן (Vanson Bourne) בקרב 4,000 מנהיגים עסקיים, הפועלים בחברות מגודל בינוני ועד ענק ב-16 מדינות ו-12 תעשיות.
 
תופעה זו דוחפת חברות חדשניות קדימה, אך מאיצה את דעיכתן של חברות אחרות. כמעט מחצית (45%) מהחברות הגלובליות שנסקרו חוששות, שהן עלולות להפוך לבלתי רלוונטיות ב-3 עד 5 השנים הבאות, כתוצאה מהתחרות מצד הסטארטאפים הללו.
 
חלק מהחברות כבר הושפעו מקצב השינוי המהיר: יותר ממחצית (52%) מהמנהיגים העסקיים בחברות שנסקרו מציינים, שהם חשו שיבוש מהותי בתעשייה שלהם במהלך 3 השנים האחרונות כתוצאה מחדירת טכנולוגיות דיגיטליות והאינטרנט של הדברים IoT, ו-48% מהעסקים הגלובליים מציינים, שאינם יודעים כיצד תראה התעשייה שלהם בעוד 3 שנים.
 
בדרך למשבר דיגיטלי
 
התקדמות החברות בתחום זה היא בלתי סדירה, בלשון המעטה. חלק מהחברות בקושי החלו את תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית - Digital Transformation שלהן, ורבות אחרות נקטו בפעילות זו טיפין טיפין, כאשר רק מיעוט כמעט והשלים את התהליך
 
אחד מתוך 3 עסקים שנסקרו הציג תכונות דיגיטליות הקריטיות לתפעול העסק בעידן הנוכחי, באופן משביע רצון. הרוב המוחלט (73%) של העסקים מודה, שהטרנספורמציה הדיגיטלית צריכה להיות מבוצעת לאורך חלקים רבים יותר של הארגון שלהם.
 
כ-60% מהחברות אינן מסוגלות לעמוד בדרישות לקוחותיהן, כדוגמת אבטחת מידע טובה יותר וגישה של 24/7 לשירותים ולמידע המצויים אצלם. כמעט שני שליש מהחברות (64%) מודות, שאינן מסוגלות לפעול על בסיס מידע בזמן אמיתי. יכולות אלו הן הכרחיות בעידן הדיגיטלי, והיעדר היכולת לספק אותן בסביבה תחרותית כל כך, עלולה לסמן את תחילתו של משבר דיגיטלי.
 
מדד השינוי הדיגיטלי של Dell Technologies משלים מחקר זה, ומדרג חברות בהתחשב באופן שבו נתפסת אצלן הטרנספורמציה הדיגיטלית. בדיקה זו מעלה, שרק 5% מהחברות הצליחו למקם את עצמן בדרגת "המובילים הדיגיטליים", וכמחצית מהחברות נשרכות מאחור.
  1. מובילים דיגיטליים – 5% - טרנספורמציה דיגיטלית, באופניה השונים, מוטמעת ב-DNA של העסק.
  2. מאמצים דיגיטליים – 14% - בעלי תכנית דיגיטלית בוגרת, ותהליכי השקעות וחדשנות המתבצעים בפועל.
  3. בוחנים דיגיטליים – 34% - באופן זהיר והדרגתי מאמצים את הטרנספורמציה הדיגיטלית, מתכננים ומשקיעים לעתיד.
  4. עוקבים דיגיטליים – 32% - ביצעו מעט מאוד השקעות דיגיטליות, מתחילים לחשוב על תכנון לעתיד.
  5. מאחרים דיגיטליים – 15% - אין להם תכנית דיגיטלית, בעלי יוזמות ספורות ומוגבלות, כמו גם השקעות.
בהתחשב באיום הברור מצד החדשנות שסביבם, העסקים מתחילים לתור אחר פתרונות כדי לקדם את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם:
  • 73% מסכימים, שעליהם לתעדף אסטרטגיה טכנולוגית מרכזית בעסק שלהם.
  • 66% מתכננים להשקיע בתשתית IT ובהקניית יכולות ניהול המבוססות על מיומנויות דיגיטליות.
  • 72% מרחיבים את יכולות פיתוח התוכנה שלהם.
תכניות ההשקעה ב-IT ב-3 השנים הבאות, עפ"י סדר העדיפות של המשתתפים בסקר:
  1. תשתית מאוחדת (Converged Infrastructure).
  2. טכנולוגיות בעלות ביצועים גבוהים מאוד (לדוגמא: פלאש).
  3. אנליטיקה, ביג דאטה ועיבוד מידע (לדוגמא: "אגמי מידע" – Data Lakes).
  4. טכנולוגיות "אינטרנט של הדברים" (IoT).
בנוסף, 36% מהעסקים יצרו פעילות רווח והפסד (P&L) דיגיטלית.
35% מהעסקים חוברים לסטארטאפים כדי לאמץ מודל חדשנות פתוח.
28% פיצלו מתוכם פעילות (Spin Off) או מתכוונים להשיג את החדשנות והמיומנויות שהם זקוקים להן באמצעות רכישות.  
רק 17% מודדים הצלחה על בסיס מספר הפטנטים שהגישו.
46% משלבים מטרות גלובליות בכל המחלקות והפעילויות שלהם.
 
מתוצאות הסקר, שבוצע בשנה שעברה עולה, שרק 4% מהעסקים ביצעו את כל התהליכים הדיגיטליים באופן משביע רצון ולאורך כל חלקי החברה. השנה, נתון זה עלה ל-7%. גם היחס בין עסקים המקיימים פעילות דיגיטלית כלשהי באופן מספק ובחלקים גדולים מהארגון שלהם, עלה השנה.
 
2015
  1.  
תכונות עסקיות דיגיטליות
9% 28% לחדש באופן זריז (agile)
12% 32% לחזות הזדמנויות חדשות
14% 31% להדגים שקיפות ולהקרין בטחון
11% 26% לספק חוויות ייחודיות ואישיות
12% 31% לפעול סביב השעון, בזמן אמיתי
 
ג'רמי ברטון, מנהל השיווק העולמי של Dell Technologies: "בעתיד הקרוב, כמעט כל עסק יצטייד במומחיות פיתוח תוכנה בבסיס הפעילות שלו. רבות מהחברות הללו תהיינה חדשות לגמרי, ואחרות, שלא יצרו אפילו שורת קוד אחת ב-20 השנים האחרונות, תחוונה תהליך בעל חשיבות רבה. מוצרים ושירותים דיגיטליים חדשים יניעו את תהליך השינוי שחל בתשתית ה-IT, בעת שהעסקים נאבקים לנהל פי אלף יותר משתמשים ופי אלף יותר מידע".
 
דניאל ניומן, אנליסט בכיר ב-:Futurum Research "טרנספורמציה דיגיטלית היא התוצאה של חיבור כוחה של הטכנולוגיה עם תרבות המתאימה את עצמה באופן מהיר להבנה לא רק מה הטכנולוגיה יכולה לתרום לעסק שלה, אלא מדוע הטכנולוגיה חשובה כל כך לעתידו של הארגון. כל מנהיג בדרג ניהולי בכיר הבוחן את השקעתו בטרנספורמציה דיגיטלית חייב להבין את האיומים על התעשייה שלו, וכיצד טכנולוגיה יכולה לקחת את העסק שלו לשלב הבא כדי להישאר תחרותי".
 
 



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים