ניתוח: התרגיל של הטריפל של סלקום ב-149 ש"ח: למי זה מיועד?

דף הבית >> חדשות >> חדשות הסלולר והמובייל >> ניתוח: התרגיל של הטריפל של סלקום ב-149 ש"ח: למי זה מיועד?
כאשר מצרפים אפס ועוד אפס ועוד אפס, זה עדיין נשאר אפס. הכניסה של סלקום לאיזור ה-Low Cost בתקשורת יפגיש אותה עם שאר שחקני ה-Low Cost, שהם כבר זולים ממנה, כיום פאסט (Fast) ובקרוב אקספון-018, גולן טלקום, Take ועוד שחקנים. 
מאת: אבי וייס, 13.5.15, 12:39ניר שטרן

בסוף השבוע שעבר חשפנו את התוכניות של סלקום (כאן), השינוי היחיד ממה שחשפנו זה מכבר הוא מחיר חבילת הטריפל: 149 ש"ח. הורדת המחיר המדהימה הזו הושגה בזכות 5 תרגילים, שסלקום ביצעה:

א. הפס הרחב הוא רק 40 מגה (בעוד שכיום רוב הלקוחות, שעוברים מסלולים וחברות, מבקשים 100 מגה. יהיו לזה השלכות די חמורות בהמשך ללקוחות שיתפתו לקחת את החבילה הזו), כרגע, אין חבילת טריפל של 100 מגה (אלא בתשלום נוסף).

ב.הטריפל  כולל את הטלפוניה של נטווויז'ן בלבד (תשומת לב, שלנטוויז'ן יש כבר כ-150 אלף לקוחות ב-VoB). לא תהיה טלפוניה של בזק ולכן לא ברור למה מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) נלחם בעניין זה מול בזק, כשסלקום כבר זזה קדימה, בלי הטלפוניה של בזק.

תשומת לב שאם נופל החשמל בבית או בכל איזור המגורים, או נופל האינטרנט סתם כך, לא רק שאין טלפוניה, אין כלום. כל הבית וכל השירותים בבת אחת מנותקים, כי הכל תלוי באינטרנט ובחשמל. 

ג. הסלולר לא נכלל בחבילה הנוכחית (שהיא טריפל קווי). דהיינו: בפועל, אין כאן כרגע "שחקן מרובע", למרות שסלקום היא "שחקן מרובע" שלא מציג ללקוחותיו חבילה של "שחקן מרובע", כנראה כדי לא לשחוק עוד יותר את הכנסותיה של סלקום מהסלולר.

ד. הציוד, שמספקים ללקוחות (הנתב NetBox עבור הפס הרחב והטלפוניה והממיר לטלוויזיה), כולם מוצרים של העשור הקודם, שקונים אותם כנראה לפי קילו ביריד העודפים בסין. לכן, הלקוחות מקבלים למעשה מוצרי חומרה נחותים, זולים כמובן, ולא יעילים, מול המוצרים של המתחרים הקיימים והעתידיים (ולכן גם הביצועים יהיו נחותים לאורך זמן). 

ה. החבילה החדשה היא רק על רשת בזק. דהיינו: לקוח הוט, שרוצה לעבור לחבילה הזו של סלקום, צריך קודם להתנתק מהוט ולהחזיר לה את כל הציוד ולשלם לבזק על הקמת תשתית חדשה של בזק אצלו בבית. יש לקחת בחשבון את ההוצאה הזו. בכל מקרה, כל לקוח של הטריפל (שזה על רשת בזק בלבד) ישלם בעד משלוח הציוד (נתב וממיר) אליו הביתה ועל ההתקנה בבית (אלא אם הוא יודע להתקין לבד). 

למי החבילה הזו מיועדת?
בגלל שסלקום נכנסה בחבילת הטריפל החדשה שלה למשבצת של ה-Low Cost עם מוצרים של Low Cost, הלקוחות הראשונים, שייקחו את החבילה, הם לקוחות חסכנים, חסרי אמצעים, גיקים, חלק מהסטודנטים וגם שכבה מסוימת של לקוחות, שנמאס להם מבזק או מהוט.

להערכתי הצנועה, המחשבה של סלקום, שהיא "תיקח" מליארדי ש"ח מבזק או הוט היא קצת נאיבית. נדמה לי, שההוצאות על השירות הזה תהיינה גבוהות מההכנסות החזויות, בגלל שסלקום משחקת כאן במגרש של ה-Low Cost.

בנוסף, במשבצת של ה-Low Cost נמצאת כבר Fast, היחידה הפועלת על רשת הוט, עם מחיר טריפל זול בהרבה מסלקום, ובקרוב מאוד ייכנסו למשבצת של הטריפל המאוד בזול: גולן טלקום, אקספון-018, Take, וכנראה עוד שחקן אחד או שניים. דהיינו: סלקום לא תהיה לבד במגרש הזה. היא כבר לא לבד.

מה יקרה בעתיד ללקוחות הטריפל של סלקום?
הם יהיו בבעיה. לא רק שהם מפסידים ביצועים ורמת שירות (בגלל הציוד מהדורות הקודמים, שהם יקבלו לביתם: נתב וממיר), הם יצטרכו לרדת מ-40 מגה ל-18 מגה ברוטו, בין אם ירצו או לא ירצו, בגלל המעבר העתידי של בזק ל-Vectoring ואחר כך לטכנולוגיות ההמשך. לסלקום אין כסף ליישם SLU, ולכן הלקוחות הללו יגלו, שאי אפשר ב-18 מגה (ברוטו) גם לקיים פס רחב, גם טלוויזיה וגם טלפוניה, לכל חדרי הבית, הכל ביחד. דהיינו: יקרה מה שקרה במדינות אירופה, שהמהלך הזה התרחש אצלן: הלקוחות חזרו לבזק... 

מה עם בזק והוט?
את התשובה של הוט נשמע ביום שני הקרוב. בזק עדיין בבעיה, בגלל "ההפרדה המבנית" והמלחמה שלה מול משרד התקשורת. מחירי הטלפוניה של בזק יקרים בגלל משרד התקשורת, שמעוניין להמשיך במלחמה הזו, במקום להוריד את מחירי הטלפוניה והפס הרחב של בזק.

נקודה אחת חשובה, שעולה מהחבילה החדשה: סלקום החליטה להשקיע בתכנים הטלוויזיוניים בצורה משמעותית, וזה האתגר היותר גדול של הוט ובזק (YES). ללא ספק החבילה החדשה של סלקום היא אתגר למתחרותיה של סלקום, בעיקר בתחום התכנים. לעומת זאת, עדיין לא נפתרה הבעיה ששירותי הטלוויזיה של סלקום הם לא חוקיים,בזכות "כאוס רגולטורי" ו"חסינות" לסלקום ממשרד התקשורת

כרגע יש בעיות חמורות בקליטת "עידן +" בגלל שגלעד ארדן, עוד מהתקופה, שהוא היה השר להגנת הסביבה, הוא הצליח להפחיד את רוב אזרחי ישראל ורוב הרשויות המקומיות, שקרינה לא-מייננת היא מסוכנת ומסרטנת. לכן, המשדרים של "עידן +" לא יכולים לשדר בעוצמות ובכיוונים הנהוגים בעולם הרחב (עולם שלא מפחד מקרינה בלתי מייננת). הבעיה הזו תוכל להיפתר רק אם "עידן +" יעבור לאינטרנט, מהלך חקיקה, שעדיין תקוע. בינתיים, "עידן +" יישאר שירות די נכה ומקרטע. 

עדכון 20.5.15, 18:00: חברת סלקום "העלתה לאוויר" לשירות הטלוויזיה שלה שלושה ערוצים חדשים: ערוץ 24, ערוץ 9, וערוץ National Geographic HD. זאת, בדיוק כמו שהובטח במסיבת העיתונאים של המנכ"ל ב-13.5.15. 
לוגו סלקום



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15.5.17 - Bynet Expo 2017

18/5/17 - Israel's Annual Programmatic Video conference 

15/6/17 - CRYPTODAY 2017 

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

3/7/17 - 2017 Afeka Conference for Speech Processing  

15-17/8/17 - אליפות ישראל לספורט אלקטרוני 2017  

2/11/17 - 28/10/17 - German Tel Aviv Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לאפריל 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
TLV-Generator
 
TLV-Generator
 
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים