מתכנן להפיק את המרב מאתר האינטרנט? כמה תובנות עפ"י המומחה ד"ר נילסן

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מתכנן להפיק את המרב מאתר האינטרנט? כמה תובנות עפ"י המומחה ד"ר נילסן
מתכנן להפיק את המרב מאתר האינטרנט שלך? כמה תובנות עפ"י המומחה ד"ר נילסן
מאת: טל מאור, 9.3.14, 16:30טל מאור
 
"מילים הן בד"כ יצרניות הכסף העיקריות באתרי אינטרנט". כך, עפ"י ד"ר ג'ייקוב נילסן, אחד ממומחי האינטרנט הגדולים בעולם הנחשב לגורו של אתרי האינטרנט השימושיים.  יישום "סקירה" ו"תבנית ה-F" הוא מתכון להצלחה.

כמעט 20 שנה מאז 1994 חוקר ד"ר ג'ייקוב נילסן את אתרי האינטרנט. הוא ידוע בעיקר בשל מחקריו ופרסומיו המסתמכים, בין היתר, על טכנולוגיית 'מעקב אחר העין'. שיטה זו עוקבת אחר תנועות העיניים של הגולשים כשהם מנווטים באתרי האינטרנט. זאת, באמצעות קרן אינפרה אדומה הסוקרת את רשתיות העין של הגולשים ומקליטה את תנועות ראשיהם באמצעות מצלמה.

לאחר 2 עשורים של חקר התנהגות המשתמשים נחשב ד"ר נילסן לסמכות מובילה בעולם בתחומו. להלן מובאים חלק מממצאיו החשובים עבור כל מי שמתכנן להפיק את המקסימום מאתר האינטרנט שלו.

סריקה
עפ"י אחד ממחקריו של נילסן עולה, ש-79% מהגולשים לא קוראים אתרים אלא סורקים כל דף חדש, שהם נתקלים בו. רק 16% מהם קוראים מילה במילה, נתון שרק הולך ו'מחמיר' ביחס לניוזלטרים.

ממחקרו עולה, שקיימות מספר דרכים להפוך את הכתיבה לאתרים לקלה יותר לסריקה ואפילו לקריאה, אם משתמשים בעקרונות הבאים:
מקפידים על תת כותרות.

כשנכנסים לפרטים ארוכים נעזרים ברשימות עם תבליטים ('בולטים').

 בכל פסקה מקפידים לשמור על רעיון אחד.

ובאופן כללי יותר - מקפידים על סגנון כתיבה הידוע בשם 'הפירמידה ההפוכה'. הסגנון קובע, שבדפי אינטרנט שימושיים יש להתחיל עם המסר המרכזי (המסקנה) ורק לאחר מכן להמשיך ולפרט את שאר ה'חדשות' על פי סדר חשיבותן.

אין מנוס מכך, שאתרי אינטרנט חייבים להפוך את הקריאה בהם לקלה ומהירה ככל האפשר עבור הגולשים, כדי שיוכלו לקבל במהירות ובקלות את המידע שהם צריכים. יש לזכור, שלמשתמשים באינטרנט אין סבלנות וכל מה שהם רוצים זה להיכנס לרשת, למצוא את מה שהם מחפשים במהירות ולצאת.

תבנית F
טכנולוגיית 'המעקב אחר העין' מצביעה על כך, שמשתמשים בדרך כלל קוראים דפי אינטרנט עפ"י דפוס המזכיר את האות F באנגלית. כלומר, הם קוראים 2 שורות אופקיות ואחריהן מדלגים על הטקסט באופן אנכי. המחקר בוצע באמצעות גולשים דוברי אנגלית ומן הסתם בעברית ה – F תהיה הפוכה, אך העיקרון נשמר.

המסקנה העיקרית מתוצאות מחקר זה מצביעה על עובדה פשוטה - 2 הפסקאות הראשונות בכל עמוד אינטרנט חייבות להכיל את המידע החשוב ביותר. בשלב הבא הקורא באנגלית יסרוק את הצד השמאלי של הטקסט מלמעלה למטה, ובעברית את הצד הימני. מכך נובע, שהמילים הראשונות של כותרות המשנה, של פסקאות המשנה ושל נקודות הדגש, הן החשובות ביותר.

לכן, בהיעדר יכולת כתיבה טובה, חשוב להיעזר בקופירייטרים המכירים את העובדות האלה, שידאגו למקם את המילים החשובות ביותר במרכיב המכירה בתחילת הפסקאות, בראש הכותרות ובנקודות הדגש, ובמיוחד להשתמש במילות פעולה, שהגולש ישים לב אליהן.

מאת: טל מאור, פברואר 2014.
דוא"ל, אתר "כותב טוב"הירשמו לניוזלטר האינפורמטיבי ומלא ההטבות של 'כותב טוב' 
 
כותב טוב



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

12-19/11/17 - שבוע היזמות העולמי 2017     

14/11/17 - Red Hat Forum Israel 2017

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לספטמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים