למקדמי אתרים (SEO) אין מושג מה מקדם אתר בגוגל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> למקדמי אתרים (SEO) אין מושג מה מקדם אתר בגוגל
מחקר חדש ומעודכן על הגורמים המקדמים אתרים (SEO) להיות במקומות עליונים בכלי החיפוש של גוגל מוביל לשתי מסקנות די ברורות: 1) מקדמי האתרים אינם יודעים מה מקדם אתר והם סתם מנחשים, 2) גוגל כנראה מקדמת, בראש וראשונה, את עצמה. זה הקריטריון, שנראה כרגע הכי חשוב לה. הגולשים חושבים, שהכל אובייקטיבי בתוצאות החיפוש שלהם בגוגל, אבל אין לזה כל בסיס במציאות. 
מאת: אבי וייס, 11.7.13, 12:00סימן שאלה

חברת המחקר והייעוץ האמריקאית Searchmetrics ביצעה מחקר עומק בעזרת כלים המתאימים לעידן ה- Big-Data מלווים בכלי ניתוח סטטיסטיים, שבהם בחנה את הסיבות למיקום גבוה של אתרים במנוע החיפש של גוגל. ממצאים מפורטים - כאן להורדה למתעניינים בפרטי המחקר. 

הממצאים מראים כמה דברים מעניינים, שננתח אותם מייד, אבל הם בראש וראשונה מצביעים על דבר אחד די ברור: גוגל כל הזמן משנה את הקריטריונים שלה לדרוג אתרים, והקריטריונים הללו היו ונשארו סודיים. בנוסף, יש פרסונליזציה חזקה של תוצאות החיפוש, מה שמטה כל תוצאה. כל ניסיון, לנחש מהם 200 הקריטריונים הכי חשובים, מוביל למסקנה אחת בעקבות המחקר: מקדמי האתרים ממציאים קריטריונים לקידום, שאין להם כל קשר למציאות בה גוגל פועלת ומדרגת אתרים בכלי החיפוש.

ברור, שיש קריטריונים לקידום, שלא צריך לנחש אותם והם תמיד טובים כמו: תוכן מקורי טוב, כניסות מרובות מכיוונים מרובים לאתר, לינקים מתוך אתרים חזקים. אולם, כל אלו השפעתם על הדירוג היא כנראה לא קריטית וחשיבותם לא גדולה במיוחד.

מהם הגורמים שכן משפיעים על קידום אתר לראש רשימת החיפוש? אלו הגורמים, שמנהלי הקידום מנחשים שהם משפיעים. בבדיקה סטטיסטית נמצא, שהקורלציות (המתאמים) בין מה שהם חושבים לבין המציאות היא נמוכה עד אפסית. או בקיצור: מקדמי האתרים "יורים באפלה".

למה הם לעיתים קרובות מצליחים בקידום אתר? כי המתחרים טעו, או לא קידמו את עצמם כלל, או התרשלו בקידום. אבל כל ההצלחות הללו הן מאוד זמניות, כי "הגבינה" כל הזמן זזה, בגלל השינויים התכופים של הקריטריונים העלומים של גוגל (שמיד נביע דעתנו עליהם). רוב מקדמי האתרים, לפי הפרסום שלהם באתרים האישיים והציבוריים שלהם, מייחסים לגוגל קריטריונים לקידום, שאבד עליהם הכלח, או בכלל לא נכונים ולא רלבנטיים. בקיצור, הם סתם מקשקשים בזנב שאין להם. 

את הממצאים של מחקר ניתן לסכם באינפוגרפיקה הבאה שהכינה Searchmetrics (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
קידום בגוגל

מה כן עובד בקידום אתרים?
זה לא ברור עד הסוף. אולם, די ברור, ש- Hard Keyword Optimization אינו רלבנטי למציאות. זה מה שעושים רוב מקדמי האתרים ולוקחים כסף מבעלי האתרים הסבורים שזה עובד. הדבר הכי ברור בתוצאות המחקר הוא ההופעה של האתר בגוגל+. הקורלציה (המתאם) של הופעה בגוגל+ מול הימצאות במקום גבוה בחיפוש של גוגל הייתה 0.4, הקורלציה הכי גבוהה שנמצאה במחקר. דהיינו: סיכוי די גבוה שזה נכון. כל שאר הסיבות - הקריטריונים לקורלציות, שמקדמי אתרים חושבים שהם הקריטריונים הנכונים לקידום, היו נמוכות עד אפסיות. פשוט קורלציות אפסיות לקריטריונים הללו, שמקדמי אתרים מפעילים.

בנוסף, נמצא קשר הדוק בין ה- Brand (מותג) לבין המיקום שלו בחיפוש. Barnds טובים היו במקום גבוה בחיפוש. דהיינו: למרות שלכאורה לא צריך להיות קשר בין התשלום לגוגל על מודעות לבין המיקום במנוע החיפוש, העובדה היא, שיש קשר כלשהו. ממצא זה דורש מחקר נוסף, בגלל ההשפעה שלו על אמינות מנוע החיפוש של גוגל. גם אם הממצא לא מספיק ברור, כנראה, שכדאי לשלם לגוגל עבור מודעות, אם רוצים לקדם את האתר במנוע החיפוש. 

מדוע נמצא במחקר, שנוכחות בגוגל+ היא המקדם כנראה הרלבנטי ביותר (וגם כן בקורלציה לא גבוהה) למיקום גבוה במנוע החיפוש? כי כנראה גוגל רוצה להפוך את גוגל+ לחזק יותר ונפוץ יותר מכל רשת חברתית אחרת, דוגמת פייסבוק. למה גוגל מקדמת את עצמה, לכאורה? תוכלו לקרא על כך גם - כאן, בהרחבה. די ברור מהמחקר, שמומלץ מאוד להימצא בגוגל+, אם רוצים קידום לאתר. כל השאר הוא בגדר ניחוש ו"יריות באפלה" של מקדמי האתרים (SEO). 
 
קידום אתרים



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

פרשת "השחלת הסיבים" בתשתיות בזק ע"י סלקום ופרטנר - הולכת ומסתבכת - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים