מחקר חושף טכניקות שכנוע חדישות של פושעי סייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מחקר חושף טכניקות שכנוע חדישות של פושעי סייבר
מחקר חושף טכניקות שכנוע חדישות של פושעי סייבר
מאת: מערכת Telecom News, 11.3.15, 12:22משה אסרף
 
נחשפו בפני המגזר העסקי 6 מנופי ההשפעה, שמאפשרים לפושעי הסייבר לפרוץ את מערכת ההפעלה האנושית ולחדור לארגונים.

מחקר חדש של אינטל סקיוריטי – Hacking the Human OS גילה, שפושעי סייבר מאמצים טכניקות 'מכירה' והונאה, שמגיעות מהעולם האמיתי, כדי לשאוב מידע רב ערך. המחקר התבצע בשיתוף עם מרכז פשעי הסייבר של ה-Europol והוא חושף את טכניקות השכנוע החדשות, שבהן משתמשים פושעי הסייבר כדי לשכנע עובדים לעשות פעולות, שאחרת לא היו עושים ועי"כ  גורמים לאובדן כספי או לאובדן מידע רב ערך.

המחקר התבצע על רקע גידול מואץ בנסיונות של האקרים לסחוט מידע וכסף תוך הפעלת הגורם האנושי: כשני שליש מהאי-מיילים בעולם הם דואר זבל שנועדו למטרה זו. כתוצאה מצמיחה יוצאת דופן בתחום הפישינג יש כיום כ-30 מיליון כתובת URL חשודות, שזוהו ע"י מעבדות מקאפי. מהצד השני מסתבר, שלמעלה מ-80% מהעובדים אינם מסוגלים לזהות הונאות פישינג בסיסיות, שבהן נעשה שימוש תכוף. עפ"י הדו"ח, כ-18% מהעובדים, שאליהם נשלח מייל זדוני הקורא לפעולה, אכן מבצעים את הפעולה הנדרשת מהם.

בעת שנזקי פשיעת הסייבר מוערכים ב-445 מליארד דולרים בשנה, אינטל סקיוריטי חושפת בפני המגזר העסקי את 6 מנופי ההשפעה, שמאפשרים לפושעי הסייבר לפרוץ את מערכת ההפעלה האנושית:

הדדיות – כשאנשים מקבלים 'משהו' הם נוטים להרגיש מחויבים וכתוצאה מכך להיענות לגורם הנותן.

נדירות – אנשים נוטים לציית כשהם מאמינים, שדבר כלשהו נמצא במחסור. לדוגמה, היענות לאי-מייל מזויף מהבנק הדורש מהלקוח לבצע פעולה כלשהי אחרת חשבונוו ייחסם.

עקביות -  כאשר המותקפים מבטיחים לעשות משהו, בדרך כלל הם עומדים בהבטחתם כיוון שאף אחד לא רוצה להיתפש כבלתי אמין או לא ראוי לאמון. לדוגמה, האקר, שמתחזה לאיש IT של החברה, יצליח להשיג הסכמה של כל עובד לבצע כל פעולה נדרשת בתחום האבטחה. אחר כך הוא ישלב גם דרישה חשודה, שהיא כביכול חלק מדרישות האבטחה הרגילות.

חיבה -  משתמשים נוטים להיענות כאשר הם מחבבים את הפונה אליהם. האקר עלול להשתמש בקסם אישי דרך הטלפון או במייל כדי להתחבב על המטרות שלו, שאינם חושדים בדבר.

סמכות – אנשים נוטים לשתף פעולה כשדרישה מגיעה מדמות סמכותית. לדוגמה, האקר עלול לשלוח אי-מייל למחלקת הכספים שעלול להתחזות כפנייה של מנכ"ל או נשיא החברה.

לחץ חברתי – אנשים נוטים לציית כאשר אחרים עושים זאת. לדוגמה, אי-מייל מתחזה עלול להישלח לקבוצה של עובדים, כשכל אחד מהם עלול לחשוב, שהוא אמיתי – מעצם העובדה, שאחרים קיבלו אתו. 

המחקר מציג שורה של המלצות, שנועדו לבלום ולצמצם את התופעה, הן ברמת חינוך המשתמש, הן ברמת התהליכים הארגוניים והן ברמת הטכנולוגיות הנדרשות. 

 משה אסרף, (בתמונה), מנהל פעילות עסקית, מקאפי (אינטל סקיוריטי) ישראל: "כשחוקרים פריצות סייבר אזי תופעה בולטת היא השימוש בהנדסה חברתית (Social Engineering) כדי לכפות על המשתמש לבצע פעולה, שתאפשר הידבקות בנוזקות. פושעי סייבר הפכו לאחרונה למומחים בניצול התת מודע של עובדים נאמנים, לעתים תוך שימוש בשיטות 'מכירה' מחיי היום יום של כולנו. עסקים חייבים להתאים את עצמם למציאות זו, תוך שילוב אמצעי בקרה ברמת האנשים, התהליכים והטכנולוגיה כדי להתמודד עם התופעה".   
טכניקות שכנוע



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים