סיני ליבל: השימועים למוקדי שירות של חברות התקשורת הם "הפרת אמונים"

דף הבית >> עולם ה-ICT >> חדשות משרד התקשורת >> סיני ליבל: השימועים למוקדי שירות של חברות התקשורת הם "הפרת אמונים"
"מגן הצרכנים" סיני ליבל יוצא במתקפה חזיתית נגד מסכת השימועים וההחלטות בנוגע להפעלת מוקדי השירות של חברות התקשורת הסלולריות והקוויות. סיני גם פנה לשר איוב קרא בבקשה להדיח את מי שעוסק כיום בשימוע החדש בנושא, בגלל ההתנהלות הכושלת הקודמת שלו בדיוק בעניין זה. משרד התקשורת מסרב (כהרגלו) להגיב.
מאת: אבי וייס, 5.2.18, 08:40סיני ליבל

הנושא של תפעול מוקדי שירות לקוחות בחברות התקשורת מסרב לרדת מסדר היום. מדובר בסיפור מאוד חמור, שנמשך כבר כמעט עשור, ולאחרונה התעורר שוב וסקרנו אותו ב-2 כתבות מרכזיות: "חשיפת שימוע מוזר של מש' התקשורת על מוקדי שירות של חברות התקשורת" ו-"קריאה לחקירה פלילית בעניין צמצום שעות פעילות המוקדים בחברות הסלולר".

אגב, את עמדתנו בעניין השימוע החדש (ניתן היה להגיב עליו עד 4.2.18), העברנו למשרד התקשרת וקוראינו יכולים לקרא את התגובה הזו במלואה במסגרת הכתבה: "כיצד ניתן לקצר את זמני ההמתנה האינסופיים למענה אנושי במוקדי השירות?". 

לאור המידע, שהצטבר בשבועיים האחרונים בנושא, ולאור פניית סיני ליבל (בתמונה למעלה משמאל) לכל הגורמים האפשריים, פנינו בדחיפות להנהלת משרד התקשורת בשאלות הבאות:
"אודה להתייחסותכם לפסקה הבאה:
בהמשך לתגובה של סיני ליבל (הנמצאת כאן למטה), שלקוחה מתוך התגובות לכתבה: "חשיפת שימוע מוזר של מש' התקשורת על מוקדי שירות של חברות התקשורת", למיטב זכרוני, הממונה על חופש המידע, שחסמה בזמנו את המידע מסיני ליבל וסייעה "להכשיר בדיעבד" את הפגיעה בשירות לציבור, החלטה, שקיבל המנכ"ל שלמה פילבר לבדו, הייתה לא אחרת מעו"ד ABC (ולא רק כנטען ע"י סיני ליבל - עו"ד דנה נויפלד, שברור שהיא כן מעורבת בשימוע הטרי מ-22.1.18), שזו לא הפעם היחידה או הראשונה, שבמקום לשמש "שומרת סף", עו"ד ABC מסייעת לטייח ולהכשיר בדיעבד פעולות פסולות - ראה הזיוף לכאורה של "מינוי ועדת החריגים לפריסה אוניברסלית", שחשפנו אך לא מכבר (כאן, כאן וכאן, אישור היועמ"ש על חקירת הנושא – כאן).
כלומר: משרד התקשורת שיקר לא רק לסיני ליבל ולקוראי אתר זה ולציבור הרחב, אלא גם למבקר המדינה, בהתייחס לשימועים, שהיו או לא היו, בנוגע לרגולציה החלה על מוקדי השירות של חברות הסלולר.
*************************************************************************************************
טוקבק מיום 23.1.18:
דומה שמדובר בפרשת הפרת אמונים של היועצת המשפטית של משרד התקשורת, וממלא מקום המנכ״ל
לא פחות - יותר!
בהינתן האשמה כל כך חמורה, אסביר:
א. ביום 9/8/2016 פורסם באתר משרד התקשורת שימוע שאחד הנושאים שפורטו היה קיצור שעות הפעלת המוקד הטלפוני מ -13 שעות ביממה ל -10 שעות ביממה
ב. בפנייה לתלונתי הובהר לי בכתב כי לא היה שימוע קודם.
ג. אני התלוננתי כנגד עו״ד דנה נויפלד היועצת המשפטית בטענה שבאותו יום שפורסם השימוע - פורסם גם הנוסח המתוקן של הרישיון שקובע 10 שעות מוקד מאויש חליף ל- 13 שעות, שאושררו בבג״ץ 5605/09 - ראה הודעת דובר משרד התקשורת ממאי 2010.
טענתי כי השימוע מפוברק, שכן איך הלשכה המשפטית ידעה לנסח את תיקון הרישיון לאחר השימוע - לפני השימוע?!!!
ד. בעקבות תוצאות השימוע המפוברק וההחלטה מינואר 2017 לקצר את שעות הפעלת המוקד הטלפוני המאויש, ביקשתי מהממונה על חופש המידע במשרד התקשורת לקבל את פרוטוקול השימוע. במענה רשמי נמסר לי שלא נרשם פרוטוקול וכי את ההחלטה קיבל רק מר שלמה פילבר. יצוין כי השלמת המענה בטיפול
ה. בשולי הדברים כאן: הממונה על חופש המידע לפני מר קזמל (הראוי לכל שבח) השיבה לפנייתי כי לא היה שימוע, לפני השימוע מיום 9/8/2016 וכך גם ענה משרד התקשורת למבקר המדינה, שטיפל בתלונתי
ו. לא בשולי הדברים: העובדה כי מנכ״ל משרד התקשורת (דהיום) אינו מורה לאלתר להפעיל את מוקד השירות הטלפוני כפי שהיה לפני שמר פילבר החליט על קיצור הפעלת המוקד, היא כתם על התנהלות מר שמילה מיימון 
מיליוני צרכנים שמתקשרים למוקד הטלפוני של חברות הסלולר - ונאלצים לשמוע תקליט ארוך עד שנאמר להם שהם מספר 65 - 87 בתור...- יודעים כמה צדק יש בטענותיי ובטענות שאבי וייס כמגן הצרכנים טורח לשקף ולחקור.
אגב ברשותי לא רק מעטפה אלא תיק מסמכים שלם שמאפשר לי להאשים את המנכ״ל והיועצת בהאשמה כל כך חמורה בשמי.
סיני"
*********************************************************************************************************************************"
בנוסף, סיני ליבל ביצע פנייה ספציפית לשר איוב קרא (בתמונה משהשר איוב קראמאל) להוציא את מאיר בן-בסט, מנהל תחום פיקוח צרכני במינהל פיקוח ואכיפה במשרד, מהמשך טיפול בנושא, בגלל מעורבותו הכושלת בשלבים הקודמים של הטיפול בדיוק בנושאים הללו (של מוקדי השירות). המדובר במי שהוציא כעת שימוע חדש בנושא (כאן), שבו הוא מציין שחור על גבי לבן, שהשימוע הקודם (בנושא מוקדי השירות) היה ב-18.8.14 ושכביכול לא התקבלו החלטות ב-2014 והוא העלים לחלוטין את השימוע מ-9.8.16 וההחלטות שהתקבלו בעקבותיו בינואר 2017.

יתרה מכך, בן-בסט היה חלק מצוות השימוע של 2016 ולא נרשם שום פרוטוקול בשימוע הצרכני החשוב הזה. זאת, בלי לספק איזה הסבר סביר (או איזה הסבר) למה לא נרשם פרוטוקול בצוות השימוע. להערכת סיני ליבל וגם להערכתנו, אולי בכל השימועים והדיונים הצרכניים, שבהם הוא היה מעורב, לא נרשמים פרוטוקולים, "ליתר ביטחון"...

כבר חשפנו ולא פעם אחת (לאחרונה כאן), שבמשרד התקשורת ובמועצת הכבלים הולוויין לא מתייחסים למגיבים לשימועים ואף לא קוראים את התגובות המתקבלות לשימועים, מאלה, שאינם "בעלי עניין" (כלומר: לא קוראים בכלל את תגובות הציבור, או את התגובות של מי שאינו "קרוב לצלחת")

לטענת סיני ליבל, וגם לדעתנו, העובדה, שאין בשימוע מינואר 2018 כל איזכור ואפילו לא בעקיפין לשימוע מיום 9.8.2016 ולהחלטות, שנתקבלו בעקבותיו, היא פגם מהותי הפוסל את נוסח השימוע החדש, שפורסם ע"י בן-בסט. 

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי, חזרתי וניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אין צורך להיות במתח, הסיכויים, שאקבל תגובה, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב"ג ואקח טיסה ישירה למאדים... 

האם שר התקשורת איוב קרא "יטייח" גם את הפרשה החמורה הזו? האם השר יפעל לביטול ההחלטה האנטי-צרכנית והמקוממת הזו (שנחתמה ע"י המנכ"ל המושעה שלמה פילבר), בעניין הפעלת מוקדי השירות של חברות התקשורת? נמתין ונראה.

בינתיים, לפרשה הזו היו עוד התפתחויות, לא פחות חמורות, שנחשוף לקוראינו ממש בקרוב. 
Telecom Petition



 
 
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

23/5/18 - EcoMotion Main Event 2018 

30/5/18 - Google Cloud Summit in Tel Aviv 

5/6/18 - Israel Mobile Summit 2018 

17-21/6/18 - Cyber Week 2018 

21/6/18 - 2018 Afeka Conference for Speech Processing  

18/10/08 - SIPI 2018 

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למרץ 2018 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

מורה נבוכים בפרשת "תיק 4000" מי עוד צפוי להיחקר ומה עדיין לא נחקר - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

מרוב Fake News, ספינים ותרגילי חקירה, הציבור מקבל שפע של מידע מטעה - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2017 בעולם התקשורת והייטק הישראלי - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן


 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Schneider Electric
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים