עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר
עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר
מאת: חיים חביב, 19.1.15, 21:09מכונית

בכבישים תיסענה מכוניות, שתעוצבנה בשיתוף היצרנים והמשתמשים. "רשת חברתית למכוניות" תופעל בתוך עשור ותאפשר תקשורת בין רכבים להחלפת מידע מגוון, לא רק עומסי תנועה או מזג אוויר, אלא גם נתונים בדבר תפקודי דגם או יצרן מסוים. אולם, המכונית האוטונומית במלואה היא עדיין חזון רחוק.

בכנס עולמי של יצרני רכב, שהתקיים בשבוע שעבר בדטרוייט, ארה"ב, הציגה יבמ את תחזיתה לעולם הרכב. התחזית מבוססת על מחקר מקיף בקרב 175 מנהלים של יצרניות רכב ורכיבים רכב, ספקים ומומחים ב-21 מדינות. תוצאות הסקר עובדו לדו"ח תחזית של מכון IBM לערך עסקי.

עפ"י תחזית החברה, -Automotive 2025: Industry without borders - יישברו בעשור הקרוב רבים מהגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר. בחברה מעריכים, שלמרות, שתעשיית הרכב תציע רמה גבוהה יותר של התאמה אישית של חוויית הנהיגה כבר ב- 2025, עדיין מכוניות אוטונומיות לחלוטין או חוויית נהיגה אוטומטית לחלוטין לא תהיינה נפוצות ברמה ובהיקף, שחוזים מחקרים וגופים אחרים.

השינוי בתעשיית הרכב בעשור הקרוב עשוי להיות מקביל בהיקפו ובמשמעותו לשינוי העמוק, שיצרה הכנסת טכנולוגיית קו ההרכבה האוטומטי. ב-2025 תציע המכונית לא רק חוויית חיים דיגיטלית בתוך מרחב הפנים שלה אלא גם תיתן לצרכנים מקום מרכזי יותר בהגדרת חוויית השימוש שלהם במכונית בין כנהגים ובין כנוסעים.

מיקור המונים ועיצוב משותף עם הלקוחות
אלה יתפתחו לנוכח רמת המעורבות הגבוהה של הצרכנים בעידן הנוכחי. הצרכנים דורשים חוויית נהיגה משופרת: עפ"י המחקר, הם רוצים לא רק לנהוג במכונית, אלא גם ליהנות מאפשרות לחדש ולהיות שותפים ליצירת המכונית על מכלול השירותים המשולבים והקשורים בה, דוגמת מערכות בידור ומידע לרכב.

סומנו 9 משפיעים חיצוניים התורמים לשינוי משמעותי בתחזיות לעולם הרכב ב- 2025 בהשוואה לתחזיות קודמות לשנת 2020. בין המשפיעים האלה, מצויים תנאי הכלכלה והשווקים, הרגולציה הממשלתית, שיקולי קיימות ואיכות סביבה. ב-5 השנים שבין 2020 ל-2025 צפויות ציפיות הצרכנים לעבור שינוי דרמטי. ההתמודדות עם ציפיות אלו מדורגת כיום במקום השני ברשימת העדיפויות של מנהלים בעולם הרכב, כאשר לפניה מדורגת רק סוגיית הטכנולוגיה.

63% ממשתתפי הסקר סבורים, שמודלים חדשים של צריכת שירותי רכב או שיתוף מכוניות ונסיעות, יתפתחו לתחומים בהם מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות. 59% מאמינים, שהתעשייה תצא נשכרת מעבודה משותפת עם לקוחותיה בכל הנוגע לעיצוב המוצר, 54% מאמינים בצורך הזה בתחום מסעות השיווק, ו-52% צופים למעורבות הלקוחות בשלבי השירות שלאחר המכירה.

המכונית הקוגניטיבית וחוויית הנהיגה האישית
אלו תתאפשרנה ב-2025 אודות לרמת תחכום, שתשולב בכלי הרכב, לרבות התאמת התפקוד והביצועים להעדפות הנהג והנוסעים. המכונית תוכל ללמוד, תטפל בעצמה בתקלות ותנהל תהליכי תקשורת עם מכוניות אחרות ועם הסביבה. 80% מהמנהלים סבורים, שטכנולוגיות קוגניטיביות המשולבות במכוניות תהוונה מפתח לאופן, שבו יוכלו רכבים אלה להציע חוויה משופרת לנהג ולנוסעים.

57% מהמנהלים סבורים, ש"רשת חברתית למכוניות" תפעל בתוך עשור, ותאפשר תקשורת בין כלי רכב, לא רק כדי להציע מידע לגבי פקקי תנועה או מזג אוויר אלא גם כדי לחלוק נתונים של דגם או יצרן מסוים. כך, למשל, כאשר מתגלה במכונית תקלה, שאינה מוכרת, יכולה המכונית להתקשר עם מכוניות אחרות של אותו מותג, לבקש עזרה או להבין טוב יותר את מהות התקלה.

בניגוד לתחזיות רבות אחרות, משדר הדו"ח מידה של ספקנות בכל הנוגע לשימוש במכוניות אוטונומיות לחלוטין, בהן אין צורך בנהג והמכונית יודעת להשתלב באופן מלא בסביבת הנהיגה הנורמלית. רק 8% מהמנהלים צופים, שחזון זה יתממש עד 2025. יתר על כן, רק 19% מאמינים, שסביבת נהיגה אוטומטית לחלוטין – מערכות המטפלות בכל המצבים ללא ניטור אנושי ומשחררות את הנהג למשימות שאינן קשורות בנהיגה – תהיה עניין שבשגרה ב-2025.

87% מהמשיבים מעריכים, שאוטומטיזציה חלקית של הנהיגה, דוגמת יישומים הקיימים כיום לחניה אוטומטית או סיוע בשינוי נתיבים, תהפוך לעניין שכיח ושגרתי. 55% מאמינים, שב-2025 תפעלנה גם מערכות אוטומטיות המטפלות בנהיגה השוטפת. אולם, מכירות במגבלותיהן ומעבירות את השליטה לידי הנהג במקרה הצורך.

גבולות התעשייה תורחבנה
וכך גם הצמיחה בהכנסות בעיקר מהצעת ערך מוסף גבוה יותר עם כל מכונית נמכרת ולא בהכרח הגידול בכמות המכוניות שתימכרנה. אף שרק שליש מהמנהלים מעריכים, שיהיו מסוגלים להסתגל לעידן החדש, רק חמישית מהם מאמינים, שהם מוכנים אליו באופן מלא כבר כיום.

המבנה הסגור והתהליכים הקשיחים, שאפיינו עד כה את עולם הרכב צפויים למהפך. 73% מהמנהלים ביצרניות חלפים, מכלולים ותת-מערכות לעולם הרכב מדרגים את המודלים ההולכים ומתפתחים של בעלות משותפת או שיתוף בנסיעות כתחום המזמין שיתוף פעולה ופיתוח משותף עם הלקוחות. 75% מכלל המנהלים צופים, שעד 2025 ימלאו שיתופי פעולה בלתי-מסורתיים מקום מרכזי בעיצוב הסביבה העסקית בה פועל עולם הרכב.
מכונית
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נפתחה ההרשמה למחזור הראשון של TLV Generator. ההרשמה - כאן

חנות המוצרים המובילה מסין -Chinabuy בעברית ובמחירי מבצע מטורפים

ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקים, תוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקים, תוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.
 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

15-16.2.17 - GLOBAL INVESTOR SUMMIT OurCrowd    

6-7.3.17 - BrainTech 2017 

22.3.17 - GEMIC - TLV

29/3/17 - Telco2017 - תערוכת מוקדים טלפוניים  

25-29/6/17 - Cyber Week 2017  

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לדצמבר 2016 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

התרגיל לחיסול "השוק הסיטונאי" כבר כמעט מוכן, קוראים לו Vectoring - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

הפלופ הבא של "השוק הסיטונאי" שירות SLU (שבלעדיו הנוטשים יחזרו לבזק) - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חי בסרט: סמנכ"ל הכלכלה במש' התקשורת בטוח שהתכנית שחיבר תצא לפועל - כאן

מכרז התדרים ל-LTE הסתיים (בחלוקת תדרים) בדיוק כמו שהחל: בפלופ - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2015 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן

האם נטפליקס זקוקה לרישיון כדי לפעול, לשדר ולמכור שירותים בישראל? - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

איגוד האינטרנט התקין מערכת המסכנת את חברות האינטרנט וגולשי האינטרנט - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

20 המובילים ומקבלי הצל"ש בשנת 2016 בעולם התקשורת וההייטק הישראלי - כאן
 
זרקור חברות
 
MediaVenus
 
TLV-Generator
 
 
Telecom Experts
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
TLV-Generator
 
ChinaBuy
 
טלי וייס
 
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים