ניתוח אלקטל-לוסנט: האפליקציות בחינם, אך הפרסום המסבסד אותן גורם לצריכה מוגברת של חבילות הגלישה ולפגיעה בחיי הסוללה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם האפליקציות >> ניתוח אלקטל-לוסנט: האפליקציות בחינם, אך הפרסום המסבסד אותן גורם לצריכה מוגברת של חבילות הגלישה ולפגיעה בחיי הסוללה
ניתוח אלקטל-לוסנט: האפליקציות בחינם, אך הפרסום המסבסד אותן גורם לצריכה מוגברת של חבילות הגלישה ולפגיעה בחיי הסוללה
מאת: Telecom News, 10.7.13, 19:00
 
בדיקה שערכה לאחרונה אלקטל-לוסנט העלתה כי אפליקציות מבית גוגל ופייסבוק, יחד עם דפדפנים המותקנים במכשירי הסמארטפון, הינן האפליקציות הפופולאריות ביותר – באם בוחנים את היקף הגולשים העושים בהן שימוש מתוך כלל הלקוחות. ואולם, בגרף הרצ"ב, המבוסס על איסוף נתונים שביצעה אלקטל-לוסנט בחודשים האחרונים בקרב רשתות הדור השלישי וה-LTE בארה"ב, ניתן לראות כי אפליקציות כדוגמת Doubleclick או Score Card Research מציגות נתוני פופולאריות גבוהים יותר מ-YouTube וטוויטר, בהתאמה. הכיצד יתכן שאפליקציות אלו, שקרוב לוודאי אינן מוכרות לצרכנים, מציגות נתוני שימוש גבוהים כל כך?
גרף 1
הסיבה לכך היא שאפליקציות אלו הן חלק ממערכת המוצרים והשירותים הניידים התומכת במודל העסקי האהוב ביותר על הצרכן – חינם. באנרים המוצגים לצד תוכן הפכו כבר לפני שנים רבות לחלק משגרת הגלישה, אולם הפרסום בתוך אפליקציות (AppVertising) מצוי בעליה מתמדת – שני שליש מהאפליקציות בחנות האפליקציות של גוגל לאנדרואיד מוצעות בחינם, ומתוכם כ-80% ממומנות באמצעות פרסום. פרסום בתוך אפליקציות צפוי להמשיך ולהגדיל את אחיזתו, כיוון שנטען כי הוא אפקטיבי פי 11.4 מפרסום מבוסס באנרים.
כך עובד פרסום בתוך אפליקציות: "קוצרי המידע" (כדוגמת Score Card Research שהוזכרה לעיל) אוספים נתונים מתוך הטלפון הסלולרי, העשויים לשמש תוכנות המפיצות קמפיינים פרסומיים, במטרה למקד את הקמפיין במטרות הרלוונטיות לו. אפליקציות אלו מתעדות גם את מיקומו הנוכחי של הטלפון תוך שימוש בשירותי המיקום (שרתי NTP), ואם הצרכן הינו יעד לקמפיין פרסום, גם באמצעות שירות העדכון בדחיפה (Push Notification) כדוגמת Xtify או Urban Airship. המכשיר הנייד מתחבר לאחר מכן לשרת שירות הפרסום (כדוגמת Doubleclick) ומקבל את הפרסום אותו הוא מציג לצרכן. לעתים, אפליקציה אחת תבצע את כל התהליך בעצמה, וכך ניתן לאסוף מידע מצרכן אחד המשתמש במכשירים שונים.
 
התשלום האמיתי אינו עבור האפליקציה
החדשות  הרעות הן שהצרכן משלם עבור קבלת הפרסום, ועבור רוב הצרכנים מדובר בתשלום על בסיס יומיומי. היקף התשלום תלוי בתוכנית הגלישה אליה הוא מחובר, המכשיר בו הוא עושה שימוש, האפליקציות אותן הוא מוריד והיקף האפליקציות בהן הוא עושה שימוש במשך היום.

לרוב צרכני רשתות הדור השלישי ורשתות ה-LTE אין ממה לחשוש. היקף התעבורה "הנגזל" מתוכנית הגלישה שלהם בידי תוכנות הפרסום מסתכם ב-1% ברשתות LTE ו-3% ברשתות הדור השלישי, בממוצע. "מס הפרסום" גבוה הרבה יותר עבור צרכנים המחוברים לרשתות הדור השני – אלו אינם צורכים כמויות גדולות של וידאו, ולכן ההשפעה היחסית של צריכת המידע בידי אפליקציות הפרסום עולה ל-14% מכלל תוכנית הגלישה החודשית שלהם, בממוצע.
גרף 2
אולם הממוצעים אינם מספרים את כל הסיפור:  משתמש אייפון שבמכשירו מותקנת אפליקציית AdSheet (המקבילה לאפליקציית Doubleclick  למכשירי אנדרואיד), יגלה כי אפליקציה זו אחראית לצריכת 25% מהיקף חבילת הגלישה החודשית שלו ברשתות הדור השני, ו-5% מהיקף החבילה ברשתות הדור השלישי.

בנוסף, חישוב הממוצע התבסס על ההנחה כי במכשיר מותקנת אפליקציית פרסום אחת בלבד. אפליקציות פרסום "בזבזניות" יותר כדוגמת  Burstly  (המשרתת, בין השאר, את מערך הפרסום של אינסטגרם, טאמבלר, זינגה, פנדורה ו-Spotify), או Millenium Media MYDAS (המשרתת את המשחק Words with Friends של זינגה) יהיו אחראיות לצריכת 10%-12% מהיקף הגלישה החודשי ברשתות הדור השני של המשתמש. שילוב בין שתי הפלטפורמות על אותו מכשיר יגדיל כמובן את היקף הצריכה בהתאם.
 גרף 3
השפעה על חיי הסוללה
אפליקציות הפרסום מצריכות שימוש בשירותי העדכון בדחיפה על מנת לשגר למכשיר פרסומות מדי כמה דקות, בעת שהצרכן עושה שימוש באפליקציה המקורית אותה הוריד (משחק, למשל). כתוצאה מכך, המכשיר הנייד מקיים תקשורת נוספת עם הרשת הסלולרית – איתותים (Signaling) - מעבר לתקשורת הדרושה לתפעול המשחק, וצורך לשם כך אנרגיה נוספת מהסוללה. צרכנים הגולשים ברשתות הדור השני יסבלו יותר – כמות האיתותים שיפיק המכשיר בעקבות אפליקציות הפרסום תהיה גדולה ב-26% מכמות האיתותים המופקים מכל האפליקציות שבהן משתמש הצרכן יחדיו (כלומר אפליקציות הפרסום יגדילו את היקף האיתותים ב-126%). לקוחות ברשתות הדור השלישי יחוו עליה של 100% בהיקף האיתותים ולקוחות ברשתות LTE יחוו עליה של 40%.
אך האם הגדלת היקף האיתותים משמעה הקטנה של חיי הסוללה? בהחלט – מחקר שבוצע לאחרונה העלה כי פרסומות המוצגות במכשירי Windows Phone צורכות 23% מכלל צריכת האנרגיה של מכשירים ברשתות הדור השלישי.
המידע נאסף באמצעות ה-Wireless Network Guardian 9900 של אלקטל-לוסנט, מוצר המותקן ברשתות חברות סלולר ברחבי העולם, הבוחן בזמן אמיתי את תעבורת רשתות הסלולר (בטכנולוגיות שונות ותוך התממשקות לספקי טכנולוגיה שונים), ומאפשר לחברת הסלולר לקבל נתונים שונים על מנת לשפר את ביצועי הרשת.
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

22.3.17 - GEMIC - TLV  

28/3/17 - Community Interfacing Technologies  

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

4/4/17 -  Israel AdTech 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים