מחקר eBay חושף את נתוני העדפות הקנייה המקוונת של בני 12-17 בישראל

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> מחקר eBay חושף את נתוני העדפות הקנייה המקוונת של בני 12-17 בישראל
מחקר eBay חושף את נתוני העדפות הקנייה המקוונת של בני 12-17 בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 13.9.16, 17:14קנייה ברשת
 
85% מבני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש, ותתפלאו ... ההורים מעודדים. הסמארטפון והטאבלט משמשים כאמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל. 75% מהקניות של בני הנוער מתבצעות באתרים בינלאומיים.
 
הבוקר חשפה חברת eBay נתוני מחקר השופך אור על ההעדפות הקנייה המקוונת של בני נוער ישראלים. המחקר נערך ע"י  MB – Market Research & Consumer Behavior  עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.
 
ממצאי המחקר:
 
כמה בני נוער קונים באינטרנט?
  • 85% מבני הנוער רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש,
  • סכום הרכישה ההממוצע בכל קנייה עומד על כ-66 ש"ח.
  • רובם המכריע של בני הנוער (88%) קונים באופן ספונטני, וללא תקציב חודשי מסודר. 
  • 54% מבני הנוער דיווחו, שהוריהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט.
  • שיעור בני הנוער הקונים באינטרנט בגילאי 14-17 עומד על 90%, לעומת 80% בגילאי 12-13.
  • שיעור הקנייה של בני הנוער בגילאי 14-17  עומד על 2.5 פעמים בחודש, לעומת 1.6 פעמים בחודש בקרב גילאי 13-12.
  • מרבית בני הנוער העידו, שיתרונותיהם הבולטים של קניות ברשת הם מחיר זול ומגוון הפריטים.
  • 45% מבני הנוער ציינו מחיר זול כייתרון העיקרי בקנייה באינטרנט.
  • 51% מבני הנוער ציינו, שהחיסרון העיקרי בקנייה באינטרנט הוא הצורך והרצון לראות את המוצר הפיזי ולחוש אותו לפני הקנייה.
 
מה קונים בני הנוער?

 * הקטגוריות הפופולריות ביותר בקרב בני נוער הן גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב, כ-63% מבני הנוער רכשו מקטגוריות אלו בשנה האחרונה.

* בעוד שלא נמצאו הבדלים בולטים בכמות ובתדירות הקנייה באינטרנט בין נערים לנערות, 2 המינים קונים דברים שונים:
נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה.
נערים קונים יותר גאדג'טים/מוצרי חשמל/מחשבים למחשב וציוד ספורט וקמפינג. 

* כ-50% מבני הנוער העידו, שהם נחשפים למוצרים ובודקים אותם בחנות הפיזית טרם הרכישה המקוונת.
* הרשתות החברתיות מהוות ערוץ משמעותי ומובילים לקניה בקרב כ-30% מבני הנוער.
* בני הנוער העידו, שהשפעתם של חבריהם גבוהה יותר מאשר ל"כוכבי" הרשת החברתית (31% לעומת 17%).
 
איך בני הנוער קונים באינטרנט?

* גיל 13 הוא הגיל הממוצע, שבו מתחילים לקנות באינטרנט ונמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11. 

* בני הנוער ציינו בממוצע 2 מקורות שונים למימון הקניות שלהם באינטרנט:

*  ההורים מהווים המקור הנפוץ למימון קניות קרב 65% מבני הנוער.
נערות נוטות יותר לבקש מההורים ביחס לנערים (72% מול 59% בהתאמה).
בני נוער צעירים נעזרים יותר בהוריהם (72% מבני 13-12 נעזרים בהוריהם לעומת כ-59% בקרב גילאי 17-16)

* עבודה - כ- 46% מבני הנוער העידו, שהם ממנים בעצמם את קניותיהם. שיעור זה עולה עם הגיל (מ-24% בקרב בני 13-12 לכ-64% בקרב בני 17-16).

* מחצית מבני הנוער העידו, שבבעלותם אמצעי תשלום עצמאי כלשהו (חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון PayPal) ושיעור זה עולה עם העלייה בגיל.

* 53% מבני הנוער מבצעים בעצמם את הקנייה, העצמאות מתפתחת עם העלייה בגיל (33% בני 13-12 קונים בעצמם, 57% בקרב בני 15-14 וכ-66% בקרב בני 17-16).

* כדי לשלם בפועל על קניותיהם באינטרנט, בני הנוער נעזרים בהוריהם (38%) ובכרטיס האשראי של ההורים (33%) או  חשבון PayPal  של ההורים (30%).

* כ- 78% מבני הנוער ציינו, שהם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד)  ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים אמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.  

איפה קונים בני הנוער?
  • 75% מהקניות של בני הנוער מתבצעות באתרים בינלאומיים לעומת כ-60% מקרב כלל האוכלוסייה.
  • 57% מבני הנוער מיקמו אתeBay  במקום הראשון כפלטפורמה המועדפת באופן ספונטני (Top of Mind) במקום השני Aliexpress עם 17% ובמקום השלישי Amazon עם 5%.
  • שיעור הקונים ב-eBay עומד על 77% לעומת 56% הקונים ב-Aliexpress.
  • רק כ-17%  נוהגים לבצע את הקנייה  יחד עם חבריהם.
  • בקרב בני הנוער, מקורות המידע לגבי היכן כדאי לקנות, משתנים עם הגיל:
  • ההורים מהווים הגורם המשמעותי בקרב צעירים והשפעתם קטנה עם הגיל.
  • החברים בעלי השפעה בינונית בהתחלה והשפעתם גדלה עם הגיל
אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "גיל 13 הוא הגיל הממוצע, שבו מתחילים לקנות באינטרנט והוא נמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11.  בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות.
 
בני נוער הם צרכנים מתוחכמים, כאשר 53% מהם אף העידו, שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו, שהמליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט נולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".
קנייה ברשת



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

1/5/18 - ChipEx2018  

7/5/48 - BMR 2018 - Broadband, Mobile, RF  

9-10/5/18 - האקאתון "ניצוץ לדורות" 

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

15/5/18 - Bynet Expo 2018  

23/5/18 - EcoMotion Main Event 2018 

5/6/18 - Israel Mobile Summit 2018 

17-21/6/18 - Cyber Week 2018 

21/6/18 - 2018 Afeka Conference for Speech Processing  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למרץ 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מטעה - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Schneider Electric
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים