נולדה קהילת IoT בישראל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> נולדה קהילת IoT בישראל
פורום IoT (ר"ת: Internet of Things) שישתנה ל-IoE (ר"ת: Internet of Everything) יצא לדרך באירוע השקה בת"א, בהשתתפות 131 מפתחים, יזמים, אנשי אקדמיה, יועצים, משקיעים ומנהלים מהתעשייה.
מאת: אבי וייס, 25.2.14, 11:00
IoT Logo

במועדון ה-Dancing Camel בת"א, נולד פורום IoT ישראל, ביוזמה משותפת של הטכניון וסיסקו, שנדחפה ע"י היזם סאשה טבק (חוקר בתחום הרובוטיקה בטכניון), שייסד את הפורום, בהשתתפות של 131 אורחים נלהבים, שמתחילים מסע מעניין ומאתגר לקדם את תחום ה-IOT (ו -IoE) בישראל, בתחומים המקיפים את כל הנושאים והשטחים הקיימים בשוק ובחיי בני האדם. 
סאשה טבק
סאשה טבק: "היום אנו יוצאים למסע חדש. יזמתי את האירוע הראשון מסוגו כדי לקדם את הקהילה העוסקת ומתעניינת בנושא. זה מפגש ראשון בעולם נערך בצורה פתוחה כזו ב-Meetup, ואני מעוניין, שנבצע מפגשים חודשיים בהם נחשוף את התחום ונציג סטארטאפים העוסקים בתחום המרתק של IoT, תחום הנמצא בראשית צעדיו בעולם ההיי-טק. רתמנו את סיסקו למפגש הראשון ובהמשך נרתום חברות נוספות העוסקות בתחום". 
ענבר לסר-רב
ענבר לסר - רב, סמנכ''לית שיווק לרשתות ארגוניות של Cisco העולמית ומנהלת מח' המוצר -IoT בסיסקו: "אנו בסיסקו מאמינים ב-IoE. זו טרמינולוגיה המדברת על הזדמנות לחבר כל מוצר בצורה חדשנית לרשת העולמית. זה תחום לוהט הנמצא כרגע בקפיצת מדרגה. יש כאן הזדמנויות מדהימות ליזמים.

הסיבה להתפרצות התופעה הזו דווקא כעת, מעין 'סערה' המתחוללת כעת, על פי גרטנר, טמונה במפגש של בשלות של עולם הסלולר, הענן, הרשתות החברתיות וקישור של מוצרים וחפצים לאינטרנט. בחברת המחקר IDC קוראים לזה 'הפלטפורמה השלישית' של עולם ה-ICT. 

החיבור בין חפצים בינם לבין עצמם זה IoT. אם מחברים לזה בני אדם ותהליכים עם אנליזה של Big data, אזי הופךהתחום ל-IoE. זה ההבדל בין המינוחים. חשוב להבין, שהתחום התחיל בכך, שב-IoT נוצר המון מידע - Data, שדורש לנתח אותו ולהפיק ממנו תובנות ותועלות.

יש המאמינים, שה-Killer Application של ה-IoE יהיה בעולם הרפואה. בסיסקו, מיפינו 64 תחומים שבהם IoE יכול להיות מיושם. חלק כבר כעת. אנו מאמינים, שזה העתיד של כולנו ולכן סיסקו הקימה קרן השקעות ליזמים וליזמויות בתחום הזה. סיסקו שמה בקרן הזו 50 מיליון דולרים, ואנו מזמינים יזמים לפנות לקרן. אגב, הסינים, למעשה הממשלה, שמה מיליארד דולרים ליזמויות בתחום.

אנו נמצאים בעולם, שטרם מבינים את ההיקף שלו. אנו יוצרים עולם חדש, שלא היה קודם. כבר כיום, רואים את התחום בעולם המערבי, כי לכל אדם בחלק ניכר ממדינות העולם יש יותר ממכשיר אחד המחובר לרשת האינטרנט. ברור, שבעתיד מדובר במספרים עצומים בכל תחום. זה יכלול הכל. החל מסנסורים בקווי מים וכלה באין סוף סנסורים המותאמים לגוף האדם. עדיין צריך להמציא את האפליקציות ל-IoE. התשתיות לתחום עדיין בבניה.

אנו רואים מהלך של מעבר מסנסורים של RFID לסנסורים בסלולר ובאלחוט דוגמת ה-WiFi וה-NFC. השימוש בחיישנים כבר מגיע לכל תחום, החל מפח האשפה הציבורי, דרך אסלת בית השימוש וכלה במקומות חנייה. יש כיום שינויים מהירים ברשת כדי להתאים אותה לעולם החדש הזה.

מול זה, יש את כל הסכנות של העלייה בהיקף איומי הסייבר. יש צורך לדאוג לשרידות מלאה של רשתות הסנסורים. הכל ייעשה בעננים מבוזרים, עם יישומים רבים מבוססי תוכנה, עם זיכרון מועט ובטרייה זעירה על הסנסורים. הכל הולך למיזעור ויש כאן הזדמנויות ענקיות ליזמים. ההזדמנות היא גם להכניס חברות, שלא היו בעולם ההיי-טק לתוך מעגל ההיי-טק, דוגמת חברות נפט, גז, מים, חשמל, לוגיסטיקה, מזון ועוד. יש כאן צורך לאגד כוחות ולשתף כוחות ע"י חברות רבות, כדי לפתח פתרונות משולבים. ההתנעה של התחום הייתה בכנס, שערכנו אך לא מזמן בברצלונה, שאת כל התכנים שלו ניתן לראות כאן באתר הכנס.  


ראינו, שחברות משנות את המודלים העסקיים שלהן כדי לעבור לעולם ה-IoE. הכיוון של מתן השירות הוא: "מכירה כשירות" בגישת ה-SaaS. הממצאים מראים, שהכסף בארגונים עובר ל-Operation, לתפעול, הרבה יותר מההשקעות ב-IT. לכן, חשוב לשתף את אנשי ומנהלי התפעול בארגונים במהפכה הזו, לא פחות מאשר את אנשי ה-IT".

נעמי ביטרמן
פרופ' נעמי ביטרמן, ראש המכון לעיצוב תעשייתי, הפקולטה לארכיטקטורה ותכנון ערים, הטכניון: "היום אדבר על 'בית חכם'. אנו בטכניון פותחים ממש בקרוב שלוחה בת"א, קמפוס שרונה, בו ילמדו לתואר שני בתחום התכנון התעשייתי עם דגש לתחום, תואר ב-MID (ר"ת: Medical & Social Design). המניע החזק ביותר כיום למעבר ל'בית חכם' הוא תחום הרפואה. זה החל בנושאים של רפואה לגיל השלישי הותחום מתפתח לנושאים של איכות חיים - לכל גיל. 

הבית החכם יהיה עם פרסונליזציה מלאה. בית חכם מכיל סנסורים הכוללים רשת קווית ואלחוטית עם מערכת חכמה, שנותנת ערך לגרים ולנמצאים בבית. הבסיס ליישומים מספקי הנוחות הוא האינטליגנציה של המערכת. 

בתים חכמים החלו בארה"ב ב-1980, אך זה לא התרומם. כיום, יש בניינים חכמים במדינות רבות כי הטכנולוגיה הבשילה. המטרה העיקרית מתמקדת כיום בשיפור איכות החיים, הספקת הגנה ואבטחה, ניהול אנרגיה, סיוע בתחום הבריאות ותמיכה באיכות חיים ואורח חיים בריא. 

היכן נתקין סנסורים? למעשה, בכל מקום, כולל על האנשים החיים בבית, על האדם עצמו ועל בגדיו וחפציו. זה יכול להיות גם בגלולות, שהאדם יבלע, בשעון שלו, במשקפיים, על העור או מתחת לעור. האדם יכול להיות פלטפורמה מהלכת של סנסורים על כל הגוף. יש כבר בשוק מוצרים כאלה, כולל על בגדים, נעליים, עגילים, טבעות, מוצרי ספורט ועוד.

המערכות העתידיות תרגשנה ותזהנה את הרגשות של האדם ותוכלנה לפרש את המבטים של האדם ולתת לו מענה מיידי לצרכים שלו.

למרות שאנו מדברים על 'בית חכם' מזה 30 שנה, ההצלחה שלו לא גדולה. למה? אין מספיק תמיכה והוכחה, שזה עוזר. לכן, צריך עוד מחקרים ולאורך זמן כדי לבדוק את היתרונות שת התחום.

במקביל, יש כאלה הפוחדים מהתחום. הם פוחדים מאבדן הפרטיות וההגנה על המידע האישי. יש כיום חשש מתקיפות סייבר גם על בתים. זה יכול להיות מאוד מסוכן לבני אדם שגרים בבית אם יקבלו תקיפת סייבר. הם לא יודעים איך להתגונן. למרות שיש מידע רב על אנשים ברשתות חברתיות, עדיין הפרטיות חשובה לרוב האנשים. 

אנו בעידן, שבו מכניסים רובוטים לבתים, שגם ממלאים תפקידים חברתיים. התחום הזה טרם עוצב וטרם הפך למותג מוביל. השוק צריך להבין, שמדובר בפתרון המתאים לכולם, בכל גיל, לא רק לבית של ביל גייטס. חייבים למקד את העניין של התחום הזה באנשים, ולא בטכנולוגיות".

רן רזין
רן רוזין, מנכ"ל Tag-a bag: "פיתחנו מוצר, שנועד לחבר את המותג לאנשים אחרי הקנייה. התחום שלנו קרוי PRM (ר"ת: Product Relationship Management). הגענו אליו אחרי המצאת ה-NFC. ראינו, שיש הרבה סנסורים בהרבה מאוד טכנולוגיות. אולם, לכל אחד בכיס יש סמאטרפון הקורא QR-Code וברוב הסמארטפונים יש NFC. ראינו, שה-QR-Code נמצא בכל מקום וה-NFC נכנס לכל מכשיר קצה. כך, שלא היינו צריכים להמציא את הגלגל. לכן, בנינו על האופציות הטכנולוגיות הללו את הקישור בין המותג, המוצר והלקוח. הקשר הזה נוצר לאחר שהלקוח קונה את המוצר.

השיטה מאוד פשוטה: למוצר מוצמד תג, שיש לו ברקוד ו-NFC. הלקוח יכול לסרוק את הברקוד או לקרב את הטלפון לתג ולגעת בו כדי לעורר את ה-NFC וליצור קשר. הלכנו בשלב הראשון על תיקים כי זה דבר מאוד נפוץ וקל ליישום. כך, התיק הופך ל'תיק שלי' באינטרנט. זה תיק חכם עם IP הנמצא ברשת ויש לי גישה אליו (זה בענן). כך, הופכים תיק פשוט לתיק חכם. אנו יוצרים מעין 'פייסבוק לתיקים'. התיק מעתה יכול לקבל מידע רלבנטי ודינמי, גם מהמותג וגם מהענן. למשל: מה יש בתיק, קשר חברתי עם בעלי תיקים אחרים, וכל שירות נוסף, שמציע בעל המותג למחזיק בתיק. 

אם מוסיפים לזה זיהוי מיקום התיק, אפשר לצרף לתיק מידע, למשל לוחות זמנים של אוטובוסים ורכבות, שבעל התיק נוסע בהם. התיק יכול לספק מידע רלבנטי ללקוח, אחרי הקנייה, בכל תחום. אחד התחומים המבוקשים ביותר הוא Lost & Find לאיתור תיקים ההולכים לאיבוד.

הפלטפורמה שלנו תומכת בכל מוצר קצה. התחלנו עם תיקים, אבל אנחנו כבר בדרך לחפצים נוספים, לפי צרכי היצרנים של מוצרים ושירותים, בתחומים מגוונים, החל מביטוח וכלה בבגדים".



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference 

13-14/3/18 - NOAH Tel Aviv 2018 

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

פרשת "השחלת הסיבים" בתשתיות בזק ע"י סלקום ופרטנר - הולכת ומסתבכת - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים