עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר
עולם הרכב בשנת 2025: יישברו הגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר
מאת: חיים חביב, 19.1.15, 21:09מכונית

בכבישים תיסענה מכוניות, שתעוצבנה בשיתוף היצרנים והמשתמשים. "רשת חברתית למכוניות" תופעל בתוך עשור ותאפשר תקשורת בין רכבים להחלפת מידע מגוון, לא רק עומסי תנועה או מזג אוויר, אלא גם נתונים בדבר תפקודי דגם או יצרן מסוים. אולם, המכונית האוטונומית במלואה היא עדיין חזון רחוק.

בכנס עולמי של יצרני רכב, שהתקיים בשבוע שעבר בדטרוייט, ארה"ב, הציגה יבמ את תחזיתה לעולם הרכב. התחזית מבוססת על מחקר מקיף בקרב 175 מנהלים של יצרניות רכב ורכיבים רכב, ספקים ומומחים ב-21 מדינות. תוצאות הסקר עובדו לדו"ח תחזית של מכון IBM לערך עסקי.

עפ"י תחזית החברה, -Automotive 2025: Industry without borders - יישברו בעשור הקרוב רבים מהגבולות התוחמים כיום את עולם הרכב המוכר. בחברה מעריכים, שלמרות, שתעשיית הרכב תציע רמה גבוהה יותר של התאמה אישית של חוויית הנהיגה כבר ב- 2025, עדיין מכוניות אוטונומיות לחלוטין או חוויית נהיגה אוטומטית לחלוטין לא תהיינה נפוצות ברמה ובהיקף, שחוזים מחקרים וגופים אחרים.

השינוי בתעשיית הרכב בעשור הקרוב עשוי להיות מקביל בהיקפו ובמשמעותו לשינוי העמוק, שיצרה הכנסת טכנולוגיית קו ההרכבה האוטומטי. ב-2025 תציע המכונית לא רק חוויית חיים דיגיטלית בתוך מרחב הפנים שלה אלא גם תיתן לצרכנים מקום מרכזי יותר בהגדרת חוויית השימוש שלהם במכונית בין כנהגים ובין כנוסעים.

מיקור המונים ועיצוב משותף עם הלקוחות
אלה יתפתחו לנוכח רמת המעורבות הגבוהה של הצרכנים בעידן הנוכחי. הצרכנים דורשים חוויית נהיגה משופרת: עפ"י המחקר, הם רוצים לא רק לנהוג במכונית, אלא גם ליהנות מאפשרות לחדש ולהיות שותפים ליצירת המכונית על מכלול השירותים המשולבים והקשורים בה, דוגמת מערכות בידור ומידע לרכב.

סומנו 9 משפיעים חיצוניים התורמים לשינוי משמעותי בתחזיות לעולם הרכב ב- 2025 בהשוואה לתחזיות קודמות לשנת 2020. בין המשפיעים האלה, מצויים תנאי הכלכלה והשווקים, הרגולציה הממשלתית, שיקולי קיימות ואיכות סביבה. ב-5 השנים שבין 2020 ל-2025 צפויות ציפיות הצרכנים לעבור שינוי דרמטי. ההתמודדות עם ציפיות אלו מדורגת כיום במקום השני ברשימת העדיפויות של מנהלים בעולם הרכב, כאשר לפניה מדורגת רק סוגיית הטכנולוגיה.

63% ממשתתפי הסקר סבורים, שמודלים חדשים של צריכת שירותי רכב או שיתוף מכוניות ונסיעות, יתפתחו לתחומים בהם מתקיים שיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות. 59% מאמינים, שהתעשייה תצא נשכרת מעבודה משותפת עם לקוחותיה בכל הנוגע לעיצוב המוצר, 54% מאמינים בצורך הזה בתחום מסעות השיווק, ו-52% צופים למעורבות הלקוחות בשלבי השירות שלאחר המכירה.

המכונית הקוגניטיבית וחוויית הנהיגה האישית
אלו תתאפשרנה ב-2025 אודות לרמת תחכום, שתשולב בכלי הרכב, לרבות התאמת התפקוד והביצועים להעדפות הנהג והנוסעים. המכונית תוכל ללמוד, תטפל בעצמה בתקלות ותנהל תהליכי תקשורת עם מכוניות אחרות ועם הסביבה. 80% מהמנהלים סבורים, שטכנולוגיות קוגניטיביות המשולבות במכוניות תהוונה מפתח לאופן, שבו יוכלו רכבים אלה להציע חוויה משופרת לנהג ולנוסעים.

57% מהמנהלים סבורים, ש"רשת חברתית למכוניות" תפעל בתוך עשור, ותאפשר תקשורת בין כלי רכב, לא רק כדי להציע מידע לגבי פקקי תנועה או מזג אוויר אלא גם כדי לחלוק נתונים של דגם או יצרן מסוים. כך, למשל, כאשר מתגלה במכונית תקלה, שאינה מוכרת, יכולה המכונית להתקשר עם מכוניות אחרות של אותו מותג, לבקש עזרה או להבין טוב יותר את מהות התקלה.

בניגוד לתחזיות רבות אחרות, משדר הדו"ח מידה של ספקנות בכל הנוגע לשימוש במכוניות אוטונומיות לחלוטין, בהן אין צורך בנהג והמכונית יודעת להשתלב באופן מלא בסביבת הנהיגה הנורמלית. רק 8% מהמנהלים צופים, שחזון זה יתממש עד 2025. יתר על כן, רק 19% מאמינים, שסביבת נהיגה אוטומטית לחלוטין – מערכות המטפלות בכל המצבים ללא ניטור אנושי ומשחררות את הנהג למשימות שאינן קשורות בנהיגה – תהיה עניין שבשגרה ב-2025.

87% מהמשיבים מעריכים, שאוטומטיזציה חלקית של הנהיגה, דוגמת יישומים הקיימים כיום לחניה אוטומטית או סיוע בשינוי נתיבים, תהפוך לעניין שכיח ושגרתי. 55% מאמינים, שב-2025 תפעלנה גם מערכות אוטומטיות המטפלות בנהיגה השוטפת. אולם, מכירות במגבלותיהן ומעבירות את השליטה לידי הנהג במקרה הצורך.

גבולות התעשייה תורחבנה
וכך גם הצמיחה בהכנסות בעיקר מהצעת ערך מוסף גבוה יותר עם כל מכונית נמכרת ולא בהכרח הגידול בכמות המכוניות שתימכרנה. אף שרק שליש מהמנהלים מעריכים, שיהיו מסוגלים להסתגל לעידן החדש, רק חמישית מהם מאמינים, שהם מוכנים אליו באופן מלא כבר כיום.

המבנה הסגור והתהליכים הקשיחים, שאפיינו עד כה את עולם הרכב צפויים למהפך. 73% מהמנהלים ביצרניות חלפים, מכלולים ותת-מערכות לעולם הרכב מדרגים את המודלים ההולכים ומתפתחים של בעלות משותפת או שיתוף בנסיעות כתחום המזמין שיתוף פעולה ופיתוח משותף עם הלקוחות. 75% מכלל המנהלים צופים, שעד 2025 ימלאו שיתופי פעולה בלתי-מסורתיים מקום מרכזי בעיצוב הסביבה העסקית בה פועל עולם הרכב.
מכונית
Bookmark and Share


 


לוח מודעות
יזמים? יש לכם רעיון מבריק? נמשכת ההרשמה למחזור הבא של TLV Generator. ההרשמה - כאן

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


ניוזלטר שלישי של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר שני של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

ניוזלטר ראשון של האתר הופץ לנרשמים לאתר - ניתן לצפייה כאן.

מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

12/12/17 - Video Trends For 2018 Conference   

29-31/1/18 - CybertechTLV 2018  

8/2/18 - Beyond Agile 

13-14/2/18 - Muni Expo 

5/3/18 - GoforIsrael Investment Conference

19/3/18 - כנס Teleco 2018    

 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לנובמבר 2017 עפ"י Business Insider - כאן

מה כן מקדם אתרים ועסקים באינטרנט? לא העלוקות שחיות סביב גוגל ופייסבוק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

מה שלא מספרים לכם: כיצד בזק תמרנה את מחירי השוק הסיטונאי עד 2018 - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

כל מי שכביכול "נטש את בזק" ב"שוק סיטונאי" יחזור לבזק תוך שנה-שנתיים - כאן

ביבי נתניהו הקשיב לקריאת Telecom News: פיטר לאלתר את אבי ברגר - כאן

חשיפת המספרים מאחורי משבר האנטנות: בשנה האחרונה פורקו 721 אנטנות - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

TLV Generator נולד - התכנית שהופכת כל רעיון למוצר (MVP) תוך 120 יום - כאן

למה 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלו, נכשלים וימשיכו להיכשל גם בעתיד - כאן

מה חלקו ואחריותו של ה-CTO למצב בו 95% מהסטארטאפים בישראל נכשלים? - כאן

האם ניתן לרפא את המחלה של כישלון מעל ל-95% מהמיזמים בישראל? - כאן

העסקה הבעייתית של בזק-Yes לא הייתה מתבצעת בלי משרד התקשורת - כאן

קריאה לפיטורים של מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים למיבור - כאן

 
זרקור חברות
 
TLV-GENERATOR
 
TLV-Generator
 
מידע
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Ruckus
 
TLV-GENERATOR
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים