משרד התקשורת נכנע במהירות לחברות הסלולר בעניין שעות שירות הלקוחות

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת נכנע במהירות לחברות הסלולר בעניין שעות שירות הלקוחות
בלעדי: בעקבות חשיפת ההפקרות, שהחלה בשוק הסלולר בתחום שעות הפתיחה של מוקדי שירות הלקוחות, משרד התקשורת, בלי כל הודעה לציבור, פרסם שימוע, שבו הוא מוריד את שעות פתיחת מוקדי השירות ללקוחות הסלולר מ-13 שעות ל-10 שעות ליום. רווח כספי עצום וגם פיטורים עובדים בהיקף ניכר בחברות הסלולר, אם זה יתקבל. 
מאת: אבי וייס, 10.8.16 19:20שלמה פילבר

משרד התקשורת הסיר בבת אחת מעל פרצופו את המסכה של "הגנת הצרכנים", ונכנע במהירות יוצאת דופן לחברות הסלולר, בעקבות סדרת החשיפה שלנו (כאן, כאן וכאן, חשיפה טרייה נוספת בהמשך הכתבה), אודות ההפקרות, שהחלה בתחום שעות הפתיחה של מוקדי שירות הלקוחות בחברות הסלולר (פרטנר החלה לספק שירות מ-5 בבוקר, פלאפון והוט-מובייל מ-6 בבוקר).

התרגיל של הפעלת המוקדים ללקוחות בשעות, שבהן הציבור ישן, הוא חיסכון כלכלי אדיר לחברות הסלולר, כי לא צריך להפעיל עובדי מוקד ומערכות תמיכה, בזמן שאנשים ישנים שנת ישרים... 

ההסדר החדש הוא כניעה מחפירה ואנטי צרכנית לחברות הסלולר (במקום לכפות עליהן קיום הוראות הרישיון). למעשה, משרד התקשורת בראשותו של שלמה פילבר (כמנכ"ל, בתמונה) החליט למחוק לגמרי החלטה צרכנית חשובה זו, שגם נבחנה בבג"ץ 5605/09, תוך התעלמות מהנחיות משרד התקשורת עצמו, שפורסמו ב-2010 ברבים ועוגנו אז ברישיונות חברות הסלולר. 

על פי השימוע, שנמצא כאן (והצעת תיקון הרישיון מצויה כאן), היקף השעות היומי, שהלקוחות של חברות הסלולר יקבלו בו שירות, יירד מ-13 שעות ל-10 שעות, וזה יינתן כל יום מ-08:00 בבוקר עד 18:00 בערב (למעט יום שישי, ערבי חג וחול המועד, שבו יינתנו 5 שעות שירות). כך, מוותרים בהינף קולמוס לחברות הסלולר על 3 שעות שירות לקוחות כל יום, מעתה והלאה. לא היה כדבר הזה מעולם, בהיסטוריה של עולם התקשורת הישראלי. בספק אם דבר כזה קרה באיזו מדינה בעולם. 

אגב, בשימוע יש עוד אוסף של עוולות צרכניות, אך הן מתגמדות בהיקפן מול התעלול של שעות הפתיחה של מוקדי השירות של כל חברות הסלולר. 


סיני ליבל, האזסיני ליבלרח "שאכפת לו" (בתמונה משמאל), שהוביל את התביעות נגד חברות הסלולר, שהפרו את תנאי רישיונן: "אם השימוע הזה אכן יתממש, אני שוקל פנייה לבג"ץ על כך, שמשרד התקשורת עושה לא רק צחוק מהבג"ץ, אלא מכל עם ישראל". 

חשיפת הפרה נוספת של שעות הפתיחה של מוקדי השירות, שוב של פרטנר
אך לאחרונה חשפנו (כאן), שעוד בטרם התקבלה החלטת בית המשפט בעניין הפרת שעות פתיחת מוקדי השירות של הוט-מובייל (שהקדימה את הפתיחה של שירותי המוקדים שלה ל-6 בבוקר, תוך העלמת עין של צמרת משרד התקשורת), פרטנר הייתה פיקחית יותר מהוט-מובייל והקדימה את שעות הפתיחה של מוקדיה העיקריים ל-5 בבוקר. כך, החיסכון הכלכלי שלה גדול יותר (והנזק הצרכני גדול יותר).

לא עברה יממה מהחשיפה שלנו, וסיני ליבל גילה, שפרטנר החליטה ב-2 מוקדים (פיננסי ו-Data) לצמצם עוד יותר את שעות מתן השירות מהנדרש ממנה ברישיון (13 שעות), כפי שאפשר לראות בתצלום הבא, הלקוח מאתר פרטנר:
פרטנר
לכן, סיני ליבל החליט לעדכן את טיוטת העתירה שלו לבג"ץ ושלח למשרד התקשורת ולפרטנר את הגרסה המעודכנת של הבג"ץ (מצ"ב למתעניינים), לגבי פתיחת 2 סוגי המוקדים הללו רק 8.5 שעות ביום, במקום 13 שעות. 

פניתי לקבל את תגובת משרד התקשורת ופרטנר לטיוטת העתירה לבג"ץ המעודכנת.

את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי לקבל (למעשה קיבלתי אותה היום, בדמות הכניעה לחברות הסלולר כמפורט לעיל), ותגובת פרטנר, שהתקבלה היא: "לצד מוקד שירות הלקוחות, שמופעל 13 שעות ביממה ונותן את המענה כנדרש על פי הרישיון, מעמידה פרטנר מוקדים מקצועיים נוספים לטובת לקוחותיה".

התגובה הזו מעט מוזרה, כי הרישיון של פרטנר לא דורש איזה הסבר יוצא דופן והנה צילום הרישיון של פרטנר בקטע הרלבנטי:
רישיון פרטנר

כלומר, ברישיון של פרטנר, בדיוק כמו ביתר רישיונות חברות הסלולר, אין שום דבר חוץ מ"מוקד פניות טלפוני". אין כאן שום היתר לשנות זאת, ל"מוקד פיננסי" או "מוקד Data", או לכל שם והמצאה אחרת, כדמיון היצירתי של פרטנר, שרוצה לחסוך כסף על חשבון השירות ללקוחותיה. זה בדיוק מה שנדון בבג"ץ ב-2009 והוכרע והסתיים כבר ב-2010 - שכל המוקדים הטלפוניים יפעלו 13 שעות ביום, ללא כל יוצא מן הכלל. פרטנר החליטה, שהיא יכולה לצפצף על זה (וכבר הסברנו כאן וכאן, למה אפשר היום "לצפצף על הכל"). 

כעת, כפי שחשפנו כאן למעלה, הקלפים נטרפו. משרד התקשורת החליט להיכנע לטייקונים אפילו יותר ממה שהם ביקשו, במקום לדאוג לצרכנים. להוריד במכה אחת את שעות פתיחת המוקדים מ-13 שעות ל-10 שעות, זה המון כסף, שייחסך לחברות הסלולר, לרבות הורדת כמות העובדים הרבים העוסקים במתן שירות לקוחות. אלפי עובדים יפוטרו בכלל חברות הסלולר בישראל בעקבות השימוע - אם הוא ימומש. 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

7/2/18 - iNNOVEX2018 

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

15/5/18 - Israel's annual Programmatic Video conference  

23/5/18- EcoMotion Main Event 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

סלקום החלה למכור חיבורי סיבים לבתים בחבילות מתחרות לפרטנר - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים